| Forfatter |
|
htjensen Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
htjensen skrev:
|
Hej Music4life, jeps jeg har fulgt med i din tråd. Tillykke med købet, du er meget tilfreds forstår jeg, det er super. Men hvad har du ellers hørt eller haft forinden. Hvad er sammenligningsgrundlaget.
Det er nyt for mig at se på højttalere i den prisklasse, så jeg ville blive meget glad for at høre mere om hvad der findes og hvad de forskellige er gode til.
Nu så jeg lige en anmeldelse af Xavian 360 fra det norske Lyd og bild. De syntes næsten er for dynamisk, og vægtet i nedre mellemtone, samt mangler luft i den allerøverste top.
Jeg er ved at få den tro at man ikke bare kan vurdere en højttaler på et statisk reference grej. Hvis man syntes at man vil dreje lyden i en retning, bliver man nok nødt til at justere sig ud af det med det foranstillede grej.
|
|
|
Har haft Peak consult, Vienna VBG, Vienna BCG. Men dette er noget helt andet !!!!!
Highend i højeste klasse
Lån dem med hjem og hør hvorfor. ML har fået styr på bund og panel og så kører de aktivt. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
htjensen skrev:
|
Hej Music4life, jeps jeg har fulgt med i din tråd. Tillykke med købet, du er meget tilfreds forstår jeg, det er super. Men hvad har du ellers hørt eller haft forinden. Hvad er sammenligningsgrundlaget.
Det er nyt for mig at se på højttalere i den prisklasse, så jeg ville blive meget glad for at høre mere om hvad der findes og hvad de forskellige er gode til.
Nu så jeg lige en anmeldelse af Xavian 360 fra det norske Lyd og bild. De syntes næsten er for dynamisk, og vægtet i nedre mellemtone, samt mangler luft i den allerøverste top.
|
|
|
Nu har jeg haft lejlighed til at lytte nærmere på netop Xavian 360, og skal på ingen måde gøre mig til en "bedre lytter" end Lyd og Bild, men jeg kan IKKE genkende det du/de skriver. Tværtimod er noget af det første som slår een når man lytter til dem, at diskanten bare er HELT åben med SÅ megen luft hele vejen op ( ganske som en SS-revelator altid er ). Samtidig er soundstagen virkelig stor.
Og at den skulle være vægtet i nedre mellemtone....tjo.....oplevede mere at den spillede med en super stram bas, som samtidig havde den fornødne pondus til at give en basstreng liv...på den rigtige "fede" måde.
Alt i alt er Xavian nok noget af det bedste JEG til dato har lyttet til !
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er dit budget godt nok på 50.000 kr., men du kan vel spare lidt ekstra op - det har jeg tænkt mig at gøre efter at jeg var nede ved Jensen og høre de nye Avalon til 99.000 kr. Lad mig sige det sådan - de lød rystende godt. En kæmpe oplevelse.....
Lars
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Nu er dit budget godt nok på 50.000 kr., men du kan vel spare lidt ekstra op - det har jeg tænkt mig at gøre efter at jeg var nede ved Jensen og høre de nye Avalon til 99.000 kr. Lad mig sige det sådan - de lød rystende godt. En kæmpe oplevelse.....
Lars
|
|
|
haha....DET er værkstedshumor.........spare "lidt op".......er jo "kun" en fordobling af mandens budget du foreslår 
Men, nå ja, Rene plejer jo at være mand for en god handel ...............
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at spare penge, og købe et super perfekt sæt Dali Grand Har du rummet og forstærkeren, så skal du bare høre løjer 
Jeg er jo ret begejsret for Grand serien fra Dali, og hvis Grand er for stor, så er der jo også Diva of Coupé 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
htjensen skrev:
|
Hej, mon der er flere som har hørt disse Xavian 360. De er nye for mig. Ellers overvejer jeg også ML Vantage. Jeg er meget glad for super detailjer, vellyd, tør ren stram bas og soundstage.
-og disse 2 ht har måske hver sin force ?
|
|
|
Læs iøvrigt testen af ML Vantage her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=65 &testid=2265&p=62
Nu skal man jo høre Dem med sine egne ører. Men dine ører nægter jeg at tro på kan tage fejl. Dine ører vil ikke fortryde det. Og nej jeg er ikke i branchen eller andet. Er blot i eksatase over den velsmurte lyd disse Vantage brillerer med. Testen er lige efter mine ord __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Lars
|
|
|
kan kun være enig.... denne HT havde jeg også købt hvis pengene havde været der....
Avalon Isis er min drømme HT........ 660.000
men giv den lille til 22000,- et lyt.... fantastisk HT ....... man tror ikke sine egne ører...
at den lille HT kan spytte så stor lyd fra sig...
|
| Til top |
|
| |
Morten Fog Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil da foreslå dig at kigge på Danish Physics PPZ1 som koster ca 50k i tyskland. har selv et par og er ret sikker på jeg ikke skal have andre højtalere i lang tid, har i hvert fald ikke hørt noget som spiller lige så godt til pengene i mine øre. og så har de en utrolig kapasitet i forhold til lydtryk, hvilket jo har lidt og sige hvis du regner med at de skal spille et 60 m2 rum op.
her er der et billed at dem, da jeg ikke regner med at du kender dem. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25907&K W=Danish+Physics
absolut et kig vær efter min mening.
__________________ mvh Morten Fog
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
| Læs iøvrigt testen af ML Vantage her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=65 &testid=2265&p=62
Nu skal man jo høre Dem med sine egne ører. Men dine ører nægter jeg at tro på kan tage fejl. Dine ører vil ikke fortryde det. Og nej jeg er ikke i branchen eller andet. Er blot i eksatase over den velsmurte lyd disse Vantage brillerer med. Testen er lige efter mine ord
|
|
|
For all del, ikke ta Lyd og Bilde seriøst.. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke for at smide grus i maskineriet eller fornærme nogle,men jeg har blandt andet lyttet til ML Summit med en mcintosh mc275 og det var alt
andet end possitiv.jeg fatter ikke, at man kan have så anderledes oplevelse af den samme højtaler.eller er anmelderne "farvet" af visse interreser.
måske har vi total anderledes lydoplevelse,hver især.
ELLER SÅ ER I BARE STOKDØVE __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
det er ikke for at smide grus i maskineriet eller fornærme nogle,men jeg har blandt andet lyttet til ML Summit med en mcintosh mc275 og det var alt andet end possitiv.jeg fatter ikke, at man kan have så anderledes oplevelse af den samme højtaler.eller er anmelderne "farvet" af visse interreser.
måske har vi total anderledes lydoplevelse,hver især.
ELLER SÅ ER I BARE STOKDØVE  |
|
|
Nej, forbrugerne har gyldne ører . Selvfølgelig skal man ikke altid tage anmeldernes begejstring for gode varer. Dog kan man altid bruge det som en rettesnor i jagten på sit drømme udstyr. Mange anmelders samme lytteindtryk af pågældende varer er vel heller ikke at kimse af og så mange ører kan vel heller ikke tage så meget fejl
Du nævner ML Summit med en Mcintosh Mc275 ikke var en god lydoplevelse. Hvad er begrundelsen for det ?
Skal nævne at jeg netop er blevet den lykkelige ejer af et sæt ML Vantage. Summit har jeg aldrig hørt. Men den er noget mere bombastisk end Vantage
Men om man kan lide ML lyden er vel også smag og behag. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
min største anke mod ML generelt er vel systemet.jeg synes for det første at de lyder som 2 forskellige højtaler (bas og bånd) og at de i mine
ører lyder simpelhen unaturlig. (jeg selv er AUDIO NOTE sølv mand)
jeg tror mange bliver forblændet af det flotte design
men HIFI er jo bare en illusion,uanset hvilken højtaler du har.Så det er den samme historie om igen- blond eller mørkhåret
men det vigtigeste er,at du er en lykkelig ejer af.........
Du siger:
Dog kan man altid bruge det som en rettesnor i jagten på sit drømme udstyr. Mange anmelders samme lytteindtryk af pågældende varer er vel
heller ikke at kimse af og så mange ører kan vel heller ikke tage så meget fejl
Mit råd er:kig kun på billederne og derefter gå ud og lyt-også selv om man skal til berlin eller hamborg (når det gælder seriøs grej)
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Mange tak til alle for alle jeres bud - både her i tråden og via PM! Lad dem endelig fortsætte med at strømme ind.
Jeg er ved at lave en liste over dem allesammen og vil derefter se nærmere på dem ud fra hvad jeg mener er deres fordele og ulemper i forskellige sammenhænge (kriterier).
|
|
|
Nå, Olsen
Har du samlet en vifte over emner og er begyndt at sortere op i dem ?
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen vi glæder os til at høre lidt om dine lytte oplevelser
__________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gammel tråd som der lige skal lidt klarhed over
Olsen fik du købt nye speakers ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Låne ;O)
Jeg ville undersøge hele markedet besøge alle de butikker jeg kunne komme i tanke om og så låne de 5 sæt højtalere med hjem som gav det bedste indtryk.
Stod for nogle år siden i samme sitiuation og jeg bad konen handle højtalerne da hun også er til klassisk og opera og jeg selv mere til rock og pop.
Hun valgte Linn Arkurate 242 da det var de højtalere der gav hende mest gåsehud og dem er vi super glade for idag.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Låne ;O)
Jeg ville undersøge hele markedet besøge alle de butikker jeg kunne komme i tanke om og så låne de 5 sæt højtalere med hjem som gav det bedste indtryk.
Stod for nogle år siden i samme sitiuation og jeg bad konen handle højtalerne da hun også er til klassisk og opera og jeg selv mere til rock og pop.
Hun valgte Linn Arkurate 242 da det var de højtalere der gav hende mest gåsehud og dem er vi super glade for idag.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Sådan ! man lader konen bestemme sit lydideal !
Jonas! det er tillid __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|