mathias 2 skrev:
grafle skrev:
|
Hvis kablerne skal være digitale også, så kan jeg forstå at mine almindelige el-kabler ikke er digitale :D ?
Så er det jo ikke det største problem, at få et digitalt anlæg?
computer/cd-afspiller, digitalt kabel, og en forstærker, som kan modtage et digitalt signal ?
|
|
|
nej, dine elkabler er ikke digitale ... et optisk-lysleder-kabel ser sådan ud:
og et coax-kabel ser sådan ud:
et analogt kabel ser derimod sådan ud:
så dvs. at du skal have fat i et af de to øverste kabler hvis du vil forbinde dit anlæg digitalt. og ja, for at man kan gøre det skal cd-afspilleren/computerens-lydkort have digitalt udgang(enten coax eller optisk) og så skal forstærkeren have digital indgang (optisk eller coax)
|
|
|
Dvs. at man ikke kan have et 100% digitalt system, da signalet fra forstærker til højtaler, kun kan være analogt. Og det er kun et analogt signat som kan forvrænges, eller komme støj på eller hva man siger? :) har jeg forstået det nogenlunde korrekt?
Lad os så sige jeg har et digitalt system. Vil det så være en meget dum idé at bruge mine almindelige el-kabler fra forstærker til højtaler. Eller skal man have fat i nogle røv-dyre kabler? Går ud fra det kommer meget an på de andre komponenter i systemet, om det kan betale sig. Men jeg overvejer mig at anskaffe mig en panasonic SA-XR55, samt et sæt sourroundhøjtalere, som skal kobles til mit tv.
Kan i anbefale nogle pris/ydelse-venlige sourroundhøjtalere? Og nu kommer jeg helt i tvivl, om der overhovedet er digital-lydudgang på mit tv? det er et toshiba 32c3000p.
Det blev en ordentlig smørre :) håber i kan hjælpe mig! |