| Forfatter |
|
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er forholdsvis ny til hifi verden og har jo fået anskaffet mig de ting i min signatur. Det spiller bare ! Jeg tror en af grundende til jeg blev interesseret i hifi er min musiksmag. Er vokset op med en far der har tævet mig fuld af Pink Floyd og det har da virket :D
Her på det senere er jeg begyndt at lytte til Supertramp, men søger dog stadig nogle flere kunstnere jeg kan fordybe mig i. Det må gerne være rock, men ikke heavy og alt det pjat.
Jeg har desuden en 100% digital forstærker, hvis jeg skal have den bedste lyd af en pladespiller skal jeg have en Analog til digital converter ikke?
- dikki
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså det jeg vil frem til er navne på noget musik jeg kan kaste mig over og så et forslag til en A/D converter. Havde hørt noget om minidisc?
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.partsexpress.com/pe/showdetl.cfm?&User_ID=824 0003&St=2911&St2=-74132016&St3=76336791&DS_I D=3&Product_ID=16156&DID=7
Vil denne kunne bruges?
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo altså ikke den nemmeste sag i verden at anbefale musik ud fra din besked. Du skriver at det skal være rock!?? Som omtrent er verdens mest udefinerbare genre. Du nævner Supertramp og Pink Floyd som inspirationskilder - det giver heller ikke meget at arbejde med, da især sidstnævnte har komponeret musik i mange forskellige versioner
Det skal ikke tages som nogen vild kritik, bare et ønske om lidt mere præcis beskrivelse af hvad du søger, ellers er det en umulig opgave
Et bud kunne være Genesis? Jeg kender dem ikke så godt (hører det ikke) men som sagt, et bud.. Jeg er nok mere til nyere rockudgivelser, som fx Interpol der er en form for post-punk, The National der kan beskrives som melankolsk indie -post-rock (?) og Arcade Fire, der er nærmest rendyrket indie. Et friskt bud kunne også være The The: Mindbomb eller Dusk, der er 80'er indie, hvis det overhovedet er en genre. og før en anden skriver det, så lad mig da nævne Dire Straits. Du kender dem sikkert.. De får ikke just min varme anbefaling, idet den slags morfar guitarock irriterer mig en smule, but anyways..
EDIT: Det der med konverter kan jeg ikke lige umiddelbart svare på..
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt se den var lidt dum. Jeg kender dog ikke betegnelserne for alle de forskellige genrer. Men progressive, indie, syre(?) rock er noget af det jeg søger. Nogle af metalicas numre kan også gå.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til tilslutning til forstærkeren, så har den vel stadig analoge indgange..? Så har den jo også indbygget A/D converter - og medmindre du ikke er tilfreds med denne er der ingen grund til at sætte en extern A/D converter imellem, sørg ihvertfald for at du kan returnere den hvis den ikke viser sig at være bedre end den indbyggede i forstærkeren.
Men derudover vil det sige at du reelt blot mangler en riaa (pladespiller forforstærker) du kan sætte mellem pladespilleren og forstærkeren, da signalet fra pladespilleren ikke er kraftigt nok i sig selv.
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv:
Saga (4 første albums + In Transit) Hør evt. lidt numre her: http://www.myspace.com/sagaca
Marillion Manfred Mann's Earth Band Alan Parsons Project Mike Oldfield Fish Genesis Toto Yes Asia
Så er der da lidt at gå i gang med. 
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay har bare hørt den forstærker jeg har ikke er super fantastisk mht. analog. Men man kan da prøve. Regnede med at købe en cambridge eller NAD riaa og en rega planar 2 / 3 .
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne føje Led Zeppelin, King Crimson og Radiohead til listen - ja jeg ved godt at vi breder os meget i tid her ...
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tid er totalt underordnet . Bare musikken lyder godt
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Talking Heads, U2, Simple Minds... måske det var noget? __________________
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Porcupine Tree (In Absentia, Deadwing) Transatlantic Uriah Heep (Demons & Wizards) Kansas (Leftoverture, Masque) Nazareth (Hair of the Dog) RiversideHubi Meisel (EmOcean, Kailash) Neal Morse (Sola Scriptura) ... så har du da et par stykker mere at lytte på
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så vil jeg gerne støtte forslaget om The The. Super band!
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Og så vil jeg gerne støtte forslaget om The The. Super band! |
|
|
Det er de nemlig. Bush kunne også være en idé, hans tidligere ting især.
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare lige "Rune godkende" disse 2 CD'er/bands. Virkeligt nogle lækre skiver!
Yoshimura skrev:
Porcupine Tree (In Absentia, Deadwing) Rune approved! Transatlantic Uriah Heep (Demons & Wizards) Kansas (Leftoverture, Masque) Nazareth (Hair of the Dog) Riverside Rune approved! (især deres sidste, som hedder "Second life syndrome" Hubi Meisel (EmOcean, Kailash) Neal Morse (Sola Scriptura)
... så har du da et par stykker mere at lytte på 
|
|
|
Rigtig god fornøjelse
Vh
Rune
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, syre siger du?
Baby Woodrose: Love Comes Down Causa Sui: Free Ride
to danske fremragende syrerockudgivelser. Ellers er det vel noget Hendrix du skal have fat i
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha baby woodrose fedt nok navn... Hvis i ikke ved det er det navnet på en plante "Hawaiian Baby woodrose" som er psykoaktiv. Glimrende navn til sådan et band ;) Tak for forslagene kan se jeg har noget at gå igang med.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi rykker tilbage i slut 60'erne/start 70'erne er der jo bands som Cream og Blind Faith..? (begge med Eric Clapton)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolling Stones Janis Joplin Jimmy Hendrix The Doors Deep Purple Jethro Tull Nirvana REM Talking Heads Pretenders Procull Harum nogle af Eltons gamle rocknumre nogle af Roxy Musics gamle numre Hvis du vil undgå paplyd, overfladiskmusik og trommemaskine så spring det meste fra 80erne over (ja ja der er undtagelser -- men hold k... hvor blev der lavet meget skodmusik) et late 70er/start 80er album fra Rolling Stones som ikke fik så god en modtagelse men som jeg synes er fedt er Tatoo You " .. Janis Joplins "Move Over", Hendrixs "Hey Joe" the Doors "The End", Stones "Brown Sugar", Jethro Tulls "Pied Piper" er klasse rock ! God fornøjelse ps. jævnfør min signatur kan jeg give dig et single malt tip men næppe et råd om digitalconvertere
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |