rosie skrev:
| Jeg er desværre bare ikke en af dem der har tiden til det, derfor bruger jeg test (og diskusioner som denne) som input til mit/mine valg. |
|
|
Det er så også dit største problem. Du har ikke en chance for igennem debatfora at udvælge din projektor, hvis du ikke tager dig tiden til at få set nogle projektorer live. Du læser en masse, men du kan ikke forholde dig til det du læser, for du har ingen forudsætninger for at drage konklusioner.
At den nævnte Epson er "excellent i brightest mode", fortæller dig ikke om lysstyrkeforholdet mellem Epson og de andre projektorer. Hvis du derimod har set Epson'en eller de andre kan du forholde dig til, at Epson'en er mere lysstræk (under nogle forhold). En anden ting er at du gerne vil kombinere 1080P og fodbold kl. 15. Når du går målrettet efter 1080P må det være fordi du lægger vægt på høj billedekvalitet? Enhver projektor bør ISF-kalibreres for at den yder det bedste. Men en ISF-kalibrering vil uden tvivl ændre på lysstyrken. Vælger du at ISF-kalibrere en Epson, er det ikke længere sikkert, at den Epson den mest lysstærke.
Det jeg prøver at sige er, at der i den virkelige verden (og ikke i den teoretiske verden, som kun foregår på nettet) er mange faktorer, der har indflydelse på hvordan billedet i den sidste ende bliver.
Hvis fodbold kl. 15 er et absolut must på bekosting af billedekvalitet, kan du overveje at købe en lysstærk dataprojektor.
|