Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 15:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: digital? hvad er det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

grafle skrev:
mathias 2 skrev:
grafle skrev:

Hvis kablerne skal være digitale også, så kan jeg forstå at mine almindelige el-kabler ikke er digitale :D ?

Så er det jo ikke det største problem, at få et digitalt anlæg?

computer/cd-afspiller, digitalt kabel, og en forstærker, som kan modtage et digitalt signal ?

nej, dine elkabler er ikke digitale... et optisk-lysleder-kabel ser sådan ud:

og et coax-kabel ser sådan ud:

et analogt kabel ser derimod sådan ud:

så dvs. at du skal have fat i et af de to øverste kabler hvis du vil forbinde dit anlæg digitalt. og ja, for at man kan gøre det skal cd-afspilleren/computerens-lydkort have digitalt udgang(enten coax eller optisk) og så skal forstærkeren have digital indgang (optisk eller coax)

Dvs. at man ikke kan have et 100% digitalt system, da signalet fra forstærker til højtaler, kun kan være analogt. Og det er kun et analogt signat som kan forvrænges, eller komme støj på eller hva man siger? :) har jeg forstået det nogenlunde korrekt?

Lad os så sige jeg har et digitalt system. Vil det så være en meget dum idé at bruge mine almindelige el-kabler fra forstærker til højtaler. Eller skal man have fat i nogle røv-dyre kabler? Går ud fra det kommer meget an på de andre komponenter i systemet, om det kan betale sig. Men jeg overvejer mig at anskaffe mig en panasonic SA-XR55, samt et sæt sourroundhøjtalere, som skal kobles til mit tv.

Kan i anbefale nogle pris/ydelse-venlige sourroundhøjtalere? Og nu kommer jeg helt i tvivl, om der overhovedet er digital-lydudgang på mit tv? det er et toshiba 32c3000p.

Det blev en ordentlig smørre :) håber i kan hjælpe mig!

Du vil ALDRIG (!) kunne have et 100% digital system, da det skal være analogt før du kan høre det i sidste ende (ud af højtallerene)

grafle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hvor mange højtalere er det egentlig muligt at køre i sourround på en gang ? på en panasonic SA-XR55

Til top Vis grafle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grafle

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

grafle skrev:

Hvor mange højtalere er det egentlig muligt at køre i sourround på en gang ? på en panasonic SA-XR55

ved ikke lige på den der, men på de største kan der godt køre 9.1 og på de mindste 5.1 mens der på de fleste "standard" surroundrecevere kan køres med 6.1 og/eller 7.1. det kommer jo helt an på antal udgange der er på forstærkeren.

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
grafle skrev:

ved ikke lige på den der, men på de største kan der godt køre 9.1 og på de mindste 5.1 mens der på de fleste "standard" surroundrecevere kan køres med 6.1 og/eller 7.1. det kommer jo helt an på antal udgange der er på forstærkeren.

11.2 har jeg i hvert fald hørt om. Men hvilke formater understøtter dog det ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes