| Forfatter |
|
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige modtaget en Tact 2.2X forforstærker. Der er ingen cd med, men jeg har hentet programet på netet..
Men jeg skal åbenbart bruge en fil fra den cd som skulle følge med til at instalere microfonen?
Er der noget jeg kan gøre
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicky
det er højest sandsynligt at det lyder bedre uden.... og du kan sagtens få det til at virke uden
min lød klart bedre når man ikke brugte den medfølgende "kalibrering's" fil og en anden som havde den var det samme historie...
så kør bare uden.... grunden til det er i følge Lyngdorf ham selv... at på TacT i USA havde forholdene hvor kalibreringen var forgået været tvivlsomme
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med apparatet, som når du får det installeret korrekt er et du bliver meget tilfreds med.
Mikrofonen har en fil, som indeholder dens afvigelser fra lineær frekvensgang, så det er en mangel at den ikke følger med.
Men, gå ind på Yahoo's TACT forum, hvor du (efter grundig søgen) kan læse, at man kan bruge en standard mikrofon-fil. jeg er dog meget tryg ved at have filen til min, og ved ikke hvor stor fejl det er at have en standard. Til trøst kan jeg oplyse, at mikrofonerne sandsynligvis er ret ens i i bas- og mellemområderne. Hvis du bruger en forkert fil, vil afvigelserne så være i diskantområdet, og da du nok efter at have sat dig ind i apparatet nok vil justere der efter dit eget gehør, er det nok er til at leve med.
Du skal registere dig til forummet for at komme ind. Jeg måtte vente en del dage:
http://tech.groups.yahoo.com/group/TacTAudioUsersGroup/
Held og lykke.
(en lykkelig TACT 2.0 ejer) __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster sådan en tact idag,brugt?
hilsen kimber
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun sige at da jeg havde en tact 2.0S anbefalede peter lyngdorf via telefon mig ikke at bruge filen til kalibrering af mic´en. Hvofor kan jeg ikke huske.
|
| Til top |
|
| |
JanBundgaard Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mistede min original CD og dermed min mikrofonfil da jeg også havde sat ny harddisk i computeren. Jeg sendte en mail til TACT i USA, og de sendte filen til mig.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
|
Hvad koster sådan en tact idag,brugt?
hilsen kimber
|
|
|
12000-15000 max vil jeg sige
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. Jeg fik det til at virke uden filen.
Det er noget der virker sådan en omgang rumkorektion
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen her der bruger en Tact 2.2 uden sub's
Hvis der er har jeg lige et par spørgsmål.
Jeg har leget lidt med den nu, og mangler noget bas. Det er som om den tror jeg har et par sub'er stående som jeg ikke har? Maskinen står selfølgelig til 2.0. Når jeg kører en Quick setup hvor jeg også makerer 2.0, går det fint til den skal programere maskinen? Jeg for en ERROR NUMBER 6 OVERFLOW. Hvis jeg så fjerner alle fluebenene ved alle 9 S L/R så kører det fint. Jeg kan ikke forstå at den vil programere for sub når den står på 2.0
Hvad er der galt?????????
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke nogen
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg fik min 2.0 havde jeg nogle spørgsmål, som jeg sendte til Lyngdorf Audio, men hørte aldrig noget derfra.
Jeg spurgte så hos Tact Audio, der undersøgte hvad svaret på mit kunne være, henviste så til Boz (ham der er software-bagmanden). Jeg fik dog ikke behov for at kontakte ham.
Jeg har også spurgt på TACT usergroup på Yahoo, og mit råd fra tidligere er det beste råd du tilsyneladende kan få pt.: registrer dig der, og opret dine problemer der. Du vil sikkert blive hjulpet.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
|
Da jeg fik min 2.0 havde jeg nogle spørgsmål, som jeg sendte til Lyngdorf Audio, men hørte aldrig noget derfra.
Jeg spurgte så hos Tact Audio, der undersøgte hvad svaret på mit kunne være, henviste så til Boz (ham der er software-bagmanden). Jeg fik dog ikke behov for at kontakte ham.
Jeg har også spurgt på TACT usergroup på Yahoo, og mit råd fra tidligere er det beste råd du tilsyneladende kan få pt.: registrer dig der, og opret dine problemer der. Du vil sikkert blive hjulpet.
|
|
|
Du kunne måske, for at hjælpe en hi-fi ven i problemer, sende en kopi af din fil til Nicky ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Acer, det er jo ikke fordi jeg ikke vil afsende en kopi af min mikrofonfil, men det er jo ikke det problem som NickyD ønsker løst. Så vidt jeg læser ham er det noget med subwoofertilslutning.  __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med mikrofonen er løst, da jeg har fået tilsendt cd'en fra den tidligere ejer
Jeg har oprettet mig som bruger på Tact usergroup, men har ikke hørt noget endnu. Man bliver jo lidt restløs når man køber noget hifi og så kan man ikke få det til at virke
Jeg har også skrevet til Tactaudio.com for 3 dage siden, men har ikke fået noget svar
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
Hallo Acer, det er jo ikke fordi jeg ikke vil afsende en kopi af min mikrofonfil, men det er jo ikke det problem som NickyD ønsker løst. Så vidt jeg læser ham er det noget med subwoofertilslutning. |
|
|
troede blot at du med lethed kunne hjælpe ham, my bad  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
pppp Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde et tilsvarende problem med en TACT 2.2x jeg købte
Det viste sig at være en defekt, for uanset hvor meget vi heksede kunne der ikke køres 2.0 uden at bassen var væk
Derudover var lyden meget "grødet" og uopløst
Jeg havde tidligere haft en RCS 2.0 som bestemt lød og virkede bedre
Efer aftale med sælger gik handlen tilbage (det havde vi heldigvis aftalt på forkant så ingen sure miner der)
Jeg var også ude og se om andre havde haft det problem (det var der), men jeg kunne ikke tydeligt se en afhjælpning
Så jeg opgav og kører idag uden TACT
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
pppp skrev:
|
Jeg havde et tilsvarende problem med en TACT 2.2x jeg købte
Det viste sig at være en defekt, for uanset hvor meget vi heksede kunne der ikke køres 2.0 uden at bassen var væk
Derudover var lyden meget "grødet" og uopløst
Jeg havde tidligere haft en RCS 2.0 som bestemt lød og virkede bedre
Efer aftale med sælger gik handlen tilbage (det havde vi heldigvis aftalt på forkant så ingen sure miner der)
Jeg var også ude og se om andre havde haft det problem (det var der), men jeg kunne ikke tydeligt se en afhjælpning
Så jeg opgav og kører idag uden TACT |
|
|
Det lyder ikke så godt, hvor har du læst/hørt om problemet før? Jeg håber virkeligt ikke du har ret
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NickyD
Jeg har været ude for at når min f.eks var indstillet til 2.2, og jeg så ville køre 2.0 og valgt 2.0, så stod der stadigvæk 2.2 i display på TacT.
Når du har valgt 2.0 på PC, så prøv også at gå ind og vælge 2.0 i menu på TacT.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NickyD
Dit problem med ERROR NUMBER 6 OVERFLOW løser du sådan her
Gå ind i kontrolpanel > internationale og sproglige indstillinger > så vælger du engelsk (USA) under standarder og formater.
Og så skulle du ikke få den fejl mere. problemet er at tact programmet ikke kan læse dansk format tegn sætning
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
| Hej NickyD
Jeg har været ude for at når min f.eks var indstillet til 2.2, og jeg så ville køre 2.0 og valgt 2.0, så stod der stadigvæk 2.2 i display på TacT.
Når du har valgt 2.0 på PC, så prøv også at gå ind og vælge 2.0 i menu på TacT.
Mvh
Torben |
|
|
Det har jeg også prøvet uden held. Selv om den står til 2.0 så vil den programere for sub også. Så kommer den med en Error 6 overflow. Hvis jeg så fjerner alle fluebenene ved højre og venstre sub, vil den gerne programere, der er bare ikke noget dyb bas
|
| Til top |
|
| |