Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 14:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Søger mp3 afspiller som er super (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Okay tak for jeres svar.
Jeg har lige søgt på Meizu på edbpriser men kan ikke finde den i 8 gb?
Kan den måske købes i en forretning?
Så den har drag/drop ike?

Mange tak for hjælpen.

Mvh Daniel
Til top Vis DanielDPT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielDPT

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Godt valg 

Jo den har drag&drop.

Nej den kan vidst ikke fåes i 8gb udgaven i DK endnu, men du kan finde den i eks. tyskland.

Jeg vil foreslå du køber den via ebay, hvis du køber den fra en fra EU så skal du ikke tænke på told, mens hvis du eks. køber fra en fra Hong Kong, er det en god ide at spørge om de vil skrive en lavere værdi på kassen, så du ikke skal betale så meget told, hvis den bliver snuppet.

En i tyskland har denne til salg:
http://cgi.ebay.de/MEIZU-MP3-MP4-mini-VIDEO-Player-8GB-2-4-S amsung-TFT-NEU_W0QQitemZ180133911362QQihZ008QQcategoryZ8267Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke han går med til at købe den via ebay. Han vil vist gerne have det sådan at han kan gå ud i butikken og få den lavet.
Lidt træls han skal bruge den om 2 uger.
Nå men kan man købe den på 4 gb i butikkerne?

Mvh Daniel og tak
Til top Vis DanielDPT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielDPT

ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Vedr. Meizu. (mini player, dane elec.)

Har en 4 gb model. Den fedeste lille sag kan stortset alt. Kombiner der med et par ultrasone HFI-550 og du har lyd så man tror det er løgn. Det er det også ---------------- indtil man smider garantien overbord og opgraderer den med ny firmware .

Uden denne er lydstyrken stærkt begrænset, en indbygget radiodel er sat ud af drift, du kan ikke optage via den indbyggede mikrofon, kort sagt Dane Elec modellerne kan kun anbefales hvis man firmware opgraderer spilledåsen.

Den er lidt levende i menusystemet (touchpad agtig ting), MEN det er en fantastisk lille dims. Du kan se film, høre musik i meget høj kvalitet (hvad angår MP3 afspillere, har bl.a. en Iriver. Den har et utrolig velopløst display.

Den kan anbefales på det varmeste men IKKE som den er fra Dane Elec, opdater firmvaren (fåes også i en DK version) og du vil få en spille der er svær at overgå, uanset fabrikat.

Til top Vis ravnk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravnk

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hvis ellers denne tråd lever endnu.......

Jeg bruger en Creative Zen V. Den har 4 Gb hukommelse, indbygget radio og en ganske god skærm, som mest bruges når jeg skal kigge på menuerne. Jeg bruger den ikke ofte som "musikformidler" (MP3), men har anskaffet den for at kunne podcaste fra nettet. Det er utroligt hvilke ting man kan podcaste blot man søger efter dem.

Den medfølgende software er ganske glimrende / brugervenlig. Menuerne har jeg ikke haft problemer med at finde rundt i. Alt i alt en fin lille lomme-tingest, som er et par millimeter tykkere end en Ipod Nano, men kun ca. 2/3-del så høj (ca. samme bredde). En Ipod Nano er ganske vist mere gennemført, med hensyn til design og materialevalg, men hvis man ikke har noget imod plast-materialer i lommen, så kan jeg varmt anbefale den lille Creative Zen V

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

jo claus... så mange mennesker kan tage fejl..

hvis man er villig til at betale for kvalitet, design og features er der kun et valg: iRiver clix 2... fås pt. som 4 gb.. 8 gb kommer her i aug/sep..

Hvis man ser bort fra prisen (4gb: 1600,- 8gb: 2000,-), så vil jeg vove at påstå at denne mp3afspiller er den bedste man kan få..

Den har simpelthen alt... verdens bedste skærm: AMOLED... kan afspille video (30 fps), musik, billeder, spille flash 2.0 spil... har genialt interface, design.. kan både bruges med WMP og drag&drop... har rigtig god lydkvalitet... man kan blive ved.. den kan også customizes ud i det uendelige...

søg på nettet og se hvilke anmeldelser den har fået... TOP anmeldelser OVERALT..
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte nu min meizu over clix´en 

Spec og lydmæssigt er de meget identiske, men meizu´en har den store fordel medat firmwaren er opensource.

Men jeg må indrømme de lå meget tæt, men jeg mener stadig at meizu´en havde et par % til sin fordel

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Ipodden er ikke verdens bedste afspiller, det har du da ret i...

men du får 30 gb til samme pris som 8 og det betyder også noget, for mig..

Drag'n drop er håbløst forældet (det brugte jeg også på min Amiga i 80erne så det er da ikke noget at blære sig med) det er også besværligt når dit bibliotek overstiger din afspiller kapacitet, vil meget hellere benytte Itunes..

Playlisterne er også en del af ipoddens styrke, men det betyder jo ikke så meget med kun 4-8 GB så er man jo mere eller mindre pisket til at lægge nyt musik ind hverdag...

Jeg bruger ikke ipodden til at se film eller spille på, så det er jeg ret kold over for..Selvom den kan begge dele hvis jeg skulle få trang til det..

Tilbehør der lammetæver Ipodden alt andet..

Jeg synes interfacet og clickweelet er et genialt system..

Det er heller ikke meget film du kan have på 4/8 GB hvis du vil bruge den til det og hvad er batteri levetiden når man ser film ?? hvad er den når man hører musik ??

Til musik giver min ipod 16 timer og det vel og mærke uden at jeg skal høre den samme sang to gange kan din iriver stikke det ??

Jeg synes at Ipodden er et rigtigt godt kompromis mellem kvalitet/funktioner/kapacitet/bruger venlighed og pris..

Har du nogensinde hørt en Ipod via lineout og en god forstærker ??

Har en Iriver overhovedet lineout ??

Ipodden kan også få en Imod og så tror jeg ikke der er mange afspillere der slår den, prøv bare at se de utallige positive anmeldelser på Head-fi..

P.S jeg er bare skide glad for min Ipod og det vil jeg have lov til at være..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Nej den er skam ikke dårlig og ja det med tilbehør er rigtigt, og ja man bruger den jo i virkeligheden heller ikke til film, men en ok feature alligevel.

Men jeg vil nu sige at hvis man ikke bruger itunes, sonicstage m.m., så er det lidt en pest at blive tvunget til det.
Drag&drog er skam en gammel opfindelse men det ændrer ikke på at det er super.
Det er rigtigt at 4-8gb ikke er meget i forhold til 30, men det er jo også flash hukommelse. Jeg synes nu aldrig at jeg har pladsproblemmer, da jeg jo bare smider noget andet over på hver 14´s dag når den alligevel skal lades op, men jeg lytter sjældent mere end 1-2 timer per dag.
Desuden har jeg jo trods alt mere end 250gb musik, så jeg har alligevel ikke plads på 30gb

Imod´en kan sættes på 4´gen ipod og 1´gen nano, da det er de eneste der bruger wolfson DAC... Det siger min lillebror hvertfald og han har en nano (som jeg gav ham, ja dengang var den den bedste på markedet :-)

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Synes overhovedet ikke man kan sammenligne flash baserede players med dem der har harddiske... (henvender sig til 2 forskellige slags kundesegmenter) jeg mener self. også at Clix'en slår skal sammenlignes med Nano, og ikke de store Ipods (som allerede nævnt er en HD player)

Du hører simpelthen 4-8 gb musik om dagen?... jeg er imponeret.. hvordan gør du det? (det hører dog igen til diskussionen om flash VS HD)

batteritiden på en clix er ca. 20 timer ved musik og 4-5 timer ved video, så ja den kan godt stikke Ipod..

mht. til lydkvalitet har jeg aldrig lavet en direkte test mellem iPod og Clix, jeg siger dog heller ikke at lydkvaliteten er bedre på en clix, blot at den er god, og i anmeldelser rundt omkring på nettet, er netop lydkvaliteten også blevet rost til skyerne... Har ikke hørt noget om at lydkvaliteten på en iPod skulle være noget specielt... men det kan være der er nogen der kan vise mig et sted hvor de siger det?

fik jeg nævnt at clix'en også har radio?

interface, design er en smagssag

personligt synes jeg ikke drag and drop er håbløst forældet.. jeg synes det er håbløst forældet at tvinge folk til at bruge en speciel slags software (læs: iTunes)

Tilbehør, ja der vinder iPod'en.. også Nano'en.. :) og det er egentlig synd... for hvis folk nu fik øjnene op for de langt federe mp3afspillere på markedet.. ville der nok komme en del mere universal tilbehør
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

har en creative zeb drive på 40 gb som jeg ikk bruger mere - den er som udemærket men får den bare ikke brugt........

MVH Ulrik

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Min største anke mod iPod og Zen (gældende for nogle Zen version, ved ik om det er alle) er at de er afhængige af dertil indrettede applikationer for at overføre musik. Jeg kan til min død ikke fatte at iTunes er så populært som det er, hvilket i min bevisthed kun kan retfærdiggøres ved at den er for iPod hvad Internet Explorer er for Windows. Og hvis vi lige fortsætter analogien så er startsiden låst på fast på den samme proprietærer reklame spækkede butiks side (iTunes musicstore)... Men er da glad for at høre at "firefox" også er opfundet (add-ins til div andre afspillere).

Hvis/når jeg får taget mig sammen til at købe en MP3 bliver det et ufravigeligt krav at den kan anerkendes på PC som almindelig USB hukommelse (drag n' drop) som i øvrigt har den fantastiske fordel af man kan gemme andet end musik på den.

Men i øvrigt at have hørt at iPod ikke som sådan er en dårlig afspiller. Det der snyder er at ørepropperne er vildt dårlige, men afspilleren som sådan spiller vist fint med et par ordenlige bøffer.

Men hvis jeg skulle købe en afspiller i dag, blev det nok SanDisks Sansa, som ud over at kunne fås op til 8GB til en meget rimmelig pris, kan udvides med extra micro-SD flash hukommelse. Den kan bruges som USB-flash og skulle eftersigende spille ganske udmærket og fås i en version både med og uden radio.
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes