Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
aanonymoss skrev:
ja der blev skiftet computer i den mod betaling desværre |
|
|
Hvad måtte du give for at få skiftet computeren? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
aanonymoss skrev:
det ser ud til at de ikek har lagt den nye vers ind igen. hvordan kunne jeg tjekke det? og hvad gør jeg hvis det er tilfældet |
|
|
du tjekkker det ved at slukke for powerknappen (ikke standby). Hold surround param og status knapperne inde mens du tænder for strømmen igen.
Den nyeste version hedder:
MAIN: 01.00
SUB: 00.50
DSP: 00.04 __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så må den ind til klubben igen, troede bare de lagde den nye version ind hvor gammel er den version så jeg har. Og hvad er forskellen på den og den nye.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener at der er kommet 2 opdateringer i år, den første er den der f**ker med netværket den anden retter det igen. Jeg har stadig et lille program der burde kunne rette det med netværket hvis det er.
Versionen før det er fra starten af 2007, det er den der indeholder multichannel pcm via hdmi.
men hvad kostede det at skifte computeren, jeg har lavet samme nummer som dig __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hvis netværket ikke dur efter den har været til rep. så skal den jo laves på garantien.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men vil næsten ikke undvære den. men bliver jeg nød til jo :_(
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
har fået min tilbage efter at have fået skiftet CPU'en i dag. Jeg tror nok der er nyeste firmware på, men fjernbetjeningen virker så overhovedet ikke til apparatet - typisk. Tilbage til rep. og en måneds ventetid igen.
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej hvordan virker netværk funktionen til man kan styrer ens denon
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tilslut netværkskabel.
hvis du selv har en router til at uddele IP adresser ville jeg sætte DHCP til off og give den en fast IP adresse. Indstillingerne er de samme som til din PC, bortset fra IP adressen.
Hvis du ikke selv har en router skal du ikke gøre noget (mener DHCP er slået til som standard). Den henter selv IP adressen, du kan se den i netværksindstillingerne. Du indtaster receiverens IP adresse i din browser. Så skulle der gerne komme en menu frem. Du skal bare være opmærksom på at den ikke kan finde ud af det, hvis den allerede står på en indgang hvor der er tildelt en HDMI indgang, men f.eks. TV'et ikke er tændt. Så leder den efter HDMI info i al fremtid (eller du skifter indgang på fjernbetjeningen og opdaterer browsersiden) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da lige jeg vil nævne at hele interfacet med netværk og netradio er blevet MEGET hurtigere med den seneste firmware opdatering
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 22 November 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en AVC A11XV. Ved i om fremgangsmåden er den samme som ved 4306eren mht. til opdateringen? Og er der evt. nogle der ved hvad den nyeste opdatering til min hedder?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror det er det samme.
firmware.denon-online.eu/index.php
du skal bare indtaste serie nummer, så kommer der både opdateringer (et lille program) og en guide i .pdf format. Bare husk at det er på eget ansvar, garantien dækker ikke. Der kommer en advarsel om det på tysk. Jeg fik dækket noget af udgiften på reperationen pga garanti, men ikke det hele. Ang. opdateringer tror jeg der er "official" tråd på AVS, hvor den seneste er nævnt, det er der i hvert fald på de fleste andre.
Men jeg kan da komme med et par tips, som kan spare dig penge til rep.
1. Man SKAL bruge en pc med windows XP eller ældre, ellers crasher programmet og gør forstærkeren ubrugelig (i bedste fald kommer der bare en oplysning med at det ikke lykkedes).
2. Stop firewall og andre sikkerhedsprogrammer inden opdateringen.
3. Brug ikke trådløst netværk
4. Skriv dine indstillinger ned, nogle opdateringer sletter de nuværende.
Selvom det er gået galt 1 gang er det de andre to gange der er kommet opdateringer gået godt for mit vedkommende. Punktet med windows XP er ikke en valgmulighed, forstærkeren skal til rep. bagefter.
Jeg kan ikke fortælle dig hvilken opdatering der er den nyeste til din, da man ikke kan komme ind på opdateringssiderne uden at indtaste serienummer. Man skal dog være opmærksom på at nogle opdateringer kræver en tidligere. Man kan altså ikke nødvendigvis opgradere fra version 1 til version 4 (eksempel) direkte. Måske er version 2 eller 3 påkrævet. Hvis du er den mindste smule i tvivl om du har lyst til at gøre det selv, så lad være - hfk gør det gratis og dér dækker garantien hvis det går galt. Jeg gav 1500 kr for udskiftningen af CPU'en, ca. halv pris. Det er næsten stensikkert ikke lige så billigt i den større model.
Hvis du ikke har opdateret før er jeg sikker på at der er nogle ting i opdateringerne du kan bruge. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2008 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad mener du med hdmi indgang
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
du skal bare indtaste serie nummer, så kommer der både opdateringer (et lille program) og en guide i .pdf format. Bare husk at det er på eget ansvar, garantien dækker ikke. Der kommer en advarsel om det på tysk. Jeg fik dækket noget af udgiften på reperationen pga garanti, men ikke det hele. Ang. opdateringer tror jeg der er "official" tråd på AVS, hvor den seneste er nævnt, det er der i hvert fald på de fleste andre.
1. Man SKAL bruge en pc med windows XP eller ældre, ellers crasher programmet og gør forstærkeren ubrugelig (i bedste fald kommer der bare en oplysning med at det ikke lykkedes).
Selvom det er gået galt 1 gang er det de andre to gange der er kommet opdateringer gået godt for mit vedkommende. Punktet med windows XP er ikke en valgmulighed, forstærkeren skal til rep. bagefter.
Jeg kan ikke fortælle dig hvilken opdatering der er den nyeste til din, da man ikke kan komme ind på opdateringssiderne uden at indtaste serienummer. Man skal dog være opmærksom på at nogle opdateringer kræver en tidligere. Man kan altså ikke nødvendigvis opgradere fra version 1 til version 4 (eksempel) direkte. Måske er version 2 eller 3 påkrævet. Hvis du er den mindste smule i tvivl om du har lyst til at gøre det selv, så lad være - hfk gør det gratis og dér dækker garantien hvis det går galt. Jeg gav 1500 kr for udskiftningen af CPU'en, ca. halv pris. Det er næsten stensikkert ikke lige så billigt i den større model.
Hvis du ikke har opdateret før er jeg sikker på at der er nogle ting i opdateringerne du kan bruge.
|
|
|
Hej Brasch.
Tak for oplysningerne 
Jeg har ikke opdateret den før så jeg er sikker på der er noget, at hente i den nye firmware for mit vedkommende.
Mit problem er dog at jeg også selv har vista men jeg kender da en del, der arbejder i HFKh, så mon ikke den kan klares ad denne vej
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
aanonymoss skrev:
hvad mener du med hdmi indgang |
|
|
hvis receiveren står på en indgang/du selv vælger en indgang, hvor du har tildelt en hdmi indgang og kilden er slukket. Så står der i browseren bare at den leder efter HDMI informationer. Men det er jo først når du har fået det til at virke.
Den letteste måde er at lade DHCP stå til on, gå ind i netværksindstillinger og aflæs IP adressen. Skriv IP adressen ind i din browser og wupti. Inde i netværksindstillinger skal du lade "power saving standby" stå til "off", hvis du skal finde den i browseren mens den er slukket.
For at bruge netradio/streaming fra PC, skal du vælge indgangen AUX/Net (som standard er det bare AUX, men det kan vist ændres). Derinde kan du browse i menuen, der er endda en hjælp funktion. Du skal have installeret windows media player og indstille det korrekt for at kunne streame fra PC (det er noget lettere hvis du stadig har en gammel version med Windows Media Connect). Af danske netradioer er der vist kun Radio 100FM i øjeblikket. Man kan vist tilføje sine egne, men det har jeg endnu ikke fået til at fungere. Man kan gemme dem man bruger mest i sine favoritter, hvilket er godt når nu der er så mange at vælge imellem.
Udover at den ikke kan sende 1080p24 igennem og dekode HD audio, så kan den receiver næsten alt. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
brasch skrev:
Hvis du ikke har opdateret før er jeg sikker på at der er nogle ting i opdateringerne du kan bruge.
|
|
|
Hej Brasch.
Tak for oplysningerne 
Jeg har ikke opdateret den før så jeg er sikker på der er noget, at hente i den nye firmware for mit vedkommende.
Mit problem er dog at jeg også selv har vista men jeg kender da en del, der arbejder i HFKh, så mon ikke den kan klares ad denne vej
MVH WRONG
|
|
|
Det var forresten ikke for at skræmme nogen fra at gøre det selv, men jeg synes måske en advarsel var på sin plads (jeg vil nødig opfordre nogen til at gøre noget der ødelægger deres udstyr).
Problemet med at få opdateret den hos HFK er bare at den skal på værksted og det tager så pokkers lang tid i forhold til at gøre det selv. Jeg ville da opdatere min selv igen, men nu ved jeg tilfældigvis at den seneste opdatering er den sidste Denon selv tager initiativ til, så med mindre der er nogen der opdager deciderede fejl i softwaren kommer der ikke flere __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er åbenbart ikke kun fjernbetjeningen der ikke dur, det er også målemikrofonen. Gad vide hvilken model min software passer på, for det kan da vel umuligt være min egen?
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad kan jeg gøre hvis denonen siger connection down under radio? via nettet.
den vil simpelhen ikk virke
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, så er der nok ikke forbindelse ud af stuen. Det er ikke alle udbydere der tillader flere pc'er samtidigt.
|
Til top |
|
|