| Forfatter |
|
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
ryss skrev:
| Jeg har følgende kriterier:
min. 37"
2 tunere = dualscreen/splitscreen
HDMI ind
Full HD
Hurtig teksttv
max. pris 14.000
|
|
|
Hvis du er kræsen bruger, hvorfor står der så ikke "godt billede" nogen steder på den liste?
|
|
|
Hm, godt billede er vel en selvfølge, man køber vel ikke et tv med kravet om at billedet er noget bras!!
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
Ryss: du er nødt til selv at kigge på billedkvaliteten ude i 'verden' - der er kæmpeforskelle og du vil få ligeså mange svar her som der er brugere.
Her får du mine holdninger: Ja : LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker. Samsung leverer et rimeligt billede, men alting er lidt plastic agtigt. Sony og Panasonics billedkvalitet lever slet ikke op til prisen. Toshiba og JVC er lidt 'fesne' i farverne.
Sidst jeg så et rigtigt godt LCD tv var det fra Sharp - faktisk synes jeg at kunne huske at Sharp altid har givet krystalklare billeder. Er det noget med at Sharp forhandles af Hifiklubben i dag? Ryss: Ud og kig på Sharp!
Mvh Henrik En glad plasma-ejer.
|
|
|
Sharp har jeg også kun hørt godt om
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, hvis nu plasma er så godt, hvilke mærker/modeller kunne opfylde mine krav?
Lad mig høre fordele og ulemper vedr. plasma (det kan jo ikke være guld og grønne skove det hele)
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
venice skrev:
Til Nrik : LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker ???? Det var dog det værste sludder jeg længe har hørt - har du noget konkret siden du kommer med sådan en udtalelse ?? |
|
|
Tjae.. for et par år siden arbejdede jeg i to år i et elektronikvarehus. Bortset fra prosonic så var LG det mærke der var flest reparationer på.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
venice skrev:
Til Nrik : LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker ???? Det var dog det værste sludder jeg længe har hørt - har du noget konkret siden du kommer med sådan en udtalelse ?? |
|
|
Tjae.. for et par år siden arbejdede jeg i to år i et elektronikvarehus. Bortset fra prosonic så var LG det mærke der var flest reparationer på.
|
|
|
Jeg har et alm prosonic i soveværelset, som har kørt i jeg ved ikke hvor mange timer efterhånden, men det er mange, og der har aldrig været det mindste. Udover at det selvfølgelig ikke er verdens bedste tv, men det kan man heller ikke forvente til den pris. Men omkring funktionaliteten har der aldrig været det mindste *S*....Tror det er meget individuelt, da jeg til gengæld har haft et B&O som der aldrig var andet end vrøvl med!
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Jeg har et alm prosonic i soveværelset, som har kørt i jeg ved ikke hvor mange timer efterhånden, men det er mange, og der har aldrig været det mindste.... |
|
|
Nåh okay.  Jamen det tror jeg da jeg vil ringe og sige til alle de mange (måske omkring de hundrede!) tidligere kunder som afleverede deres tv til reparation - nogen af dem 1., 2., og tredie gang.
For når dit kører fint så kan det jo ikke passe at det er et dårligt mærke!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ryss skrev:
| Hm, godt billede er vel en selvfølge, man køber vel ikke et tv med kravet om at billedet er noget bras!! |
|
|
Ikke i dén forstand, nej. Men hvis man fokuserer på de øvrige ting, og mere eller mindre forventer at billedkvaliteten er god, så er det tit dét man ender med (Det var nu også mest en provokation...) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ryss skrev:
Ok, hvis nu plasma er så godt, hvilke mærker/modeller kunne opfylde mine krav?Lad mig høre fordele og ulemper vedr. plasma (det kan jo ikke være guld og grønne skove det hele) |
|
|
Plasma har bedre bevægelser, mere ægte farver og bedre sortniveau. Eneste ulempe er at du ikke kan bruge den til computerskærm. Jeg mener at du kan få et Panasonic plasma i 37" indenfor din prisramme.
Indenfor Plasma er der kun to mærker der er værd at vælge: Pioneer og Panasonic.
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf den har ikke full-hd. Pioneers skærme med full-hd er ikke helt kommet endnu og en 42" kommer vist til at koste 24k.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
| Jeg vil dog lige knytte en kommentar ang. plasma kontra LCD Rent farve mæssigt vil plasma altid slå LCD, Jeg er rimilig sikker på at plasma er det der vil forsvinde fra markedet inden for de næste 3-4 år til fordel for CED tv som bliver det næste skud på stammen fra Canon en gang i det nye år. |
|
|
ja det bliver producenterne ved med at sige, men indtil videre virker det ikke specielt billigt. Nu udvikler plasma og LCD teknologierne sig jo også stadig, så spørgsmålet er hvor mange år det vil tage at indhente det. Hvis pioneers nye plasmaer er så gode som folk påstår, så begynder vi at nærme os et sted hvor der ikke sker så meget mere rent billedmæssigt __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
ryss skrev:
Ok, hvis nu plasma er så godt, hvilke mærker/modeller kunne opfylde mine krav?Lad mig høre fordele og ulemper vedr. plasma (det kan jo ikke være guld og grønne skove det hele) |
|
|
Plasma har bedre bevægelser, mere ægte farver og bedre sortniveau. Eneste ulempe er at du ikke kan bruge den til computerskærm. Jeg mener at du kan få et Panasonic plasma i 37" indenfor din prisramme.
Indenfor Plasma er der kun to mærker der er værd at vælge: Pioneer og Panasonic.
|
|
|
Hmm bedre sort niveau... en smag sag tro jeg, min er ikke noget at prale af til forskel for en ny samsung m serie som også fåes i 37" eller dyrere lcd med glasplade med filter, men de andre ting er jeg ening i. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
rattanhuset skrev:
| Jeg har et alm prosonic i soveværelset, som har kørt i jeg ved ikke hvor mange timer efterhånden, men det er mange, og der har aldrig været det mindste.... |
|
|
Nåh okay.  Jamen det tror jeg da jeg vil ringe og sige til alle de mange (måske omkring de hundrede!) tidligere kunder som afleverede deres tv til reparation - nogen af dem 1., 2., og tredie gang.
For når dit kører fint så kan det jo ikke passe at det er et dårligt mærke!
|
|
|
Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap!
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap! |
|
|
Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.
Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
rattanhuset skrev:
| Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap! |
|
|
Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.
Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.
|
|
|
Jamem bestemt, det er vi ikke uenige om, ville dog bare dele min oplevelse med produktet*S*... tror uanset hvilket mærke man vælger, så kan man være "heldig" eller uheldig, omend der selvfølgelig er forskel indenfor mærkerne. Dog kommer min oplevelse med B&O bag på mig, dér var jeg uheldig som sagt.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt OK rattanhuset. High-five til dig
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
rattanhuset skrev:
| Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap! |
|
|
Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.
Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.
|
|
|
Vi har 3 stk 21" ctv fra prosonic alle min. 3 år og ingen har været i stykker.
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ryss skrev:
NriK skrev:
rattanhuset skrev:
| Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap! |
|
|
Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.
Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.
|
|
|
Vi har 3 stk 21" ctv fra prosonic alle min. 3 år og ingen har været i stykker.
|
|
|
Lucky me 
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er kræsen bruger, så giver du pokker i det hypede og irrelevante full hd, og køber et Pioneer 8G 42" Plasma TV. Her får du markedets absolut bedste billede. Pioneer 7G er bestemt heller ikke noget dårligt valg, og PDP-427XD fås til en fornuftig pris efterhånden.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ryss skrev:
ryss skrev:
NriK skrev:
rattanhuset skrev:
| Det skrev jeg netop ikke vel! jeg skrev at det nok var individuelt, oversat til danesk... Det er ikke dem alle som er noget crap! |
|
|
Jeg beklager - dit held med Prosonic ændrer ikke ved min opfattelse af mærkets mangel på kvalitet. Det har jeg set lidt for mange defekte tv til.
Det er ikke i orden at man skal være 'heldig' som dig eller fætter højben når man køber elektronik-produkter - det skal bare virke uanset hvor 'individuel' eller 'danesk' man er.
|
|
|
Vi har 3 stk 21" ctv fra prosonic alle min. 3 år og ingen har været i stykker.
|
|
|
Lucky me 
|
|
|
Heldet følger de tossede.. som os to 
|
| Til top |
|
| |