Emne: NLE kritiserer anonym kritik på HFA ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury: er det ikke person hetz du kører nu? man bliver kaldt "klaphatte" og man for besked på at "stikke piben ind"? synes ikke det er en hel fair tone... men sådan er der jo så meget (sjovt nok forsvarer du en mand som blev udsat for selv samme du udøver nu) __________________
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Per N skrev:
Mercury skrev:
mathias 2 skrev:
Per N skrev:
mathias 2 skrev:
| måske ikke den store relevans for debatten, men hvad er det egentlig han har opfundet som er blevet krittiseret? |
|
|
Han har ikke opfundet noget mig bekendt. Han sælger bare elektronik til hifi og diverse kabler. Men han har bygget et kompensatorled som man bruger i en oscilloskopeprobe(består af 3 komponenter) ind i en spartansk lille forforstærker, han kalder det for Roc -roll off correction. Vi kalder det for diskanthæv normalt. Han tar bare mange tusinde for det, nok derfor kritikken.
|
|
|
ok.. kan egentlig godt forstå dem der synes det er krudt og kanel (hvis det er, som du fortæller)
|
|
|
Det er netop ikke som Mathias fortæller, han gengiver bare en udtalelse fra en som ikke forstår hvad en ny opfindelse er. Det er en ny opfindelse fordi ingen tidligere har anvendt denne kendte type kredsløb på den måde!!!
Det vil have den impakt man kan læse om. men da ikke hos folk med ghettoblastere og muld i ørerne.
Der er utrolig mange klaphatte her på hf4a og klaphatte lytter til klaphatte, så kan de jo sidde og grine over alt det de ikke forstår sammen. Der hvoer det bliver et problem er når man udgiver sig for at være en kapacitet på et område........
|
|
|
Er vi enige om det er et diskanthæv? alle forstærkere i 80erne havde det.
|
|
|
Nej du tar fejl, læs på lektioen eller stik piben ind .
|
|
|
Hvad med og tale pænt til andre også forklare hvad det er nu du er så dygtig?
For som jeg har forstået så er roc roll off correction -altså på dansk afrulnings korrektion som jeg har set det på diagrammet et frekvens afhængigt diskant hæv, det er da også her hans beskrivelse for hvad det gør sætter ind, nemlig det kompensere for afrulning i toppen af anlæget. Hvordan kompensere man for diskanten ruller af? mig bekendt er der kun en måde og det er at hæve den! diskant hæv ;-)
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boxen der laver et diskanthæv, antyder at dem der bygger forstærkere, ikke kan bruge deres ører.  Forstærkerkonstruktøren har møjsommeligt udvalgt komponenter, og lyttet i flere år, og siger endelig 'så - nu er den der!', og så kommer der en med en box, og siger ' næ - den er ej...' Jeg vil mene, at boxen gør grin med alle dem der bygger højttalere og forstærkere, og siger at de ikke kan høre hvad der lyder bedst. Forskellen på din hørelse, fra du er 20år, til du fylder 30, er desuden også noget der kan kræve en box, at rette op på. Er der mon en skala, hvor man indstiller sin alder, og ens eget specifikke høretab, der iøvrigt er forskelligt på hvert øre ? Man kan ikke lave noget, der i den grad siger at alle har dårlige anlæg, og så regne med at produktet ikke får kritik. At true med advokater, er også lige primitivt nok, når det er argumenter der fiskes efter... Mine højttalere har iøvrigt for meget diskant, men kan heldigvis drejes lidt... EDIT: Hvis man kunne sige 'jamen de der laver premix til musikproduktion, har også sådan en box', så havde man et meget stærkt argument. Problemet er, at de der mixer musikken, også har forstærkere/højttalere, som er 'forkerte', og laver mixet med dem. Måske betyder det, at der er for meget diskant på CD'en, men så har vi jo heller ikke brug for at korrigere efterfølgende...
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Boxen der laver et diskanthæv, antyder at dem der bygger forstærkere, ikke kan bruge deres ører.  Forstærkerkonstruktøren har møjsommeligt udvalgt komponenter, og lyttet i flere år, og siger endelig 'så - nu er den der!', og så kommer der en med en box, og siger 'næ - den er ej...'
Jeg vil mene, at boxen gør grin med alle dem der bygger højttalere og forstærkere, og siger at de ikke kan høre hvad der lyder bedst.
Forskellen på din hørelse, fra du er 20år, til du fylder 30, er desuden også noget der kan kræve en box, at rette op på. Er der mon en skala, hvor man indstiller sin alder, og ens eget specifikke høretab, der iøvrigt er forskelligt på hvert øre ?
Man kan ikke lave noget, der i den grad siger at alle har dårlige anlæg, og så regne med at produktet ikke får kritik. At true med advokater, er også lige primitivt nok, når det er argumenter der fiskes efter... Mine højttalere har iøvrigt for meget diskant, men kan heldigvis drejes lidt...
|
|
|
Monsør Spencer, virkeligheden, lyds transport gennem atmosfærisk luft, det medie vi alle er afhængige af for at kunne høre, tale, meddele os verbalt, udøve og høre musik er et lavpasfilter med en knækfrekvens omkring 1500Hz og filterfunktionen er til overflod afhængig af afstand, temperatur, relativ luftfugtighed og tryk. Funktionen er defineret i en norm, ISO9613.
Hørelsen, for så vidt angår de ydre flapper, de almindelige aldersbetingede ændringer, vores normale hørelse om du vil, er selvjusterende. Vi hører alt, inklusive den gennem livet tillærte reference med den hørelse vi nu engang har.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Spencer skrev:
Boxen der laver et diskanthæv, antyder at dem der bygger forstærkere, ikke kan bruge deres ører.  Forstærkerkonstruktøren har møjsommeligt udvalgt komponenter, og lyttet i flere år, og siger endelig 'så - nu er den der!', og så kommer der en med en box, og siger 'næ - den er ej...'
Jeg vil mene, at boxen gør grin med alle dem der bygger højttalere og forstærkere, og siger at de ikke kan høre hvad der lyder bedst.
Forskellen på din hørelse, fra du er 20år, til du fylder 30, er desuden også noget der kan kræve en box, at rette op på. Er der mon en skala, hvor man indstiller sin alder, og ens eget specifikke høretab, der iøvrigt er forskelligt på hvert øre ?
Man kan ikke lave noget, der i den grad siger at alle har dårlige anlæg, og så regne med at produktet ikke får kritik. At true med advokater, er også lige primitivt nok, når det er argumenter der fiskes efter... Mine højttalere har iøvrigt for meget diskant, men kan heldigvis drejes lidt...
|
|
|
Monsør Spencer, virkeligheden, lyds transport gennem atmosfærisk luft, det medie vi alle er afhængige af for at kunne høre, tale, meddele os verbalt, udøve og høre musik er et lavpasfilter med en knækfrekvens omkring 1500Hz og filterfunktionen er til overflod afhængig af afstand, temperatur, relativ luftfugtighed og tryk. Funktionen er defineret i en norm, ISO9613.
Hørelsen, for så vidt angår de ydre flapper, de almindelige aldersbetingede ændringer, vores normale hørelse om du vil, er selvjusterende. Vi hører alt, inklusive den gennem livet tillærte reference med den hørelse vi nu engang har. |
|
|
Det lyder som om at du er enig i min grundlæggende konklusion, at hvis man ikke kan høre det ordentligt, så sætter man sig tættere på. Det er faktisk præcis det jeg har gjort, ved at vælge liniekilder, i stedet for punktkilder. Der er man rent akustisk 'tættere på' lyden, idet dens niveau aftager mindre, med afstanden. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Ingolff Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle af alle jer holdningsbidragere der har hørt dimsen? Kh Ingolff
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han er vel velkomme til at anmælde H4A, for ære krængelse, dette ville gør det mulig for hans adovkat at få navne og e-mail adresse ud af H4A, så han kan ligge sag med dem, han mener at havde trådet ham over tærne.
HF. har ikke alt tid det beste tidskrift inden for billde og lyd, der er mange gange gå over stregen, og bestå i dag af gamme skribenter der er ved at blive halv døve, HF mangle ny krafter.
Man kan let få den mistanke at Hf skrbenter er i lomme på div. prod.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingolff skrev:
Er der nogle af alle jer holdningsbidragere der har hørt dimsen? Kh Ingolff  |
|
|
Jeg har ikke pt. eksperimenteret med nogen tiltag, der giver mere diskant i mit anlæg, idet jeg vælger at dreje højttalerne, så diskanten bliver mindre end det maksimalt mulige. Min fantasi rækker fint til at gætte, hvad mere diskant vil betyde for mit system. Det er nemlig præcis det jeg vil undgå. Diskantniveau er iøvrigt også meget rumafhængigt. Rumkorrektion har jeg hørt, i to anlæg, med positivt resultat. Begge rum var dog langt fra optimale, fra start. 'Jamen har du prøvet' argumentet, sidestiller jeg lidt med reklamen, der siger 'prøøv det' (var det en Libresse reklame?) EDIT: Jeg forstår for så vidt godt, at Niels Larsen afholder sig fra at bruge tid i debatten. Den tid går jo fra, til udvikling af nye produkter. Men hvis man forsøger at kvæle den offentlige debat, vil den blot flyttes til chatrooms, i stedet for debatfora. Det er næppe en forbedring, når man skal danne sig et overblik, over hvad der skrives, omkring ens produkt. Hvis der er egentlig chikane, som f.eks. kan ses af dem der poster samme tekst, på flere debatfora, så forstår jeg godt at det vækker harme. Jeg kan desværre ikke huske hvilken tråd der henvises til, da det vist er adskillige måneder siden, der har været snak omkring boxen. Måske nogen har et link til tråden ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange skriver i en unfair tone, ikke kun her. Det ville være fint, hvis man kun kunne deltage med navns nævnelse, så kunne man i hvert fald sikre, at folk var saglige og kritiserede i en ordentlig tone, hvis der er noget at kritisere. Og selvfølgelig er der mimoser blandt producenter og leverandører. Det må de bare leve med, og så forbedre det, de kritiseres for, hvis der er grundlag for kritikken.
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Hvis firmaer ikke kan klare negativ kritik og kun vil have positiv kritik skulle de måske overveje om det er noget for dem at markedføre produkter, vi bor heldigvis i et land hvor der er ytringsfrihed så længe man ikke bryder diverse love.
Hvis firmaer så skal til at sagsøge alle der stiller sig kritiske, så er det da en sørgelig udvikling, nu står der ganske vist ikke hvad det er der er fokus på i denne enkelte sag - Så jeg tænker bare generelt.
Jeg kender hverken manden eller hans produkt, jeg synes bare det er sørgeligt hvis det er den vej vi går - Hvad enten firmaet er NLE eller Slagter Jørgensen
Jeg kan forstå at man går ind i en sag med loven ved sin side hvis nogle krænker ens patent eller lignene, men at folk underminerer og kuglegraver forskellige produkter sker jo hver dag - F.eks. med kabler eller dyr til at sætte på højttalerne.
Bare mine tanker omkring dette emne generelt.
|
|
|
Der er ikke tale om, at NLE ikke kan klare negativ kritik. Der er tale om, at han føler, at visse anonyme personer mener han tager røven på sine kunder - og fortæller vidt og bredt om det, til skade for mandens forretning. Han vil sikkert kunne håndtere saglig kritik - men skal han og andre for den sags skyld blot stiltiende finde sig al det ævl, som til tider bevæger sig på den forkerte side af loven på diverse fora, blot fordi gadens parlament føler at ytringsfriheden har helt vide rammer og alt er tilladt
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan desvære ej heller finde tråden, men er ret sikker på kritikken gik på hans produkt og ikke om han tager røven på folk, hvis folk føler hans produkt er og tage røven på en, så må det jo være en om'er fra hans side enten pga produktets evner eller markedsføringen af det, eller han må beskæftige sig med noget andet.
Jeg kan som så mange ikke se ideen i produktet, men nogle kunne måske have brug for det, selvom det måske lidt er som Spencer siger og p***e på de originale konstruktører, så de skulle måske i virkeligheden have købt andet udstyr istedet for dimser der skal ret op på dets fejl.
Jeg kunne tilgengæld godt tænke mig og høre fra ham selv hvorfor han angriber anonymiteten, jeg mener ikke den eksistere her, da man altid kan findes.
Derudover så er det da ikke særlig fedt og lange ud efter sin egen kundegruppe, hvilket man må gå ud fra flertallet herinde er.
Jeg fandt tråden: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51193&K W=korrektion+nle&PN=0&TPN=1
Den bliver intressant omkring side 5-6 stykker, hvis han kalder det for anonym kritik er det lige groft nok, og den kommer tilsyneladende mest fra folk der har prøvet/hørt den. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
Hørelsen, for så vidt angår de ydre flapper, de almindelige aldersbetingede ændringer, vores normale hørelse om du vil, er selvjusterende. Vi hører alt, inklusive den gennem livet tillærte reference med den hørelse vi nu engang har.
|
|
|
Her må jeg være enig.....selv om vi mister hørelse med alderen skal anlægget vel ikke kompenserer for dette. Så er det jo ikke den samme lyd som når vi går til koncert...der er vi jo også oppe i alderen 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
Han har ikke opfundet noget mig bekendt. Han sælger bare elektronik til hifi og diverse kabler. Men han har bygget et kompensatorled som man bruger i en oscilloskopeprobe(består af 3 komponenter) ind i en spartansk lille forforstærker, han kalder det for Roc -roll off correction. Vi kalder det for diskanthæv normalt. Han tar bare mange tusinde for det, nok derfor kritikken.
|
|
|
En løgn bliver ikke nødvendigvis sand ved at gentage den Per! ROC koster et pænt stykke under 1.000 kroner. (eller endnu mindre hvis du kan lave den selv - den er ikke hemmelig). Det der koster "mange tusinde" er en komplet forforstærker med indgangsvælger, attenuator og strømforsyning.
Per N skrev:
|
....... lever med forsvarssætning nummer et: Jamen du har jo ikke hørt det!
|
|
|
Jeg kan ikke se noget "galt" i den undskyldning? Hvordan kan man kritisere en vin man ikke har smagt, tale nedsættende om en person man ikke kender eller kritisere et produkt man ikke har prøvet? Det virker lige som små børn der siger "det kan jeg ikke li" ... helt uden at de har smagt det. Vi voksne kalder det for forudfattede meninger eller usaglig kritik baseret på tro, men ikke på facts.
..... så NU får jeg sikkert skældt ud ... men kast bare med mudder. Jeg kan tåle det. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bla Bla kan jeg kun sige.
Det næster er mange udtaler sig om noget de ikke har hørt ja de har ikke engang set det.
Men synes også han piver lidt. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil alle over 30 venligst gå til ørelægen og få tjekket deres hørelse. Hans apparat registrerer næppe toner over 10 kHz.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke udsagn om produktet er mon "usaglige"? De udsagn, der går ud over indtjeningen?
Det er ikke ulovligt at mene, endsige skrive, at man mener, at produktet baserer sig på varm luft.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Per N skrev:
|
|
|
En løgn bliver ikke nødvendigvis sand ved at gentage den Per! ROC koster et pænt stykke under 1.000 kroner. (eller endnu mindre hvis du kan lave den selv - den er ikke hemmelig). Det der koster "mange tusinde" er en komplet forforstærker med indgangsvælger, attenuator og strømforsyning.
Per N skrev:
....... lever med forsvarssætning nummer et: Jamen du har jo ikke hørt det!
|
|
|
Jeg kan ikke se noget "galt" i den undskyldning? Hvordan kan man kritisere en vin man ikke har smagt, tale nedsættende om en person man ikke kender eller kritisere et produkt man ikke har prøvet? Det virker lige som små børn der siger "det kan jeg ikke li" ... helt uden at de har smagt det. Vi voksne kalder det for forudfattede meninger eller usaglig kritik baseret på tro, men ikke på facts.
..... så NU får jeg sikkert skældt ud ... men kast bare med mudder. Jeg kan tåle det. |
|
|
Nu mener jeg det er nogle af mine indlæg der er faldet NLE mest for brystet. Jeg mener jeg har noget at have min kritik i da jeg har hørt produktet på 3 forskellige anlæg alle med samme resultat. Man vinder mere ved at udskifte 2 modstande i sit system end ved roc roc.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
NLE må vel lære, ligesom NO, stikker man piben frem må man vænne sig til at den kan blive stukket ind  , sådan er det ! Og lad os så holde op med alt det hylen, hvis nogen skulle føle sig befamlet vil jeg sige at Bertram og On-tech dac's har mere i klemme end NLE - og hyler de ?? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Nu mener jeg det er nogle af mine indlæg der er faldet NLE mest for brystet. Jeg mener jeg har noget at have min kritik i da jeg har hørt produktet på 3 forskellige anlæg alle med samme resultat. Man vinder mere ved at udskifte 2 modstande i sit system end ved roc roc.  |
|
|
Så skal modstandende vel være fra Duelund? Ja, du har ret .... flere af dine sure opstød her på hifi4all har været langt under bæltestedet og komplet usaglige. Men på den anden side - jeg ved hvem du er og hvad du står for, så det undrer mig ikke! 
Alle har ret til at have en mening om et produkt, som man sagligt kan formidle videre - hvad enten man synes om produktet eller ej. Men der er langt fra saglig kritik og voksen debat til den gang mudderkastning og smædekampagne du og andre har stået for. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart må man sige at jeg egentligt kun kan se et problem her, og det visse personer her, der ødelægger mulighederne for en god debat, hvor producenterne også kan deltage.
Jeg vil da helt klart anbefale enhver producent at holde sig fra debatter her på siten - og afvente til der foregår noget ulovligt - og så køre rettens vej.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|