| Forfatter |
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke noget problem hvis man syntes det lyder godt. Desuden har de jo ikke brugt kompression med det formål at smadre lyden. Den er brugt for at fremhæve detaljer så musikken bliver mere intens eller nærværende. Man kan ikke bare sige at kompression er lig med ringe lyd, det er bare en anderledes lyd, men i sidste ende er det en smagssag og en balancegang. Stockfish er ikke det mest uheldige eksempel på kompression. Det vil uden tvivl også være godt salgsmateriale for en række komponenter og højttalere med tendens til at være lidt lukkede. Det er jo ikke sådan at detaljerne som sådan mangler, de bliver forstærket og nuanceringen mindsket. Jeg syntes også rumakustikken har en helt anden karakter jeg ikke lige kan sætte fingeren på...
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stockfish bestræber sig ikke på at lave autentisk lyd, men i stedet HIFI lyd på godt og ondt Like it or not! Men det er altså måden man skærer den kage på, når det er allerbedst. Om man så er vild med kagen er bare en anden sag og smag.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Stockfish bestræber sig ikke på at lave autentisk lyd, men i stedet HIFI lyd på godt og ondt Like it or not! Men det er altså måden man skærer den kage på, når det er allerbedst. Om man så er vild med kagen er bare en anden sag og smag.
|
|
|
Jaa, det er både godt og mindre godt.
På den ene side, kan man sidde og lappe sådan en Mike Silver (stockfish) CD i sig, og tænke "naaaaaaj, hvor lyder det gåååt" Og på den anden side, virker næsten FOR produceret og finpudset. Man kunne godt tænke sig, at de havde gjort det mere simpelt.
Men ok. Det er da bedre end noget der er værre 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Rumakustikken" på Stockfish er selvfølgelig lidt speciel da der komprimeres på hvert spor, som kubikken siger, og der bruges nok flere end to mikrofoner. Derfor vil det lyde helt anderledes end Chesky, hvis de da kun bruger to mikrofoner.

uhmmmmmm! hifi kage! 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
he-he - jeg har prøvet både buxtehude bach og andet orgel musik på mine duelund - det var ikke dem men vindues rammerne der gav op  meen dine små dali skære de ikke af nedefter eller ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jow, sår'n et par små Coupé'er er de æt møj spjæt i under 40Hz - så smid du bare den på, Rock __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da vist denneher man skal have:

Og jo et par Coupé kan også spille orgeltoner, men her er en stor højttaler bare bedre. For hunden da.
PS! Det ser sørme ud som om, at Dorian er oppe at køre igen. De har netop udgivet f.eks. Saint Saëns 3. symfoni, hvor der også indgår orgel. Det er vist Sono luminus, der er moderselskab nu, og de er ejet af 2 af stifterne fra Cisco. Så mon ikke fremtiden er sikret rimeligt. Desværre mistede Dorian i farten Reference Recordings, som dog kører videre i eget selskab. De har vist fået alle rettigheder med sig.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|

|
|
|
Det har du sikkert ret i men den er saftsuseme ikke sådan lige at få fingre i ........
Haugaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|

|
|
|
Det har du sikkert ret i men den er saftsuseme ikke sådan lige at få fingre i ........
Haugaard |
|
|
Bestil den hos Dorian www.dorian.com Den hedder DOR-90117 søg under artist og skriv jean i søgefeltet, så er den på side 2. Den koster 16$ og du bør nok finde på noget mere, mens du er i gang.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Haugaard skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|

|
|
|
Haugaard
|
|
|
Bestil den hos Dorian www.dorian.com Den hedder DOR-90117 søg under artist og skriv jean i søgefeltet, så er den på side 2. Den koster 16$ og du bør nok finde på noget mere, mens du er i gang. |
|
|
Det lyder jo meget nemt. Desværre får man denne meddelelse når man prøver at bestille:
We're Sorry!
This Item is currently out of stock.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
|
Allan Taylor er ret fed - hælder lidt til det varme.
Happy
|
|
|
Jeg syntes også at Allan Taylor er ret så fed, gi ham et lyt
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har følgende fra Stockfisch og alle er efter min opfattelse særdeles fede:
Mike Silver - Solid Silver (CD) Mike Silver - Heaven in mind (CD) Sara K - Water Falls (CD) Sara K - hell or high water (SACD) Allan Taylor - Hotels & Dreamers (CD) Allan Taylor - Colour To The Moon (CD) Allan Taylor - Looking For You (CD) David Roth - more pearls (CD) Stockfisch-Recordes - Closer to the music (SACD) Stockfisch-Recordes - Closer to the music Vol 2 (SACD)
Happy
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Det lyder jo meget nemt. Desværre får man denne meddelelse når man prøver at bestille:
We're Sorry!
This Item is currently out of stock.
Haugaard |
|
|
Out of Stockfish  Måske hvis du prøver at bestille den 3-5.000 gange, så genoptrykker de
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Mht. LPér, så er der ligeså megen kompression på dem, dog er der i enkelte områder mere. Der er nemlig ekstra kompression ogver ca. 8KHz, idet PUér ikke kan spore de fulde niveauer. Dernæst er bassen summeret i de dybeste oktaver, således at den er i mono. Ud over dete, så drives skærehovedet af en effektforstærker på omkring 4-500 watt. Den er bare på arbejde, hvilket også godt kan komprimere materialet.
|
|
|
Hej Kurt
Somme tider er LP-versionen af et givent album mere dynamisk end CD-versionen. Et godt eksempel er Stadium Arcadium med Red Hot Chilly Peppers.
Nu er jeg ikke ude på at starte en LP vs CD krig, for dem er der nok af i forvejen. Derfor vil jeg med det samme sige at det ikke skyldes begrænsninger i CD-mediet. Det skyldes derimod det faktum at ham der lavede masteren til CD´en bestemte sig for at dynamikområdet skulle være yderst begrænset - lad os bare sige 7 dB. Jeg tror ikke dette tal er urealistisk! Lad os så sige at ham der lavede masteren til LP-pladen synes at dynamikområdet skulle være 40 dB.
Hvis ovennævnte er tilfældet så bliver LP-pladen altså mere dynamisk, også selvom der går 5dB tabt i skærehovedet. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Hej Kurt
Somme tider er LP-versionen af et givent album mere dynamisk end CD-versionen. Et godt eksempel er Stadium Arcadium med Red Hot Chilly Peppers.
Nu er jeg ikke ude på at starte en LP vs CD krig, for dem er der nok af i forvejen. Derfor vil jeg med det samme sige at det ikke skyldes begrænsninger i CD-mediet. Det skyldes derimod det faktum at ham der lavede masteren til CD´en bestemte sig for at dynamikområdet skulle være yderst begrænset - lad os bare sige 7 dB. Jeg tror ikke dette tal er urealistisk! Lad os så sige at ham der lavede masteren til LP-pladen synes at dynamikområdet skulle være 40 dB.
Hvis ovennævnte er tilfældet så bliver LP-pladen altså mere dynamisk, også selvom der går 5dB tabt i skærehovedet. |
|
|
Det er jo ikke forkert det du skriver. Mht. dynamik skal vi dog lige have på dte rene, at det er forskellen på højeste og laveste niveau. Dynamiske optagelser kendetegnes ved, at indeholde rigtig megen information ved svage niveauer. 40 vdB tror jeg er svært at finde på LPér faktisk. De fleste skiver nu om dage har 0 dB dynamik inkl. LPérne.
|
| Til top |
|
| |