| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elias skrev:
Dali40'erne er meget tunge at drive kan jeg se; men det oprindelige spørgsmål i tråden var vel også til en gulvhøjttaler i et mindre rum, og så er dali40 jo bare for stor. |
|
|
Jo helt sikkert, du sagde bare at Dali generalt var lette at trække :)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elias skrev:
| Når prisklassen er 1000.- skal du nok ikke regne med at opbygningen er til 2400 watt. |
|
|
Hvis du havde læst det link jeg gav til dig angående effekt i en højttaler vil du se at hvis højttaleren er af hæderlig kvalitet og effekten er afgivet uden for meget forvrægning kan det sagtens lade sig gøre. De lavede testen i high Fidelity, kan ikke huske hvilke nummer, men det var engang i 80'erne mener jeg.
|
| Til top |
|
| |
Elias Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg skriver dali er lette at trække tænker jeg nok bare på de nye modeller jeg har stiftet bekendskab med, beklager hvis det har skabt
forvirring for dig.
Med 1000.- tænker jeg ikke på de højttalere du linker til; men den prisklasse brugeren der oprettede tråden søger i.
|
| Til top |
|
| |
Tusindfryd Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo dyre ens højttalere er, jo mere har de bare taget røven på dig....
Lydkvalitet har intet med pris at gøre eller eksotiske vidunder produkter med fine stamtavler fra dengang man lavede musik ved hjælp af en lårbensknogle og et sæt ribben fra en gammel måge.
Næ du, køb hvad DU ser indbydende ud, så får du også glæde ved at have det til at stå og se nydeligt ud når det ikke bliver brugt...
HUSK: Selv modeller kan også se afskyeligt grimme ud, men så de vist også bare bygget for at blive brugt til det.... ....for hvem gider stjæle en som hende...!!
Har du nogen sinde hørt om "Jantes viser", et smukt gammelt klenodie fra en svunden tid... __________________ Hvis man med åbne øre ikke kan se mig, kan man jo ikke se hvad jeg høre
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elias skrev:
Når jeg skriver dali er lette at trække tænker jeg nok bare på de nye modeller jeg har stiftet bekendskab med, beklager hvis det har skabt forvirring for dig.
Det har det ikke, men der er jo ingen der ved at du kun tænker på at de nye modeller er lette at trække når du siger at alle Dali modeller er. Det giver jo ikke rigtigt sig selv.
Med 1000.- tænker jeg ikke på de højttalere du linker til; men den prisklasse brugeren der oprettede tråden søger i.  |
|
|
Ja, men resultatet kan være det samme her, det er kvaliteten af højttaleren og kvaliteten af forstærker der spiller ind, ikke om producenten har været realistisk og opgive en højttaler til en max. forstærkereffekt på eks. 100 watt. (med forstærkereffekt menes den max. effekt højttaleren kan klare.)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusindfryd skrev:
|
Jo dyre ens højttalere er, jo mere har de bare taget røven på dig....
Lydkvalitet har intet med pris at gøre eller eksotiske vidunder produkter med fine stamtavler fra dengang man lavede musik ved hjælp af en lårbensknogle og et sæt ribben fra en gammel måge.
Næ du, køb hvad DU ser indbydende ud, så får du også glæde ved at have det til at stå og se nydeligt ud når det ikke bliver brugt...
HUSK: Selv modeller kan også se afskyeligt grimme ud, men så de vist også bare bygget for at blive brugt til det.... ....for hvem gider stjæle en som hende...!!
Har du nogen sinde hørt om "Jantes viser", et smukt gammelt klenodie fra en svunden tid...
|
|
|
Nu køber man jo ikke højttalere for at se på dem, men for at høre på dem. Men det er da klart at dyrt ikke nødvendigvis er godt, det er jo kun ens ører der kan bestemme det.
|
| Til top |
|
| |
Tusindfryd Lukket konto

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he...mine højttalere er nu så store at de bliver nødt til at have et udseende jeg bryder mig om. ...det er jo dem som skal være i centrum. -men kan med garanti sige at det ikke er alle som bryder sig om den valgte finish...!! -samle-prisen er på under 800kr pr stk, men udviklings prisen stiger støt år for år... __________________ Hvis man med åbne øre ikke kan se mig, kan man jo ikke se hvad jeg høre
|
| Til top |
|
| |
Stiggy12345 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede bare ikke at små højtalere kunne yde nok. Så er det jo nok sådan nogle jeg skal kigge efter, fordi på mine pc højtalere begynder det at knase når jeg når et hvis punkt, og bassen er ikke god nok synes jeg. Det bliver jo ekstra dyrt hvis jeg skal hav et par højtalere + subwoofer, hvis højtalerne i sig selv ikke kan yde nok bas?
I må undskylde jeg spørger så meget, men vil gerne være sikker inden jeg bruger en masse penge
- Jeg kigger lidt nærmere på de der monitor III, og holder mig væk fra eltax concept 180. Hvis nogle små højtalere kan yde god lyd + bas, har i så nogle forslag på den slags mærker? ( undskyld alle de spørgsmål )
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør skam ikke noget, rart man kan hjælpe  Små højttalere burde være helt fine jeg har dog ikke noget bud.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et sæt Dali 104 til 350kr, levering inkl (ingen frontstof, og en ridse hist og her, men så kunne jeg da høre lyden af dem, og synes de spiller glimragende, især prisen taget i betragtning)
Man ser tit inde på DBA et samlet sæt med cdafspiller, forstærker og et par dali højtalere (bl.a. 104) til 1000kr
Det synes jeg kunne være et godt bud
Mvh René
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du spørg bare løs 
Jeg vil også tro at højttalere på størrelse med eks. Dali 104 vil passe godt, hvis det altså skal være gulvmodeller.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stiggy12345 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay tak for hjælpen, jeg holder lidt udkig efter dali og jamo. er Cerwin Vega også et okay mærke, fandt et par billige.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stiggy12345 skrev:
| okay tak for hjælpen, jeg holder lidt udkig efter dali og jamo. er Cerwin Vega også et okay mærke, fandt et par billige. |
|
|
Jo det er det, men de er mere basfikseret end andre højttalere... Dali og B&W for eks. er mere allround ligesom mange andre mærker. Hvor Cerwin Vega er lidt mere allah disko, med meget bas.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Stiggy12345 skrev:
| okay tak for hjælpen, jeg holder lidt udkig efter dali og jamo. er Cerwin Vega også et okay mærke, fandt et par billige. |
|
|
Jo det er det, men de er mere basfikseret end andre højttalere... Dali og B&W for eks. er mere allround ligesom mange andre mærker. Hvor Cerwin Vega er lidt mere allah disko, med meget bas.
|
|
|
nej pjat med dig . Jeg ville ikke betegne cerwin vega som et decideret godt mærke, men det de gør, gør rigtigt godt. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Ascari skrev:
Stiggy12345 skrev:
|
|
|
|
|
nej pjat med dig . Jeg ville ikke betegne cerwin vega som et decideret godt mærke, men det de gør, gør rigtigt godt.
|
|
|
Nej jeg ved der er nolge mere "stive" typer imellem der skal tænke længe over den med "Kan man mærke bas?" men som jeg skrev er Cerwin Vega gode til bas, men Dali m.fl. er med mange modeller mere allround, især i forhold til.
|
| Til top |
|
| |
Stiggy12345 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så et par dali104 vil ikke blive for vodlsomme til mit værelse. Altså de kan sagtens spille godt og lavt så forældrene også kan være i huset?, og samtidig lidt højere og godt?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stiggy12345 skrev:
| Så et par dali104 vil ikke blive for vodlsomme til mit værelse. Altså de kan sagtens spille godt og lavt så forældrene også kan være i huset?, og samtidig lidt højere og godt? |
|
|
Ja det kan de. Jeg har aldrig selv hørt dem, kun hørt hvad folk siger om dem, men til prisen omkring de 500 kroner er det noget af det bedste. De kan sagtens spille stille og roligt når de gamle sover til middag, og så spille op til fest om aftenen. Og jeg tror slet ikke de bliver for voldsomme til dine 9 kvm. Og husk på, hvis det ikke er noget for dig kan du altid sælge dem igen for samme beløb du købte dem for.
|
| Til top |
|
| |
Tusindfryd Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun store gulvhøjttalere fordi jeg ønsker en solid dybbas selv om jeg aldrig spiller højt.
Jeg synes mine 12" basser er mere ørevenlige en flere mindre enheder som jeg skam har prøvet at have...jeg synes flere mindre bare giver mere bulder-bas.
Nogle af de bedste enheder jeg har hørt er nogle gamle 80´er JBL 18"pap-enheder, de er voldsom store men med en klang som får en til ønskeland.... __________________ Hvis man med åbne øre ikke kan se mig, kan man jo ikke se hvad jeg høre
|
| Til top |
|
| |
Stiggy12345 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt! Og er det det samme med dali 606? de også er gode til lavt som med højt?
|
| Til top |
|
| |