| Forfatter |
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. "medspillende" ikke tilsluttede højttalere: Kortslut dem på terminalen, så nedbremser du de svingninger, der må opstå med membranerne pga. lufttrykket fra de tilsluttede højttalere.
__________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Vedr. "medspillende" ikke tilsluttede højttalere: Kortslut dem på terminalen, så nedbremser du de svingninger, der må opstå med membranerne pga. lufttrykket fra de tilsluttede højttalere."
Tak for det!
De er røget videre til en anden som gerne ville have dem, for de "op"tog jo nærmest 1 kvm af mit værelse på cirka 8 kvm
Undskyld den sene tilbagemelding- har været på ferie!
|
| Til top |
|
| |
scan Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Nu må jeg sige at I ikke er søde mod de højttalere 
Jeg skal så sige at det er mig som har hjemmesiden med de højttalere.
Jeg mener ikke at de er så dårlige, men det er rigtigt at dem som de havde i "the white van" ikke er så gode som fabrikken ellers har. Jeg har ikke noget at gøre med "the white van" og fabrikker er opmærksom på problemet.
Der er meget stor forskel på M-250 og S-250. Jeg ville aldrig selv havde en M-250.
Omkring S-400, så var det den første som jeg tog hjem. Den spiller faktisk godt. Men der er lige det problem med at det plastik bund bas-udgang runger lidt. Jeg skar en flamingo kasse til og lagde ind i den (af to stykker, ellers kan den ikke komme ind via bas-hullet) det hjalp.
Hvis du smider dem ud, vil jeg gerne havde den store "mellemtones" pynteliste (på begge) der er en som har taget mine fra mit demo-sæt :-)
Jeg vil sige at BSS (jeg kalder dem noget andet) er meget bedre end Eltax, Dantax og en del af Jamo's modeller.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Scan
"Jeg vil sige at BSS (jeg kalder dem noget andet) er meget bedre end Eltax, Dantax og en del af Jamo's modeller."
jeg syntes faktisk ikke at de spillede dårligt overhovedet, de spillede overraskende rent ved (forholdsvis) høje lydtryk- de er vel lavet til at give lidt gas...
Sælger du stadig HT'er fra din side?
Ikke for at genere dig! men da jeg skruede enhederne ud, var den ene basmenbram (uden ophæng) skruet direkte til kabinettet som iøvrigt var tyndere end tyndt! Når det er sagt vil jeg mene at de er utroligt velspillende på trods af opbygningen (Er kun 16 år, men ved godt hvordan HIFI skal lyde og har IKKE kæmpe kasser på værelset) og de kan sikkert sagtens godt slå Eltas og Dantax.
jeg gav faktisk HT'erne væk til en anden et par dage efter jeg tog dem med hjem fra genbrugspladsen, og nu tror jeg at de spiller lystigt et sted i nabolaget. - så pyntelisten kan du desværre ikke få
|
| Til top |
|
| |
scan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Nu er det ikke dig jeg er så sur på :-)
Jeg tog dem hjem for at prøve at sælge dem her i DK. Men folk vil kun købe højttalere der står Eltax, Dantax eller Jamo på. Det har naboen jo, så det må være godt :-)
Jeg har ca. 10 sæt tilbage, så er det slut.
Som jeg sagde, så er der forskel på dem som Brendle sælger og dem som firmaet sælger til andre. (Brendle er et licens-navn) Ja, firmaet sælger godt i Finland (de er som Jamo i Finland) og Nokia og Mackie (mixer) får lavet noget ved firamet
Men hvis han smider dem ud, så sig til :-)
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
scan skrev:
|
Jeg vil sige at BSS (jeg kalder dem noget andet) er meget bedre end Eltax, Dantax og en del af Jamo's modeller.
|
|
|
ævl, de er direkte elendige i forhold til de mærker, det viser kvaliteten af produktet os i sig selv. Dantax, jamo og sågar eltax har alle modeller der vlle smadre dine pinlige bss papkasser, så lad være med og generalisere, bare for og nævne nogen så har dantax albatross modellerne, jamo har concert og r serien, eltax har Cameroun hvis dine Bss kommer bare i nærheden af disse ht'er i ydelse og kvalitet gir jeg en kasse øl. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
scan skrev:
|
|
|
|
ævl, de er direkte elendige i forhold til de mærker, det viser kvaliteten af produktet os i sig selv. Dantax, jamo og sågar eltax har alle modeller der vlle smadre dine pinlige bss papkasser, så lad være med og generalisere, bare for og nævne nogen så har dantax albatross modellerne, jamo har concert og r serien, eltax har Cameroun hvis dine Bss kommer bare i nærheden af disse ht'er i ydelse og kvalitet gir jeg en kasse øl.
|
|
|
JAJA men nu snakker vi jo billige modeller af eltax og co. Ved godt at diskanten f.eks. er ganske skarp (i mine ører) Har du hørt BSS?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
scan skrev:
|
|
|
|
ævl, de er direkte elendige i forhold til de mærker, det viser kvaliteten af produktet os i sig selv. Dantax, jamo og sågar eltax har alle modeller der vlle smadre dine pinlige bss papkasser, så lad være med og generalisere, bare for og nævne nogen så har dantax albatross modellerne, jamo har concert og r serien, eltax har Cameroun hvis dine Bss kommer bare i nærheden af disse ht'er i ydelse og kvalitet gir jeg en kasse øl.
|
|
|
Nu er de billigste Eltax og Dantax så urimeligt ringe at det er næsten umuligt at lave noget der er dårligere. Et par tilfældige enheder med noget der ligner et delefilter og nogle sildekasser, vil alt andet lige være mindst ligeså godt, og med lidt held være bedre.
De modeller du nævner hører jo ikke til i samme prisklasse. Dali kunne også nævnes, og deres AX serie skal vist bare gå i glemmebogen.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Per N skrev:
scan skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nu er de billigste Eltax og Dantax så urimeligt ringe at det er næsten umuligt at lave noget der er dårligere. Et par tilfældige enheder med noget der ligner et delefilter og nogle sildekasser, vil alt andet lige være mindst ligeså godt, og med lidt held være bedre.
De modeller du nævner hører jo ikke til i samme prisklasse. Dali kunne også nævnes, og deres AX serie skal vist bare gå i glemmebogen.
|
|
|
Jeg ved det men nu generalisere han selv.
Derudover så findes der ringere, bss er også en uhyggelig ringe ht efter min mening. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Kjeldsen skrev:
Per N skrev:
scan skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg ved det men nu generalisere han selv.
Derudover så findes der ringere, bss er også en uhyggelig ringe ht efter min mening.
|
|
|
Uhyggelig ringe? måske! men kan kun sige at jeg var overrasket over igen at slæbe noget hjem fra genbrugspladsen + en forstærker som skulle have lidt kærlighed, og så virkede det jeg fandt som sædvanlig............. 
|
| Til top |
|
| |
scan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|