Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 03:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken LCD skærm er værd at vente på? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
 Så jeg holder fast i hvad jeg siger ligegyldig hvad du mener.


Det er INDISKUTABELT FAKTA at ting ikke brænder fast 'efter ingen tid'. Du kan mene hvad du vil om det andet (at du så har set dig tilfreds med et LCD TV er så noget man kan undre sig over), men at påstå som du gør om indbrænding holder simpelthen ikke.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Mr. Anderson skrev:
 Så jeg holder fast i hvad jeg siger ligegyldig hvad du mener.


Det er INDISKUTABELT FAKTA at ting ikke brænder fast 'efter ingen tid'. Du kan mene hvad du vil om det andet (at du så har set dig tilfreds med et LCD TV er så noget man kan undre sig over), men at påstå som du gør om indbrænding holder simpelthen ikke.

Jeg kan nu ikke forstå hvorfor dette nager dig så meget, jeg har oplevet igen og igen at mit gl. Pana 42PX70 have indbrænding efter 2-3-4-5 min. det betegner jeg som kort tid, dette er set med min PS3 efter lidt Motor Storm og med computer hvor den står i media player. Jeg har sågad set det efter en film på små to timer fra min HD-DVD afspiller hvor jeg kan skæmte de sorte bjælker og tekst bagefter.

Det positive er så at disse skygger efter indbrænding går væk på samme tid som de kommer eller hurtigere.

Grundet til LCD er mere skarphed, og ingen risiko for indbrænding nu hvor jeg benytter PS3 og computer. Plus denne D3000 har DVB-C tuner som jo kun kan være en fordel. Farven kan vi godt blive ening om ikke er pænt på LCD kontra Plasma, men der er lige så meget sort niveau i denne D3000 som PX70. Så jeg har ikke mistet noget efter min vudering.

Jeg kan fornemme lidt at du er farvet af Plasma teknologien frem for LCD sårn som du skriver og bliver fornærmet, og fred med det, jeg syntes også det er gode aparater men det kommer jo an på ens brug af tv'et som gør valget om LCD eller Plasma. (Ret mig hvis jeg er forkert på den )



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

DVB-C giver mulighed for at se digital-tv via kabel-tv ikke?

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
DVB-C giver mulighed for at se digital-tv via kabel-tv ikke?

Jo.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

AM-E skrev:
DVB-C giver mulighed for at se digital-tv via kabel-tv ikke?

Jo.



Ok. Er det så bare at smække antenne-kablet ind i væggen, og wupti, digitalt-tv eller skal man tilmelde sig hos TDC?


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
Jeg kan nu ikke forstå hvorfor dette nager dig så meget, jeg har oplevet igen og igen at mit gl. Pana 42PX70 have indbrænding efter 2-3-4-5 min. det betegner jeg som kort tid, dette er set med min PS3 efter lidt Motor Storm og med computer hvor den står i media player. Jeg har sågad set det efter en film på små to timer fra min HD-DVD afspiller hvor jeg kan skæmte de sorte bjælker og tekst bagefter.

Det positive er så at disse skygger efter indbrænding går væk på samme tid som de kommer eller hurtigere.

tja, min pioneer var meget slem i starten (det første halve år), nu er der ikke rigtigt noget længere. Jeg ved godt de kloge hoveder siger 200timer, men det tror jeg nu er ret forskelligt. Måske du skulle have givet det en chance? men igen, det skal vi andre jo ikke bestemme



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Ok. Er det så bare at smække antenne-kablet ind i væggen, og wupti, digitalt-tv eller skal man tilmelde sig hos TDC?

Læs her.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

AM-E skrev:

Ok. Er det så bare at smække antenne-kablet ind i væggen, og wupti, digitalt-tv eller skal man tilmelde sig hos TDC?

Læs her.





Forstår bare ikke, hvorfor det har taget så lang tid for producenterne, at integrere en DVB-C tuner?


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Forstår bare ikke, hvorfor det har taget så lang tid for producenterne, at integrere en DVB-C tuner?

Ja, jeg ser bestemt også frem til at Pioneer putter DVB-C i deres tv. Så slipper jeg for den elendige Sagemboks .



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Mr. Anderson skrev:
Jeg kan nu ikke forstå hvorfor dette nager dig så meget, jeg har oplevet igen og igen at mit gl. Pana 42PX70 have indbrænding efter 2-3-4-5 min. det betegner jeg som kort tid, dette er set med min PS3 efter lidt Motor Storm og med computer hvor den står i media player. Jeg har sågad set det efter en film på små to timer fra min HD-DVD afspiller hvor jeg kan skæmte de sorte bjælker og tekst bagefter.

Det positive er så at disse skygger efter indbrænding går væk på samme tid som de kommer eller hurtigere.

tja, min pioneer var meget slem i starten (det første halve år), nu er der ikke rigtigt noget længere. Jeg ved godt de kloge hoveder siger 200timer, men det tror jeg nu er ret forskelligt. Måske du skulle have givet det en chance? men igen, det skal vi andre jo ikke bestemme

Helt iorden, havde faktisk lade skærmen stå nogle timer så den opnåde godt samlagt 130-150 timer men havde samme brun-in effekt derefter selv med halv styrke på indstillingerne  

Jeg vil dog ikke banlyse Plasma, tvært imod er jeg lun på G8 fra Pioneer, men bruger skærmen med PS3 og PC så når jeg ikke gør det mere så er det nok Plasma



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
Jeg kan nu ikke forstå hvorfor dette nager dig så meget, jeg har oplevet igen og igen at mit gl. Pana 42PX70 have indbrænding efter 2-3-4-5 min. det betegner jeg som kort tid, dette er set med min PS3 efter lidt Motor Storm og med computer hvor den står i media player. Jeg har sågad set det efter en film på små to timer fra min HD-DVD afspiller hvor jeg kan skæmte de sorte bjælker og tekst bagefter.


Du kender vist ikke forskellen på retention og indbrænding. Førstnævnte er per definition ikke farligt.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Gerdes skrev:

AM-E skrev:

Ok. Er det så bare at smække antenne-kablet ind i væggen, og wupti, digitalt-tv eller skal man tilmelde sig hos TDC?

Læs her.





Forstår bare ikke, hvorfor det har taget så lang tid for producenterne, at integrere en DVB-C tuner?

Du skal for det første være på et antenne net hvor telia eller TDC kan tilbyde digital modtagelse, derefter skal du have tilmeldt dig digital modtagelse og have en kort fra udbyderen plus viaccess pcmcia kort som passer ind i ci-slotten, så køre det

En stor grund til der ikke er DVB-C tuner i tv'erne er jo at tv'erne ikke bliver produceret til lille DK men til verden. Så hvis DVB-C dele i verden ikke udgør en stor nok indtjening/brug så hvorfor smide det i tv'et? og ikke sælger det lidt billigere. Selvfølgelig bliver tv'erne ændret lidt fra asien til EU men de bliver jo produceret samme tid i de fleste tilfælde.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Mr. Anderson skrev:
Jeg kan nu ikke forstå hvorfor dette nager dig så meget, jeg har oplevet igen og igen at mit gl. Pana 42PX70 have indbrænding efter 2-3-4-5 min. det betegner jeg som kort tid, dette er set med min PS3 efter lidt Motor Storm og med computer hvor den står i media player. Jeg har sågad set det efter en film på små to timer fra min HD-DVD afspiller hvor jeg kan skæmte de sorte bjælker og tekst bagefter.


Du kender vist ikke forskellen på retention og indbrænding. Førstnævnte er per definition ikke farligt.

Vi kan godt kalde det retention hvis det hjælper lidt  men stadigvæk en trals ting ved plasma.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes