Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 05:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Duelund kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Hej

Ups der kom en mail fra dig onsdag.

Onsdag nød jeg musikken. Og torsdag var der klub møde.

Jeg skynder mig at svare dig.

Med venlig hilsen

Hej Svend!
Skift samtidig med Enter tasten giver enkelt linieafstand, blot så du ved, hvorledes det kunstneriske indtryk øges!
Ellers er indholdet godkendt herfra
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Så Kubik, du skal ikke mobbe min formand!

(the Tomrum)

Og nej Kubik, rigtige mænd kører i taxi..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Hej

Ups der kom en mail fra dig onsdag.

Onsdag nød jeg musikken. Og torsdag var der klub møde.

Jeg skynder mig at svare dig.

Med venlig hilsen

Fantastisk !......... Jeg venter stadig med længsel  

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Her er en beskrivelse af kabler fra Acoustic Reality! De minder udfra beskrivelsen noget om Bertram og lidt om Duelunds!

Nogle kommentarer til konstruktionen eller erfaringer med lyden?

Without any artificial dielectric materials such as plastic, teflon or heatshrinking, but ONLY handmade of Mother Natures pureset raw materials, and with the absolutely BEST connectors on the market (100% equal to the NordOst very topline model connectors, the Neutrik RCA has several times been awarded to be the best connectors in the World). The flat fine-silver ribbons are so pure and clean that they will never oxidate. Because the dielectric is made of glassfibre with HOLES it acts equal to air (the Physical Laws states it is the second best dielectric in the World after pure air). Also, according the Physical Laws 99,99% solid and flat fine-silver is the fastest conductor of any material in room temperature. Could we do more to create a new state-of-the-art generation cable?

Nogle kommentarer til konstruktionen eller erfaringer med lyden?

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Du skulle vel aldrig have nogle billeder af de anlæg et sted Modifix?
Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:
Så Kubik, du skal ikke mobbe min formand!

(the Tomrum)
Og nej Kubik, rigtige mænd kører i taxi..

Hejsa!
Han trænger da lidt - synes du ikke?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt

Super du er online, jeg mangler nogle kommentarer til konstruktionen af AR kablerne!

Overvejer at tage et par sæt hjem for at teste dem! Men jeg kan ikke helt gennemskue, om man skal forvente noget mere af den konstruktion end af de andre danske sølv konstruktioner!

Men udfra beskrivelsen skulle det vel være lidt efter din religion

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

Hej Kurt

Super du er online, jeg mangler nogle kommentarer til konstruktionen af AR kablerne!

Overvejer at tage et par sæt hjem for at teste dem! Men jeg kan ikke helt gennemskue, om man skal forvente noget mere af den konstruktion end af de andre danske sølv konstruktioner!

Men udfra beskrivelsen skulle det vel være lidt efter din religion

Hej Thomas!
Religion er vist ikke min stærkeste side - desværre.
Jeg har aldrig prøvet Peter AR´s kabler, men jeg var tilstede en aften i Århus Musik og HIFI klub, hvor han demostrerede sine Ear forstærkere over et par af hans egne HTér.
Kablerne var nogle LC Audio fiduser, som iflg. Peter AR var rimelige til prisen. Som aftenen skred frem, undrede jeg og et par andre os over den besynderlige klemte lyd der fremførtes, men med i forsamlingen sad såmænd Søren Bertramsen - ham med "B" kablerne. På et tidspunkt sørgede vor formand Lasse Pedersen for, at "B" kablerne smuttede på. Og pludselig var der intet der var som før mere.
Kort efter dukkede "B" kablerne op som Acoustic Reality kabler.
Nu, som du selv er inde på, har han lavet nogle "kopier", som muligvis har lidt af det samme stof i sig.
Senere har jeg selv afprøvet "B" kablet hos mig selv - venligst udlånt af vor ærede formand Lasse Pedersen.
Det er ikke ligefrem blevet mit kabel, men hvis ikke jeg havde dem jeg havde, så ville jeg nok vældig meget overveje.
Til din orientering skal jeg oplyse, at jeg alene har afprøvet signalkablet med 1 leder i hver retning, monterert med Bullit Plugs.
Hvis du gerne vil have en beskrivelse af lyden af dem, så mener jeg Lasse er den bedste at spørge. Dog skal jeg da gerne være behjælpelig i en anden tråd om nødvendigt. Lasse låner dem sikkert gerne ud igen på venlig forespørgsel.

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

AR´s kabler er vist kun ca. 2 mdr. gamle og et helt nyt koncept. De har intet med hverken Bertram eller LC-audio at gøre. De har vist heller aldrig været i Århus.

MVH

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jah dem vi vist prøve en dag.

mvh. Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Sagen mir einmals Eriek..

Forsøgte din computer at begå selvmord imens du afsendte ovenforstående meddelelse eller er Du begyndt at kommunikere"Vassago-style"?

Og mange tak for sidst, det var hyggeligt.

Mvh. Jens/Modifix, - var det på tirsdag igen?

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Asbjørn spurgte als pastet:

Du skulle vel aldrig have nogle billeder af de anlæg et sted Modifix?

Dertil må Modifix svare"at hans digicam altid er redebon"-især hvis han lige gider indkøbe et ekstra sæt elementer...

Er der noget specielt duelundisteri Asbjørn er særligt interesseret i?

Mvh. Jens/Modifix, der nu vil gå ind ved siden af og forstyrre sin overbo med musik hele natten..

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

Det er da sjovt som dette emne interesserer så meget. De der har dem er glade for dem. Det fremgår tydeligt af ovenstående indlæg.
De der har haft dem og ikke kunnet lide dem har så blot en smag, der ikke ligner min. Vi lever jo i en fri verden, hvor også den enkeltes valg er ganske frit. Jeg vil ihvertfald ikke pådutte nogen noget.
Alene i frihedens navn bør der også være plads til dem. De er i hvertfald anderledes og ikke gammel vin på nye flasker. 

Kablerne er udviklet til at gengive det signal der er på skiven/CD'en/DVD'en på en måde så lytteren kan forstå hvad der foregår, såmænd ikke andet. Det ville blive en laaaang historie at forklare den lange udvikling, som endte i udglødet fladvalset sølv, omvundet med silke, dybbet i linolie, hvorom der har været så mange rigtig vittige bemærkninger, at de næste 3 elementer, der efterhånden kom til, er tiet med. Simpelthen for at undgå overbelastning af hospitalernes afdeling for af bare grin flækkede maver .

Det er så overmåde simpelt, har man først forstået at der er et høreorgan og et hørecenter, der skal kunne forstå det gengivne.

Et anlæg samlet set, skal blot opfylde nøjagtig de samme "regler" som luftens transport af lyd har udstukket. De regler er vi underlagt for naturlige lyd, hvorfor så ikke også for gengiven lyde.

Kabler er kun et lille hjørne i den samlede process.  Der er en laaaang tråd at sætte sig ind i.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Jah Jens, vi er lige gamle, så du må ha`lært det i skolen.

Oversættelse følger: Jeg kunne godt tænke mig at lytte til AR. kablerne, bare for at udvide min horisont.

Og selv tak for sidst.                         mvh. Eriek

Sagen mir einmals Eriek..

Forsøgte din computer at begå selvmord imens du afsendte ovenforstående meddelelse eller er Du begyndt at kommunikere"Vassago-style"?

Og mange tak for sidst, det var hyggeligt.

Mvh. Jens/Modifix, - var det på tirsdag igen?

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jens jeg glemte at svare dig på et spørgsmål.

Ja på tirsdag kommer Andre og Steen ud på en lille køretur.

Ht. skal justeres ind så jeg kan få mest rigtig lyd.

mvh. Eriek

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:

Det er da sjovt som dette emne interesserer så meget. De der har dem er glade for dem. Det fremgår tydeligt af ovenstående indlæg.
De der har haft dem og ikke kunnet lide dem har så blot en smag, der ikke ligner min. Vi lever jo i en fri verden, hvor også den enkeltes valg er ganske frit. Jeg vil ihvertfald ikke pådutte nogen noget.
Alene i frihedens navn bør der også være plads til dem. De er i hvertfald anderledes og ikke gammel vin på nye flasker. 

Kablerne er udviklet til at gengive det signal der er på skiven/CD'en/DVD'en på en måde så lytteren kan forstå hvad der foregår, såmænd ikke andet. Det ville blive en laaaang historie at forklare den lange udvikling, som endte i udglødet fladvalset sølv, omvundet med silke, dybbet i linolie, hvorom der har været så mange rigtig vittige bemærkninger, at de næste 3 elementer, der efterhånden kom til, er tiet med. Simpelthen for at undgå overbelastning af hospitalernes afdeling for af bare grin flækkede maver .

Det er så overmåde simpelt, har man først forstået at der er et høreorgan og et hørecenter, der skal kunne forstå det gengivne.

Et anlæg samlet set, skal blot opfylde nøjagtig de samme "regler" som luftens transport af lyd har udstukket. De regler er vi underlagt for naturlige lyd, hvorfor så ikke også for gengiven lyde.

Kabler er kun et lille hjørne i den samlede process.  Der er en laaaang tråd at sætte sig ind i.

mvh  Steen Duelund

Hej Steen!
Jamen emnet er bl.a. hot fordi, der faktisk er lige så stor forskel på kabler som der er på forstærkere, og det er jo ikke så lidt. Hertil er der nogen der forlanger mange mange tusinde kroner for deres kabler, hvilket indikerer, at der er brugt rumfartsvidenskab, molekylær højteknologi og en masse andet man nu kan få folk til at tro på.
Det interessante ved dina kabler er så, at du ikke gør brug af alle disse underlige markedsføringstiltag, men i højere grad baserer valgene på simple iagttagelser.

Du skriver at kablerne er udviklet til, at gengive det der er på skiverne på en måde, så man kan forstå det.
Vil det sige, at det ikke har været 100% korrekt transmission der har været målet i udviklingen?
Hvordan sikrer du dig, at alt udstyr ender med at transmittere på en forståelig måde?
Eller kan man bare ikke det?

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Dertil må Modifix svare"at hans digicam altid er redebon"-især hvis han lige gider indkøbe et ekstra sæt elementer...
Er der noget specielt duelundisteri Asbjørn er særligt interesseret i?

Jeg kunne godt tænke mig at se nogle nærbilleder af dine højtalere.

Mvh Asbjørn
Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Okay medlem Eriek, jeg ville ellers tro at André's bil (okay, André's transportmiddel) lå_meget_bedre i svinget hvis mine let overvægtige 111Kg(jule-fedtkant)sad på bagsædet..

(det var ihvertfald hvad både FC og MP på det allerbestemteste mente i torsdags..)(man hørte ikke specielt meget til de to defekte tårnlejer..)

Mvh. Jens/Modifix, - næsten ohne efterladenkaber, da allerhøjest lidt silke og loddeklatter..

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Okay medlem Eriek, jeg ville ellers tro at André's bil (okay, André's transportmiddel) lå_meget_bedre i svinget hvis mine let overvægtige 111Kg(jule-fedtkant)sad på bagsædet..

(det var ihvertfald hvad både FC og MP på det allerbestemteste mente i torsdags..)(man hørte ikke specielt meget til de to defekte tårnlejer..)

Mvh. Jens/Modifix, - næsten ohne efterladenkaber, da allerhøjest lidt silke og loddeklatter..

Der var vist kommet linolie i luftaffjedringen.....

Mvh.

Frederik Carøe

Mantra Sound 

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Ach Asbjørn, hvis du pr. privatbesked opgiver en virksom mailadresse, så vil jeg fotografere og skrumpe en mindre mængde adækvat billedmateriale..

Mvh. Jens/Modifix, - der også har lidt andet svært sært at bestille i eftermiddag..

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes