Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 05:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken projektor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har set en masse LCD projektore med dynamisk IRIS og det er LCD projektorenes værste udfordring af få det så godt som muligt, mitsubishi gør det ligeså godt som andre, men det kan / burde kunne blive bedre, der er 3 forskellige iris indstillinger så det er bare at finde den man har den bedste oplevelse med. Hvis det skal undgåes så er det I-DLA tekniken man skal have og så er det JVC eller Dreambee. Men igen så er det en opvejning af prisen. 20.000 kr. oven i er da en del, og jeg kan da godt finde 20.000 andre ting at bruge pengene på.

Når man først ser en film lægger man ikke rigtig mærke til iris, man ser mere det fantastiske skarpe billede der er fuld af farver og detalier. Total oplevelsen er vigtigere for mig end at sidde og fluekneppe data på parpiret. Den der har noget dårligt at sige om en projektor i den prisklasse er somregel dem der enten ikke har råd eller ikke har set dem på det rigtige lærred.

For en projektor bliver ikke bedre end det lærred den lyser på.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 August 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

rosie skrev:
Jeg er desværre bare ikke en af dem der har tiden til det, derfor bruger jeg test (og diskusioner som denne) som input til mit/mine valg.

Det er så også dit største problem. Du har ikke en chance for igennem debatfora at udvælge din projektor, hvis du ikke tager dig tiden til at få set nogle projektorer live. Du læser en masse, men du kan ikke forholde dig til det du læser, for du har ingen forudsætninger for at drage konklusioner.

At den nævnte Epson er "excellent i brightest mode", fortæller dig ikke om lysstyrkeforholdet mellem Epson og de andre projektorer. Hvis du derimod har set Epson'en eller de andre kan du forholde dig til, at Epson'en er mere lysstræk (under nogle forhold). En anden ting er at du gerne vil kombinere 1080P og fodbold kl. 15. Når du går målrettet efter 1080P må det være fordi du lægger vægt på høj billedekvalitet? Enhver projektor bør ISF-kalibreres for at den yder det bedste. Men en ISF-kalibrering vil uden tvivl ændre på lysstyrken. Vælger du at ISF-kalibrere en Epson, er det ikke længere sikkert, at den Epson den mest lysstærke.

Det jeg prøver at sige er, at der i den virkelige verden (og ikke i den teoretiske verden, som kun foregår på nettet) er mange faktorer, der har indflydelse på hvordan billedet i den sidste ende bliver.

Hvis fodbold kl. 15 er et absolut must på bekosting af billedekvalitet, kan du overveje at købe en lysstærk dataprojektor.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 August 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

rosie skrev:
Jeg er desværre bare ikke en af dem der har tiden til det, derfor bruger jeg test (og diskusioner som denne) som input til mit/mine valg.

Det er så også dit største problem. Du har ikke en chance for igennem debatfora at udvælge din projektor, hvis du ikke tager dig tiden til at få set nogle projektorer live. Du læser en masse, men du kan ikke forholde dig til det du læser, for du har ingen forudsætninger for at drage konklusioner.

At den nævnte Epson er "excellent i brightest mode", fortæller dig ikke om lysstyrkeforholdet mellem Epson og de andre projektorer. Hvis du derimod har set Epson'en eller de andre kan du forholde dig til, at Epson'en er mere lysstræk (under nogle forhold). En anden ting er at du gerne vil kombinere 1080P og fodbold kl. 15. Når du går målrettet efter 1080P må det være fordi du lægger vægt på høj billedekvalitet? Enhver projektor bør ISF-kalibreres for at den yder det bedste. Men en ISF-kalibrering vil uden tvivl ændre på lysstyrken. Vælger du at ISF-kalibrere en Epson, er det ikke længere sikkert, at den Epson den mest lysstærke.

Det jeg prøver at sige er, at der i den virkelige verden (og ikke i den teoretiske verden, som kun foregår på nettet) er mange faktorer, der har indflydelse på hvordan billedet i den sidste ende bliver.

Hvis fodbold kl. 15 er et absolut must på bekosting af billedekvalitet, kan du overveje at købe en lysstærk dataprojektor.

Perfekt beskrevet lige mine ord

rosie
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Gerdes, jeg har brug for en 1080p der afspiller film i super kvalitet (jeg ser mange film, og går meget op i kvaliteten, men det foregår om aftenen hvor mørklægning ikke er et problem) MEN som samtidig fungerer fornuftigt midt på dagen. Dermed er det et kompromis ift. den bedste film projektor, men det kompromis har jeg for længst besluttet er vigtig for mine behov. Jeg har haft projektorer en hel del år efterhånden, og har arbejdet med HTPC endnu længere så noget ved jeg om opsætning og kalibrering etc. Jeg har dog ikke erfaring med ISF, men det kunne da være jeg skulle kigge på det...
Til top Vis rosie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosie

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 August 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

rosie skrev:
Gerdes, jeg har brug for en 1080p der afspiller film i super kvalitet (jeg ser mange film, og går meget op i kvaliteten, men det foregår om aftenen hvor mørklægning ikke er et problem) MEN som samtidig fungerer fornuftigt midt på dagen. Dermed er det et kompromis ift. den bedste film projektor, men det kompromis har jeg for længst besluttet er vigtig for mine behov. Jeg har haft projektorer en hel del år efterhånden, og har arbejdet med HTPC endnu længere så noget ved jeg om opsætning og kalibrering etc. Jeg har dog ikke erfaring med ISF, men det kunne da være jeg skulle kigge på det...

Hvis du skal have een projektor som opfylder begge krav, så tror jeg det bliver en temmelig dyr model du skal ud i.

Har du overvejet at have en projektor som er optimeret til film i mørke og en anden som er lysstærk nok til at kunne vise fodbold om dagen..? Jeg tror seriøst det bliver billigere end een som er god til begge dele...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

rosie
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Det har du sikkert ret i, men jeg har ikke plads til to, og jeg mener nu nok at de mere lysstærke 1080p modeller (som fx Epson'en) vil tilfredsstille mit film behov og samtidig levere ok med lys. Jeg kommer fra en PLV-Z2 med 700 lumens, og med den har jeg da godt kunne se sport midt på dagen, men ikke film.
Til top Vis rosie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosie

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 August 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Opdatering til min tidligere liste

Optoma HD80
http://www.projectorcentral.com/optoma_hd80_projector_review .htm

Deres mindste HD model. Projektor delen får meget ros. I forhold til HD81 er der sparet på skaler (nu indbygget) og optikken (lidt vanskelig mht placering). I følge andre tråde herinde er forventet DK pris ca 22.000

Desuden er DK prisen på Optoma HD81 netop sænket til 34.995 http://www.tekni-fi.dk

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes