Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 37’’, men hvilken type til mig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Glem LCD og køb plasma...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Mathias jeg har set begge op til flere gange. m86 nærmer sig men der mangler stadig nogle vigtige ting. Den er stadig ikke så god til bevægelse som px70 og farverne er slet ikke ligeså præcise.

Som sagt, philips har pt. de bedste LCD skærme, og det er også sammenlignet med Samsung.

Samsung er alt alt for hypede i Danmark, bare der står samsung på et eller andet i et hjem klapper vi i vores små hænder.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:

dikki skrev:
Mathias philipslaver så nok de bedste LCD tv .. Men lige den model er No-Go da den er kendt for en panel fejl som den rammes af efter ca. 600 timers brug. Men philips er eller noget af det bedste, klasser bedre end samsung.

HAHA næppe mine bedsteforældre havde for 1/2 år siden købt et Phillips tv for 16k. og jeg siger dig, det skærm billede er dårligere end min fars Medion fladskærm fra 2004 til 8k ... Phillips-tv er virkelig ikke godt, uanset pris. (på de modeller jeg har været vidne til). men så kan phillips jo være så gode til så meget andet, barbermaskiner fx?

Så har de gjort en dum handel ;) 9831 og 9731 er bare kanone. Deres budget lcd'er der desuden også kanone til prisen, vel at mærke nu ! Og når de kommer med deres nye serie indenfor en måned skal du bare se
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
Udvandringen skrev:

Ok, nu er jeg kommet frem til Denne skærm: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380554

Nu er jeg jo helt ny til det her, men såvidt jeg kan se, har den Full HD opløsning og 15000:1 i kontrastforhold, hvilket for mig at se, er enormt godt?

Rykkede op til de 40 tommer for at få lidt mere i kontrastforhold :)

Men hvad siger i til den? Har den fejl og sådan? For mig at se er prisen god i forhold til hvad der er i?

whise choice my friend det ser rigtg godt ud tror på at den godt kan komme til at slå Pana'en (uden jeg dog har set samsung'en i aktion)

Uh, er helt stolt af mig selv :D Så er det bare at få lavet plads til den på værelset ;)

Nu står jeg så bare og kigger efter det motoriseret vægbeslag der skulle følge med ifølge samsungs hp. Kan bare ikke finde det på nogle af de sider jeg kigger efter :S

Og er det ikke dumt at købe ved Easyshopping.dK? Er det ik parallelimport? Og er der overhovedet garanti på så?

Til top Vis Udvandringen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Udvandringen

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Mathias jeg har set begge op til flere gange. m86 nærmer sig men der mangler stadig nogle vigtige ting. Den er stadig ikke så god til bevægelse som px70 og farverne er slet ikke ligeså præcise.

Som sagt, philips har pt. de bedste LCD skærme, og det er også sammenlignet med Samsung.

Samsung er alt alt for hypede i Danmark, bare der står samsung på et eller andet i et hjem klapper vi i vores små hænder.

nu skal vi ikke gå ud i religionskrig men jeg kan virkelig SLET ikke se hvorfor du synes at Phillips er bedst... måske er det bare dig som klapper i dine hænder hver gang du hører Phillips? eller måske har du aktier i selvskabet? lige meget hvad, så kan jeg altså ikke se hvorfor at Phillips skulle producere de bedste fladskærme på markedet

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:
mathias 2 skrev:
Udvandringen skrev:

Ok, nu er jeg kommet frem til Denne skærm: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380554

Nu er jeg jo helt ny til det her, men såvidt jeg kan se, har den Full HD opløsning og 15000:1 i kontrastforhold, hvilket for mig at se, er enormt godt?

Men hvad siger i til den? Har den fejl og sådan? For mig at se er prisen god i forhold til hvad der er i?

whise choice my friend det ser rigtg godt ud tror på at den godt kan komme til at slå Pana'en (uden jeg dog har set samsung'en i aktion)

Uh, er helt stolt af mig selv :D Så er det bare at få lavet plads til den på værelset ;)

Nu står jeg så bare og kigger efter det motoriseret vægbeslag der skulle følge med ifølge samsungs hp. Kan bare ikke finde det på nogle af de sider jeg kigger efter :S

Og er det ikke dumt at købe ved Easyshopping.dK? Er det ik parallelimport? Og er der overhovedet garanti på så?

der er vist garanti på lige meget hvad (købeloven)... men altså, hvis jeg var dig ville jeg smutte ned i TC og se på det (de har det) og så se det i aktion før du køber.

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
Udvandringen skrev:
mathias 2 skrev:
Udvandringen skrev:

der er vist garanti på lige meget hvad (købeloven)... men altså, hvis jeg var dig ville jeg smutte ned i TC og se på det (de har det) og så se det i aktion før du køber.

TC?  Måske koger jeg bare, men kan ikke se hvad det står for :D

Til top Vis Udvandringen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Udvandringen

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Philips laver suverænt de dårligste LCD-skærme jeg har set, og specielt til prisen. Alt "skinner" og grums, ghosting og pixelering er meget mere udtalt end på f.eks. Toshiba og JVC.

Samsung har jeg heller ikke meget pænt at sige om, og det samme med LG.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Philips laver suverænt de dårligste LCD-skærme jeg har set, og specielt til prisen. Alt "skinner" og grums, ghosting og pixelering er meget mere udtalt end på f.eks. Toshiba og JVC.

Præcis jeg mener dog bare at Samsung er et ok mærke inden for LCD

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:
mathias 2 skrev:
Udvandringen skrev:
mathias 2 skrev:
Udvandringen skrev:

TC?  Måske koger jeg bare, men kan ikke se hvad det står for :D

TC er Tape Connection (se evt. link øverst op i "reklame fanen")

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
David skrev:

Jeg har endnu ikke set den nye serie, så den kan jeg ikke udtale mig om, men jeg synes deres LCD fjernsyn er markedets flotteste, men billedet er ikke at råbe hurra for. Specielt farverne og ghosting er slem...

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

David skrev:
mathias 2 skrev:
David skrev:

Jeg har endnu ikke set den nye serie, så den kan jeg ikke udtale mig om, men jeg synes deres LCD fjernsyn er markedets flotteste, men billedet er ikke at råbe hurra for. Specielt farverne og ghosting er slem...

synes nu det er meget flotte farver, måske lidt urealistiske, men flotte, det er de

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060011

Det er måske ikke det bedste tidspunkt at linke til 37Pv70 til 9500 hos Tapeconnection da modellen med DVB-t Tuner heder 37PX70 og koster 7999 hos elgiganten i denne uge, og de har 30dages returret, hvis man ikke blev stillet tilfreds..

De har dem dog ikke på lager pt, men de bliver vist sendt fra hovedlageret i sverige som de for bestillinger ind på det.. man skal bare lægge 10% til dem, så reserveres det.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000lp81ON-r?ProductID=cm 3D4QFHp2sAAAESvApFR_XM&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAE Oqw803xiY

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Bjarke_Hansen skrev:

mathias 2 skrev:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060011

Det er måske ikke det bedste tidspunkt at linke til 37Pv70 til 9500 hos Tapeconnection da modellen med DVB-t Tuner heder 37PX70 og koster 7999 hos elgiganten i denne uge, og de har 30dages returret, hvis man ikke blev stillet tilfreds..

De har dem dog ikke på lager pt, men de bliver vist sendt fra hovedlageret i sverige som de for bestillinger ind på det.. man skal bare lægge 10% til dem, så reserveres det.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000lp81ON-r?ProductID=cm 3D4QFHp2sAAAESvApFR_XM&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAE Oqw803xiY

ok, vidste jeg ikke...

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:

Der er ingen krav om garanti i købeloven - det er en generel misforståelse.
Garanti er udelukkende noget forhandleren eller producenten friviligt giver.

Ifølge købeloven er forhandleren kun forpligtiget til at give to års reklamationsret:
http://www.forbrug.dk/oss/98/
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:

Husk på at Samsung altid opgiver deres konstrast dynamisk... Derfor ser det vildt ud på papiret... Skærmen præsterer slet ikke i nærheden af 15000:1 i reel kontrast...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:

Slet ikke... De var gode for 1 år siden... Men de er slet ikke de bedste længere...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
mathias 2 skrev:

Der er ingen krav om garanti i købeloven - det er en generel misforståelse.
Garanti er udelukkende noget forhandleren eller producenten friviligt giver.

Ifølge købeloven er forhandleren kun forpligtiget til at give to års reklamationsret:
http://www.forbrug.dk/oss/98/

De er forpligetet til at give ½ års garanti.

Og til dem der mener at Samsung laver bedre skærme end Philips skal du vist lige en tur forbi øjnlægen og have juseret brillen! Samsung er da det værste industri affald ever

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:

De er forpligetet til at give ½ års garanti.

Nej. I de første 6 måneder af reklamationsretsperioden, er det blot forhandleren, der har bevisbyrden, hvis der opstår tvister, men det er stadig reklamationsret.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Udvandringen skrev:

Husk på at Samsung altid opgiver deres konstrast dynamisk... Derfor ser det vildt ud på papiret... Skærmen præsterer slet ikke i nærheden af 15000:1 i reel kontrast...

Kan du sige hvad den reelle kontrast ville være på denne skærm?

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes