| Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en noget dyster udmelding Moby Disc (Pladeforretning i Odense) kom med i TV2 nyhederne. Han mener CD'en er forsvundet om 5 år!
Udtalelsen faldt i et indslag om cd'en i dag holdt 25 års jubilærum. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg nu ikke på... Det går godt nok stærkt lige nu for sammensmeltning af IT og AV, så om nogle år vil langt det meste dog køre fra HTPC er jeg overbevist om...
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sendt mine på pension, og købt en masse lp'ere mine gem bare cd'er ligger nu på computeren, så kan de os lige få en tur gennem rumkorrektionen.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg nu ikke.
Som Per N også er inde på så LP'erne jo stadig et medie i fuld aktivitet. For ikke så længe siden (og endda på samme kanal) så jeg et indslag om hvor populær LP'er er.
Tror fremtidens medie består af filer på en harddisk og ikke noget, man som sådan kan stå med i hånden og føle på. Tror bare vi skal meget længere ud i fremtiden.
Men syntes det er ret svært at overskue. Firmaer vil både blæse og have mel i munden: De producere High End til mange 100.000 kroner. Men samtidig sælger de MP3-afspiller til 50 kr.
Spørgsmålet er hvilken vej de går. For mig at se kan man ikke gå begge veje uden at det såkaldte "High End" bliver dybt umoderne.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
5 år? Tvivlsomt - der vil bare være flere måder at lagre musik på.
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være vi skal i specialbutikker, som vi skal med LP'er i dag :)
Tror jeg ville være lidt trist, hvis mine cd'er forsvandt om 5 år *gg*
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Det var en noget dyster udmelding Moby Disc (Pladeforretning i Odense) kom med i TV2 nyhederne. Han mener CD'en er forsvundet om 5 år!
Udtalelsen faldt i et indslag om cd'en i dag holdt 25 års jubilærum.
|
|
|
Tjaa...
Det sagde man jo også med LPerne da CD kom.
Og de er jo da mildest talt ikke forsvundet endnu.
Hvis CDerne forsvinder, hvilket vel blot betyder at nyudgivelser ikke kommer på CD længere, går der efter min overbevisning betydeligt længere end 5 år.
Hvad skulle så afløse CDen? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er væsentligt nemmere at erstatte CD'en med LP'en. En digital kopi til PC'en og den er klaret. Om fem tror jeg klart at CD mediet er på retur. Jeg tror ikke lyd og musiknørderne på samme måde vil være nostalgiske ift. CD mediet, måske vil LP'erne yderligere blomstre op som det mest solgte fysiske lydmedie?
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det at LP'en er moderne igen er bare et retro-strip som med så meget andet for tiden. Det vil aldrig nogensinde blive mediet for hr. og fru danmark. CD'ens og DVD'ens indtog har helt klart vist hvad den almindelige forbruger ønsker, nemlig at det skal være enkelt og praktisk. Så jeg tror hverken CD'en eller DVD'en er død om 5 år. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD-afspiller er historie om fem år nu når blu-ray og hd-dvd kommer mere frem
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
| DVD-afspiller er historie om fem år nu når blu-ray og hd-dvd kommer mere frem |
|
|
Det tør jeg godt garantere dig for at den ikke er... Den er helt sikkert ikke så udbredt som den er idag, men der er mange idag der stadig har videoer stående selvom dvd har været på markedet i mange år efterhånden...
Personligt venter jeg et år eller to inden jeg køber det jeg håber bliver en Blu-Ray afspiller, for så er de værste børnesygdomme kureret...
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke på, men jeg tror, LP'er vil holde længere end cd'erne nogensinde vil kunne. Især fordi de allerede er så 'gamle' __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi; godt du ikke kører i AC3-stereo, så var du ude nu! 
Jeg gik kun over til CD, fordi det i en ca. 5 års periode var umuligt at opdrive andet end klassisk på LP. Jeg gør det ikke en gang til med DVD-A/SACD, nix! Så lærer jeg at spille et instrument selv, og så er det slut med kommerciel musik, helt slut. (Jeg kan gå med til SACD/hybrid, såfremt det er til CD-priser)
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
| Det tror jeg ikke på, men jeg tror, LP'er vil holde længere end cd'erne nogensinde vil kunne. Især fordi de allerede er så 'gamle' |
|
|
Bortset fra nørder i dette forum kender jeg ingen - ABSOLUT ingen der anvender vinyl ! ! Med al respekt for den varme analoge lydgengivelse, - er der jo ikke noget som helst i år 2000+ der berettiger en LP ? ? Hvodan hører i den i bilen,båden,S-toget,på løbeturen eller i sommerhuset ? ?
Men det kan da godt være,at den overlever CD´en - der er jo også folk der stadig kommunikerer via runer,fax og brevduer = nische
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Sveske skrev:
| Det tror jeg ikke på, men jeg tror, LP'er vil holde længere end cd'erne nogensinde vil kunne. Især fordi de allerede er så 'gamle' |
|
|
Bortset fra nørder i dette forum kender jeg ingen - ABSOLUT ingen der anvender vinyl ! ! Med al respekt for den varme analoge lydgengivelse, - er der jo ikke noget som helst i år 2000+ der berettiger en LP ? ? Hvodan hører i den i bilen,båden,S-toget,på løbeturen eller i sommerhuset ? ?
Men det kan da godt være,at den overlever CD´en - der er jo også folk der stadig kommunikerer via runer,fax og brevduer = nische |
|
|
vi kan jo lægge ud med at der fx i england sælges langt flere pladespillere end cd afspillere så kunne vi tilføje at bærbar digital lyd til dels er et alders-fænomen - dvs at en hel generation eller tre slet ikke bryder sig om at have støj i ørene - dernæst er der en del der stadig lytter til musik som en oplevelse og ikke som noget er fylder baggrunden ud med et lydtæppe. Om vinyl nu lyder bedre eller dårligere end CD - tja det er nok en smagssag kombineret med hvormeget der er ofret på pladespilleren eller CD afspilleren og hvor god cd'en eller pladen er mastereret (eller hvad det nu hedder på dansk) Anyway - du kan sagten få vinyl over på digtalt medie hvis du absolut skal - så du kan tage den med dig men prøv en gang imellem at sætte dig tilrette i en god stol, dæmp lyset - åben sanserne mens du fyrer den af med god vinyl - jeg skulle ikke undre mig om hvis der stadig en eller to hundrede millioner der stadg gør det rundt om i verden Hvis du ellers er i tvivl så besøg fora for klassisk musik - for jazz musik eller bare fora som ikke har MTV - boogie listen og hvad den slags afskyeligheder nu går under - som omdrejningspunkt Hertil ska aflsutningsvis siges at jeg ikke opponerer mod hvordan folk lytter til deres musik - og hvad de lytter til og at jeg sågar med jævne mellemrum søger at udvide min musikalske horisont i alle mulige retninger - men jeg oftest må konkluderer at det meste mainstream populærmusik er noget overfladisk bras __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
VINYL FOREVER,MAN,AND DON'T YOU FORGET IT __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved skal man smide en hel del basseører for at få virkelig god lyd på vinyl.
Der er vist noget større forskel på lyden fra en pladespiller + pick-up til samlet 30.000 kr og en pladespiller + pickup til 3.000 kr. end der er på cd-afspillere til tilsvarende priser.
Så, hvis man er til god lyd men ikke har eller ikke vil betale kassen så bør man nok bide i det sure æble og "nøjes" med en cd afspiller. __________________ Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lenon: du har ret: vinyl er absolut for de få, og jeg tror ikke dine lyttevaner på nogen måde vil kunne tilfredsstilles med vinyl, men det er jo heller ikke dettråden drejer sig om, så dine synspunkter, eller statistik, hører hjemme i en anden tråd.
Så længe jeg kan få en rem og pu til min grammofon vil jeg benytte mine lp'er som musikmedie, og det varer nok længere end 5 år. Så CD varer endnu længere end 5 år. Musikselskaber har en væsentlig indflydelse her: hvis de vil udgive medier med længere spilletid end 70 min. vil cd-mediet dø, men hvis de vurderer at der overhovedet ikke skal være et fysisk medie, vil cd-mediet leve så længe der er købere til fysisk medie contra imaginært/over nettet, og det tror jeg vil vare mange år (17 og 4 måneder år minimum!)
Da pladeselskaber har svært ved at sælge lyd der kan være på en CD, tror jeg de vil have endnu sværere ved at sælhe lyd der varer endnu længere.
Men, måske bliver lydmediet helt overhalet af videomediet. Ny musik kan så udelukkende udgives på medie indeholdende både lyd og billee, og så vil cd væe passé. Her er 5 år meget realistisk. Så vil det nye video-medie afløse CD, men der vil stadig de næste 10 år være købre til lyd alene. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Rohlander] Så vidt jeg ved skal man smide en hel del basseører for at få virkelig god lyd på vinyl.
Der er vist noget større forskel på lyden fra en pladespiller + pick-up til samlet 30.000 kr og en pladespiller + pickup til 3.000 kr. end der er på
cd-afspillere til tilsvarende priser.
Så, hvis man er til god lyd men ikke har eller ikke vil betale kassen så bør man nok bide i det sure æble og "nøjes" med en cd afspiller. [/
QUOTE]
Ikke nødvendigvis.Jeg synes at de fleste pladespiller er i stand til at skabe den særlige atmosfære/ambience som det analoge medie nu engang kan.
jeg synes at det analoge medie er istand til røre/påvirke ens føleser langt bedre end det digitale medie.Jo dyrere(groft set) plov jo større
indlevelse,selv en brugt pladespiller til 1-2000.- rummer masser af dejlige oplevelser som en cd i den prisklasse ikke kan give.(hvis spørg mig) __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg mener at ha' hørt, at antallet af solgte CD'er er steget på det seneste. Lad os håbe det, så vi kan holde liv i denne dejlige lille skive lang tid endnu. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |