| Forfatter |
|
noah0205 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det mener jeg ikke den kan. Desværre.
|
| Til top |
|
| |
Cactus Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 03:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Nu er jeg den heldige ejer af VA BCG, dem er jeg utrolig glad for. Men man er vel altid på udkig efter noget bedre/anderledes. Derfor vender blikket lidt imod explorer. Jeg har aldrig hørt sa explorer.
Hvem har direkte haft muligheden for at samligne disse højttalere, evt i det samme rum, med det samme setup? Der er nogle diskussioner om bunden i explorer?
Er der nogen der kan komme med en nogenlunde samligning, som kendertegner styrkerne og svaghederne i en samligning. Hvilken af disse 2 spiller dybbest?
Det kunne være rigtig fedt at arangere en aften hos Jensen, hvor vi kan sætte os ned og samligne disse højttalere!? Jeg kan muligvis skaffe et explorer sæt vi kan låne en aften... (Dette er selvfølgelig ikke nødvendigt hvis dette allerede er sket...)
på forhånd tak :-)
mvh
Cactus
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du skulle prøve noget helt andet end de højttalere du nævner.Lad være med at kun gå efter designet,hvis du er oppe i den prisklasse hvad så med at lytte til et sæt Harbeth
|
| Til top |
|
| |
Lytteren Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gode nabo har for 5 uger siden købt et sæt System Audio Explorer, i øvrigt et højttaler system jeg havde anbefalet ham, dette højttaler system er et led i tilbage vending til ”seriøs” hifi i 2 kanaler, idet han var kørt fast i et håbløst 5.1 anlæg.
Det har givet et endog stort løft i forhold til hans gamle hoved højttaler et sæt F3 Lyd model 3x.men også det faktum at hans bag højttaler nu er ude af stuen har også givet et meget markant løft i lyden, et løft kom også her i søndags hvor jeg var over og hjælpe ham med nye højttaler kabler, samt på fyldning af sand (!!) ja SA Explorer har et kammer hvor der kan påfyldes ca. 5 liter tørt sand…! Dette giver lige det sidste i et fantastisk afstivet kabinet som er lige så dødt som på de store high end modeller fra B&W.
Ganske vist er de ikke 100% til kørt endnu, men lyden mindre en del om Emilie S3 fra Raidho som jeg selv har, ganske vist er S3 bygget på en anden måde bl.a. med Bånddiskant men princippet med mange minder enheder går igen på SA Explorer begge er baserefleks systemer, hvor SA Explorer er lavet noget bedre, her to store rør bag på i stedet for et stort i bunden som Emilie S3, SA Explorer står også bedre fast, idet der er en god og langt større ”fod” eller plint. på dem…!
Men som sagt mindre de meget om hinanden i lyden, som kan beskrives som næsten ”hysterisk” stram ingen bas under 45Hz næsten ”monitorartig ” dvs. særdeles afslørende, lydens størrelse er fantastisk stor (vi lytter gerne til ”store” opera, div. symfonier, orgelkoncerter men også en del jazz etc.)
Men netop pga. den svage bas har han 2 styk Monitor Audio RSW 12 subwoofer , som lige giver ”prikken” over i’et ( for mit vedkommende køre jeg med et ”sæt” Dali S 1.5 sammen med mine Emilie S3, disse bliver i øvrigt ”fødet” af 2 styk NAD S200 altså ”bi-amping”…!) og det er naturligvis kun stereo.
Men det vil altid værre bedst hvis du kunne fine en hifi forretning hvor du kunne låne et sæt demo eksemplarer med hjem i et par dage, og høre dem på dit eget anlæg etc. Du skal bestemt ikke holde dig tilbage for at forhøre dig om denne mulighed, husk det er dig som skal havde den store pung frem, og et fejl køb til den pris, nej vel …! Men jeg er dog ikke i tvivl, det er en high end højttaler man kan komme meget langt med..
Mvh.
Lytteren.
|
| Til top |
|
| |
noah0205 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres kommentarer. Det er jo herligt. Jeg synes det lyder meget interessant at sammenligne de 2 højtalere! Principielt kunne der også godt være en tredje, men hvilken ved jeg ikke. Måske Audiovector Mi3 signature!? Cactus: Så er dine Vienna måske til salg?  hehe
|
| Til top |
|
| |
HubertTheMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør overveje Von Schweikert VR-2.
De er yderst nemme at trække og spiller ned til 25 Hz. Se evt brugeranmeldelse her på siden og deres hjemmeside.22k sættet.
Mvh Hubert
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
noah0205 skrev:
Cactus: Så er dine Vienna måske til salg? hehe
|
|
|
Alt er vel til salg - er det ikke bare et spørgsmål om pris?  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
noah0205 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret, Jesper, men mine midler til højtalere er også begrænsede...
|
| Til top |
|
| |
Cactus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytteren skrev:
|
Min gode nabo har for 5 uger siden købt et sæt System Audio Explorer, i øvrigt et højttaler system jeg havde anbefalet ham, dette højttaler system er et led i tilbage vending til ”seriøs” hifi i 2 kanaler, idet han var kørt fast i et håbløst 5.1 anlæg.
Det har givet et endog stort løft i forhold til hans gamle hoved højttaler et sæt F3 Lyd model 3x.men også det faktum at hans bag højttaler nu er ude af stuen har også givet et meget markant løft i lyden, et løft kom også her i søndags hvor jeg var over og hjælpe ham med nye højttaler kabler, samt på fyldning af sand (!!) ja SA Explorer har et kammer hvor der kan påfyldes ca. 5 liter tørt sand…! Dette giver lige det sidste i et fantastisk afstivet kabinet som er lige så dødt som på de store high end modeller fra B&W.
Ganske vist er de ikke 100% til kørt endnu, men lyden mindre en del om Emilie S3 fra Raidho som jeg selv har, ganske vist er S3 bygget på en anden måde bl.a. med Bånddiskant men princippet med mange minder enheder går igen på SA Explorer begge er baserefleks systemer, hvor SA Explorer er lavet noget bedre, her to store rør bag på i stedet for et stort i bunden som Emilie S3, SA Explorer står også bedre fast, idet der er en god og langt større ”fod” eller plint. på dem…!
Men som sagt mindre de meget om hinanden i lyden, som kan beskrives som næsten ”hysterisk” stram ingen bas under 45Hz næsten ”monitorartig ” dvs. særdeles afslørende, lydens størrelse er fantastisk stor (vi lytter gerne til ”store” opera, div. symfonier, orgelkoncerter men også en del jazz etc.)
Men netop pga. den svage bas har han 2 styk Monitor Audio RSW 12 subwoofer , som lige giver ”prikken” over i’et ( for mit vedkommende køre jeg med et ”sæt” Dali S 1.5 sammen med mine Emilie S3, disse bliver i øvrigt ”fødet” af 2 styk NAD S200 altså ”bi-amping”…!) og det er naturligvis kun stereo.
Men det vil altid værre bedst hvis du kunne fine en hifi forretning hvor du kunne låne et sæt demo eksemplarer med hjem i et par dage, og høre dem på dit eget anlæg etc. Du skal bestemt ikke holde dig tilbage for at forhøre dig om denne mulighed, husk det er dig som skal havde den store pung frem, og et fejl køb til den pris, nej vel …! Men jeg er dog ikke i tvivl, det er en high end højttaler man kan komme meget langt med..
Mvh.
Lytteren. |
|
|
Tak for prof input! mvh Cactus
|
| Til top |
|
| |
Cactus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
noah0205 skrev:
Tak for jeres kommentarer. Det er jo herligt. Jeg synes det lyder meget interessant at sammenligne de 2 højtalere! Principielt kunne der også godt være en tredje, men hvilken ved jeg ikke. Måske Audiovector Mi3 signature!? Cactus: Så er dine Vienna måske til salg? hehe
|
|
|
Hehe, tja muligvis efter en samligning :-) De er i sort pianolak, 100% intakte og uden ridser. 20 kilo er vel en fair pris, inkl kasser og kvittering. Men jeg må nu sige at hvis explorer ikke er ligeså dyb som VA, er der vel ikke så meget at snakke om. Det må komme an på en lytter :-)
mvh Cactus
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
noah0205 skrev:
Tak for jeres kommentarer. Det er jo herligt.Jeg synes det lyder meget interessant at sammenligne de 2 højtalere! Principielt kunne der også godt være en tredje, men hvilken ved jeg ikke. Måske Audiovector Mi3 signature!?Cactus: Så er dine Vienna måske til salg? hehe
|
|
|
Hej igen.
De audiovector har jeg haft til låns.. du bliver rigtigt træt af den manglende bund og nedre mellemtone... men toppen og øvre mellemtone er god.. men sammenhængen mellem top og bund hører ikke sammen syntes jeg.
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Don Dario. Jeg har lige skiftet mine 4 mdr gamle Audiovector Mi3 Signature ud med Vienna Acoustics (godt nok et par Mahler, så sammenligningsgrundlaget er naturligvis lidt ulige...). Men jeg blev træt af den manglende bund i Mi3'eren, så en udskiftning var nødvendig. Jeg har kun hørt SA Explorer demonstreret hos en forhandler, men blev heller ikke imponeret over dem. Jeg må indrømme at såvel SA som Audiovector har en vis WAF-værdi ("den hvide udgave passer med de hvide vægge..."), men jeg tror der findes bedre alternativer i 25-30K klassen på markedet, hvis lyden er den primære parameter for valget.
mvh
Prinds
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prinds skrev:
Jeg er enig med Don Dario. Jeg har lige skiftet mine 4 mdr gamle Audiovector Mi3 Signature ud med Vienna Acoustics (godt nok et par Mahler, så sammenligningsgrundlaget er naturligvis lidt ulige...). Men jeg blev træt af den manglende bund i Mi3'eren, så en udskiftning var nødvendig. Jeg har kun hørt SA Explorer demonstreret hos en forhandler, men blev heller ikke imponeret over dem. Jeg må indrømme at såvel SA som Audiovector har en vis WAF-værdi ("den hvide udgave passer med de hvide vægge..."), men jeg tror der findes bedre alternativer i 25-30K klassen på markedet, hvis lyden er den primære parameter for valget.
mvh
Prinds |
|
|
Hej.
Rart at hører en med samme mening!
og tillykke med dine mahlere.. uha de spiller godt..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cactus skrev:
Hejsa.
Nu er jeg den heldige ejer af VA BCG, dem er jeg utrolig glad for. Men man er vel altid på udkig efter noget bedre/anderledes. Derfor vender blikket lidt imod explorer. Jeg har aldrig hørt sa explorer.
Hvem har direkte haft muligheden for at samligne disse højttalere, evt i det samme rum, med det samme setup? Der er nogle diskussioner om bunden i explorer?
Er der nogen der kan komme med en nogenlunde samligning, som kendertegner styrkerne og svaghederne i en samligning. Hvilken af disse 2 spiller dybbest?
Det kunne være rigtig fedt at arangere en aften hos Jensen, hvor vi kan sætte os ned og samligne disse højttalere!? Jeg kan muligvis skaffe et explorer sæt vi kan låne en aften... (Dette er selvfølgelig ikke nødvendigt hvis dette allerede er sket...)
på forhånd tak :-)
mvh
Cactus |
|
|
Det er bare at hive fat i HR. Jensen og få det arrangeret.. det vil han måske godt vil værer med til:-) med mindre han ikk vil nedgøre andre mærker.. det er han ikke altid ligeglad for:-) og det er jo en pæn gestus...
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nok høre en Von Schweikert med en Vienna højtaler, og glæmme højtaler fra SA, de det se ud til at alle deres modeller ikke kan spille bas men skal havde en hjælp af en sub. bas.
Og Von Schweikert skulle værre lette at trække end Vienna højtaler, hvis det er mulige skulle du prøve at høre på en Von Schweikert VR-4, i samligning med en Vienna BCG.
Der ske let det at når man først er begyndt at skifte en del af anlæget ud, finder man ud af der skal skiftes mere og mere ud.
|
| Til top |
|
| |
Cactus Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft fat i Jensen. Han siger at de har samlignet dem:
Og BCG har mere styr på bunden også hænger den meget bedre sammen.
mvh
Cactus
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cactus skrev:
mvh
Cactus |
|
|
Hehe, surprise! Når det er sagt tror jeg han har ret. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cactus skrev:
|
mvh
Cactus
|
|
|
Husk lige hvis de får en god amp med gode w, hvis ikke så vælg en anden højttaler. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt explorer en gang og det var meget skuffende
godt nok skal det siges det var på messe...... men man kan nu alligevel høre og om de har potentiale og det skulle overaske mig hvis de kunne ændre sig så meget i et andet setup/rum
For lige at afspore tråden så giv da lige Avalon NP2.0 et lyt........ de er eddernahme gode..... musikken vælter ud
jeg tvivler på man kan finde en i prisklassen der kan slå den...
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Det er let at sige at SA-Explorer er den beste de har lavet, da de andre modeller fra SA er ganske ringe, måske er SA-Explorer de først rigtige højtaler fra System Audio. |
|
|
hvad baserer du det på at alle de andre er dårlige?? Har du hørt alle de andre i deres program og med noget ordentligt grej sat til. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |