Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt sorround, hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FrederikSchack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Et andet forslag med nogle andre baghøjttalere, en større model forstærker med HDMI og lidt økonomisk rum til en DVD afspiller.

Navn Model Antal Pris
B&W DM683 2 4499 8998
B&W DM685 2 1999 3998
B&W HTM61 1 4499 4499
Panasonic SA XR-57EG 1 2993 2993
DVD afspiller 1 1512 1512
22000

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

For at komme med et ekstra indspil: Monitor audio radius 45, 90 eller 180 - alt efter temperament. De spiller virkelig formiddabelt, og i en a/b test mod minipod var der ingen tvivl om hvilke der leverede den bedste lyd på samtlige parametre. De leveres i nogle meget lækre træfiner, og ligner en million. Til jer andre, der foreslår blue diamond, manden havde podspeakers som udgangspunkt, prøv da lige at slå koldt vand i blodet med de propertioner, han efterlyser vellyd, og hvis han definerer vellyd som noget der ikke nødvendigvis inbefatter 100db lydtryk ved 25Hz, er størrelsen på basenhed(er) jo ikke så væsentlig? (Jeg har bare det indtrk du efterlyser et mindre men meget kvalitetsorienteret anlæg?)
De kan ses her, det er den mellemste, 90'er modellen.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=44&ID_infoside=1044395

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Hr christensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Blue Diamond har indebyggede subs. Jeg har dog haft et par, og subbene i de er ikke så voldsomt gode og kan komme til at blive mere til irritation end glæde. De er ikke så voldsomt præcise, og kan også finde på at bryde ud i alskens ulyder om bassen stikker for dybt. Dog, der er masser af lyd for pengene. Det er kun min erfaring, and results may vary

Personligt ville jeg ha set på DLS R serie hos Tapeconnection kombinert med en SVS SB12 sub fra L-Sound. Eventuelt om du kan fordøje udseendet af SVS egne højtalere så er de både gode og billige. De fåes også i hvid om de skal være lidt mere diskrete.

www.tapeconnection.dk

www.lsound.no 

Er lidt betænkelig ved at subben sidder i højttalerene og peger nedad, er ik sikker på min underbo deler min interesse for film og lyd!? ;)

Så vidt jeg kan læse mig til er jeg nok nødt til at gå på komprimi mellem design og lyd, selvom det er svært når jeg gerne vil investere i et sæt, jeg kan have de næste 10 år!

Det jeg søger er nok et "konevenligt" sæt til drengerøven! Det skal være flot, men samtidig med god, og gerne høj lyd.

Ps: Læser testen senere idag. :)

Til top Vis Hr christensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr christensen

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hr. Christensen, så se mit forslag ovenover, det fåes i surround sæt, og med lige den finish der måtte behage dig, og det er om noget flot og med god og høj lyd - ifølge mine preferencer..

Ellers var DLS T serien måske noget, den kan du også finde inde på tapeconnection.dk - der i.fht. til hifiklubben har noget federe "satellit" systemer..

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Hr christensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Hr christensen skrev:
Skal lige siges at systemet primært skal bruges til film, musik og spillekonsol!

Godt nok - så du forventer ikke det kan lave kaffe ?

- bortset fra det, hvad er det så anlægget ikke skal bruges til og hvad prioriteres højest, musik eller film ?

Vil iøvrigt anebfale dig at kigge og lytte til KEF 3000 elller 5000, flot design på linie med pod speakers, men efter min mening mere lyd for pengene.

/erla

Hehe nej, forventer bestemt ik den kan lave kaffe. ;)

Tror jeg prioriterer musik og film lige højt, herefter kommer spillekonsol.

Endnu et godt bud! Lækkert design, og praktisk, men trist den eneste forhandler ligger helt i hjørring. :(

Til top Vis Hr christensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr christensen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hr christensen skrev:

rent lydmæssigt gør spillekonsol nu ikke nogen forskel, men musik og film er ikke altid lige let at forene tilfredsstillende

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Bas er rundstrålende, så uanset hvilken vej elementet eller portene peger så vil lyden sprede sig i alle rætninger.

Om du skal ha noget der er diskret, ikke for stort, men som kan spille højt som er SBS settet fra SVS som skapt for dig. Distributøren L-Sound kørte netop en demo hvor højtalerene var 5x SCS-01, og subwooferene var 2x PB12-Plus/2 + 2x PB12-NSD, og højtalerene kunne overraskende holde følge med subwooferene selv når alle spilte på en gang.

Om du læser den testen jeg linket til, og forsåvidt også de andre testene på L-Sounds hjemmeside så vil du se at det at levere høje lydtryk, selv om de er små, er noget SVS højtalerene er meget gode til. Jeg har selv dette settet, og havde for nogle år siden Blue Diamond, SBSene er bedre.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Hr christensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

FrederikSchack skrev:

Forslag til lydsiden:

Navn Model Antal Pris
B&W DM683 2 4499 8998
B&W DS3 2 2999 5998
B&W HTM61 1 4499 4499
Panasonic SA XR-55 1 2700 2700
22195

Se evt.:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53652&P N=1

Må indrømme at designet ikke er min smag, desværre. Og har læst din tråd, yderst spændende, og tror dig gerne, men har nok alligevel en smule betænksomheder ved mærket? :)

Hr christensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

(Jeg har bare det indtrk du efterlyser et mindre men meget kvalitetsorienteret anlæg?)

Du har helt ret, dog må det godt kunne spille op når drengene er på besøg! ;)

Mht de højttalere er det nok heller ik hvad jeg søger.

Det jeg synes er fedt ved Podspeakers, er at designet er lidt klassisk, og alligevel meget tidsløst!

Hr christensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Hr christensen skrev:

rent lydmæssigt gør spillekonsol nu ikke nogen forskel, men musik og film er ikke altid lige let at forene tilfredsstillende

Ok, så må jeg nok sige musik, da det er der jeg bruger mest tid, herefter film og spillekonsol. :)

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Du finder en sammenligning af KEF, MA Radius og noget B&W i den her tråden. Han foretrak Radius helt indtil han fik hørt SBS'ene. Han har så en sub af et andet fabrikat, og med en af SVS' subs ville forskellen ha vært endnu større.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=527042

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hej der..

Sammen med "din" H/K AVR245 kan anbefales det her:

http://www.cso.dk/00290/00314/

Held og lykke med det....

iggu
Lukket konto
Lukket konto
Dobb.prof. JMK74

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Blue Diamond har indebyggede subs. Jeg har dog haft et par, og subbene i de er ikke så voldsomt gode og kan komme til at blive mere til irritation end glæde. De er ikke så voldsomt præcise, og kan også finde på at bryde ud i alskens ulyder om bassen stikker for dybt. Dog, der er masser af lyd for pengene. Det er kun min erfaring, and results may vary

Hvordan kørte du subs'ene? Var det med surround? Hvordan var subs'ene tilsluttet, her mener jeg om den fik seperat signal for bassporet i surround sammenhæng eller om den blev kørt som 100% front. Har læst mange som kørte den som ren front og havde en seperat sub til bassporet med godt resultat, ellers kunne bassen virke for voldsom.

-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
Til top Vis iggu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iggu Besøg iggu's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Vedrørende højttalere så vil jeg anbefale du giver en lytter til Tannoy Sensys DC modellerne. Ellers kan du også kigge efter noget brugt eller demomodeller, du opnår mest ved at købe brugt eller demo modeller.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

iggu skrev:
ManicMiner skrev:

Hvordan kørte du subs'ene? Var det med surround? Hvordan var subs'ene tilsluttet, her mener jeg om den fik seperat signal for bassporet i surround sammenhæng eller om den blev kørt som 100% front. Har læst mange som kørte den som ren front og havde en seperat sub til bassporet med godt resultat, ellers kunne bassen virke for voldsom.

Blue Diamondene var en del af et komplet surround sæt bestående af i tillæg Black Vector, Image 40 og Image 22.

Jeg prøvde alle mulige kombinationer, og landet til slut på at ha højtalerene sat til large, også fikk de indebyggede subbene tilført LFE sporet separat.

Om du læser den testen jeg linket til på forrige side vil du kunne se at subben Audio Pro 1.36, der så vidt jeg ved er den samme enheden der sitter i BD, men med 25 watt ekstra. Den får i testen kritik for det samme som jeg oplevde med BD, manglende præsicion.

Jeg vil påstå at i den humane prisklassen så er der to relativt nystartede merker der for tiden udmerker sig med at levere meget lyd for få penge. I den absolutte budgetklassen og et lille stykke over finder du XTZ, og derfra og opover SVS.

På højtalersiden er XTZ på vej fremover, og de har netop sluppet en højtaler som fint kan konkurrere med, om ikke på nogle punkter måske udkonkurrere Dali Mentor 2, men som koster kun det halve.

Jeg er ikke længere overrasket når den slags ting sker. Den gang da jeg købte min første sub fra SVS kostede den det halve af hvad subben den erstattet kostede, men aligevel var SVS'en langt, langt bedre.

De SVS højtalerene jeg har nu er helt suverent de billigste højtalerene jeg nogensinde har haft, og aligevel nok overall de bedste.

Jeg vil med hånden på hjertet anbefale at se nærmere på XTZ og SVS om man er på udkik efter højtalere eller subwoofere, der er masser af penger at spare, penger der selvfølgelig ikke skal spares som sådan, men bruges på bedre elektronik

Nalde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Hr christensen skrev:
Skal lige siges at systemet primært skal bruges til film, musik og spillekonsol!

Godt nok - så du forventer ikke det kan lave kaffe ?

- bortset fra det, hvad er det så anlægget ikke skal bruges til og hvad prioriteres højest, musik eller film ?

Vil iøvrigt anebfale dig at kigge og lytte til KEF 3000 elller 5000, flot design på linie med pod speakers, men efter min mening mere lyd for pengene.

/erla
Til top Vis Nalde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nalde

Nalde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Har selv Harman/Kardon avr 140 og KEF KHT 3005 og jeg synes det spiller fremragende til film og spil.
Til top Vis Nalde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nalde

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har købt, så tag lige et kig på denne her sag:

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=219 84

Det er et megagodt tilbud.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes