| Forfatter |
|
fnuller Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for rådende....der er da noget at tænke over kan jeg hører
Har lige et par spørgsmål som ikke pt er helt sådan at finde ud af....
1 Har selv på fornemmelsen at blu-ray vinder... men hvordan ser det ud... ville det være bedre i første omgang bare at købe en DVD-afspiller der kan opskalere og så se på situationen tilforåret igen f.eks
Hvad er fordelene ved tx-sr605 siden i alle foreslår den?
"mathias 2" hvorfor mener du ikke det jeg får ved hifiklubben er fremtidssikret....
Som sagt er lidt uvidende endnu da jeg tidligere ikke er gået så meget op i lyd....
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
fnuller skrev:
|
Takker for rådende....der er da noget at tænke over kan jeg hører
Har lige et par spørgsmål som ikke pt er helt sådan at finde ud af....
1 Har selv på fornemmelsen at blu-ray vinder... men hvordan ser det ud... ville det være bedre i første omgang bare at købe en DVD-afspiller der kan opskalere og så se på situationen tilforåret igen f.eks
Hvad er fordelene ved tx-sr605 siden i alle foreslår den?
"mathias 2" hvorfor mener du ikke det jeg får ved hifiklubben er fremtidssikret....
Som sagt er lidt uvidende endnu da jeg tidligere ikke er gået så meget op i lyd....
|
|
|
jeg er ikke et sekund i tvivl om at blu-ray vinder...
grunden til at Onkyo's nye forstærkere er mere fremtidssikret end hvilken som helst anden forstærker er pga. dens HDMI 1.3 indgang der gør den i stand til at dekode de nyeste HD-lydformater kaldet DTS-HD og Dolby True HD. så kombineret med en ps3 og hd-ready skærm/projektor så er man dermed ejer af et komplet HD anlæg. og det er der ikke mange i dag der kan prale med... __________________
|
| Til top |
|
| |
fnuller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm... ok
hvordan vil følgende så se ud??
PS3 Kr. ca 4500 Der blev snakket om 4000 hos læsehesten hvilket jeg ikke kan finde???
TX-SR605 Kr. ca 4700 hos Hifi Hammeren
Samsungs LE40M86BD Kr. ca 14500 Hos TC
Ialt ca 24.000
Da jeg har en meget minimalistisk stil kunne følgende højtalere købes senere evt... hvordan er de?? nogen der ved det http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/_arg on_hoejttalersystem_soelv.htm
Da jeg som sagt har det der sony sorroundsæt med trådløse baghøjtalere er der så nogen som helst mulighed for at slå dem til receiveren??
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
fnuller skrev:
|
hm... ok
hvordan vil følgende så se ud??
PS3 Kr. ca 4500 Der blev snakket om 4000 hos læsehesten hvilket jeg ikke kan finde???
TX-SR605 Kr. ca 4700 hos Hifi Hammeren
Samsungs LE40M86BD Kr. ca 14500 Hos TC
Ialt ca 24.000
Da jeg har en meget minimalistisk stil kunne følgende højtalere købes senere evt... hvordan er de?? nogen der ved det http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/_arg on_hoejttalersystem_soelv.htm
Da jeg som sagt har det der sony sorroundsæt med trådløse baghøjtalere er der så nogen som helst mulighed for at slå dem til receiveren??
|
|
|
den samsung skærm vil jeg sige er absolut no-go i forhold til Panasonic'en som jeg nævnte tidligere... ellers ser det jo fornuftigt ud
tror ikke det argon er værd at råbe hurra for... så er dette et bedre bud: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=49514 __________________
|
| Til top |
|
| |
fnuller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor er den det???
Igen føler jeg jeg er stået af og troede jeg havde lidt styr på det.... syntes den ser kanongodt ud og så kan den køre fullhd???
Lige en ting mere... da jeg har vennekreds i sverige er der mulighed for jeg kan købe derover, nogen der kende til nogen butikker i malmø??
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at google på hjemmebio i sverige, eller hifi butikker.
Mht. lyd hvad forventer på af den, skal de få underlæben til at ramme jorden, med en storslåen lyd, eller skal der bare være lyd til husbehov, dvs. Forventer du at kunne spille pop til fest, høre detalieret stereo, få kælder dyb bas fra subwofer, eller hvad har du forestillet dig.
Fremtidens lydformater til hjemmebiffen er DTS HD og Dolby true, PT kommer der kun 2 mærker frem der kan det det er Onkyo og denon kommer til efteråret. Det vil være forstærkere med HDMI 1.3a vigtigt at det er HDMI 1.3a. Der er ikke en sikker vinder mht. blu-ray og HDDVD men lige nu er der flest film med danske tekster på blu-ray, I PS3 får du en fed Blu-ray afspiller der slår alle andre til omkring 5000kr. Samtidig får du en rigtig Super audio afspiller ( du kan finde en del superaudio cder) i butikerne og det er at fortrække hvis du virkelig vil nyde en detalieret lydoplevelse. Samt så får du en dvd afspiller der perfekt opskallere til 1080p. hvis du skulle købe en alm. dvd afspiller med samme opskallerings funktion skal du give omkring 2000-2500kr. så får de sidste kr. få du en fed spille maskine med trådløse controllere hvor du kan oprette din egen profil i netbutiken og downloade små sjove spil til ca. 40 kr. pr.stk.
Men gør op med dig selv hvad du forventer af lyden, for små satelitter får sjællent kæben til at gå i gulvet. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
fnuller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden skal ikke bruges til fest, mest af alt vil den blive brugt til film men også musik til eget brug, mit rum er ikke større end de 4x3 meter og derfor jo ikke det store det skal spille op men kan da godt finde på at skrue ekstra op og hører i hele huset men så forsvinder alt effekt fra stereooplevelse osv jo også så det er vel underordnet....
i sidste ende er det god form for biooplevelse jeg gerne vil have derfra
hvad kommer denon med?? og i hvilket prisleje, er det noget er er værd at gemme pengene på??
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon er ikke kendt for at lave strømstærke forstærkere, jeg ville klart bestille den Onkyo, jeg går selv og venter på deres større model der hedder 875. Jeg har selv kef højtalere med i gulv modeller i 6.1 lyd, snup det kef sæt der er blevet anbefalet du vil ikke blive snydt. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
fnuller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er højtaler, forstærker og ps3 jo efterhånden lagt fast efter jeres råd takker for det.... men føler stadig jeg mangler lidt råd til fjernsynet.... har da læst mig frem til at samsungen skulle være kanon på det punkt og det jeg selv så syntes jeg også så enormt godt ud..... da jeg også bruger fjernsynet til alm tv har jeg hørt at det skulle være bedst med et lcd.... men ved ikke så meget om hvordan plasmaområdet er pt.....
vil jo gerne have et der kører full hd når det nu understøttes???
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer har altid fået ros for deres plasma skærme. Sharp laver en serie mener den hedder aqua den har et flot billede. Recordere.dk har et tilbud på ISF kalibrering til 2000 kr. så ligemeget hvilken skærm du ender op med så kan du få et 100 gange bedre billede ved at få Otto fra AV-Precision til at komme forbi __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
fnuller skrev:
|
Ja så er højtaler, forstærker og ps3 jo efterhånden lagt fast efter jeres råd takker for det.... men føler stadig jeg mangler lidt råd til fjernsynet.... har da læst mig frem til at samsungen skulle være kanon på det punkt og det jeg selv så syntes jeg også så enormt godt ud..... da jeg også bruger fjernsynet til alm tv har jeg hørt at det skulle være bedst med et lcd.... men ved ikke så meget om hvordan plasmaområdet er pt.....
vil jo gerne have et der kører full hd når det nu understøttes???
|
|
|
ok, hvis du satser meget på det fullhd så synes jeg da at du skulle tage ud og se den i aktion. evt. op mod panasonic'en. dog tror jeg ikke på at forskellen er så stor mellem 720p og 1080p når vi snakker skærme i 40" klassen.. jeg tror man skal op i projektor før der er en mærkbar forskel... __________________
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEJ, der er en stor forskel også ved 40 tommer. Og når alle blu-ray og HDDVD film også er i 1080p. så ville det da være fornuftigt at satse på det bedst opnågelige billede __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
fnuller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903: vil det sige du vil forslå mig samsungen?? hvordan ser det ellers ud for markedet med fullhd tv....
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ud fra dem jeg kender der har købt samsung er der en del af dem der har været til rep. op til flere gange, samt at jeg har hørt fra pålidelige kilder at standard er billedet lavet så det ser godt ud i butiken, altså overdøver de andre fjernsyn mht. farver/kontast mm. og når det kommer hjem i stuen, så har man ikke brug for den imponator effekt, men et roligt billede hvor farver mm. står lige i skabet. Ogg så skulle det ikke kunne justeres op så det nærmer sig nogle af de andre skærme på markede. Min svigerfar købte et Phillips 37" lcd tror det hed 9730D det er deres nyeste 1080p. Og selv ved et alm. skod antenne signal stod det kanon flot, og den der ambilight sparker røv. Men prisen er også der oppe, mener el mutanten har det til 20.000 på tilbud. Prøv at tjekke den her http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/sharp_lc- 37xde1e_lcd_tv_sort_.htm jeg syntes at spec. ser rigtige gode ud også til prisen, og den har digital tuner så du kan se dr1,dr2 og tv2 i flot kvalitet. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
fnuller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var også hvad jeg havde hørt om tidligere modeller... men har læst rigtig meget godt om den nye m8 serie oveni at det jeg så i hifiklubben ikke hang ved siden af nogen andre fjernsyn...
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at søge på nettet om de modeller du har valgt at se nærmere på, se om du ikke kan finde nogen test på dem. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |