Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 16:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung Q97 eller Panasonic TH 42 PV 70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cains
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Så skal jeg snart ud og købe fladskærm.. Men er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe. (lissom alle andre) :)

En af mine kammerater har Panasonic TH 42 PV 70 så den har jeg kigget lidt på, og set noget tv med alm. signal.. Og er tilfreds med det billed jeg ser derpå..

Har så fået af vide at Samsung Q97 sku have slået panasonic PV70 i nogle tests, og skulle have et bedre billed.. Så nu er jeg jo kommet i tvivl igen.   Skal se Q97 i butikken om et par uger når de får den hjem, men derudover er jeg på bar bund.. Har fundet et par test af Q97 som jeg ikke synes var for overbevisende..

Følgende er noget af det fra hdtvtest:

  • Reflection moire" when there's external light shining on Ultra Filterbright™
  • Motion-adaptive tearing and juddering under specific circumstances
  • Does not accept 1080p video signal
  • Cannot align all 3 secondary colours correctly so skin tone will be inaccurate
  • Low-level dithering noise (minimal from 8 feet away)
Synes ikke lige jeg kan finde meget om Q97 her på forummet endnu...


Jeg kommer til at have 4 - 5,5 m fra sofa til TV.. (ved ikke helt præcis da jeg flytter om 1,5mdr, og kun har set min lejlighed 1 gang. Og glemte at måle.. Men køber først når jeg er flyttet) Men skal jeg gå efter 42" eller 50"  ??  Prisklassen jeg går efter er cirka det som de 2 nævnte kan købes for, så hvis der er gode ideer til andre i den klasse så de velkomne. :)

På forhånd tak. :)

Til top Vis cains's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cains
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Men den afstand bør det helt sikkert være 50", men det koster jo noget mere end omtalte PV70...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
cains
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Penge mæssigt har jeg råd til 50" også.... Har ikke sat mig fast på noget beløb. Vil bare have noget godt jeg kan være glad for et stykke ud i fremtiden også. :)

Til top Vis cains's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cains
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Helt klart Panasonic og så 50" :)
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 444
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligevel ikke skal købe nyt før du flytter - så synes jeg da det vil være værd at vente og se de nye modeller fra Pioneer - de skulle jo efter sigende slå ALT andet på markedet!! se evt. den lange tråde herinde for info og priser.

Og ja self. skal det være 50" på den afstand



__________________
Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27
 
cains
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hvornår dukker de nye pioneer modeller op???

Havde faktisk set mig lidt lun på pioneer 7 modellen i efteråret, men synes bare at have læst så meget skidt om det efterhånden, at pioneer faktisk var fjernet helt fra ønskelisten nu.... Men ku da være man lige skulle kigge lidt nærmere på det nye stads så.

Til top Vis cains's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cains
 
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 444
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Skulle efter sigende komme i juli - de første er ved at dukke op i England så det varer nok ikke mere end et par uger før de kan fåes her i landet Dog er priserne jo altid lidt højere lige når den nye generation lander, men det lyder jo ikke til, at det er prisen der er altafgørende for dig - så jeg ville helt klart nappe sådan en lækker Pioneer.

De første rapporter fra amerikanske bruger er at det er en fantastisk god skærm



__________________
Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Det var vist kun nogle Pio,- og mig bekendt kun i 42", der var problemer med.Vil også helt klart anbefale 50". De nye Pio bliver vist NOGET dyrere end både de nuværende Pio,og ikke midst Pana70.

Ingen tvivl om,at Pio har førertrøjen blandt entusiaster.Spørsmålet er så bare om man er villig til,at betale for de sidste marginaler,som vægter tungt blandt entusiaster, - men som vel er knap synligt i det daglige ? ?  

Pio´s nuværende 507 bliver jo hverken dårligere eller dyrere af,at der kommer et nyt der er bedre, - og sådan kan vi blive ved

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt at Pio's 42" display har visse problemer med "skyggelister". Jeg har selv et med de omtalte skygger, men føler dog på ingen måde at det er generende. Det ses reelt set kun hvis man virkelig kigger efter det over lyse panoreringer.

Dette skulle dog være et yderst sjældent fænomen på 507 altså 50" udgaven.



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
cains
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de mange inputs.

Jeg vil ikke betale hvad som helst for marginal ting, medmindre det er vigtige ting for billedet.. Men så er det også ensbetydende med at de andre skærme jeg har kigget på, slet ikke er gode nok.  Og det mener jeg ikke selv. :)

Vigtigste for mig er billedet. Har ikke playstation eller Xbox.. Så kun alm. kabel tv signal.. Jeg har ordentligt forstærker og højtalere så de skal nok sørge for den gode lyd.. Jeg har en bærbar computer som jeg vil koble til fjernsynet, og se film fra. (igennem s-vhs stik, da det er det eneste der er).. Derudover ser jeg meget sport (fodbold) så det skal det også kunne klare uden de store problemer..

Jeg ser generalt meget tv (4timer om dagen mindst), så sku jo gerne være lidt behageligt at kigge på i længden. :)

Til top Vis cains's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cains
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Samsungen er IKKE ret god til sport. Den laver en del efterslæb.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

cains skrev:

Tak for alle de mange inputs.

Jeg vil ikke betale hvad som helst for marginal ting, medmindre det er vigtige ting for billedet.. Men så er det også ensbetydende med at de andre skærme jeg har kigget på, slet ikke er gode nok.  Og det mener jeg ikke selv. :)

Vigtigste for mig er billedet. Har ikke playstation eller Xbox.. Så kun alm. kabel tv signal.. Jeg har ordentligt forstærker og højtalere så de skal nok sørge for den gode lyd.. Jeg har en bærbar computer som jeg vil koble til fjernsynet, og se film fra. (igennem s-vhs stik, da det er det eneste der er).. Derudover ser jeg meget sport (fodbold) så det skal det også kunne klare uden de store problemer..

Jeg ser generalt meget tv (4timer om dagen mindst), så sku jo gerne være lidt behageligt at kigge på i længden. :)

Et digitalt signal er et absolut must,- uanset hvad du vælger ! Har du TDC-kabel,kan du godt se dig om efter en Selector.

Håber ikke,at din primære DVD afspiller er din bærbare! ? - og via S-VHS! ? ? I så fald  SKAL du også se dig om efter en anstændig DVD afspiller m HDMI udgang !

Jeg ser selv meget fodbold på 42" Pana600 via Selector, - og kvaliteten svinger fra acceptabel til forrygende.Dette skyldes de meget forskellige sendekvaliteter, der til tider lider noget under en for kraftig komprimering.Men under alle omstændigheder er det en noget federe oplevelse,end på mit gamle 32" CRT Pana.

Er du villig til,at handle i Tyskl. fås Pio507XD nu til under 20K.Der findes en fysisk butik i Hamburg, hvor du selv kan afhente - Plasmacity.de (mest Pio) - dog skal du maile,eller ringe for at få pris.Men med dit behov vil du absolut heller ikke gå galt i byen m feks Pana70.En af Pio´ens kompetencer vs Pana er nemlig en lidt speciel feature, der kun gør sig gældende v afspilning af film.Men overall er Pio altså bedst, og har også det fedeste design,og en lidt bedre finish.OttoAV indikerer forøvrigt i en anden tråd,at Pio har ændret markedsstrategi,og man derfor ikke skal forvente,at Pios næste generation vil køre m på nogen priskrig, - men tværtimod forblive noget dyrere. 

Men uanset ! - køb 50", den vil godt nok syne enorm i ca 14 dage for derefter at virke lige tilpas.Hvorimod en 42" vil virke stor i 14 dage,- for så at "krympe" til for lille.Dette forudsætter som sagt gode signalkilder, som feks Selector og DVD via HDMI .           ;  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
cains
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Lennon:

Ved faktisk ikke om jeg har TDC eller STOFA der hvor jeg flytter hen..  Har jeg ikke lige fået undersøgt endnu. Men overvejer da en digi box / selector box lige meget hvad det er.

Jeg har en Alm. DVD afspiller også. :) Godt nok et par år gammel, men pioneer der kører forrygende.. Men dog uden HDMI er jeg rimelig sikker på..  Bærbar bruger jeg kun til de film jeg henter på nettet..

Jeg handler i DK, da jeg har en aftale med en bestemt butik, om en fantastisk pris og service da de ødelagde mit gamle CRT tv mens det var til rep.. Så butikken er bestemt..

Har også haft kigget en del på pioneer, Pioneer PDP 427 XD da jeg startede med at kigge første gang i oktober måned cirka.. Og den synes jeg også meget om, men stoppede så igen med at holde øje med det hele.. Har slet ikke haft kigget nærmere på pioneer, eller 50" modellen.. Så den kan jeg ikk udtale mig om endnu, men må jeg da hellere give et kig..

Pio507XD fås til 22K herhjemme har jeg set... Ved ikke hvad jeg kan købe den til endnu.. Men skal jeg da lige have undersøgt ;)

Til top Vis cains's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cains
 
Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

jeg ville klart tage en TH50PX70 -kan fås til ca. 18
Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard
 
irfo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Samsungen er IKKE ret god til sport. Den laver en del efterslæb.

Har du set denne model vise sport ???

Til top Vis irfo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af irfo
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Irfo ja det har jeg, og du kan se på hdtvtest.co.uk at den ikke er god. Den laver efterslæb.. Der er desuden en video af det 
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
cains
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Øv.. Jeg kan ikke finde den video af det på HDTVTEST  :(

Har ellers kigget lidt på den side også.. Mangler en test af Pana 50" der

Til top Vis cains's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cains
 
cains
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Så er den store dag ved at nærme sig.. Dagen hvor jeg skal have bestilt en skærm...

Tror jeg har bestemt helt 100% på panasonic....

Men 42 eller 50"  hmmmm....

Jeg har målt op i lejlighed.. der er 3.9m fra væg til væg..

Så 42" vil nok være det mest rigtige. Har ikke priser på hvad jeg skal give endnu for skærmene.. Men regner jeg med at have imorgen...

Til top Vis cains's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cains
 
minime
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hvis man læser hele testen af både panasonic 42" og samsung 50", så har de fejl begge skærme, så det er vist op til ens egen vurdering hvad man synes er bedst.

Samsungen kan godt vis sport, problemet var en bold i bevægelse ved et bestemt baggrund, så om det er et kæmpe problem, ja det er igen smag og behag....

For mig er det mere vigtigt at sd signal står godt og der var samsungen bedre end pana, selvom det er en 50".....

Design mæssigt er også noget jeg synes er vigtigt og der er samsungen en vinder i mine øjne....

Jeg tror mit valg bliver en Q97 i 50", for med de priser som Pioneer forlanger, som bliver det vist over mit budget 38000 kr for den store model 50"......



__________________
Mvh. Minime
Til top Vis minime's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minime
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

minime skrev:

Hvis man læser hele testen af både panasonic 42" og samsung 50", så har de fejl begge skærme, så det er vist op til ens egen vurdering hvad man synes er bedst.

Samsungen kan godt vis sport, problemet var en bold i bevægelse ved et bestemt baggrund, så om det er et kæmpe problem, ja det er igen smag og behag....

For mig er det mere vigtigt at sd signal står godt og der var samsungen bedre end pana, selvom det er en 50".....

Design mæssigt er også noget jeg synes er vigtigt og der er samsungen en vinder i mine øjne....

Jeg tror mit valg bliver en Q97 i 50", for med de priser som Pioneer forlanger, som bliver det vist over mit budget 38000 kr for den store model 50"......

 

Prøv at se om du kan finde en test på Panasonic Th50pv600. Den er til at få for penge, og er på visse områder ret fremragende

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes