Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny fladskærm til kræsen bruger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
ryss skrev:
Jeg har følgende kriterier:

min. 37"

2 tunere = dualscreen/splitscreen

HDMI ind

Full HD

Hurtig teksttv

max. pris 14.000

Hvis du er kræsen bruger, hvorfor står der så ikke "godt billede" nogen steder på den liste?

Hm, godt billede er vel en selvfølge, man køber vel ikke et tv med kravet om at billedet er noget bras!!

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Ryss: du er nødt til selv at kigge på billedkvaliteten ude i 'verden' - der er kæmpeforskelle og du vil få ligeså mange svar her som der er brugere.

Her får du mine holdninger:
Ja : LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker.
Samsung leverer et rimeligt billede, men alting er lidt plastic agtigt.
Sony og Panasonics billedkvalitet lever slet ikke op til prisen.
Toshiba og JVC er lidt 'fesne' i farverne.

Sidst jeg så et rigtigt godt LCD tv var det fra Sharp - faktisk synes jeg at kunne huske at Sharp altid har givet krystalklare billeder. Er det noget med at Sharp forhandles af Hifiklubben i dag?
Ryss: Ud og kig på Sharp!

Mvh Henrik
En glad plasma-ejer.

Sharp har jeg også kun hørt godt om

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Ok, hvis nu plasma er så godt, hvilke mærker/modeller kunne opfylde mine krav?

Lad mig høre fordele og ulemper vedr. plasma (det kan jo ikke være guld og grønne skove det hele)

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

venice skrev:
Til Nrik :
LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker ???? Det var dog det værste sludder jeg længe har hørt  - har du noget konkret siden du kommer med sådan en udtalelse ??

Tjae.. for et par år siden arbejdede jeg i to år i et elektronikvarehus.
Bortset fra prosonic så var LG det mærke der var flest reparationer på.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
venice skrev:
Til Nrik :
LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker ???? Det var dog det værste sludder jeg længe har hørt  - har du noget konkret siden du kommer med sådan en udtalelse ??

Tjae.. for et par år siden arbejdede jeg i to år i et elektronikvarehus.
Bortset fra prosonic så var LG det mærke der var flest reparationer på.

 

Jeg har et alm prosonic i soveværelset, som har kørt i jeg ved ikke hvor mange timer efterhånden, men det er mange, og der har aldrig været det mindste. Udover at det selvfølgelig ikke er verdens bedste tv, men det kan man heller ikke forvente til den pris. Men omkring funktionaliteten har der aldrig været det mindste *S*....Tror det er meget individuelt, da jeg til gengæld har haft et B&O som der aldrig var andet end vrøvl med!

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Jeg har et alm prosonic i soveværelset, som har kørt i jeg ved ikke hvor mange timer efterhånden, men det er mange, og der har aldrig været det mindste....

Nåh okay.
Jamen det tror jeg da jeg vil ringe og sige til alle de mange (måske omkring de hundrede!) tidligere kunder som afleverede deres tv til reparation - nogen af dem 1., 2., og tredie gang.

For når dit kører fint så kan det jo ikke passe at det er et dårligt mærke!

 

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

ryss skrev:
Hm, godt billede er vel en selvfølge, man køber vel ikke et tv med kravet om at billedet er noget bras!!

Ikke i dén forstand, nej. Men hvis man fokuserer på de øvrige ting, og mere eller mindre forventer at billedkvaliteten er god, så er det tit dét man ender med (Det var nu også mest en provokation...)



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

ryss skrev:
Ok, hvis nu plasma er så godt, hvilke mærker/modeller kunne opfylde mine krav?Lad mig høre fordele og ulemper vedr. plasma (det kan jo ikke være guld og grønne skove det hele)

Plasma har bedre bevægelser, mere ægte farver og bedre sortniveau.
Eneste ulempe er at du ikke kan bruge den til computerskærm.
Jeg mener at du kan få et Panasonic plasma i 37" indenfor din prisramme.

Indenfor Plasma er der kun to mærker der er værd at vælge: Pioneer og Panasonic.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg ville nok tage en Pioneer PDP-427XD, den kan købes få de ca. 14.000 kr (søg på fx hifipriser.dk (kan ikke lige sige mig sikker på den har 100 % full HD men kig på linket :)

http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-427XD/index. html

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Smurf den har ikke full-hd. Pioneers skærme med full-hd er ikke helt kommet endnu og en 42" kommer vist til at koste 24k.

Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

bennoman75 skrev:
Jeg vil dog lige knytte en kommentar ang. plasma kontra LCD Rent farve mæssigt vil plasma altid slå LCD, Jeg er rimilig sikker på at plasma er det der vil forsvinde fra markedet inden for de næste 3-4 år til fordel for CED tv som bliver det næste skud på stammen fra Canon en gang i det nye år. 

ja det bliver producenterne ved med at sige, men indtil videre virker det ikke specielt billigt. Nu udvikler plasma og LCD teknologierne sig jo også stadig, så spørgsmålet er hvor mange år det vil tage at indhente det. Hvis pioneers nye plasmaer er så gode som folk påstår, så begynder vi at nærme os et sted hvor der ikke sker så meget mere rent billedmæssigt



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
ryss skrev:
Ok, hvis nu plasma er så godt, hvilke mærker/modeller kunne opfylde mine krav?Lad mig høre fordele og ulemper vedr. plasma (det kan jo ikke være guld og grønne skove det hele)

Plasma har bedre bevægelser, mere ægte farver og bedre sortniveau.
Eneste ulempe er at du ikke kan bruge den til computerskærm.
Jeg mener at du kan få et Panasonic plasma i 37" indenfor din prisramme.

Indenfor Plasma er der kun to mærker der er værd at vælge: Pioneer og Panasonic.

Hmm bedre sort niveau... en smag sag tro jeg, min er ikke noget at prale af til forskel for en ny samsung m serie som også fåes i 37" eller dyrere lcd med glasplade med filter, men de andre ting er jeg ening i.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

rattanhuset skrev:
Jeg har et alm prosonic i soveværelset, som har kørt i jeg ved ikke hvor mange timer efterhånden, men det er mange, og der har aldrig været det mindste....

Nåh okay.
Jamen det tror jeg da jeg vil ringe og sige til alle de mange (måske omkring de hundrede!) tidligere kunder som afleverede deres tv til reparation - nogen af dem 1., 2., og tredie gang.

For når dit kører fint så kan det jo ikke passe at det er et dårligt mærke!

 

 

Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap!

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap!

Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.

Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

rattanhuset skrev:
Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap!

Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.

Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.

 

 

Jamem bestemt, det er vi ikke uenige om, ville dog bare dele min oplevelse med produktet*S*... tror uanset hvilket mærke man vælger, så kan man være "heldig" eller uheldig, omend der selvfølgelig er forskel indenfor mærkerne. Dog kommer min oplevelse med B&O bag på mig, dér var jeg uheldig som sagt.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Det er helt OK rattanhuset.
High-five til dig

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

rattanhuset skrev:
Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap!

Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.

Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.

Vi har 3 stk 21" ctv fra prosonic alle min. 3 år og ingen har været i stykker.

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
ryss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

ryss skrev:
NriK skrev:

rattanhuset skrev:
Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap!

Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.

Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.

Vi har 3 stk 21" ctv fra prosonic alle min. 3 år og ingen har været i stykker.

Lucky me

Til top Vis ryss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ryss
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hvis du er kræsen bruger, så giver du pokker i det hypede og irrelevante full hd, og køber et Pioneer 8G 42" Plasma TV.

Her får du markedets absolut bedste billede. Pioneer 7G er bestemt heller ikke noget dårligt valg, og PDP-427XD fås til en fornuftig pris efterhånden.


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

ryss skrev:
ryss skrev:
NriK skrev:

rattanhuset skrev:
Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap!

Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.

Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.

Vi har 3 stk 21" ctv fra prosonic alle min. 3 år og ingen har været i stykker.

Lucky me

 

 

Heldet følger de tossede.. som os to

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes