Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: For høje priser i Dk. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Ang det med at tjene fedt, så kan jeg se at pass labs er blivet 10.000 kr dyre per enhed,  end det var sidste gang det var i dk, så jensen tjener mega godt saglet på en amp, hvis det er vejleden pris

og dolleren var i 6.0 den gang og ny er den i 5.5 doller , så det er bliver billiger siden :D

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Se lige her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52798

Prøv så lige igen at overbevise os om, at priserne i DK slet ikke er højere end andre lande...

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

...jeg skrev følgende i en tråd om Fleggaards tilbud på et pioneer tv med 10 kasser øl:

Nrik skrev:
Hos en seriøs forhandler kan man spørge om hvordan noise-reductions og farver indstilles bedst muligt, hvilke film der er gode at kalibrere efter, og hvor den bedst placeres i stuen.
Når du har pakket tv'et i din bil og skal til at sige pænt farvel (eller på gensyn) så får du lige et par fif til hvordan du nemmest får den op af papkassen og op på væggen, samt hvordan du rengør den mest skånsomt og at du bare kan ringe hvis der er noget du er i tvivl om.

Hos Fleggard ender du med at ødelægge papkassen, hvilken forringer gensalgsværdien, du får den hængt for højt op, du ridser den pga. forkert pudseklud/rensemiddel, og du får det ikke indstillet korrekt hvilket gør dig 'træt' af at se tv og generelt utilfreds med dit køb.
Og det eneste den 16-årige kasseassistent kan fortælle dig er, at du ikke kan få pant for dåserne i Danmark.

God fornøjelse.

Min pointe er at selvom man selv mener man ved ALT om hifi, og derfor mener at man bare skal finde der hvor de har eens ønske-vare til den absolut laveste pris, så bør man stadig overveje om det kan 'betale sig'.
Tænk at afskrive sig alle chancer for gode råd fra andre der også ved noget om sagerne (og måske har prøvet lige netop de kombinationer/opkoblinger som du ikke selv har mulighed for), blot for at spare lidt basse-ører.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

Ang det med at tjene fedt, så kan jeg se at pass labs er blivet 10.000 kr dyre per enhed,  end det var sidste gang det var i dk, så jensen tjener mega godt saglet på en amp, hvis det er vejleden pris

og $ er faldet siden dengang

Nej $ er gået op siden dengang.

Men det er sådan med nogle vare de koster mere ind, og næsten alle vare går op og op i sær fra USA da den kære $ er så lave lufter de flere penge derover.

Men du kan jo så tage R-audia der er mine priser laver ind i USA også velodyne har samme pris som i usa.

Det er den politik de køre.

Men det bliver sjvot at se jer når den $ engang kommer op på 8,5 igen.

Så der er mange ting du ikke forstå, men hvem siger også du behøver det.

Men hvis der er så mange penge i det , så start op selv, start med at find 1 til 3 mill der starter dit første problem, og når du har brugt dem til demo udstyr, så sælger du så find penge til skat nye vare også skal du selv have løn, husk på du kan ikke bruge de mill du har fået de står i udstyr du låner ud til kunder ellers kan du ikke sælge, og det udstyr kommer tilbage med ridser.

Så skal du også finde penge til de vare folk køber , du kan godt komme udfor at du skal betale mange mdr før du har vare du har solgt, og betaler den kunde med det samme, og hvis du sælger til ande shops ja så kan der gå meget langtid før du ser penge, der er jo ingen kunder der vil betale forud vel, alle snyder jo ikke, og når du har skrevet en faktura så skal der betales moms selvom du ikke har fået nogle penge ind også der skal der bruges penge, så alt i alt det kan lett låbe op i mange mill for at omsætte lidt om året, og når året er omme så skal du betale skat, og har du et stort varelange og demo udstyr så skal du igen finde penge.

Så spar mig for jers bla bla, der sidder nok en del herinde der kan genkende dette sådan er det i dk.

Ja de er mange ting man skal tænke på det er ikke bare at sælge.

Hvis man skulle tjene mest så er det netshop, der behøver du ikke demolager og for den skyld lager, du har ingen udgifter til alarm bil messer husleje og alt det der følger med når du har en shop hvor du kan komme ind og fatte dine finger på varen før du køber den.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

når det mener du, jeg kan bare konstater at prisen er blivet for højet med 10 k per enhed,

så hifi er blivet dyre i danmark  

og ligen en anden ting, sådan en komentar skal du ikke bruge over for mig, prøv at være lidt prof, når du udtalre dig ." Så der er mange ting du ikke forstå, men hvem siger også du behøver det"

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

ang den med dolleren passer ikke det var lavre den gang

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Prøv så lige igen at overbevise os om, at priserne i DK slet ikke er højere end andre lande...

Det har jeg jo heller ikke sagt! Jeg har begrundet _hvorfor_. Hvorfor forholder du dig ikke bare til de argumenter jeg kommer med, i stedet for at finde flere eksempler på produkter der er dyre i Danmark? Ja, mange ting er dyrere i Danmark end i andre lande, det kan vi godt blive enige om. Det er vel mere interessant at diskutere hvorfor det er sådan, end at liste eksempler på _at_ det er sådan? Eller hvad?

Cayin er iøvrigt, når du sammenligner med _sammenlignelige_ distributionsformer i udlandet, ikke dyrere i Danmark. Hvis en dansk distributør valgte samme distributionsform med en international målgruppe, så ville man kunne komme noget tættere på de engelske priser i eksemplet. Men nu ligger det bare sådan at Danmark er et meget dumt land at lægge sådan et firma i, fordi vi ikke er har konkurrencedygtige forhold. Derfor vil et dansk firma med en målgruppe på 150 millioner mennesker ikke en option, for det vil ikke være konkurrencedygtigt med tyske, engelske eller groft sagt alle mulige andre konkurrenter (bortset fra Norge, som på generelt plan netop også er dyrere).

Forhold dig nu til dét jeg spørger om: Er du enig eller uenig i at den korrekte prissætning på et produkt er dér hvor producenten/sælgeren tjener flest mulig penge? (det er et simpelt ja/nej spørgsmål, det burde ikke være så svært...)

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

Uden at jeg kender noget til det specifikke eksempel, så er der inflation i alle lande, så det er ret væsentligt for diskussionen at vide om samme hifi også er blevet dyrere i udlandet...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Min pointe er at selvom man selv mener man ved ALT om hifi, og derfor mener at man bare skal finde der hvor de har eens ønske-vare til den absolut laveste pris, så bør man stadig overveje om det kan 'betale sig'.
Tænk at afskrive sig alle chancer for gode råd fra andre der også ved noget om sagerne (og måske har prøvet lige netop de kombinationer/opkoblinger som du ikke selv har mulighed for), blot for at spare lidt basse-ører.

Præcis. Problemet er jo at rigtigt mange mennesker ikke har noget problem med at få dén rådgivning i de "dyre" butikker, og så handle i de billige. Hvad disse mennesker har tænkt sig at gøre når de "dyre" butikker ikke eksistere længere, det melder historien sjældent noget om.

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

når det mener du, jeg kan bare konstater at prisen er blivet for højet med 10 k per enhed,

og ligen en anden ting, sådan en komentar skal du ikke bruge over for mig, prøv at være lidt prof, når du udtalre dig ." Så der er mange ting du ikke forstå, men hvem siger også du behøver det"

Jeg er prof men du ved jo ikke hvorfor prisen er som den er nu vel.

1 Det er nu en del år siden de havde PASS og kunne sælge det, kun jeg ved hvorfor de ikke har det mere.

Høje priser eller ikke.

Jeg startet mit firma op for godt 3½ år siden, der synes jeg lige det samme.

Efter jeg har startet mit op er jeg blevet det klogere.

Nu ved jeg ikke hvordan de andre shops kører deres.

Men jeg kører mit sådan.

Jeg har varer hjemme og jeg har varer så mine kunder kan høre og føle det, det koster penge især når det meste er dyr high-end jeg sælger.

Der er aldrig nogle der har givet fuld pris ved mig, jeg køber stort ind for at få en god pris, det vil sige en god pris til mine kunder også.

Hvor mange tror du der i DK køber 10 eller flere cdafspillere hjem på engang der har en udsalgs pris på lige godt 100000kr, de fleste shops i dag, køber hjem nå de har solgt det, i modsætning til mig.

Så kommer det der er meget sjovere.

Så snart jeg kører tilbud på en varer, så kommer der klager fra det ene og det andet land, ja også fra de mærker jeg sælger, der sidder shops importører herhjemme og holde øje med alt og så snart de ser noget, sender de mail rundt, hvorfor mon ?.

Jeg går ikke ind for faste aftalte priser men sådan er det, følger du ikke de regler, så falder der en hammer, mange af de priser jeg har på min side er den pris jeg skal sætte, og hvis jeg nu sætter den lavere hvad tror du så der sker, jo nogle herhjemme fra gør alt for at ødelægge det for dig!!

Tro mig jeg kæmper med det til hverdag, men jeg er blevet så ligeglad med det efterhånden at jeg bare skriver tilbage hvem køber mest og hvem sælger mest, så bliver der ro igen et stykke tid.

Nu snakker du om Pass, hvor meget havde den tidligere importør som kunder kunne låne og hører, så vidt jeg husker IGEN ting! Her har vi bestilt det meste hjem og flere af hver model endda!!

Hvad tror du at der vil ske hvis jeg sætter den pris på Pass som jeg selv syntes, at jeg vil have for det!?

Mange af de e-mails hvor det er klager fra mine konkurrenter, dem får jeg også…

Ja det er en slags mafia metoder over alt i verden, jeg oplever det hver gang at jeg er på messe. Det er utroligt hvordan folk bagtaler, sviner, og gør alt for at sætte en kæp i hjulet for en, måske fordi at det ikke går godt hos dem selv!

Et eks. Jeg købte for noget tid siden, et restparti Prima Luna  og Van Den Hul samt andre mærker og kørte tilbud på det. Hvorefter jeg modtog en mail fra en af mine gode venner i Tyskland, den mail kom fra en dansk importør ja hvor han nærmest svinene mig til!!!

Et eks. Mere. Jeg er blevet beskyldt af en svensk import firma og et stort kendt mærke fra USA at jeg ville parallel importere deres mærke og sælge det billigt verden over!? Dette er kun gjort fordi at det svenske import firma vidste at jeg var intresseret i deres mærke, men det har de ødelagt for dem selv.. Meget af ens tid går med sådan noget SPILD, hvoraf man kunne have brugt tiden på noget fornuftigt!

PS: Der er en grund til at priserne er som de er!! Tænk selv…

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

@MC955: har de andre lande ikke de samme problemer? Konkurrence problematikken burde være den samme i DK og DE,men et eksembel er Onkyo TX-NR5000E hvor jeg så på reciever. Den Danske importør ville have 48.000,- , i Tyskland kan den købes til små 33.000,- , det er mig uforståelig.

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
@MC955: har de andre lande ikke de samme problemer? Konkurrence problematikken burde være den samme i DK og DE,men et eksembel er Onkyo TX-NR5000E hvor jeg så på reciever. Den Danske importør ville have 48.000,- , i Tyskland kan den købes til små 33.000,- , det er mig uforståelig.

jo har de.

Hvis den står på den tyske impotør liste til den pris så skulle den vel koste det + moms forskelen.

Men hvor har du den pris fra, måske kan du få den til samme pris i dk har du prøvet ?.

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

fik den hos NB radio, som ringede importøren op da jeg var i røret. Den anden fik jeg www.ce24.de inkl transport og tysk moms .

PS. Jeg købte sunfire i stedet.

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

I skal jo også huske på, at der er stor forskel på de forskellige forhandleres forretningsfilosofier:

- en høj prissætning kan være bevidst for, at have plads til store rabatter
- en høj prissætning kan være bevidst for, at give gode priser på brugt i bytte

- en lav prissætning kan være bevidst for, at være konkurrencedygtig, men ikke give rabatter
- en lav prissætning kan være bevidst for, at give realistiske priser på brugt i bytte

Derfor kan 33.000 og 48.000 meget vel give den samme streetprice !

Eksempel:

Forhandler A - listepris på 48.000, giver 8.000 i rabat, og 12.000 for brugt i bytte (vild overpris, da skramlet er 2.000 værd)

Forhandler B - listepris på 33.000, giver 3.000 i rabat og vil ikke eje det brugte i bytte

I begge tilfælde er den endelige pris på produktet 30.000.

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Forhold dig nu til dét jeg spørger om: Er du enig eller uenig i at den korrekte prissætning på et produkt er dér hvor producenten/sælgeren tjener flest mulig penge? (det er et simpelt ja/nej spørgsmål, det burde ikke være så svært...)

Om den korrekte prissætning er der hvor producent/sælger tjener mest.... Det afhænger af hvad der driver én.
Spørgsmålet er hvad sælger prioterer profit foran alt andet??

Men jeg kan et eller andet sted godt følge dig i, at hvis man er forretningsmand, er det måden at gøre det på. Og det er også fint. Problemet er nok bare, at jeg opfatter HiFi branchen generelt, som værende ekstremt uærlig.
Man bilder kunder historier på ærmet, for herefter at kunne retfærdiggøre ekstreme avancer.  Man klistrer produkterne til i smarte betagnelser, historier om 20 års udviklingsarbejde osv.... Desværre er mange af kunderne samtidig tilstrækkelig naive til at æde historierne råt, og bidrager dermed til at opretholde de høje priser.
reelt kan man vel sige, at det er kunderne der er dumme, idet de ikke kræver lavere priser.... Og sælgerne udnytter bare situationen maksimalt.
Det sjove er, at hvis man forsøgte at lancere et nyt mærke, der blev solgt uden HiFi branchens skyhøje avancer, ville køberne formentlig vende det ryggen. Ofte er prisen en vigtig faktor for kunderne... Den skal helst være høj nok, for at tilfredsstille en eller anden indre følelse af at produktet er super godt.

Sammenlign lige med PC branchen.... Hvorfor kan man som sælger af HiFi ikke have samme avancer???
hvad ville du sige hvis din lokale pc-forhandler pludselig ville have 3000,- for en normal 250GB harddisk, som idag kan købes for 450,-??? Ville du synes det var OK, hvis han til gengæld fortalte, at den rent faktisk var resultatet af over 20 års udvikling (hvilket faktisk er mere sandt end når HiFi branchen kommer med sådanne postulater)???
PC branchen er i virkeligheden ganske interessant i den forstand. Her har vi med produkter at gøre, der er 100 gange mere komplekse end selv de vildeste woodoo HiFi produkter. Udviklingen kræver MANGE flere ingeniører, og omkostningerne er MEGET større. Komponenterne er meget mere højteknologiske, og produktionsomkostningerne er ret store, da der er tale om ret svære prioduktionsprocessor... Ofte skal alt arbejde foregå i særlige 100% støvfri og lufttætte miljøer med ultra præcist styret luftfugtighed, temperatur osv (Det er der vist ingen af HiFi producenternes woodoo reklamefolk der endnu har fundet på). Man bevæger sig konstant på grænsen af hvad der rent teknologisk er muligt (det gør man absolut IKKE indenfor HiFi).

Alligevel er priserne på PC-udstyr EKSTREMT meget lavere end HiFi udstyr. Og performance forbedres med eksplosiv hast, i takt med at priserne rasler ned.... Hvor blev HiFi branchen lige af???
Hvis man valgte at lægge bare tilnærmelsesvis lige så meget udviklngsarbejde i HiFi, droppede woodoo'en og begyndte at masseproducere lidt mere, ville jeg mene at performance ville nå ganske nye højder, samtidig med at priserne kunne ryge voldsomt ned!!!
Hvor meget bedre performer HiFi udstyr i dag i forhold til for 20 år siden??? Lav så samme regnestykke med PC'ere...
Ganske enkelt fordi der rent faktisk er puttet MASSER af udviklings$$$ i det. Det er der langt fra i samme grad i HiFi. Her har man mere fokuseret på at fortælle hvor gode ens produkter var/er. Historierne om 10 års lyttetest osv er i 99.9999% af tilfældene helt ude i hampen. Jeg har hørt pålidelige historier fra flere af de High End firmaer hvor sådanne historier flurerer omkring, hvor selv topmodeller er udviklet på ganske få dage/uger. Rekorden jeg kender til, er vist en formiddag, for et produkt til over 100.000!!! Og nej.... Jeg nævner ingen navne!!
Mig bekendt er der sågar flere af High End producenterne, der end ikke har et egentlige lytterum.

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

fik den hos NB radio, som ringede importøren op da jeg var i røret. Den anden fik jeg www.ce24.de inkl transport og tysk moms .

Nå hvad var normal prisen ellers ???

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det er jo meget varierende hvad der er dyrt, og hvad som er billigt i DK. Hvis man kan finde det billigere et andet std - så må man jo købe det der!

En stor del af det som er rigtigt rigtigt dyrt i Danmark kommer da også fra nogle bestemte agenter/distributører som dækker hele Norden.

For mig at se, må alle være interesseret i en prisfastsætning som ikke giver uhensigtsmæssig parallelimport på kryds og tværs af landegrænser, med deraf følgende problemer med garantier. Men når visse produkter koster spidsen af en F16 i Norden, så må folk skaffe den af anden vej - også selvom garantien er et problem.

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
urte skrev:

Nå hvad var normal prisen ellers ???

sorry 48.000 og den måtte han ikke gå under

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Sammenlign lige med PC branchen.... Hvorfor kan man som sælger af HiFi ikke have samme avancer???

Jeg synes analogien halter lidt... Husk at markedet for PC og tilbehør er noget større end markedet for hifi, og husk også at de fleste køber det billigste de kan få fat i isf. det bedre, noget der vel også gør sig gældende indenfor hifi - og her er avancerne vist mindre end på de dyre.

Men du har nok fat i noget af det rigtige, selv om jeg synes det er svært at køre det hele over én kam.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

...jeg skrev følgende i en tråd om Fleggaards tilbud på et pioneer tv med 10 kasser øl:

Nrik skrev:
Hos en seriøs forhandler kan man spørge om hvordan noise-reductions og farver indstilles bedst muligt, hvilke film der er gode at kalibrere efter, og hvor den bedst placeres i stuen.
Når du har pakket tv'et i din bil og skal til at sige pænt farvel (eller på gensyn) så får du lige et par fif til hvordan du nemmest får den op af papkassen og op på væggen, samt hvordan du rengør den mest skånsomt og at du bare kan ringe hvis der er noget du er i tvivl om.

Hos Fleggard ender du med at ødelægge papkassen, hvilken forringer gensalgsværdien, du får den hængt for højt op, du ridser den pga. forkert pudseklud/rensemiddel, og du får det ikke indstillet korrekt hvilket gør dig 'træt' af at se tv og generelt utilfreds med dit køb.
Og det eneste den 16-årige kasseassistent kan fortælle dig er, at du ikke kan få pant for dåserne i Danmark.

God fornøjelse.

Hvis vi forbliver ved TV eksemplet så vil jeg påstå at enhver der er gennemsnitligt begavet og i besiddelse af sine lemmers fulde brug kan åbne og tømme en papkasse indeholdende 1 stk. TV uden uden at destruere hverken kasse eller indhold.

Ved åbning af kassen er det første man ser typisk betjeningsvejledningen, og det er et godt sted at starte hvis man er jomfruelig udi "hvordan man udpakker og opstiller sit nye fjernsynsapparat"

Mht. montering og rengøring så står det i betjeningsvejledningen, højst sandsynligt i et sprog der minder mistænkeligt om PIXI bøgerne, inklusive små let forståelige tegninger "for begyndere" 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes