Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 03:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: NLE kritiserer anonym kritik på HFA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
NLE må vel lære, ligesom NO, stikker man piben frem må man vænne sig til at den kan blive stukket ind , sådan er det ! Og lad os så holde op med alt det hylen, hvis nogen skulle føle sig befamlet vil jeg sige at Bertram og On-tech dac's har mere i klemme end NLE - og hyler de ??

Nemlig....har du for øvrigt nået enden nu?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Per N skrev:

Han har ikke opfundet noget mig bekendt. Han sælger bare elektronik til hifi og diverse kabler. Men han har bygget et kompensatorled som man bruger i en oscilloskopeprobe(består af 3 komponenter) ind i en spartansk lille forforstærker, han kalder det for Roc -roll off correction. Vi kalder det for diskanthæv normalt. Han tar bare mange tusinde for det, nok derfor kritikken.

En løgn bliver ikke nødvendigvis sand ved at gentage den Per! ROC koster et pænt stykke under 1.000 kroner. (eller endnu mindre hvis du kan lave den selv - den er ikke hemmelig). Det der koster "mange tusinde" er en komplet forforstærker med indgangsvælger, attenuator og strømforsyning.

Per N skrev:

....... lever med forsvarssætning nummer et: Jamen du har jo ikke hørt det!

Jeg kan ikke se noget "galt" i den undskyldning? Hvordan kan man kritisere en vin man ikke har smagt, tale nedsættende om en person man ikke kender eller kritisere et produkt man ikke har prøvet?  Det virker lige som små børn der siger "det kan jeg ikke li" ... helt uden at de har smagt det. Vi voksne kalder det for forudfattede meninger eller usaglig kritik baseret på tro, men ikke på facts.

..... så NU får jeg sikkert skældt ud ... men kast bare med mudder. Jeg kan tåle det.

Selvfølgelig kan man kritisere et produkt uden at have hørt det hvis det sker ud fra en grundig teknisk beskrivelse med tilhørende målinger. HF's tekniske beskrivelse er fuldt tilstrækkelig i dette tilfælde.

Det er med kredsløbstekniske løsninger og metoder som med husdyr, de er altid til at genkende når man har øvet sig tilstrækkeligt længe

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da at man skal lade Bjørn's indlæg stå for sig selv.

Faktisk vil jeg sige hvorfor købe et anlæg - når man bare ved at læse om det ved hvordan det lyder! Flot Flot!

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
Cyber-Frog skrev:
Hvis firmaer ikke kan klare negativ kritik og kun vil have positiv kritik skulle de måske overveje om det er noget for dem at markedføre produkter, vi bor heldigvis i et land hvor der er ytringsfrihed så længe man ikke bryder diverse love.

Hvis firmaer så skal til at sagsøge alle der stiller sig kritiske, så er det da en sørgelig udvikling, nu står der ganske vist ikke hvad det er der er fokus på i denne enkelte sag - Så jeg tænker bare generelt.

Jeg kender hverken manden eller hans produkt, jeg synes bare det er sørgeligt hvis det er den vej vi går - Hvad enten firmaet er NLE eller Slagter Jørgensen

Jeg kan forstå at man går ind i en sag med loven ved sin side hvis nogle krænker ens patent eller lignene, men at folk underminerer og kuglegraver forskellige produkter sker jo hver dag - F.eks. med kabler eller dyr til at sætte på højttalerne.

Bare mine tanker omkring dette emne generelt.

Der er ikke tale om, at NLE ikke kan klare negativ kritik. Der er tale om, at han føler, at visse anonyme personer mener han tager røven på sine kunder - og fortæller vidt og bredt om det, til skade for mandens forretning.

Han vil sikkert kunne håndtere saglig kritik - men skal han og andre for den sags skyld blot stiltiende finde sig al det ævl, som til tider bevæger sig på den forkerte side af loven på diverse fora, blot fordi gadens parlament føler at ytringsfriheden har helt vide rammer og alt er tilladt

Og hvor finder du så de lovovertrædelser du mener at have fundet ?

Heldigvis for os allesammen er der ikke love der forbyder ævl, kævl, bævl, kritik, saglig eller usaglig, rå eller sødet og man må kalde sine medmennsker alt muligt blot det ikke har noget med race, religion, hudfarve eller seksuel orientering at gøre, og så må man ikke beskylde dem for noget strafbart hvis det ikke passer.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Faktisk vil jeg sige hvorfor købe et anlæg - når man bare ved at læse om det ved hvordan det lyder! Flot Flot!

Bundy

Tak

Man skal iøvrigt også holde sig fra basreflekskonstruktioner og transformatorkoblede rørforstærkere hvis man er ude efter en neutral og veldefineret gengivelse

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Tak

Man skal iøvrigt også holde sig fra basreflekskonstruktioner og transformatorkoblede rørforstærkere hvis man er ude efter en neutral og veldefineret gengivelse

Fantastisk ... hvilke vise ord ... som jo åbenlyst passer som fod i hose i denne debat. Al mulig hæder til denne debattens og hifi'ens store mester!

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Al Bundy skrev:

Bundy

Tak

Come on, "bjørn"! Du da kunne nævne flere ting der hindrer en neutral og veldefineret gengivelse??

Kom med en liste - og gør en masse mennesker glade. En dejlig lang not-to-do-ting!

At tænke sig...en neutral og veldefineret gengivelse venter forude for os alle!

Halleluja - dét ske! 

Mvh.

Niels (som bryder sammen og tilstår, at han desværre har transformatorkoblede højttalere).

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jamen, Niels - det er jo meget værre end som så! Du har jo også højttalerkabler uden bomuld/silke og linolie - men i stedet med det formastelige teflon!!!!

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Jamen, Niels - det er jo meget værre end som så! Du har jo også højttalerkabler uden bomuld/silke og linolie - men i stedet med det formastelige teflon!!!!

Nu be'r jeg Dem, fru Heilbuth!

Men er Teflon mon på bjørnebandens hadeliste??

Nå, pyt. Jeg kan ikke høre Teflon'ens mulige skadelige egenskaber. (Ihvertfald ikke før "bjørn" har udstedt en bandbulle mod det). Man  jo bøje sig for kapaciteterne, selvom man ikke føler sig den mindste smule kondenseret. Indadtil, forstås!  Man skulle jo nødig blive statisk indeni...

Men ellers går det meget godt hér.

Med venlig hilsen

Niels L.

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

bj�rn skrev:

Knud98 skrev:
Cyber-Frog skrev:
Hvis firmaer ikke kan klare negativ kritik og kun vil have positiv kritik skulle de m�ske overveje om det er noget for dem at markedf�re produkter, vi bor heldigvis i et land hvor der er ytringsfrihed s� l�nge man ikke bryder diverse love.

Hvis firmaer s� skal til at sags�ge alle der stiller sig kritiske, s� er det da en s�rgelig udvikling, nu st�r der ganske vist ikke hvad det er der er fokus p� i denne enkelte sag - S� jeg t�nker bare generelt.

Jeg kender hverken manden eller hans produkt, jeg synes bare det er s�rgeligt hvis det er den vej vi g�r - Hvad enten firmaet er NLE eller Slagter J�rgensen

Jeg kan forst� at man g�r ind i en sag med loven ved sin side hvis nogle kr�nker ens patent eller lignene, men at folk underminerer og kuglegraver forskellige produkter sker jo hver dag - F.eks. med kabler eller dyr til at s�tte p� h�jttalerne.

Der er ikke tale om, at NLE ikke kan klare negativ kritik. Der er tale om, at han f�ler, at visse anonyme personer mener han tager r�ven p� sine kunder - og fort�ller vidt og bredt om det, til skade for mandens forretning.

Han vil sikkert kunne h�ndtere saglig kritik - men skal han og andre for den sags skyld blot stiltiende finde sig al det �vl, som til tider bev�ger sig p� den forkerte side af loven p� diverse fora, blot fordi gadens parlament f�ler at ytringsfriheden har helt vide rammer og alt er tilladt

Og hvor finder du s� de lovovertr�delser du mener at have fundet ?

Heldigvis for os allesammen er der ikke love der forbyder �vl, k�vl, b�vl, kritik, saglig eller usaglig, r� eller s�det og man m� kalde sine medmennsker alt muligt blot det ikke har noget med race, religion, hudfarve eller seksuel orientering at g�re, og s� m� man ikke beskylde dem for noget strafbart hvis det ikke passer.

Polemikken mellem Kurt Kubik og Thomas Sillesen kan umuligt have undgået din opmærksomhed.

Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Hej....

Man kan naturligvis mene det man vil om Niels Larsens nye produkt. Jeg har ikke hørt det, og har derfor ingen mening om dens egenskaber. Jeg har dog en mening om måden tingene gøres på her på hi4all. Det er nemlig rigtigt som Niels Larsen siger, det er ikke nemt at kæmpe mod anonyme personer. Det vil kræves rettens gang at få adgang til de personlige oplysninger om de mennesker. Kurt Kubik og hans hetz mod Densen er vel et godt eksempel på hvor galt det kan gå.

Det anonyme brugernavn er jo for at beskytte brugerne. Det er jo fint ifht tyveri osv. Men den samme beskyttelse skal jo ikke bruges til at svine andre til. Hvis jeg var NLE, så ville jeg følge følge Sillesens eksempel. Der ville jo også kræve at der er hold i NLE´s beskyldninger. Der er nemmere at hive hifi4all frem i erhversbladen frem at gå rettens vej og få medhold. Der er med andre ord en usikker opfinder. Er han så sikker på sin sag - så sagsøge. Niels burde vide at problemet er ikke hvorvidt folk er anonyme eller ej.

Kvæulanter som ASKA gør det også vanskeligt ikke at forstå Niels Larsen. Det er gratis at skyde på de erhversdrivende med opfindelser som ligefrem skulle være banebrydende. Jeg mener nu også at Niels Larsen har været fader til flere gode opfindelser....sikkert flere end Bjørn og ASKA tilsammen. Kan i overhoved andet end at være skide negetive på alt og alle? Jeg gider det faktisk ikke.

Der er ganske enkelt mange rejekællinger her på siden. Nu er den (kedelig) sommer kommet. Vi kommer til at se flere bitre indlæg fra ubrændte og indebrændte hifi-nørder. Heldigvis er der andet end hifi i livet og sommeren er bedst udenfor! Mit råd er nyde sommeren, og prøv at tænk jer om når i kritiserer andres opfindelser.

Cheers tøser.  

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
bjørn skrev:
Al Bundy skrev:

Bundy

Tak

Come on, "bjørn"! Du da kunne nævne flere ting der hindrer en neutral og veldefineret gengivelse??

Kom med en liste - og gør en masse mennesker glade. En dejlig lang not-to-do-ting!

At tænke sig...en neutral og veldefineret gengivelse venter forude for os alle!

Halleluja - dét ske! 

Mvh.

Niels (som bryder sammen og tilstår, at han desværre har transformatorkoblede højttalere).

Uha da da, endnu en dipolist (går jeg ud fra) da du skriver højttalere og ikke højttalerenheder

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
bj�rn skrev:

Knud98 skrev:
Cyber-Frog skrev:
Hvis firmaer ikke kan klare negativ kritik og kun vil have positiv kritik skulle de m�ske overveje om det er noget for dem at markedf�re produkter, vi bor heldigvis i et land hvor der er ytringsfrihed s� l�nge man ikke bryder diverse love.

Hvis firmaer s� skal til at sags�ge alle der stiller sig kritiske, s� er det da en s�rgelig udvikling, nu st�r der ganske vist ikke hvad det er der er fokus p� i denne enkelte sag - S� jeg t�nker bare generelt.

Jeg kender hverken manden eller hans produkt, jeg synes bare det er s�rgeligt hvis det er den vej vi g�r - Hvad enten firmaet er NLE eller Slagter J�rgensen

Jeg kan forst� at man g�r ind i en sag med loven ved sin side hvis nogle kr�nker ens patent eller lignene, men at folk underminerer og kuglegraver forskellige produkter sker jo hver dag - F.eks. med kabler eller dyr til at s�tte p� h�jttalerne.

Der er ikke tale om, at NLE ikke kan klare negativ kritik. Der er tale om, at han f�ler, at visse anonyme personer mener han tager r�ven p� sine kunder - og fort�ller vidt og bredt om det, til skade for mandens forretning.

Han vil sikkert kunne h�ndtere saglig kritik - men skal han og andre for den sags skyld blot stiltiende finde sig al det �vl, som til tider bev�ger sig p� den forkerte side af loven p� diverse fora, blot fordi gadens parlament f�ler at ytringsfriheden har helt vide rammer og alt er tilladt

Og hvor finder du s� de lovovertr�delser du mener at have fundet ?

Heldigvis for os allesammen er der ikke love der forbyder �vl, k�vl, b�vl, kritik, saglig eller usaglig, r� eller s�det og man m� kalde sine medmennsker alt muligt blot det ikke har noget med race, religion, hudfarve eller seksuel orientering at g�re, og s� m� man ikke beskylde dem for noget strafbart hvis det ikke passer.

Polemikken mellem Kurt Kubik og Thomas Sillesen kan umuligt have undgået din opmærksomhed.

Lige præcis dén boksekamp har jeg undladt at følge med i

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:
bjørn skrev:

Tak

Fantastisk ... hvilke vise ord ... som jo åbenlyst passer som fod i hose i denne debat. Al mulig hæder til denne debattens og hifi'ens store mester!

Bundy

Er det ikke herligt

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Al Bundy skrev:

Bundy

Tak

Kan vi ikke snart se en udstyrs liste fra dig / dit anlæg ?

Det er lidt som om ALT er noget L.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Tilbage til emnet tak! alt det bavl kan i køre i privatbeskeder!
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Uha da da, endnu en dipolist (går jeg ud fra) da du skriver højttalere og ikke højttalerenheder

Jo-jo...endnu en 'dipolist'!

Men husk på, "bjørn", at nok spiller dipoler også bagud. Men hvis (elektrostat)højttalerne er fysisk høje nok - slipper man stort set for reflektioner fra sidevægge, gulv og loft. Og det er ikke så ringe endda. Hvor mange 'almindelige højttalere kan du sige dét om?

Man kan herefter koncentrere sig om afstanden til væggen bag højttaleren, samt bagvæggens fysiske beskaffenhed; absorbtion, diffusion etc. etc.

På mange måder er en elektrostatisk dipol meget lettere at integrere i rummet end en almindelig box-højttaler!

Mvh.

Niels L.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Kvæulanter som ASKA gør det også vanskeligt ikke at forstå Niels Larsen.   

Kære Bradman,

Jeg tror du misforstår AKSA's slet skjulte ironiske bemærkninger. Så vidt jeg ved er han en tilfreds bruger af NLE's produkter og har bestemt ikke noget imod telfon i kabler eller andre steder.

Man skal helt klart passe på med ironi eller sarkastiske bemærkninger på disse sider - det kan åbentbart misforstås.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da sådan set godt forstå Niels Larsens frustration over kritikken, for det er vel hans hjertebarn han har sendt ud på markedet. Men sådan er det nu engang bare - et produkt der hævder at være svarene på alle HiFi'ens (eller et andet områdes ) dårligdomme må forberede sig til at få nogle ordentlige hak i tuden, begrundede eller ubegrundede, fortjente eller ufortjente. Sådan er det bare, og det hverken kan eller skal der ændres på. Så længe det ikke går over i dødstrusler og andre ulovligheder skal der intet gøres ved det - det ville jo være censur!

Og hvad jeg slet ikke forstår er vreden over anonymiteten. Hvad skulle det ændre, om vi fik navn, adresse, blodtype og dna-kode her på sitet? Ville forhandlere der følte sig krænket så sende tæskehold efter os, eller hvad? Det eneste gode ved den idé ville være, hvis de ville begynde at sende deres produkter ud til kritikerne for at bevise, at deres produkt nu havde en reel virkning - hvilket nok bare ville gøre det hele endnu værre.

Jeg synes ærlig talt bare Niels Larsen skal tage at stramme kasketten og komme videre - hans dingenot skal sgu nok sælge på trods af et par klogehoveder herinde.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Jeg kan da sådan set godt forstå Niels Larsens frustration over kritikken, for det er vel hans hjertebarn han har sendt ud på markedet. Men sådan er det nu engang bare - et produkt der hævder at være svarene på alle HiFi'ens (eller et andet områdes ) dårligdomme må forberede sig til at få nogle ordentlige hak i tuden, begrundede eller ubegrundede, fortjente eller ufortjente. Sådan er det bare, og det hverken kan eller skal der ændres på. Så længe det ikke går over i dødstrusler og andre ulovligheder skal der intet gøres ved det - det ville jo være censur!

Og hvad jeg slet ikke forstår er vreden over anonymiteten. Hvad skulle det ændre, om vi fik navn, adresse, blodtype og dna-kode her på sitet? Ville forhandlere der følte sig krænket så sende tæskehold efter os, eller hvad? Det eneste gode ved den idé ville være, hvis de ville begynde at sende deres produkter ud til kritikerne for at bevise, at deres produkt nu havde en reel virkning - hvilket nok bare ville gøre det hele endnu værre.

Jeg synes ærlig talt bare Niels Larsen skal tage at stramme kasketten og komme videre - hans dingenot skal sgu nok sælge på trods af et par klogehoveder herinde.

godt sagt

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes