Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 17:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dansk direkte smertende ringe lyd! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej igen Hifiigen

Mine forældre købet et tv (50mz) fra et verdens kendt mærke. Jeg kan genkende din beskrivelse af lyden. Både min søster og mig må bede om tv bliver slukket eller lyden bliver slukket, for at vi kan være i samme stue ( dvs sammen med tv )

Men mine forældre syntes det er et super tv og at det er kvalitet produkter, der kan købes hos Dk Supermarked. Og deres tv er købt hos DK Supermarked.

Jeg har tit læst her på HIFI4all om det ene efter det andet spørgsmål om indkøb af nyt (fladskærm) og der er aldrig nogen, som spørger om lyden......( har forsøgt i en anden tråd, at bede, ved køb af nyt tv, at huske at lytte til tv ) Men måske køber alle tv uden at lytte til dem, da det er vigtigere at det bare er et fladskærm produkt

Fladskærm er IN

Sammenligningen med biler.........Det er jo også IN at få den nye bil leveret med aluminiufælge ......For så gleme, at når det bliver vinter, kan dæk være nedslidt, men det er IN med allu-fælge MEN pyt med at dæk ikke er sikre

MVH JAN

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Er der en tendens til at branchemedlemmer har denne holdning: det er ene og alene forbrugerne, der er ansvarlige for at vælge produkter?

Det tror jeg ikke (det er vist iøvrigt mest mig der giver udtryk for dét, så pas nu på med at lade mine udgydelser være lig med alle de andres mening), og det er faktisk heller ikke dét jeg mener. Jeg vil meget gerne have forbrugerne til at synes at forhandleren skal sætte grænser for hvornår noget er tålelig kvalitet. Men jeg har noget imod at man ønsker at det er Elgiganten, Bilka, og for den sags skyld Netto og Aldi der skal sætte grænserne. Det er som om at man ønsker at selv discount-butikker sætter grænser for én, så man SLET ikke behøver tænke selv. Men efter min mening skal markedet være nuanceret: De ligeglade og de nærige, de skal have lov til at købe lavkvalitets-produkter til lave priser. Ved siden af dét, så skal der være plads til en faghandel der leverer produkter af en vis minimums-kvalitet. Hvis discount-butikkerne kun sælger produkter af en vis minimums-kvalitet, med en vis minimums-service, så er de jo netop ikke discount-butikker længere!

Kort sagt: Hvis du mener butikkerne bør sætte en vis standard, så støt dog dem der gør det, i stedet for at støtte dem der ikke gør det og brokke dig over det bagefter.

hifiigen skrev:
Videre: hvis forbrugerne køber katten i sækken har de bare været dumme/uoplyste/urealistiske/naive, og det er de bare selv ude om.

Hvis man køber en discount-vare i en discount-butik, og får et dårligt produkt, mener jeg på ingen måde man har "købt katten i sækken". Man har fået dét man bad om. Jeg kan til dels forstå hvis du kritiserer firmaer som Alfaview eller Amitech, fordi de markedsfører sig som danskproduceret kvalitet, men stadigvæk så mener jeg ikke at man overordnet bør forlange at alle butikker/produccenter i landet skal overholde en vis kvalitet. Der skal være variabel kvalitet alt efter hvor du vælger at handle, og hvis du vælger en højkvalitets butik/producent men får lavkvalitets produkter, så skal du have lov til at være utilfreds. Men jeg mener ikke du skal bestemme at en discount-butik ikke må sælge lavkvalitets produkter, så længe de overholder gældende lovgivning.

Det er fuldstændigt frit for enhver producent eller butik at levere dén kvalitet eller mangel på samme, som de mener de kan stå inde for. Hvis Bilka mener de kan stå inde for pågældende tv, og du ikke kan, så er løsningen meget simpel: Lad være med at handle i Bilka. Og er kvaliteten så ringe at du må fraråde folk at købe det, så fraråd folk at handle i Bilka. Men jeg mener ikke at du skal pådutte din holdning til hvad der er tilfredsstillende kvalitet på en anden - det er enhver frit for at sælge dén kvalitet man vil, så længe man som sagt overholder lovgivningen. På samme måde bliver jeg sur når folk vil "bestemme" om jeg skal tage et bestemt produkt i mit sortiment, bare fordi netop de synes produktet er for dyrt og har for lille målgruppe. Det skal jeg da nok selv afgøre, det er min forretning.

Minimums-kravet til enhver forretning er at de overholder lovgivningen. Alt herover er ikke noget man kan tage som en selvfølge, det må du foretage en intelligent vurdering af, ud fra firmaets profil. Medmindre du direkte vil lave lovgivningen om?

hifiigen skrev:

DS er efter min mening god til at finde vin på verdensmarkedet, hvor pris/kvalitets forholdet er godt. Det er de kendt for - det skrives der om i enkelte vinartikler. Grunden skulle være, at der er en lille bitte håndfuld vinkøbere, der har særlig kompetence til det. Hvorfor er det så OK, at forbrugerelektronik-indkøberne er friholdt den samme kompetence? Det er heller ikke OK - det er for dårligt. De lader åbenbart dette TV passere, og så med deres eget navn på! Det er da flovt.

Igen: Hvis du forventer at fordi en butik er god til at sælge vin, så er den/bør den være god til at sælge TV, så er det dig der er naiv og forkert på den. Ja, de finder gode tilbud på vin-markedet. Men er dét en _garanti_ for at hvis du køber vin hos DS, så får du _altid_ en brugbar kvalitet? Det kan ikke lade sig gøre for mig at gå i Netto og købe en vin der er direkte ringe? Og ikke mindst, bør jeg være ligeglad med hvilken vin jeg hiver ned fra hylden, i blind tillid til at DS kun har udvalgt vine der tilfredsstiller mine minimumskrav?

Hvis vi skal føre det tilbage til TV-situationen: Lad os antage at en TV-forhandler er kræsen og kun sælger tv der overholder nogle bestemte minimumskrav, og derfor kun forhandler Pioneer TV. Betyder dét at enhver kunde vil kunne stole blindt på at bare de vælger dén forhandler, så får de et TV de bliver glade for? Nej, der kan stadig være ting der gør at man ikke lige bliver glad for et Pioneer, alt efter hvilke krav man sætter. Uanset hvor kræsen producenten og forhandleren er, så kan de ikke tænke for dig - du skal stadig selv gøre en indsats for at sikre dig at du vælger det rigtige. Jo bedre service fra forhandler og producent, jo mindre behøver du tænke selv, men du kan hverken overlade hele beslutningen til forhandleren eller til kunden. Den rigtige købsbeslutning foretages i et samarbejde mellem sælger og køber. Når du river en vare ned i indkøbskurven i blind tillid til at et supermarked sælger en given minimumskvalitet, så har du efter MIN mening forsømt din del af opgaven. Og ikke mindst, så længe du ikke går ned i butikken og får pengene igen, hvilket man mig bekendt godt kan i DS' butikker hvis man ikke er tilfreds, og ikke mindst hvis du fortsætter med at handle i en butik der har bevist overfor dig at deres kvalitetskrav er for lave i forhold til dine, så har du jo netop støttet udviklingen mod lavere kvalitet i butikkerne. De fik den jo solgt, og hvis de ikke får den retur, så var det en succes - hvorfor så ikke købe flere hjem, hvis man formoder at kunderne er glade og tilfredse med produktet?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Pris og kvalitet hænger (for det meste) sammen. Sådan er livet.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Der var engang et land der var kendt for at producere gode armbåndsure, og de fandt på, at hvis et ur skulle bære et særligt kvalitetsprædikat, som hed chronometer, og denne betegnelse skulle have særlig betydning, ja så bestemte man, at der var et særligt officielt institut, som efter afprøvning af hvert enkelt ur, kunne udstede et "officially certified".

Dette betød, at også ure der ikke blev certificeret alligevel fik et image, som indebar en vis standard for kvalitet. Landets urproducenter var en overgang i krise, men overkom den fordi man holdt kvalitetsfanen højt, og er nu igen verdenens førende ur-land. Der kom stigende omsætning stort set hos alle urproducenterne.

Så var der et andet land, som beskæftigede tusindvis af medarbejdere. Det havde Europas største højttalerfabrik, og det havde en af verdenens førende producenter af højttalerenheder. det var kendt som landet der kunne lave god lyd.

Men som i globaliseringens udbredelse ikke længere kunne producere forbrugerelektronikproduk-ter til andre end de øverste 5% rigeste af verdenens befolkning. Landets tidligere gode kompetencer inden for lydprodukter, evnede man end ikke at overføre til de varer man i døvhed bestilte ude i de omkostningslave lande. Man blev totalt ligeglad med evnen til at vurdere hvad man kunne få for sine indkøbskroner. Eksport af disse i lavprislande producerede produkter blev svært, fordi de var ikke et hak bedre end alle de andre indkøbere, som også var døve.

Landet er nu fuldstændig som alle de andre lande, og har mistet mange af sine kompetencer inden for lyd. Landet beskæftiger nu ikke engang 300 ansatte inden for produktion af underholdningselektronik.

Håber jeg bliver forstået i mit budskab. Naiv vil jeg ikke kaldes. Idealist? Ja gerne.

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Undskyld, men det er overhovedet ikke det tråden drejer sig om.

Venligst læs trådens egentlige indhold.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Hi-Sonny-Fi skrev:

Undskyld, men det er overhovedet ikke det tråden drejer sig om.

Venligst læs trådens egentlige indhold.

Øhh What!!??!!??

Går debatten ikke på at du har købt et TV til køkkenet som har utrolig ringe lyd. Og det mener du ikke kan være rimeligt, for ligemeget hvor billigt det så end er, så må det ikke være direkte dårligt og ubehageligt at høre på.

Ret mig venligst hvis jeg tager fejl (efter din mening igen)

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hifiigen; Det hjælper ikke at tage din fejltagelse ud på et nationalt plan og så videre.

Det er kun dig selv der synes dit TV er for dårligt, det er jo ikke andres skyld at du har en opskruet forventning til kvalitet til en defineret kvalitet.

Global pris- og kvalitetsudvikling ændrer overhovedet ikke på at der som før globaliseringen er god og dårlig kvalitet. Der er bare flere producenter af begge dele og en stærkt øget B2B-handel som gør det svært gennemskueligt hvem som egentlig laver hvad.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Drejer tråden sig i virkeligheden ikke om, at du har købt et TV, der faktisk er defekt? Jeg mener: Når konstruktionen af lyddelen i dit TV er så makværk-elendig, at man ikke kan høre, hvad det er for lyde, der kommer ud af højttaleren. Og når man endvidere pådrager sig øresmerter ved brug af produktet

- så er det vel defekt, som du også selv tidligere er inde på.

@ AV Precision: Jeg er enig med dig så langt, at forbrugeren naturligvis skal se sig for, når han bruger sine hårdt beskattede kroner, det være sig mange eller få, på dette eller hint produkt. Der er ikke nogen undskyldning for at investere tusind kroner i et TV og så efterfølgende klage og klynke over dårligt billede eller dårlig lyd. Den sag er enkel.

Men jeg er lodret uenig med dig i, at man, blot fordi man handler elektronik i en discountforretning, bør være forberedt på, at det man får med hjem kan være direkte ubrugeligt - som TV'et der har genereret denne diskussion er det. Discount er ikke lig med ubrugeligt, nytteløst og under lavmålet elendigt - eller defekt.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Kort sagt: Hvis du forventer af danske produkter at de har en god kvalitet, så kan jeg godt forstå dig, for det er dét
danske produkter er kendt for, og bør være kendt for.

Bortset fra at det kun i sjældne tilfælde passer.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Men jeg er lodret uenig med dig i, at man, blot fordi man handler elektronik i en discountforretning, bør være forberedt på, at det man får med hjem kan være direkte ubrugeligt - som TV'et der har genereret denne diskussion er det. Discount er ikke lig med ubrugeligt, nytteløst og under lavmålet elendigt - eller defekt.

Det er meget svært for os andre at vurdere hvor dårlig lyden er når vi ikke har hørt det. Hifiigen interesserer sig for hifi og er derfor vant til væsentlig bedre lyd. Mange mennesker som ikke har den interesse, kan faktisk acceptere utroligt meget. Jeg har hørt musikanlæg der lød som en billig clockradio. Disse anlæg vil selvfølgelig være ubrugelige for dig og mig, men derfor kan andre jo godt synes at de dækker deres behov.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Hifiigen; Det hjælper ikke at tage din fejltagelse ud på et nationalt plan og så videre.

Det er kun dig selv der synes dit TV er for dårligt, det er jo ikke andres skyld at du har en opskruet forventning til kvalitet til en defineret kvalitet.

Global pris- og kvalitetsudvikling ændrer overhovedet ikke på at der som før globaliseringen er god og dårlig kvalitet. Der er bare flere producenter af begge dele og en stærkt øget B2B-handel som gør det svært gennemskueligt hvem som egentlig laver hvad.

Påstande:

1. JEG har ikke foretaget fejltagelse. LEVERANDØREN har, for han mindsker hvad der måtte være tilbage af kvalitetsbetegnelsen Dansk Audio.

2. Mine forventninger er IKKE opskruet, da jeg forventer en lyd, der bare ikke gør direkte ondt, og her taler jeg ikke bare om at det gør det i mine ører, men også i min hustru's. TV'et er ikke defekt, i den forstand at det ikke lever op til at fungere eller leverandørens egen minimale krav.

3. For dem der ikke ved hvad B2B er, er det Business- to-Business salg, og dvs. når é virksomhed sælger til en anden virksomhed. Når du skriver at globaliseringer øger antallet af leverandører, og at der er dermed flere B2B handler, så gør det det kun endnu mere nødvendigt, at Danmark holder fanen højt, og undgår at danske mærker er lige så ringe som alle de andre. Idealist? Ja.

Man kan også bare sige skide vær' med det hele - bare det er billigt. Lad de lavtlønnede lande styre det hele - vi forbrugere i smørhullet vil kun have det billigste, uanset ydelsen fra det. Saver vi vores egen gren over? Ja.

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Drejer tråden sig i virkeligheden ikke om, at du har købt et TV, der faktisk er defekt? Jeg mener: Når konstruktionen af lyddelen i dit TV er så makværk-elendig, at man ikke kan høre, hvad det er for lyde, der kommer ud af højttaleren. Og når man endvidere pådrager sig øresmerter ved brug af produktet

- så er det vel defekt, som du også selv tidligere er inde på. Det er ikke defekt i markedsføringslovens forstand, jvf. hvad jeg skriver i mit ovennævnte indlæg.

@ AV Precision: Jeg er enig med dig så langt, at forbrugeren naturligvis skal se sig for, når han bruger sine hårdt beskattede kroner, det være sig mange eller få, på dette eller hint produkt. Der er ikke nogen undskyldning for at investere tusind kroner i et TV og så efterfølgende klage og klynke over dårligt billede eller dårlig lyd. Den sag er enkel. Min "klage og klynken" er fremsat i et meget bredere perspektiv. Det drejer sig om nationens evne til produktetik. Det må der da være nogen der er enig med mig i? 

Men jeg er lodret uenig med dig i, at man, blot fordi man handler elektronik i en discountforretning, bør være forberedt på, at det man får med hjem kan være direkte ubrugeligt - som TV'et der har genereret denne diskussion er det. Discount er ikke lig med ubrugeligt, nytteløst og under lavmålet elendigt - eller defekt. Mon ikke vi er lidt enige her? Defekt er det ikke. For så kan det forlanges repereret, ombyttet eller endelig returneret. Og Føtex tilbyder 14 ages returret, dvs. pengene retur, men det ændrer ikke produktetikken, eller mangel på samme. Og det er kun den problemstilling jeg har rejst

MVH

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Er det det 15 LCD tv med indbygget dvd afpiller til 1979 .-  (MODEL tfd-1505)  ?????????????

Hvis det er det .....Lyder det bedre når der kommer DVD lyd ud af højtalerne ??? ( der er 1 stk ?)

MVH JAN

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
Dejen skrev:

- så er det vel defekt, som du også selv tidligere er inde på. Det er ikke defekt i markedsføringslovens forstand, jvf. hvad jeg skriver i mit ovennævnte indlæg. Jeg formulerer mig ikke helt klart i mit første indlæg: Jeg prøver på at tilkendegive, at jeg er enig med dig i dine betragtninger - og selvom produktet ikke er defekt iflg. markedsføringsloven, er det vel ikke helt urimeligt at mene, udenom denne, at det rent faktisk er "defekt" så langt som det ord semantisk betyder noget i retning af- og dækker over det faktum, at produktet er ubrugeligt til det formål det er fremstillet?

@ AV Precision: Jeg er enig med dig så langt, at forbrugeren naturligvis skal se sig for, når han bruger sine hårdt beskattede kroner, det være sig mange eller få, på dette eller hint produkt. Der er ikke nogen undskyldning for at investere tusind kroner i et TV og så efterfølgende klage og klynke over dårligt billede eller dårlig lyd. Den sag er enkel. Min "klage og klynken" er fremsat i et meget bredere perspektiv. Det drejer sig om nationens evne til produktetik. Det må der da være nogen der er enig med mig i? Jeg mener ikke, du klynker - jeg vil blot pointere, at det menneske, der investerer skal vi sige 1000 kroner i et TV ikke rimeligvis kan forlange eks. et fornuftigt stereoperspektiv samt et fremragende billede  Men at produktet ikke er "defekt", som jeg forsøger at definere ordet ovenover, er absolut rimeligt at forlange. Og de forhandlere der ikke vil sondre mellem skidt og kanel, igen i denne forstand, og blindt vælger at ville forhandle sådanne produkter, betragter jeg som lige så useriøse som de "defekte" produkter.

Men jeg er lodret uenig med dig i, at man, blot fordi man handler elektronik i en discountforretning, bør være forberedt på, at det man får med hjem kan være direkte ubrugeligt - som TV'et der har genereret denne diskussion er det. Discount er ikke lig med ubrugeligt, nytteløst og under lavmålet elendigt - eller defekt. Mon ikke vi er lidt enige her? Defekt er det ikke. For så kan det forlanges repereret, ombyttet eller endelig returneret. Og Føtex tilbyder 14 ages returret, dvs. pengene retur, men det ændrer ikke produktetikken, eller mangel på samme. Og det er kun den problemstilling jeg har rejst Hvilket bestemt er en relevant problemstilling- og mere og mere så, desværre...

MVH

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

pauseklovn skrev:

Hej igen

Er det det 15 LCD tv med indbygget dvd afpiller til 1979 .-  (MODEL tfd-1505)  ?????????????

Hvis det er det .....Lyder det bedre når der kommer DVD lyd ud af højtalerne ??? ( der er 1 stk ?)

MVH JAN

Ja det er præcis det. Ved DVD-afspilning er det den samme smerte i ørerne.

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Til "dejen": jeg tror vi er enige. Funktionelt er det ikke defekt: der er lyd og billede, men kvaliteten er så lav, at det ikke er værdigt.

Stereoperspektiv? Det forlanger jeg slet ikke. For mig måtte et 15" TV gerne være i mono. Med den lyd det har ønsker man slet ikke at være så tæt på, at man principielt kunne opfatte noget stereo. Der er kun 25 cm mellem de to højttalere (højttalere? Læs: sirener)

Kære forum-deltagere.

Bare nogle af de få forbrugerelektronik-indkøbere der er tilbage i dette land bliver gjort opmærksom på deres ansvar, er jeg en smule optimistisk. Hvis ikke: jeg håber de en dag køber et glas spegesild af eget mærke til lavpris, produceret helt uden sukker i marinaden, og med alt alt for megen salt.

Silden er jo ikke defekt, farlig eller usund, og den er billig, men den smager helt og aldeles ad helvede til, og er ubehagelig at spise, hvis man da ellers har en smule smagsløg tilbage. Hvis de brokker sig til konserves-indkøberen håber jeg konserves-indkøberen er bare en smule intereseret i lyd, og giver dem svar på tiltale: "du kan jo bare lade være med at købe den! Hvad tror du egentlig man kan få sild for, når det kun koster 9,95?".  

Tak for indlæggene - det har været godt at vende emnet, og jeg tror ikke vi kommer så meget videre. Synspunkterne er vendt, og med mindre der kommer et indlæg med en ny vinkel, vil jeg lade tråden holde en udviddet week-end pause.

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Det svare til at købe en 500g T-bonesteak til kr. 2,- hvordan smager sådan en, selvom den så var dansk!! 
Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:
Det svare til at købe en 500g T-bonesteak til kr. 2,- hvordan smager sådan en, selvom den så var dansk!! 

Ja det kan jeg kun gætte mig til

Problemet er bare (ifølge hifiigen) at det slet ikke er det som tråden handler om.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

"Der jeg tror han vil hen er, hvordan kan man tillade sig at sælge noget der end ikke er i tålelig kvalitet?"

Det handler ikke om, hvad man kan tillade sig. Der er ingen love, der forbyder at sælge l**t med glasur på. Spørgsmålet er, hvad man som kunde vil tillade sig selv at slæbe hjem, og der var du nok for tolerant.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Som forbruger skal man altid være påpasselig!

Og som bekendt: It takes two to Tango. Bilka har kun mulighed for at sælge Prosonic fordi folk er vilde med at købe skidtet, that's it. Så kan man have alle mulige moralske skrupler over det - køb dog kvalitet i stedet og vær med til at bekæmpe den discount-kultur som desværre hersker og hærger i alt for mange danske hjem.

Selv i min Dell bærbare PC, der ellers er en fremragende maskine og fungerer upåklageligt, er højttalerne så ringe, at de gengiver et ordentlig bækkenskrald så forvrænget at jeg får hovedpine. Ligesom trådens ophavsmand kan det give vældige frustrationer, men man får hvad man betaler for, og sådan er det bare! En elendig højttalerenhed er og bliver en elendig højttalerenhed - også selvom der står et varemærke som Dell udenpå kassen.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes