| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl om, at nogen små 2 vejs standerhøjttalere kan noget særligt. PT har selv standerhøjttalere, og jeg nyder dem ekstremt meget. Men. Jeg savner sgu den voldsomme bas, som en stor gulvmodel kan slynge ud. Men jeg savner ikke alle de massive stående bølger, som der også kommer  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
YG Acoustics længer er den ikke.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
boegelund Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955
Det staves Importør
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
jensmarius skrev:
|
De legandariske ROGERS LS 3/5 A
.....må det være fordi ingen af jer kender/har hørt den. |
|
|
Jeg må tilstå at jeg ikke aner hvad du taler om - har aldrig hørt eller set den. Billeder og links tak...lyder spændende.
|
|
|
Hej Martin. Her er der et link http://www.ls35a.com/
Venligst jens
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !.........
En af de mest vellydende 2 vejs højttalere igennem alle tider, er Infinity Modulus (den gamle med bånddiskant). Jeg har hørt den op imod mange af de ellers meget velanskrevne af slagsen, men Infinity er bare i en helt anden liga !.........

den forreste !.....
Mvh
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
MathiasLarsen skrev:
Amphion Argon2. Kan klart anbefales 
|
|
|
Jeg har ikke hørt dem endnu - men for hulen hvor er de lækkert lavet. Finsk kvalietet! Kan du ikke give os lidt om lyden... |
|
|
At beskrive lyd er ikke lige min stærkeste side, og har lige afleveret demoerne tilbage og modtaget mine egne sprit nye så der venter en del tilspilning før jeg vil prøve at beskrive lyden :) .. Hvis det har interesse kunne det være sjovt at teste dem på noget grej der er en del mere "seriøst" end mit eget. Så hvis du ligger grej og eventuelt kaffe til så skal jeg med glæde komme forbi med højttalerne når de er tilspillet. Mvh Mathias Larsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Martin Jeg forstår hvad du mener. I mange år har jeg svoret til den simplicitet som kendetegner lyden fra en god 2-vejs højttaler (med en strømstærk forstærker i røven, naturligvis). 1. Peak Consult Incognito-X er en fremragende højttaler, netop fordi den er exceptionelt god til det, som en rigtig 2-vejs kan, nemlig homogenitet, naturlighed og åbenhed. Jeg hørte den hos Peak Consult sidste år, men det var også på virkelig high-end elektronik fra Wadia, Conrad-Johnson og Gryphon (som Per sjovt nok er ved at sælge ud af på KSB netop nu...). I det setup er det den bedste 2-vejs jeg har hørt. 2. Til dato har jeg aldrig hørt et sub/sat-system spille helt rigtigt sammen. Der findes 3-vejs højttalere som er lige så homogene som 2-vejs. Hvis man mangler bas virker det derfor for mig mere naturligt at gå op i en 3-vejs højttaler med én dedikeret basenhed. Hvis delefilterarbejdet er lavet ordentligt kan en højttaler med to delefrekvenser sagtens spille fornuftigt  Men for at svare på dit spørgsmål: Sunfires 12" sub har jeg hørt på et sæt Dynaudio 52SE, og det gik da nogenlunde. Naims C-Center sub med N-Sat højttalere fra Naim er også et godt bud, men er jo nok ikke så spændende for dig, da det mere er en "pakkeløsning".
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv for en sjovs skyld at lytte til en 15" Monitor Gold fra Tannoy i nogle store kasser en dag, gerne 300 liter. Jeg ved godt at det ikke ligefrem kvalificerer sig som en standerhøjttaler, men hvis bare de store producenter lavede højttalere på den måde i dag havde vi slet ikke den her tråd! Dét er en 2-vejs højttaler som kan spille bas!
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |

Tidl. Schmidt Audio
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Det må jo så være dem med skrammerne ikke? Kan de ikke repareres? |
|
|
Nej, det er desværre et større projekt !...... Det er den modsatte højttaler der har skaden !....... Sådan noget pianolak er ikke sådan, at reparere på !.......
Skade kan ses her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56093&P N=1
Mvh __________________ Mvh
|
| Til top |
|
| |

Tidl. Schmidt Audio
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Hej Martin
Jeg forstår hvad du mener. I mange år har jeg svoret til den simplicitet som kendetegner lyden fra en god 2-vejs højttaler (med en strømstærk forstærker i røven, naturligvis).
1. Peak Consult Incognito-X er en fremragende højttaler, netop fordi den er exceptionelt god til det, som en rigtig 2-vejs kan, nemlig homogenitet, naturlighed og åbenhed. Jeg hørte den hos Peak Consult sidste år, men det var også på virkelig high-end elektronik fra Wadia, Conrad-Johnson og Gryphon (som Per sjovt nok er ved at sælge ud af på KSB netop nu...).
I det setup er det den bedste 2-vejs jeg har hørt.
2. Til dato har jeg aldrig hørt et sub/sat-system spille helt rigtigt sammen. Der findes 3-vejs højttalere som er lige så homogene som 2-vejs. Hvis man mangler bas virker det derfor for mig mere naturligt at gå op i en 3-vejs højttaler med én dedikeret basenhed. Hvis delefilterarbejdet er lavet ordentligt kan en højttaler med to delefrekvenser sagtens spille fornuftigt 
Men for at svare på dit spørgsmål: Sunfires 12" sub har jeg hørt på et sæt Dynaudio 52SE, og det gik da nogenlunde. Naims C-Center sub med N-Sat højttalere fra Naim er også et godt bud, men er jo nok ikke så spændende for dig, da det mere er en "pakkeløsning".
|
|
|
Hej !.........
I følge min bedste overbevisning, har du kun delvis ret i din antagelse, vedr. brug af subwoofer sammen med små 2-vejs konstruktioner !........ 
Det skal "bare" (lige som alt muligt andet) gøres på rigtige måde !....... Hovedhøjttalerne skal have lov til at spille med ubeskåret frekvensområde - den allerdybeste bund suppleres med en god sub (skal passe i lydkarakter til hovedhøjttalere) !....... Voila !...... Man har bibeholdt de gode egenskaber fra den lille 2-vejs, og man har fået mere bund !...... Egentlig sker der meget mere andet end, at man har fået mere bund !....... Mærkeligt nok så ændrer alt sig til det bedre !........ Skal opleves !.......
I mit eget lille setup er det lykkes så godt, at man overhovedet ikke bemærker, at der suppleres med en sub - andet at der selvfølgelig er mere energi i bunden, end hvis hovedhøjttalerne skulle spille alene !........
Skal høres !.......
Mvh __________________ Mvh
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps Christian, checkede lige billederne af din skadede højttaler. Kunne man ikke bruge ''gammeldaws'' shellak til at få finishen op igen?
Med lidt tålmodighed, noget med det skal påsmøres en 10-15 gange, så vidt jeg husker Hr Leth. ?
Men det færdige resultat burde ligge så tæt op ad pianolakken på den anden, at det ikke kan ses.
Det er vel også i princippet næsten det samme, altså pianolak og shellak.
Nåh ude igen, sku se dyner.
__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ CSC: Er slet ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre, jeg har bare endnu til gode at høre det (så mange sub/sat setups har jeg heller ikke hørt...)
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9417
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
|
Jeg vil mene at een af de allerbedste standerhøjttalere der nogensinde er fremstillet stadig er de legandariske ROGERS LS 3/5 A
Da ingen af jer (såvidt jeg kan se) har nævnt denne ROGERS, må det være fordi ingen af jer kender/har hørt den. Hvis i har mulighed for det, så prøv at slå ørene ud og gi dem en lytter. Det er en helt fantastisk højttaler. De kræver dog en forstærker der er enormt strømstærk .
Venligst Jens
|
|
|
Det har jeg da, men jeg kunne ikke finde på at nævne den. Det er en god højttaler, men jeg synes ikke den er magisk. Det skal nævnes at der er KEF udgaven jeg har hørt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9417
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
En model jeg gerne selv vil have er en Dali Grand Coupé.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio Confidence C1 - den er dælme go'!!
|
| Til top |
|
| |