Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
thomas_ls skrev:
Hej Kurt
Ja, er den en ting man skal, så er det at prøve kabler på sit eget setup.
Ellers får man ingen rigtige svar, for når det gælder kabler, så skal man kun stole på sig selv og sund fornuft!
Ved du, hvordan sølvet er isoleret! Er det lukkede teflon-rør eller hvordan?
Jeg ved godt, at det er mest teori, at sølv ikke kan tåle luft over tid, der skal vist store mængder tobaks-røg til før det har en betydning!
Hos Duelund er kablet forseglet med koldpresset lindolie - måske er den endda økologisk, og på visse varianter er der yderligere noget 3. dimension på. Duelunds kabler skal vist være temmeligt følsomme for tilspilning, eller hærdning af linolien og det tager tid. Hos Bertram forsegler han kappen i begge ender, men jeg synes jeg har hørt noget om, at han blæser ét eller andet inaktivt gas ind i dem først.
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 64
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
Jeg har en Duelund signalkabel som jeg er veldig fornøyd med.
Mitt anlegg fikk en veldig god oppløsning og gikk både dypere og lysere uten at diskanten blir slitsom. Klangen er veldig rolig og gjør at man ikke blir sliten av å høre. Det er som sagt før veldig naturlig.
en advarsel kan være at feil ved anlegget blir veldig tydelig. JEg hadde forvrenging pga. dårlig plassering av komponentene og kabelrot. sånt er kablene nådeløse mot, men samtidig er jo det litt bra. Etter å ha rydda ble alt fint :)
Anbefales. Jeg venter selv på høyttalerkabler og nettkabel og gleder meg veldig.
Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
Hr Frederik Mantra sound; jeg skælder ingen ud og beklager at min ironi tit bevæger sig over i sarkasme. Jeg spurgte bare til forhandlere og produktsortiment!!!
Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
Alle mine kabler er fra Duelund, til både strøm, signal og højtalerne. Mangler kun strømkablet i min cd-afspiller. Rent lydmæssigt er det som at vaske en beskidt rude. Man opdager pludselig at der mangler en masse skidt som dvs. betoninger. Rockefoten siger det egentlig meget godt.
Rockefoten skrev:
Mitt anlegg fikk en veldig god oppløsning og gikk både dypere og lysere uten at diskanten blir slitsom.
Som Rockefoten siger, så er det som om lyden stikker dybere og højere op, men uden at det bliver hårdere at lytte på. Naturligt, er bedste ord jeg kan komme på. Lyden er der bare. Alt bliver tydligere og nemmere at forstå. Taleforståelsen stiger betydeligt og man forstår pludselig hvad han/hun synger. Rummet bag højtalerne bliver kæmpe stort og alt klinger meget længere.
Jeg synes det er utrolig svært at beskrive lyden og det skal nok høres for man forstår hvad jeg skriver.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
Jesper Juul skrev:
Enig, man skal dog lige vænne sig til de i begyndelsen, også kan man meget tydeligt høre hvor meget kunstig rumklang/ekko der er på mange plader.
Nemlig og da men ikke ved hvor meget "rumklang" de har tilført pladen må man være tilfreds med det man får for om det er for meget eller forlidt vil kun være gætværk.
Jeg må hellere få besøgt den Steen en dag måske det er en Steen højtaler jeg skal have.
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
Rockefoten skrev:
Jesper jeg trodde at det var CD-spilleren man fikk mest utbytte av å bruke god nettkabel på?
Det skal nok passe, jeg har ikke prøvet på cd-spillen endnu. Men da jeg forlængede med et ekstra kabel på min forstærker som eksperiment trode jeg ikke mine egne øre. Der skete noget med lyden. Det er den største forskel jeg har hørt på kabler. Det var et kabel jeg havde liggende fra da jeg biampede og prøvede for sjovs skyld at sætte det ind, da jeg havde hørt store ord om det fra Palvig.
Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
Hej
Hvis man skriver til mig på sp@post.tdcadsl.dk , så besvarer jeg spørgsmål, priser mm.
Man kan også læse om dem, da de faktisk er testet af Ivar Løkken på www.hifisentralen.com . Det er så et tidligere kabel. Det er med den første hemmelige væske.
Efterfølgende er der blevet tilsat ydeligere en væske og et kemikalie. Med kemikaliet har det fået navnet den tredje dimension. Det giver en tydelig mere dynamisk kraft samtidig med mere ro og stilhed. De gode ting i kabler bliver intsiveret. Jeg har skrevet om det på Herlev Hifiklubs hjemmeside. herlevhifiklub.dk Det er så min mening.
Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
Jeg kan kun tilslutte mig udsagnet om at al musik bliver"naturligt forekommende", om det så er fordi der bruges sølvledere, linolie, silke,det tredie krydderi, eller to andre alternative dyppelser, så bliver mit udstyr bare bedre og bedre hver eneste gang jeg skifter et eller andet ud med en duelund-inspireret komponent, det være sig kabler, modstande, kondensatorer, færdig-modificerede apparater, spoler og/eller netfiltre, det er s'gu helt uhyggeligt du!
I mine efterhånden 27 år som mere eller mindre eksperimenterende hifi-entusiast har jeg især i de sidste to år imens jeg har kendt herr Duelund, skullet æde adskillige kameler idet bla._mange_og_dyre_fejlkøb opstablet i mit hjem er blevet kasseret som"yderst mangelfulde"på det lydmæssige plan.
Den omtrent fabelagtige klarhed på kildematerialet jeg har opnået i mit system skyldes næsten alene herr Duelund og hans til tider let aparte fremfindelser..
Og Kenneth, hvis du stadig spiller på dehersens tovejs kinesere med bånd, så skal du prøve de nøgne hunde fra Up..nåh nej, duelund-alucaps som seriekomponent til båndet og du kommer til at høre alle dine CD'ere igen forfra..
Mvh. Jens/Modifix, en menig duelundist der håber at Adm.snart får skovlen under problemet med linket til herlevforeningens hjemmeside..
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
Modifix skrev:
Og Kenneth, hvis du stadig spiller på dehersens tovejs kinesere med bånd, så skal du prøve de nøgne hunde fra Up..nåh nej, duelund-alucaps som seriekomponent til båndet og du kommer til at høre alle dine CD'ere igen forfra..
Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
Kurt von Kubik skrev:
thomas_ls skrev:
Hej Kurt
Ja, er den en ting man skal, så er det at prøve kabler på sit eget setup.
Ellers får man ingen rigtige svar, for når det gælder kabler, så skal man kun stole på sig selv og sund fornuft!
Ved du, hvordan sølvet er isoleret! Er det lukkede teflon-rør eller hvordan?
Jeg ved godt, at det er mest teori, at sølv ikke kan tåle luft over tid, der skal vist store mængder tobaks-røg til før det har en betydning!
Hos Duelund er kablet forseglet med koldpresset lindolie - måske er den endda økologisk, og på visse varianter er der yderligere noget 3. dimension på. Duelunds kabler skal vist være temmeligt følsomme for tilspilning, eller hærdning af linolien og det tager tid. Hos Bertram forsegler han kappen i begge ender, men jeg synes jeg har hørt noget om, at han blæser ét eller andet inaktivt gas ind i dem først.
Lindolien er alm. koldpresset lindolie, den såkaldte "jomfruolie". De første lag silke dyppes i dette.
Næste lag i de hemmelige væsker og kemikaliet.
Kablet er isoleret med lindolie. Der er nok.
Et kabel bliver bedre og bedre med årene grundet lindolien oxydering.
Det har vist sig, at den vigtigste ting ved et kabel er isoleringen. Jeg har lyttet på det i de forskellige muligheder, startende fra det gule honningfarvede kabel.
Det Duelund gør, er at der lukkes op for virkeligheden.
Med et trimmet lytterum, elektronik der er godt og modificeret, kabler, højttaler, strømrenser; så er det sådan at lytterummet er tilkoblet koncertsalen. Væggen imellem er så fjernet.
Det er faktisk rigtig godt. Jeg skal dog have skiftet mine basser for at få det sidste med i bassen, da mine KEF enheders membran er i plastik.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum