Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 01:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: matrixkabinet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

bjørn skrev:

må håbe den mængde dæmpning er gennem testet...

den bliver svær at justere på bagefter

1) Det er den

2) ja, men ikke umulig

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
bjørn skrev:

jazzman skrev:
Bjørn, med så grundig afstivning behøver fronten vel ikke være så tyk?

p.s. Den dårlige stil som Sjoenne beskriver skyldes alene Sjoenne, som ikke fatter informationsværdien i et selvbygbillede. Så hold dig uden for tråden, ikke?

kabinettet under limning

og årsagen til den tykke forplade, en nødvendig affasning for at kunne motere systemet fasekorrekt. Billedet er af de umalede rå kabinetter. Diskantkassen er uden bund og bagside da mellemtonefilteret er monteret (afkoblet med filt) på toppen af mellemtonekabinettet. Diskantfilter på bagsiden af diskantbaflen og basfilteret sidder i en skuffe i bunden af baskassen

kommer affasningen på driver hullernes bagside bagefter ?

Njet, og i det aktuelle tilfælde er det også af mindre netydning pga. af udformningen på de anvendte chassis'er i presset plade

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
imageshack.us skrev:
ImageShack offers the best reliability and privacy protection. Your images are available only to you, and to those people with whom you share your image locations. Using intuitive techniques, ImageShack guarantees your privacy.

Three random characters (i.e. "2ct")are added to the end of each image. A 4-digit subdirectory, based on the image name, is also created. These security measures ensure maximum security, the prevention of image leeching, and the protection of your image locations.

Hvis du er bange for at billederne havner i de forkertes hænder (hvilket jeg ikke kan se problemet i, så længe du ikke tager billeder af noget, der kan afsløre din adresse eller andre personlige oplysninger), gør det ikke den store forskel om de ligger her eller på imageshack. Og en billedupload i alle dele af forummet tror jeg ikke, vi skal regne med. Det vil kræve enorm serverplads og sikkert betyde, at billederne bliver nødt til at blive slettet efter en tid - og der er ikke noget værre end at kigge gennem en tråd med lutter røde krydser.

Det er et princip, kan jeg ikke overføre billlederne direkte fra egen hd kommer der ingen billeder, enkelt og lige til

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:

jazzman skrev:

p.s. Den dårlige stil som Sjoenne beskriver skyldes alene Sjoenne, som ikke fatter informationsværdien i et selvbygbillede. Så hold dig uden for tråden, ikke?

kabinettet under limning

og årsagen til den tykke forplade, en nødvendig affasning for at kunne motere systemet fasekorrekt. Billedet er af de umalede rå kabinetter. Diskantkassen er uden bund og bagside da mellemtonefilteret er monteret (afkoblet med filt) på toppen af mellemtonekabinettet. Diskantfilter på bagsiden af diskantbaflen og basfilteret sidder i en skuffe i bunden af baskassen

Njet, og i det aktuelle tilfælde er det også af mindre netydning pga. af udformningen på de anvendte chassis'er i presset plade

der er jeg lodret uenig. med mindre kurvene har en flange der er så dyb som fronten (det mangler jeg at se) så vil den uaffasede kant / det rør som emheden nu sidder i, virke som en forhindring for den luft der skal flyttes bag på enheden.

det er en fejl mange laver, og selv top dyre kabinetter mangler tit denne affasning. men den er fra vigtig til meget kritisk alt efter typpen af enhed.

den flotteste løsning jeg endnu har set er på SA2K og Neepers. lige efter bogen. minimal forhindring af den luft som driveren skal flytte.

men du skriver jo også af mindre betydning  jeg syntes bare man skal gøre ALT optimalt.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
bjørn skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:

jazzman skrev:

kabinettet under limning

der er jeg lodret uenig. med mindre kurvene har en flange der er så dyb som fronten (det mangler jeg at se) så vil den uaffasede kant / det rør som emheden nu sidder i, virke som en forhindring for den luft der skal flyttes bag på enheden.

det er en fejl mange laver, og selv top dyre kabinetter mangler tit denne affasning. men den er fra vigtig til meget kritisk alt efter typpen af enhed.

den flotteste løsning jeg endnu har set er på SA2K og Neepers. lige efter bogen. minimal forhindring af den luft som driveren skal flytte.

men du skriver jo også af mindre betydning  jeg syntes bare man skal gøre ALT optimalt.

Chassis'erne er præcis så dybe at passagen er begrænset af chassis'erne, ikke kabinethullet. Ikke at det er ideelt, men projektet var fra starten et forsøg for at se hvor langt man kunne nå med lutter genbrug, hvilket omfatter både enheder, baskabinettet som fik den gamle front skåret af, pladerester til mellemtone- diskantkabinetter osv osv. Filterkomponenter er afskrevne hyldeveteraner fra Jensens baglager og spolerne er fra genbrugskassen eller håndviklet til lejligheden. Mellemtoner og diskanter er senere skiftet ud og filteret tilsvarende lavet om. Den nye mellemtone er mindre end den gamle og hullet er foret med en ring der til fulde tilgodeser luftpassagen. De interne kabler er lavet til lejligheden og således ikke genbrug. Det samme gælder filt, lim og maling   

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

nej genbrugs lim og maling spiller ikke

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Sendt: 26 September 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej!  

hvordan står det til med projektet?

Hvilke enheder skal der i?

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 28 September 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

man må håbe det akustiske centrum ikke ligger foran enheden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes