Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: For dumt!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Kalle_dk.

Nu skal man jo ikke have brugt ret lang tid på diverse fora, eller kende nogle andre hifi-interesserede der ikke, i daglig tale omtaler HFK som "klubben"

MVH WRONG

Er det "den nemme løsning" der er fornærmelsen ?

Vær du kun glad for at du ikke var "kunde" for 20-30 år siden, der ville nogle af annoncerne have givet dig hjertestop, her tænker jeg først og fremmest på annoncekrigen mellem den etablerede branche  og lavpris-direktetildig-branchen 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
... Det kan osse være der menes HERLEV hifiklub (eller måske en swingerklub)

Du og dine jyske fordomme, det er godt nok hovedstaden men der udføres ikke usædelige ritualer i HHFK under møderne

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
wrong skrev:

Kalle_dk.

Nu skal man jo ikke have brugt ret lang tid på diverse fora, eller kende nogle andre hifi-interesserede der ikke, i daglig tale omtaler HFK som "klubben"

MVH WRONG

Vær du kun glad for at du ikke var "kunde" for 20-30 år siden, der ville nogle af annoncerne have givet dig hjertestop, her tænker jeg først og fremmest på annoncekrigen mellem den etablerede branche  og lavpris-direktetildig-branchen 

Jo....fin vinkel Bjørn. Idag er "klubben" blevet alt det som de ikke ville være. Nu er det TV, Surround, farvekataloger, bærebarlyd...inkompetente personale...jeg synes endda at jeg har set en "hifi-klubben" Hi-ace i Københavns gader.....en tro kopi af Fona, Merlin. De mangler bare foto fremkaldelse for at sortimentet er helt i top.

Hvem siger tiderne ikke skifter?

Mvh

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
bjørn skrev:
wrong skrev:

Kalle_dk.

MVH WRONG

Jo....fin vinkel Bjørn. Idag er "klubben" blevet alt det som de ikke ville være. Nu er det TV, Surround, farvekataloger, bærebarlyd...inkompetente personale...jeg synes endda at jeg har set en "hifi-klubben" Hi-ace i Københavns gader.....en tro kopi af Fona, Merlin. De mangler bare foto fremkaldelse for at sortimentet er helt i top.

Hvem siger tiderne ikke skifter?

Mvh

Klubben er, i lighed med Merlin, Fona osv osv "den nemme løsning" på samme måde som Brugsen, Bilka m.fl. er det på dagligvareområdet. Selv deres husstandsomdelte annoncer er magen til. Det er den foretningsmodel de har valgt og fred være med det.

Både HiFi Klubben og Audioscan blev jo startet på et, efter forholdende, lettere anarkistisk koncept hvilket resten af branchen ikke havde det ret godt med, men i dag er de jo faldet godt og grundigt "til patten"

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

De test jeg har set af Sonus Faber højttalere har vist frekvenskurver som har fået mig til at tænke at de ikke burde have lov til at fremstille højttalere. Hvis man synes om deres produkter så må det vist skyldes manglende justering af høreapparatet.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Diamagnetic] De test jeg har set af Sonus Faber højttalere har vist frekvenskurver som har fået mig til at tænke at de ikke burde have lov
til at fremstille højttalere. Hvis man synes om deres produkter så må det vist skyldes manglende justering af høreapparatet. [/
QUOTE]

Du burde ha en medalje for den udtagelse       godt sagt   du har sku fundet ud af hvad det drejer sig om når man skal lytte til afspillet musik
flot.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
De test jeg har set af Sonus Faber højttalere har vist frekvenskurver som har fået mig til at tænke at de ikke burde have lov til at fremstille højttalere. Hvis man synes om deres produkter så må det vist skyldes manglende justering af høreapparatet.

Jeg kan generelt heller ikke lide deres højttalere (gulvmodellerne er decideret ringe), men har da hørt dem lyde ok et par gange. De har intet med hi-fi at gøre i mine ører, men holder prisen godt og er pæne, så mon ikke det er derfor de sælger så godt - snobeffekten er jo i top.

De nyrige står jo i kø for at skille sig ud fra mængden, og søger lige børn at lege med. Her er sonusfaberclub et godt eksempel på et sted, hvor snobberne klapper hinanden på skulderne...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Kalle_dk.

MVH WRONG

how.. i fik mig der... var det ikke kafe klubben manden skriver om? tag det dog med ro... manden vil bare sælge lidt.. han giver endda sin mobil telefon til folk..:)

god weekend...

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic og David.

Er vi ikke lidt off topic nu. Der er vel ingen grund til at genere Sonus Faberejere, fordi I foretrækker en anden lyd. Tråden handler om en annonce, som intet har med Sonus Faber at gøre.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jaa... måske skulle man ringe - og høre nogle af de gode råd han kender til
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Jeg synes en stor del af tråden går med at diskutere hvorvidt Hifihuset's udtalelser er rigtige eller forkerte. Det er jo slet ikke dét der er relevant - uanset om Hifiklubben leverer seriøse produkter eller ej, og uanset om Sonus Faber lyder godt eller ej, så har det aldrig været nogen særligt god idé at udtale sig negativt om sine konkurrenter. Om det er lovligt eller ej, er egentlig heller ikke specielt interessant - det interessante er at når man nedgør konkurrenter, så er det i sidste ende _altid_ ris til egen røv. Jeg har aldrig mødt en kunde der har syntes jeg var mere seriøs, fordi jeg var i stand til at nedgøre konkurrenterne. Jeg har nogle gange gjort det, fordi jeg ikke har kunnet lade være, og fordi det nu engang var min ærlige mening, men jeg har altid fortrudt det bagefter og betragtet det som et svaghedstegn.

Jeg vil dog sige at det godt kan lade sig gøre at informere kunder om hvad man mener om konkurrerende produkter og hvordan de yder i forhold til sine egne, uden at det bliver til en nedgørelse af produktet. Hifihuset's egen udlægning af den "famøse" PB om Sonus Faber højttaleres formåen, er i mine øjne ikke en nedgørelse. Problemet er at den er blevet opfattet som en nedgørelse, og så er det nu engang sådan at det som forretningsdrivende per definition er éns eget ansvar at folk ikke misforstår budskabet. Hvis en annonce opfattes negativt af kunderne, så nytter det ikke noget at fortælle kunderne hvorfor de tager fejl, så må man kigge på om man kunne have formuleret sig anderledes.

Just my 2 cents, jeg skal ikke bestemme hvordan andre driver forretning.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Jaa... måske skulle man ringe - og høre nogle af de gode råd han kender til

"gå aldrig tilbage til en fuser", sagde sælgeren til hans assistent 

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
De test jeg har set af Sonus Faber højttalere har vist frekvenskurver som har fået mig til at tænke at de ikke burde have lov til at fremstille
højttalere. Hvis man synes om deres produkter så må det vist skyldes manglende justering af høreapparatet.   

Jeg kan generelt heller ikke lide deres højttalere (gulvmodellerne er decideret ringe), men har da hørt dem lyde ok et par gange. De har intet
med hi-fi at gøre i mine ører, men holder prisen godt og er pæne, så mon ikke det er derfor de sælger så godt - snobeffekten er jo i top.

De nyrige står jo i kø for at skille sig ud fra mængden, og søger lige børn at lege med. Her er sonusfaberclub et godt eksempel på et sted, hvor
snobberne klapper hinanden på skulderne...

Hmm

Som forhåndværende musiker og stadig guitar spiller kan jeg personligt ikke bruge ultra præcision til ret meget.
Når man spiller musik eller går til concert   og   man sku lave en målning af hvad man hørte vil det måle så dårligt at man ifølge Diamagnetic
nok sku henrettes.

Men for mange er det netop til koncerter man oplever de størrste musikalske oplevelser , alle der spiller musik har til tider oplevet suste også i
det lille beton øvelokale , øjeblikke hvor det hele smelter sammen til en højre enhed hvor man bliver bevæget og fuld af lykke.

Og Hvad er der nu galt i at kunne lide en smuk højtaler ? hvorfor skal alt andet luksus være flot på nær hifi højtalere ?
Er det noget kun grimme menneskser syntes fordi de er misundelige på alt hvad der er smukt ?

Nu har jeg lytted til måske 30/40   forskellige gulv højtalere efter hånden, og at tro sonus faber folk vælgere mest på grund af snop er en lige
så stor misforståelse som at kun grimt hifi lyder godt.

Hvad skal man dog gøre for at retfærdiggøre hvad det er man føler for når det ikke teknisk   kan bevises?

Når jeg sad foran et sæt cremonaer hvor en linn chakra forstærker var sat til (2 mærker som der af en eller anden grund er et had til i hifi nørde
verdenen ) og oplever noget jeg ikke tilnærmelsvist har oplevet i nogen anden hifi sammenhæng hvorfor sku jeg ikke købe det ?

sku jeg istedet kikke på målningerne fra en anmeldelse og siger nej dem vil jeg bestemt ikke have fordi de kan jo umuligt lyde godt ,   også
selvom de spillet musikken som var det i himlen selv ?

Nej Køb noget der måler godt og skide være med hvad dit hjerte siger dig .

Nogen ku sige hold da op nogle flotte målninger de ligner godt nok noget gud har skabt på en vred dag og derfor må de jo lyde l godt for
ellers var dette desingn aldrig blevet valgt hmm det føles rart.       hmm der kommer da lyd ud af dem og jeg høre så mange detaljer i lyden at
det er det enese jeg ligger mærke til    og de har en udsøgt analytisk evne til at lade mig glemme musikken og kun koncentraere mig om
detaljerne i lyden.
dem tar jeg

For mig at se er der to poler inde for hifi mennekser i den ene ende er der dem der analysere lyden i bider og lytter efter hvor mange detaljer og
hvor stor lydscenen er   som det tilsyneladen eneste formål, og hvor musikken egentlig bare er et redskab , det er også i denne kategori man
finder dem der ikke kan lide sonus faber højtalere.

Så er der den helt anden ende som typisk er mennesker der altid har elsket musik om det så var igennem radioen eller fjernsynet .
Bare musikken er god .
Her er målet glæden ved at lytte til musik og nu mere det given anlæg formå at forføre en ind i musikken nu bedre faktisk er det ultimative mål
at man glemmer hifi og nyde musikken istedet   her finder du sonus faber tilhængere .

Der er ikke noget der er mere rigtigt end noget andet for mange er sonus faber lige sagen af de præcis samme ting som gør at andre ikke kan
lide dem.

mvh

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Harmonic; det er rigtig heldigt for dig, at du efter mange år har fundet de helt rigtige højttalere for dig.

Det mærke du har fundet, kan det, som andre lyttere synes andre mærker kan for dem - der er ikke nogen endegyldig ophøjet sandhed om det bedste.

Men du er, for Gud ved hvilken gang, ved at hijacke tråden, så ikke mere SF-snak, vel?

Og lige et pip til dem som tror jeg har overtrådt grænser i fht markedsføringsloven, niks, jeg har slet ikke været i nærheden af sammenlignende annoncetekst.

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jeg vil dog sige at det godt kan lade sig gøre at informere kunder om hvad man mener om konkurrerende produkter og hvordan de yder i forhold til sine egne, uden at det bliver til en nedgørelse af produktet. Hifihuset's egen udlægning af den "famøse" PB om Sonus Faber højttaleres formåen, er i mine øjne ikke en nedgørelse. Problemet er at den er blevet opfattet som en nedgørelse, og så er det nu engang sådan at det som forretningsdrivende per definition er éns eget ansvar at folk ikke misforstår budskabet. Hvis en annonce opfattes negativt af kunderne, så nytter det ikke noget at fortælle kunderne hvorfor de tager fejl, så må man kigge på om man kunne have formuleret sig anderledes.

Just my 2 cents, jeg skal ikke bestemme hvordan andre driver forretning.

Ja hvis man har hørt det før man udtaler sig.

Men det tro jeg ikke mange gør, jeg kan godt huske hvordan jeg blev belært af nogle når jeg var ude for at bruge penge, men sådan er det nu med alt man køber idag.

Jeg siger heller smut over og hør det der hvor de sælger det.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok holde min mund om sonus faber   

Syntes bare der var 2 indlæg foroven der fortjente en tilbagemelding

mvh

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Brian7500 skrev:
Bradman skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Tag nu lige en sommerslapper her!

Jeg har ikke noget at gøre med og for Hifihuset, men at han lige nævner en konkurent, uden endda at skrive noget om dem i øvrigt synes jeg nu ikke berettiger til den slags mishagsytringer.

Hvor er I allesammen henne, når producenter, importører og andet godtfolk med fuldt overlæg fupper sig til opgivelser og data, som de end ikke er i nærheden af.

I øvrigt tror jeg ikke sådan at omsætningen i klubben påden måde lader sig påvirke af ta blive nævnt her.

Enig, Klubben lider ikke overlast......og "billedet" af endnu en som har købt et anlæg i "klubben" er et metafor vi alle kender...... sådan en NAD 7240 og et sæt Dali 4B....og en Denon CD. Et fornuftigt køb mener mange.....men når man bliver voksen, så er det vel ikke det samme "klub-anlæg" man søger. Billedeggørelsen er sådan set helt ok.  

Jeg er dog ikke enig med Hifi-huset omkring at man skulle være så latterlig at spille på det samme de næste 20 år.....så er man nok en slags fornufts-entusiast....hvis ordet entusiast overhovedet kan bruges i denne sammenhæng. Et "folke-anlæg" som alle på mit kollegium havde for 15 år siden.

Havde man nu sådan et anlæg, så købte man helt sikkert også den billigere harvarti ost fra lokal-brugsen. Den kan stort set bruges til alt. Meeeeen, på et tidspunkt er flødehavartien bare ikke særlig lækker mere og penge har man fået flere af imellem hænderne. Nu er der råd til rigtig pizza-ost......måske endda en færdigkøbt Don Dario Pizza. På det tidspunkt i livet mener Levesen nok at man er moden til et rigtig anlæg som koster mere end 10.000 kr. inkl. højttalere. Det er vel ikke så slemt. 

Fred være med klubben -  og de må iøvrigt være glade for selv den negative opmærksomhed tråden her kan skabe. Som Simon havde sagt.

PS: Husk nu ikke at skode andre ved enhver lejlighed. At dømme udefra tråden, så er der stadige mange indebrændte hifi-nørder i koret, og der er som altid de samme latterlige gengangere. Det er vist ikke hifi-huset som har et problem her.  

Mvh

Brad 

Nåh nu er folk vel ikke nødvendigvis latterlige, fordi de har en anden holdning end dig, Bradman...

Men når det er sagt, er jeg enig med dig hvad angår Hifiklubben.

De mister næppe noget ved sådan en reklame her.

Den anden side derimod, med at en forhandler skal fortælle dig hvad der er det bedste for dig. Se den synes jeg er sværere at fordøje.

Hej Brian..

Som udgangspunkt synes jeg ikke det er ok at kalde nogen for latterlige. Enig

Jeg MENER faktisk at korets evige klagesang over ALT og ALLE er ikke til at overse og ordet latterlig er min holdning til det. Jeg har skrevet grimmere ting i mit liv. Se her er vi jo ikke nødvendigvis enige som du ved. Jeg mener jo stadig at man må ytre sig hvis man føler at noget er galt, eller hvis nogen går over stregen. Og det mener jeg er tilfældet med den omtalte annonce.

Der er ingen som kan være tvivl om Hifi-huset har haft det svært i dette forum...også med det gamle alias (som jeg heller ikke kan huske nu). Den gang blev han sværtet til for at være "Gamut" mand. Og det er noget fis. Der er intet i vejen med GamuT. Men smag og behag. Det var helt naturligt at formaliserer dettte samarbejde. Selvfølgelig Man burde glæde sig over et menneske som vil sætte hus til og skabe noget nyt. Fuldkommen enig.... Istedet er rønnebærene så sure at ingen kan glæde sig over Levesens tiltag. Det er sku´da så småligt og understreger den generelle indebrændthed som rigtig mange ikke kan skjule. Læser man de alle trådene igennem, så kan ingen være i tvivl om man går efter manden. Hvad er det præcist ved Hifihuset som så forfærdeligt? Det der efter min mening er "problemet" med hifihuset er efter min opfattelse, hans måde at udtale sig på. Jeg synes han kan være decideret ubehøvlet. Og det har jeg for mit vedkommende svært ved at tolerere.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej !........

Prøv nu lige at slappe lidt af i sommervarmen 

Kan ikke rigtigt se hvad det er der får folk til, at komme op af stolene i forbindelse med omtalte brancheannonce !........ Der bliver også inddraget konkurrende fabrikater i andre branchemedlemmers annoncer !........

Hvorfor er det kun lige HiFihuset der står for tur ?......

Personligt er jeg totalt ligeglad !......

Men dybest set er det lidt usmagelige metoder !.......

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

"Men du er, for Gud ved hvilken gang, ved at hijacke tråden, så ikke mere SF-snak, vel?"

Citat - far fra hifihuset.dk

Jeg er i princippet ligeglad med om omtalte person stiller GamuT's navn i dårligt lys, men hvis jeg var GamuT ville jeg da nok ta' nogen ting op til overvejelse...

At have en repræsentant der taler ned til kunderne, og fortæller dem hvad de skal gøre, mener jeg er meget uheldigt.

Er vi alle Jakob Levesens børn, og i så tilfælde, er han så i virkeligheden... Gud?

Du skal ikke - du må ikke - det må høre op nu!

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

"Men du er, for Gud ved hvilken gang, ved at hijacke tråden, så ikke mere SF-snak, vel?"

Citat - far fra hifihuset.dk

Jeg er i princippet ligeglad med om omtalte person stiller GamuT's navn i dårligt lys, men hvis jeg var GamuT ville jeg da nok ta' nogen ting op til overvejelse...

At have en repræsentant der taler ned til kunderne, og fortæller dem hvad de skal gøre, mener jeg er meget uheldigt.

Er vi alle Jakob Levesens børn, og i så tilfælde, er han så i virkeligheden... Gud?

Du skal ikke - du må ikke - det må høre op nu!

Så så nipper ikke fræk.

ps du har ikke tid til at være herinde du skal have et par højttlaer til Norge.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes