Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vienna og Primare? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Acer skrev:
Brian7500 skrev:

Ja. Det bliver en trist dag, den dag man finder DET. Hvad fan... skal man så lave?

Nemlig, den dag man har fundet det bedste - hvad skal man så ?  Gider sgutte igang med garnnøgler og strapudemej

Jamen så skal vi til at starte forfra igen, med en ny pladesamling.

For så I ikke den tråd tidligere i dag, om at en eller anden havde udtalt offentligt, at CDen er død om 5 år

Rimeligt syret, men ikke desto mindre sandt tror jeg....om 5 år er alt down-streamet fra nettet i en tvivlsom kvalitet. Så går jeg tilbage til vinyl

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Brian7500 skrev:
Acer skrev:
Brian7500 skrev:

Ja. Det bliver en trist dag, den dag man finder DET. Hvad fan... skal man så lave?

Nemlig, den dag man har fundet det bedste - hvad skal man så ?  Gider sgutte igang med garnnøgler og strapudemej

Jamen så skal vi til at starte forfra igen, med en ny pladesamling.

For så I ikke den tråd tidligere i dag, om at en eller anden havde udtalt offentligt, at CDen er død om 5 år

Rimeligt syret, men ikke desto mindre sandt tror jeg....om 5 år er alt down-streamet fra nettet i en tvivlsom kvalitet. Så går jeg tilbage til vinyl

Tja.

Nu får vi se....

De kan da heldigvis ikke tage den musik fra en som man allerede har købt.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Vi kom lige lidt omkring i de sidste indlæg. Og det skal der ihvertfald også være plads til.

Men lad os prøve at finde retur til den rette sti igen.

Er der nogen som har erfaringer med kombinationen Vienna Acoustics og Primare?

Spyt ud, venner...

Brian7500

wkkm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Vi kom lige lidt omkring i de sidste indlæg. Og det skal der ihvertfald også være plads til.

Spyt ud, venner...

Det er da det der skal.Ja.Jeg lyttede i sin tid til kombinationen,men endte med at foretrække Audiovector til min PRE 30 og A 30.2.Viennaen var en smule for varm.Og nu er den gal igen....jeg skal have nye HT,men er ikke sikker på hvilke.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

wkkm skrev:
Brian7500 skrev:

Spyt ud, venner...

Det er da det der skal.Ja.Jeg lyttede i sin tid til kombinationen,men endte med at foretrække Audiovector til min PRE 30 og A 30.2.Viennaen var en smule for varm.Og nu er den gal igen....jeg skal have nye HT,men er ikke sikker på hvilke.

Hvor mange år siden er det? Var det en gammel model af Vienna du lyttede til?

Brian7500

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jeg hopper lige med på en lytter, da jeg går og overvejer samme kombination.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Jeg hopper lige med på en lytter, da jeg går og overvejer samme kombination.

Jamen lyt du bare med...

Men jeg tror ikke der sker ret meget mere i denne tråd.

Brian7500

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Acer skrev:
Brian7500 skrev:
Acer skrev:
Brian7500 skrev:
Acer skrev:
Brian7500 skrev:
pigolo skrev:

Brok herinde fra her vist et setup med haydn og thule så prøv at find hans tråd

Ikke for at virke uhøflig.

Men siden jeg nu spørger om Vienna og Primare, undrer det mig lidt at du fortæller mig at Brok har Haydn og Thule.

Men ellers tak for tippet. Thule er ikke just min kop the.

, øh den fik jeg heller ikke lige fat i !

Nå, men jeg har ikke hørt Primare og VA sammen men en del gange hver for sig og fællesnævneren må være behagelig og musikalsk lyd for begge mærker, uden at stikke piben for langt frem, så de vil nok supplere hinanden godt hvis man har det lydideal  

Tak for input, Acer....

Men øøøh....

Hvordan skal din underskrift egentlig tolkes?

Er dine Euphonia flyttet hjemmefra?

nej nej, de står skam stadig og hygger sig i stuen . Det var fordi den kære Rockforlife nu også har M-22 og Coupé som L.B. og El Kapitän at jeg skrev det - vi ender nok allesammen der  

Ah okay...

Apropos L.B.

Han er ikke herinde mere, så jeg forleden. Hans profil er lukket.

Er det længe siden?

Ved heller ikke lige hvad der går af den gode L.B. - men måske han tager en pause ? Han har jo fundet hans otium-grej....vi andre leder videre

Hvad man så skal lave??  Så kan man begynde at nyde musikken, og tænke på alt det sjov man har haft i tiden forinden  Og når vi snakker ny musik til stereoen, så løber vi ikke tør for det, de næste par 100000000 år

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

Snaphead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Jeg havde i sin tid et sæt SA2K-Master fra System-Audio sammen med en primare A20 (uden held) så prøvede jeg en 30 model, det fungerede lidt bedre.

Forsøgsvis købte jeg et sæt eAR 501 (så kom der skub i sagerne, meget mere kontrol og hug)

Nu bliver jeg nok slagtet men de virker lidt strøm-kedelige.

Til top Vis Snaphead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snaphead

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har for øvrigt også haft et på VA. Jep, det var VA Beethoven Classic (som den nu er blevet døbt) De var i en periode linket op med en Accuphase E211, og noget andet som jeg ikke husker lige nu  Og jeg tror da nok man kan sige, at ønsker man sig en flot og pæntspillende højttaler som kan tåle nogle bank, så er sådan en VA et rigtigt godt bud.

Nu fik jeg ikke oplevelsen af, at Accuphaseen var en særlig fast og strømstærk amp, så det blev måske liiiige noget tungt med sådan en på VAerne. Jeg har godt nok aldrig haft Primare, men jeg kunne forestille mig, at det spiller noget mere stramt end Accu. Derfor kunne jeg også godt sætte mig ind i, at Primare og VA passer fint sammen.

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

John Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Er der nogen der har hørt de to mærker sammen.

Jeg har selv haft Primare til mine Baby Grand. Men det var kun ganske kortvarigt og på nogle små og gamle Primare modeller (I20 forstærker og D20 cd-afspiller).

Men jeg husker nu, at klangen passede mine ører ret godt.

Nogen der har hørt Vienna med de lidt nyere og eventuelt også større Primare modeller?

Fyr endelig løs...

Jeg har A30.2 (stereo forstærker) og VA (Strauss) som en del af mit setup.

Mine VA'er købt for ca. en uge siden og de er blevet prøvet i flere opsætninger.

1. A30.1 og D30.2  Primare

2  Copland CSA8 og Rotel RCD-06

3. Accuphase P3000 og NAD C542  (lånt)

Fælles trækkende er at VA klart er at foretrække til 'åbne' optagelser med stor dynamik. Her tænker jeg på klassiske værker kor eller klaver, men også til live optagelser af nutidig musik. Gengivelsen er klar og og lyden er transparent og jeg har et par steder oplevet at HT 'forsvinder' i lydbilledet og jeg blev omslugt af hele orkestret. Det samme oplevede jeg for 4 år siden med et par Martin Logan, det er stor oplevelse når det sker.......

Da VA har lavere impedans (4 ohm) end norm opgivelserne på de fleste forstærkere ( 8 Ohm) så kræver det lidt flere muskler når det der skal spilles lidt over normal lytte styrke. Setup no 2 gav hurtigt op over for de meste, imens setup 1 og 2 fulgtes pænt ad. Jeg har ikke haft til at afsløre en decideret vinder endnu, men det er vel også ligegyldig når de ligger meget tæt og det ene ikke er mit eget. Jeg synes at VA'erne kommer til kort overfor den mere tempo fyldte og moderne musik.

Jeg testede: Mozart (Piano-trio no 21 og 24), Brahms (violin koncert no 3) og (Deutches requiem),  Kraftwerk (tour de France) på både CD og DVD, Rammstein (Herzeleid), Manson (Antichrist Superstar), NIN (Year zero) og Pink floyd (Pulse DVD og CD) og The Wall, Bo kaspers orkester (Hotel) samt til sidst George Michael på hans sidste dobbelt CD (Twentyfive).

Det skal lige siges at DVD'erne blev afspillet på en Pioneer maskine og kun stereo signalet blev brugt.

DEt var tydeligt for mig at Kraftwerk, Rammstein og Manson ikke var en livret for VA, mens de øvrige blev gengivet lang bedre og med klarere overskud end de tunge og sorte numre fra først nævnte. DEt klassikse materiale var rigtig godt optaget med megen rumfornemmelse, det var smukt at høre piano med tre-klang og enkelte gange spillede kunstnerne unisont, det gav en smil på læben at høre hvor naturligt anlægget gengav piano'ets klang.

Af det nye gav George Michaels akusitiske og solosang var godt og det var bla her jeg oplevede at få orkestret ud i rummet. Det skete også på Bo kaspars orkesters nummer "Bare din bild" men jeg er ikke helt klar over hvad det skyldes at det kun er nogle numre der gvier denn effekt, men det virker meget overbevisende. JEg skal indskyde at jeg KUN drak Ribena og ikke andet   alle gange jeg lyttede

Til Brian7500 kan min konklusion næsten kun blive at af de 3 setup var det de større amps der leverede varen og VA'erne klart er i besiddelse af nogle gode egenskaber. Jeg vil anbefale dig at gå efter de større modeller af Primare, hvis du skal vælge noget fra den serie. En dårlig ting omkring VA'erne er deres høje pris, personligt synes jeg +50k er alt fo mange penge at betale for en HT !  men det er en anden ting.

Håber du kan bruge lidt af det !

Mvh John M

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Snaphead skrev:

Jeg havde i sin tid et sæt SA2K-Master fra System-Audio sammen med en primare A20 (uden held) så prøvede jeg en 30 model, det fungerede lidt bedre.

Forsøgsvis købte jeg et sæt eAR 501 (så kom der skub i sagerne, meget mere kontrol og hug)

Nu bliver jeg nok slagtet men de virker lidt strøm-kedelige.

Men du har altså ingen erfaring med Primare og Vienna, som jo er det der spørges til?

Brian7500

John Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Det er ingen hemmelighed, at jeg er både forhenværende og nuværende ejer af et sæt Vienna højttalere (Baby Grand før og Haydn p.t.) og at jeg meget godt kan lide hvad jeg hører.

Jeg har ladet mig fortælle at Vienna bruger Primare udstyr på udstillinger osv.

Er der nogen der har hørt de to mærker sammen.

Jeg har selv haft Primare til mine Baby Grand. Men det var kun ganske kortvarigt og på nogle små og gamle Primare modeller (I20 forstærker og D20 cd-afspiller).

Men jeg husker nu, at klangen passede mine ører ret godt.

Nogen der har hørt Vienna med de lidt nyere og eventuelt også større Primare modeller?

Fyr endelig løs...

Hej

Er du kommet nærmere en løsning(svar) på dit spørgsmål ?

Mvh John

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes