Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 50.000 kr. - hvilke højttalere? nye/brugt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Til et såpass stort rom og både til klassik og pop tror jeg Sonus Faber Cremona kan være et topp valg. De er på den behagelige siden og og er snill med dårlige innspilliger men låter meget musikalsk, åpent, engasjerende og med en deilig varm glød.  Spiller naturtro og trøkker ordentlig til med rock. Spiller alle sjangre like bra, klassiks som rock. Plasseringsvennlige og utsøkt håndverk.

Martin Logan er mer nøytra, mer presis og luftigere men kresen på plassering og har begrenset sweetspot og trøkker ikke like godt som Cremona.

ProAc D38 er noen knakende gode høyttalere som er spesielt gode på akustisk og vokal om du finner noen under nypris som er over ditt budsjett.

En annen god høyttalere i prisklassen er finske Gradient Revolution.

Et annen knallbra høyttaler er Magnepan 3.6 (har bare hørt 1.6) om noe basstrykk kan unnlates.

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej Olsen

Jeg vil da også lige komme med mit lille besyv i den her sag… Jeg er selv den glade ejer af et sæt Adam audio Column den fås både i en passiv version og så i en aktiv version som er den jeg har valgt ud fra flere synspunkter… Dels er der det faktum at der ligger en forstærker til vær enhed som er dedikeret kun til at have styr på denne ene enhed så der er en perfekt synergi imellem forstærker og højttaler enhed hvilket så absolut kun er til lydens fordel. Det næste der ligger i det er at du ikke skal tænke på højttalerkabler og effekt forstærkere du kan bruge dine penge på en god cd afspiller med indbygget volume kontrol og føde højttalerne direkte fra den, hvis du skal have flere kilder på er der naturligvis ingen vej uden om en forforstærker (der findes dog enkelte cd afspillere med line indgang i)

Så til lyden, jeg har haft mine i 6 måneder nu og har på intet tidspunkt fortrudt mit køb de bliver her helt sikkert i rigtig mange år, de har en evne til at formidle hvad der er på cd’en hvis det er grimt optaget kommer det desværre også grimt ud, men er der tale om gode optagelse er glæden næsten uden sidestykke man høre hvad der sker der er rum kontrol når det skal være der er det en varm indspilning så er man ved at smelte i knæene men smider man noget grimt hårdt metal på er du ikke i tvivl om at de mener det skal være grimt… Eneste lille anger jeg har er at jeg fra tid til anden høre orgel koncerter som jo bekendt kræver meget i bunden så jeg har suppleret op men en adam audio sub 12 som endelig ikke er nødvendig ved daglig lytning men lige når vi kommer til orgel musik så er den rar at have… Jeg lytter til musik mange timer om dagen, det bliver gerne til en 5 – 6 timer vær dag og jeg har endnu ikke oplevet at være lytte træet..

Jeg er ganske vel klar over at dette bud er langt ved siden af hvad det gængse hifi Danmark ellers vil byde ind med, men jeg er så begejstret for dette produkt at det bare må have mit besyv med på vejen du skal være meget velkommen til at høre det hjemme hos mig her slipper du for sælger snrk og kan læne dig tilbage og høre hvad du måtte have lyst til af musik, men forvent ikke at der kommer engle musik ud fra den første plade du smider på, de er en meget ærlig højttaler lyder det godt det den får ind så lyder det virkelig godt men er det noget skidt der kommer ind så er det også det der kommer ud…

Du kan finde mere info på adams hjemme side som heder

www.adam-audio.com

Så er der jo lige den kedelige del af festen den med priserne. Den passive version koster 50.000,- for et sæt så den holder dit budget hvorimod den aktive version koster 70.000,- for et sæt hvilket jeg enlig finder billigt når man tager med i betragtning at man for forstærker med og man ikke skal tænke på at købe effekt forstærker.. Det er der jo også en høj waf ved mindre der samler støv.. Det minus der så kan være ved den aktive version er at hifi nørden der brænder for at bytte rundt på alt muligt for at se om han ikke lige kan vinde et par procent mere i lydkvalitet helt har fået frataget den ret der er kun signal kabler og kilden at pjatte rundt med…

Hilsner

Vincent

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

http://www.adam-audio.com/

snakeie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hej Olsen
Kort og godt Vienna Acoustics Mahler de opfylder både dine og konens behov.
Et par brugte (opgraderede) burde kunne kødes for dit den sum du nævner.
Hilsen Snake

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Mit første valg vil være Krell resolution 2

Mit andet valg vil være B&W 803 D:

Tannoy Dimension TD12 er i hårdt konkurrence med B&W 803 om placeringen:

Og det sidste forslag er Tannoy Eyris DC3: (Tannoy Eyris DC3 er langt billigere end de 3 ovennævnte højttalere)

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Gisp. Så mange mainstream mærker.

Hold dig fra VA. Det er noget sovs. Har selv ejet Strauss (fik dem nærmest smidt i hovedet) samt lyttet en del til Mahler. De er kedelige og uden nerve.

Prøv evt Isophon Europa 2. Kan se, den lige er blevet sat ned hos forhandleren. Den kvitterer med crisp lyd såfremt den bliver fodret med kompetent elektronik og et godt rum (60kvm er fint!).

NuForce har også en meget spændende ht på programmet. Den er baseret på horn-teknologi, og er bestykket med 2 super hurtige og præcise bas/mellemtoner. Det er en stor stander. Noget af det mest rytmiske jeg længe har hørt fra en stander-ht.

De bedste full-range speakers jeg dog længe har hørt, er Hyperion Sound HPS-968. Ved ikke hvem der forhandler den herhjemme - tror det er Medlyd - men den gør _alt_ rigtigt. Ingen superlativer her eller lange stile om, hvad den kan - den skal man bare lytte til!

Evt. læs anmeldelsen på 6moons. Faktisk er alle anmeldere, som har haft denne speaker i hænderne (og mellem ørene) været begejstrede for, hvad den kan.

HPS-968 koster ca. $6000-6500. Kender ikke til prisen herhjemme. Du kan også kigge på lillebroderen 938. Den er skam også helt fabelagtig!

HPS-968 (kilde: 6moons)

Held og lykke med jagten.
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

hej olsen

et sæt neeper kunne også være en løsning de sælges hvis stadig til 40000 for et sæt.læs evt besøgsatiklen her på siden

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

snakeie skrev:
                   Hej OlsenKort og godt Vienna Acoustics Mahler de opfylder både dine og konens behov.Et par brugte (opgraderede) burde kunne kødes for dit den sum du nævner.Hilsen Snake

Enig!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Gisp. Så mange mainstream mærker.

Man kan jo ikke anbefale produkter man ikke har hørt. Og man får jo ikke hørt dem som ikke selges i landet med mindre man selv tar sjansen på å kjøpe uhørt eller har en kompis som tilfeldigvis har et ukjent merke. Det er jo ofte også en grunn til at noen merker er mer kjente enn andre. Anmeldere kan man ikke stole alt for mye på heller.

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Til at dimesionere rummet kunne du, for at gøre det operationelt og ligetil, bruge forholdstallet Phi, kaldet det Gyldne Tal. Se evt: http://goldennumber.net/

Du behøves ikke gøre de vilde krumspring for at lave god lyd. Hjernen, som jo er den som lytter, er vant til forskellige rum og deres indflydelse på opfattet lyd og den vil også hurtigt finde sig tilpas i din nye stue. Det vildeste du ku gøre er at be murerne om at tilte væggene 1 - 2 grader, så du ikke får stående bølger og hvis du vil have loftet med - som jo typisk er en mægtig stor overflade - så se i HighFidelity fra iår, hvor der var en god artikel om at lave "bølger" i loftet.

Men det skal nok ikke gå over gevind, du ka jo blive træt af at se på det senere og som sagt så indretter hørelsen sig efter det den bliver budt. Den er den jo nødt til, den kan ikke definere sig ud af virkeligheden.

Køb løse tæpper og spred dem i stuen, malerier og møbler klarer resten!

60 kvm er lige ved at værei overkanten til en HT til 5oK, der skal altså flyttes meget luft før det bliver fysisk. Der skal ihvertfald en stor forstærker bagved, så. Måske du skulle dele stuen op i to, med en fransk glasdør de to imellem?

Spændende husprojekt, lad os se og høre hvordan det skrider frem!

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Sjov tråd. Den type minder mig altid om følgende problemstilling:

Jeg vil have en ny elskerinde. Skal jeg tage blondinen eller brunetten - eller måske rødtoppen?

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Mikke du skal klare tage brunetten også uden at prøve hende :o).

Og hold dig nu standbay, det er snart godt vejr igen.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Har selv lige været møllen igennem og mener helt bestemt at det er besværet og udgiften værd at bygge et dedikeret lytterum. Desværre havde jeg ikke lige så frie hænder som dig og måtte tage til takke med et eksisterende rum. Hvis plads ikke er problemet ville jeg integrere absorbanter og diffusore i væggene. Nettet flyder med gode ideer kig f.eks. her http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?vaslt&1134921003 &read&3&4&

De Avalon HT`er han har kunne være et lyt værd. Hvis du kan leve med ikke at få afgrundsdyb bas med vil Wilson WATT/Puppy også være rigtig god.

Sats frem for alt på god diffusion.

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Det er altid svært at anbefale lyd til andre da vores opfattelse er så forskellige, men jeg vil blot lige gøre opmærksom på at TC lige nu køre Audio
Physics til halv pris, og deres Virgo III syntes jeg selv er FANTASTISK, men de laver mange modeller og de spiller alle forskelligt, så tror der kunne
være mulighed for at en af dem skulle passer til dig og til halv pris får du jo meget ny højttaler for pengene. 

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Audio physics synes jeg låter meget korrekt, veloppdragent, godt oppløst og med et bredt og flott holografi. Et veldig godt valg om prisen er fortsatt halv  selv om de kanskje er litt i minste laget til 60 kvadrat.

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Audiovector's Mi-3 Avantgarde Arete LE spiller som en drøm, at finde en højttaler der spiller mere musikalsk bliver ikke nemt. Den er på min top 2 liste i det prisleje.
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
snakeie skrev:
                   Hej OlsenKort og godt Vienna Acoustics Mahler de opfylder både dine og konens behov.Et par brugte (opgraderede) burde kunne kødes for dit den sum du nævner.Hilsen Snake

Enig!

Mvh.

Helt enig!

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Vincent. skrev:

http://www.adam-audio.com/

l

Hmm "ham" der Adam kunne være sjov at lægge øre til tror jeg.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Sendt: 25 Juni 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Ja "ham" der Adam er bestemt værd at lytte på, men pas på det kostede mig 70.000,- at gøre det men der er glæde og smil vær dag over den musik der bliver formidlet... Måske man snart skulle lægge i ovnen til en lille lytte aften til dem som måtte finde det sjovt at give dem et lyt. Ps. det er dem der heder Column jeg glæder mig over

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Prisen passer lige på et sæt AudioVector Mi3, som i den nye Arrete udgave efter min mening er noget af det lækerste lyd man kan få. Men jeg skal ikke jo bestemme. Det sjove er jo at tage ud og lytte på alle mulighederne - og så ende med at købe et sæt AudioVector.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes