Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 12:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 37’’, men hvilken type til mig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
zuluDK skrev:
mathias 2 skrev:

der er vist garanti på lige meget hvad (købeloven)... men altså, hvis jeg var dig ville jeg smutte ned i TC og se på det (de har det) og så se det i aktion før du køber.

Der er ingen krav om garanti i købeloven - det er en generel misforståelse.
Garanti er udelukkende noget forhandleren eller producenten friviligt giver.

Ifølge købeloven er forhandleren kun forpligtiget til at give to års reklamationsret:
http://www.forbrug.dk/oss/98/

De er forpligetet til at give ½ års garanti.

Og til dem der mener at Samsung laver bedre skærme end Philips skal du vist lige en tur forbi øjnlægen og have juseret brillen! Samsung er da det værste industri affald ever

jeg tror ikke at det er mig men dig der skal have justeret brillen... men anyways... jeg synes at han skal gå efter Samsung fjernsynet. men han må da tage ind og se på det en dag og så danne sin egen mening om hvad der er bedst...

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:
Exxtreme skrev:
Udvandringen skrev:

Ok, nu er jeg kommet frem til Denne skærm: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380554

Nu er jeg jo helt ny til det her, men såvidt jeg kan se, har den Full HD opløsning og 15000:1 i kontrastforhold, hvilket for mig at se, er enormt godt?

Rykkede op til de 40 tommer for at få lidt mere i kontrastforhold :)

Men hvad siger i til den? Har den fejl og sådan? For mig at se er prisen god i forhold til hvad der er i?

Husk på at Samsung altid opgiver deres konstrast dynamisk... Derfor ser det vildt ud på papiret... Skærmen præsterer slet ikke i nærheden af 15000:1 i reel kontrast...

Kan du sige hvad den reelle kontrast ville være på denne skærm?

på TC hjemmeside står der 8000:1

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:

på TC hjemmeside står der 8000:1

Er det ike 32-37" versionerne?

Kiggede nemlig lige på det på samsung.dk og der står ikke andet end dynamisk kontrast.. og mener 32-37 var opgivet til 8000 og 40 og 46 15000

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål til. En DVB-Tuner? Har ik helt fattet hvad det er? Det er ikke sådan en boks der også samler alle ledninger, så at der kun går en ledning ned fra Tv'et og ned i en boks, hvor alt kan sættes i?
Til top Vis Udvandringen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Udvandringen

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Mathias philipslaver så nok de bedste LCD tv .. Men lige den model er No-Go da den er kendt for en panel fejl som den rammes af efter ca. 600 timers brug. Men philips er eller noget af det bedste, klasser bedre end samsung.

det er farligt at generalisere. du kan højest sige du synes bedst om philips. jeg synes det er noget skrammel til overpriser. og jeg kan ikke fordrage deres pixel plus. jeg synes det ser kunstigt ud.

jeg ville også helt klart anbefale samsungs 8 serie hvadenten det er en M eller en R. men helt klart M hvis man har pengene

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:
Lige et spørgsmål til. En DVB-Tuner? Har ik helt fattet hvad det er? Det er ikke sådan en boks der også samler alle ledninger, så at der kun går en ledning ned fra Tv'et og ned i en boks, hvor alt kan sættes i?

Overhovedet ikke...

DVB-T er en digital tuner til modtagelse af de nuværende DR1, DR2 og TV2 der sendes via de alm. landsendere i dk.

Bruges især til at forbedre modtagelse, hvis man har egen antenne på taget.

DVB-T tunere sælges ofte som ekterne bokse, som skal kobles til tv´et. Mange tv´ere idag har indbygget denne DVB-t tuner så man sparer den´ boks.

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Bjarke_Hansen skrev:

Udvandringen skrev:

Overhovedet ikke...

DVB-T er en digital tuner til modtagelse af de nuværende DR1, DR2 og TV2 der sendes via de alm. landsendere i dk.

Bruges især til at forbedre modtagelse, hvis man har egen antenne på taget.

DVB-T tunere sælges ofte som ekterne bokse, som skal kobles til tv´et. Mange tv´ere idag har indbygget denne DVB-t tuner så man sparer den´ boks.

Mange tak for den fine forklaring :) Og lækkert nok for mig, da vi har egen antenne ;=)

Til top Vis Udvandringen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Udvandringen

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Ok, har nu bestemt mig for at det bilver denne skærm(Eller næsten ;)) http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380554

Vil lige have jeres sidste vurdering og høre om der er noget jeg skal være opmærksom på her og sådan. Og hvor er det smartest at købe den, hvis man tænker på garanti og sådan :)?

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Toshiba 42 x3030D Full HD 1920x1080 LCD skærm med 1:1 pixelmapping og understøttelse af 1080p ved 24 fps. 13.500 kr. inkl 3 års garanti

http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-42X3030D/ anmeldelse.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Hvad med en Toshiba 42 x3030D Full HD 1920x1080 LCD skærm med 1:1 pixelmapping og understøttelse af 1080p ved 24 fps. 13.500 kr. inkl 3 års garanti

Ser udemærket ud, men kan desværre ikke have skærmen på værelset, når den bliver så stor. 40" kan lige præcist gå.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:
notional skrev:

Ser udemærket ud, men kan desværre ikke have skærmen på værelset, når den bliver så stor. 40" kan lige præcist gå.

Sikke dog et møgproblem at have. Det kan dog godt hænges på væggen, hvis det hjalp. Samme tv kan også fåes i 37" med full hd.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
Udvandringen skrev:
notional skrev:

Sikke dog et møgproblem at have. Det kan dog godt hænges på væggen, hvis det hjalp. Samme tv kan også fåes i 37" med full hd.

Ja, det er lidt træls, men tror jeg klarer mig fint med det Samsung TV der. Er i hvert fald bestilt nu ;)

Vil gerne sige mange tak for hjælpen til alle der har svaret på mine spørgsmål og hjulpet mig til at finde et godt TV :)

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
zuluDK skrev:
mathias 2 skrev:

der er vist garanti på lige meget hvad (købeloven)... men altså, hvis jeg var dig ville jeg smutte ned i TC og se på det (de har det) og så se det i aktion før du køber.

Der er ingen krav om garanti i købeloven - det er en generel misforståelse.
Garanti er udelukkende noget forhandleren eller producenten friviligt giver.

Ifølge købeloven er forhandleren kun forpligtiget til at give to års reklamationsret:
http://www.forbrug.dk/oss/98/

De er forpligetet til at give ½ års garanti.

Og til dem der mener at Samsung laver bedre skærme end Philips skal du vist lige en tur forbi øjnlægen og have juseret brillen! Samsung er da det værste industri affald ever

Whatever

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes