| Forfatter |
|
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep synes også det er rigtig pænt med den gule enhed. Det bryder lidt så det hele ikke er så kedeligt.
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
når vi nu snakker B&W LINK
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde i HIFIklubben i går og høre de nye DM683 og jeg må sige at jeg syntes at det er mega frækt med den helt sorte front og så den gule mellemtone sammen med alu basserne. det med at de er asymmetriske syntes jeg ikke gør noget, jeg syntes at logoet og diskanten passer godt sammen.
Og lyden i dem var fantastiske, det svære fik jeg ikke sammenlignet det med nogen andre højtalere da jeg kun var der på et kort besøg, men de lydder klart bedre end meget af alt det andet jeg har hørt. Jeg går selv og prøver at finde ud af hvordan jeg hurtigst muligt får råd til et par selv.
Men hvis man køber hifi 100% ud fra udsenet er det så ikke B&O man skal have?
Lige lidt andet, er det kun mig der ikke kan se billederne der blev lagt op før?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke(n) forstærker ville klæde seriens gulvhøjtalere bedst?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt mig at smide en NAD C272 sammen med dem jeg snart køber. Det lydder udmærket i HFK de to gange jeg har hørt den der nede.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD C272 og intet andet til at drive et par 683?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej den er på 2*150Wrms i 8 ohm, og B&W anbefaler en forstærker der er mellem 25Wrms og 200Wrms i 8Ohm (http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=2281&t erid=2284&sc=hf) så det skulle være nok, jeg har så forforstærker på, så hvis ikke man har det så vil jeg sige en NAD C372.
Det burde ikke være nødvendigt med mere end de 150W, med mindre du vil bi-ampe så skal du nok have to C272 eller en C372 sammen med en C272.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig absolut også til at få mine 683'ere, men er meget i tvivl om hvad jeg skal sætte efter. Det bliver muligvis en Abr.v2.0, men jeg ved ikke så sønderligt meget om den slags
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu bestemt også at 683'eren er noget man burde lytte på hvis man er ude efter noget i den prisklasse. Jeg har aldrig været glad for b&w, men den gør det godt nok godt den højtaler
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken sub. i kr.5.000-klassen ville i sætte efter et par 683'ere? Både til film og musik. Jeg havde hende her, eller plus udgaven, i tankerne: SVS SB12 / SB12-Plus. Nogle som har hørt dem med B&W? Sorry for slight off-topic, men er vi enige om at SB12 (førstnævnte) er kræftigst/bedst til trods for den er billigere?
|
| Til top |
|
| |
Wipeout Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan du snildt ha ret i, den er jo en del større.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var blot et tilfælde jeg bemærkede vægt og mål. Tilsyneladende kan man få nogle lede subs til en fornuftig penge ved at vælge de store portede modeller. Forudsat man selvf. har pladsen. Under alle omstændigheder ser subs relativt ens ud - med mindre vi snakker PV1 selvf. - så hvorfor betale mere for en mindre kasse med mindre brag i. imo.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt på forstærkere til at drive DM683, Jeg har kigget
på fire løsninger, Denon, NAD, Thule og lyngdorf. De fire forstærkere
er her, samt antal:
2*NAD C272 (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_ c272_effektforstaerker_graa.htm)
2*Thule Spirit PA100 (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/thul e_spirit_pa100_effektforstaerker_sortsoelv.htm)
1*Lyngdorf Audio SAD2175
(http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstae rker/lyngdorf_audio_sda2175_effektforstaerker_platin_soelv.h tm)
1*Denon AVR-2807 (http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon _avr-2807_surround_receiver_soelv.htm)
De forstærkere der er skrevet to af og Denonen, er planen at køre
bi-amp med dem, og lyngdorfen skulle så kunne køre hele højtaleren
alene.
Spørgsmålet er nu hvilken en af dem der vil give den bedste lyd.
Denonen har jo den fordel at der bare skal købes højtalere, og så har
man surround, til gengæld er der mindre penge til komponenter per
kanal, og lige Pt. har jeg ikke pladsen til surround, så jeg ved ikke
om det vil være spild at købe den, på nuværende tidspunkt.
Thule og NAD er i samme prisklasse, og planen er at lade dem køre
bi-amp, så den ene forstærker tager bas og den anden tager
mellemtone/diskant. Men igen der er ikke lige så mange penge per kanal
som der er til Lyngdorfen, planen var at den skulle køre højtalerne
alene.
Hvad vil give det bedste resultat? og vil det være spild at købe Denonen nu når jeg ikke har plads til surround?
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit indlæg er meget rodet. For en letheds skyld skulle du overveje at bruge forummets hyperlinkfunktion. Det vil unægtelig gøre det lettere for folk at læse dit indlæg og evt. svare på det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, Jeg ved godt at jeg nogle gange kan have lidt svært ved at sige det jeg vil, når jeg skriver, men her er en kort oversigt:
NAD=2*NAD C272 og skal køre i bi-amp Thule=2* Thule Spirit PA100 skal også køre bi-amp Lyngdorf= 1*lyngdorf audio SAD2175 skal køre solo Denon= Denon AVR-2807 skal køre solo, med to kanaler til bi-amp resten er overflødige lige nu.
Hvad vil give det bedste resultat? Jeg har forforstærker så den del er ikke nødvendig.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find ud af hvad de nuværende S3-ejere bruger og køb evt. det samme
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der Lyngdorf forstærkere er hvist ret nye, i hvert falde så er der ikke anbefalet noget sammen med dem inde på hifi-klubbens hjemmeside, De anbefaler at man bruger en enkelt NAD C272 eller C372, jeg tror bare at Lyngdorfen vil være bedre da den også kan følge med i de større højtalerklasser som B&Ws 700 og 800 serie. spørgsmålet er bare om det er overkille at give det samme for forstærkeren som man har givet for højtalerne? Jeg høre stortset kun Trance og Hard dance så det skal jo være noget der kan levere det der skal til, og samtidig skal det jo lyde godt.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
Nej den er på 2*150Wrms i 8 ohm, og B&W anbefaler en forstærker der er mellem 25Wrms og 200Wrms i 8Ohm (http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=2281&t erid=2284&sc=hf) så det skulle være nok, jeg har så forforstærker på, så hvis ikke man har det så vil jeg sige en NAD C372.
Det burde ikke være nødvendigt med mere end de 150W, med mindre du vil bi-ampe så skal du nok have to C272 eller en C372 sammen med en C272.
|
|
|
nja, altså jeg stopper 400w ind i hver af mine 604'ere, det kan de sagtens tåle også rent lydmæssigt __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare en fornøjelse at lytte til 683'erne. Jeg lånte Papa's gamle forstærker og selv på den spillede de som en drøm. Det var som at opleve alle sine gamle plader på ny! Det skal lige nævnes at jeg kommer fra et par billigere Dali Blue højtalere, så jeg er ikke vant for at være kritisk, men krafthelvede hvor lyder det godt. Pardon my french. Jeg havde en interessant snak med en fyr fra HFK. Han sagde at han ville anbefale en MINDRE sub til 683 og kun benytte den når der var film på programmet. I min verden er en "mindre" sub hvad man finder i kr.3.000-klassen. Eksempelvis XTZ's w10.16 eller lign.! Hvad siger I til den? Tænkte det var meget godt at få på plads inden jeg bruger penge på en sub. Jeg havde nemlig selv tænkt mig at smide penge efter en større portet model som SVS PB12-NSD.Hvad havde I gjort?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror godt du kan klare dig uden en sub på de højtalere, men prøv at se en film og hør om du syntes der mangler noget. Ellers så tag et kig på de subber der er lavet til serien, der er jo lave en specielt til DM683erne til surround.
|
| Til top |
|
| |