Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Diy: 230V Stjerne connected box. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Der er godtnok en, der har hørt efter i søndagsskolen, hwa'

Nu skal vi ikke glemme at elektrikerne havde trukket kablerne, da Gud sagde: "Der blive lys".  At de så ikke lige havde fået lagt en stjerne-forbindelse til hi-fi brug, kan man vel dårligt klandre dem for...

Og så er der dem, der tager Herrens Ord yderst bogstaveligt, fejloversættelser/fortolkninger til trods.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Plafitracer: Jeg har aldrig gået i søndagsskole, og hvis sidste linie var møntet på mig, så lader jeg bare som ingenting.

Undersøg selv tingene, det er logisk nok i al sin komplicerethed, i stedet for at tage overleveringerne for gode varer, eller det stik modsatte.

I øvrigt har universets opfinder og konstruktør ALDRIG NOGENSINDE ytret et eneste ord til nogen.

NB: Da der blev lys første gang, var der slet ingen elektrikere til; næh, det er højeste ordens DIY! (Og det virker SQ stadigvæk!)

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Set fra luften ser det ikke ud til at have nogen betydning, det der så er spørgsmålet, hvor langt ud i el nettet rækker naboens støj ?.

Teorien er bundet op på at forhindre støj i nærmiljøet = omkring anlæget og anlægets forstærker. Men hvis du ikke tror på den er der jo ikke noget jeg kan gøre ved det.

Så skal du have skærmede kabler, for at modvirke udstråling til signalkabler. Det andet er noget vås

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

DIY er der intet i vejen med. Mht strøm skal man bare passe ekstra godt på, Til peters forsvar er han da en af de bedste, han starter da med at lave en tegning af projektet, mange andre kaster sig bare hoved kulds ud i det og kommer rigtig galt afsted. Jeg har set temmelig mange gange, ikke kun gør det selv folk, men også en del ebbelektrikkere der har lavet noget rigtigt l**t, eller bare har glemt at tjekke at jordforbindelsen var tilsluttet i tavlen.

Ja Peter jeg er overbevidst om at hvis du kan snuppe jorden i el tavlen så er du kommet rigtigt godt på vej, selv om dine apperater ikke har jord så skader det ikke at sætte en ny tilledning på apperatet evt. en skærmet en og så forbinde jorden til stel inden i apperatet. hvis du har et multimeter så prøv at sætte det på jævnspænding Vdc. Og forbinde en af prøvepindene fra multitesteren til stel (metal) på hvert apperat, der kan du faktisk få (måle) nogle ret store spændinger pågrund af lækstrømme (dårligt afskærmet elektronik)

Det er jo godt nok at sætte 2,5mm2. i sin stjerne eller anden forbindelse, men så er det på sin plads at føre den ud til tavlen, for kæden er ikke stærkere end det svageste led.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Bjarke_Hansen skrev:

Så skal du have skærmede kabler, for at modvirke udstråling til signalkabler. Det andet er noget vås

Bjarke_Hansen

Du vil altså ikke give det en chance.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Scsn1903

Tak for dit indlæg, men det er nok bedre at skrive om det emne her:  Mit set-up.

Eller på en ny tråd.

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Bjarke_Hansen skrev:

Bjarke_Hansen

Du vil altså ikke give det en chance, så er spørgsmålet hvorfor du har lagt dine kommentar på denne tråd.

Jeg opgav også at svare på flere gange, fordi jeg synes det er kørt så langt af sporet at man ryster på hovedet hver gang. Men så var det ligesom du indså nogle ting, og så prøvede jeg igen. Og så svarer jeg vel for ligesom at fortælle hvorfor jeg ikke synes det er nogen god ide´.

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Ok Bjarke_Hansen, man kan ikke altid være enige.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

L.B. har lavet en tilsvarende boks.Søg på han og se hvad han har fået ud af det. 

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Godt Stanley, så acceptere jeg, at jeg roder rundt i begreberne og at det er parallelforbundet. Kan du komme med en forklaring på hvorfor den stjerne forbundet udgave så i nogle tilfælde kommer lyden i hi-fi anlæget til gode, eller tror du slet ikke på det ???

Jeg har netop prøvet på kun at skrive om de rent tekniske principper i de to stikdåser, for at undgå den ophidsede debat, som det næsten altid ender med når man diskuterer den slags ting. Jeg håber da heller ikke at du opfatter noget af det jeg har skrevet som negativt. Den tekniske forklaring på at stjerneboksen skulle give en forbedring af lyden, kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Jeg har aldrig læst en holdbar forklaring på hvorfor det skulle være tilfældet. Min teoretiske viden siger mig at den lille mekaniske forskel, som jeg beskriver i mit første indlæg, ikke medfører nogen hørbar ændring. Derfor tror jeg ikke på det, men jeg indrømmer da gerne at jeg aldrig har afprøvet det i praksis.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Stanley ennu en gang tak for dit indlæg, du er i mine øjne ikke negativt, men måske din realisme bremser nye gode Hi-Fi oplevelser, "måske".

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Stjerneforbindelse. Star connection.

Her mit ridigerede foreslag til udførsel af stjerne forbundet boks til 230V Hi-Fi tilslutning.

God fornøjelse.

Mvh Peter Pan

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Et lille spørgsmål:

Når man nu gør sig besværet med en hjemmelavet stjerneboks, hvorfor forbindes jordledningerne så ikke også i stjernekonfiguration?

- Det er ikke et godt svar at henvise til den tidligere linkede furutech-boks. Der har man også glemt (tilsyneladende) at stjerneforbinde jordledningerne..

Antager vi som faktum, at stjernekonfiguration indebærer fordele, må det også have betydning, om jordledningerne er en del her af eller ej..

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

KimG skrev:

Antager vi som faktum, at stjernekonfiguration indebærer fordele, 

Hej KimG

Antager du det ??

Nu er det jo sådan at man kan lave sin boks som man vil, og når man ser på tegningen
er der vel ingen tvivl om hvordan jordledningen skal føres, hvis man vælger at føre den
med i en stjerne forbindelse. Hvad er din teori for at du evt. vil føre den med ???

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skulle den ikke parallet med fase og nul

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Christian. På side 1 står der.

Foreslag er velkommen. Om du tror på virkningen af en sådan konstruktion
eller ikke, må du godt gøre helt klart, hvis du skriver.

Prøv at starte forfra.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror på opgraderinger i div. strømløsninger fra standard installationer, Det har jeg selv erfaret, men jeg er lidt mere skeptisk om der er foreskel på din stjerneboks og en strømskinne i en god kvalitet. men det kunne da være sjovt at høre om der er nogen der har oplevet en foreskel.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Christian

Nu har jeg også fundet den rigtige måde til at veje mig!!

Jeg forstår ikke hvordan jeg har kunnet gøre det forkert alle disse år.......

Det bliver en herlig sommer med masser af grillmad, koldt øl, chokolade og flødeis.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Der kan du se, man må tænke nyt.

csn1903 skrev:

det kunne da være sjovt at høre om der er nogen der har oplevet en foreskel.

Den sender jeg meget gerne videre.

Mvh     

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum