Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Murano - ICEpower hos Hificable.dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hificable.dk kan nu præsentere Murano audio ICEpower kvalitets monoblokke til attraktive priser.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1594&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Prøv at læse Murano-forsiden. Nøj det er dårligt engelsk. Ellers kan jeg ikke rigtigt hidse mig op over dem. Endnu et ASP product.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Prøv at læse Murano-forsiden. Nøj det er dårligt engelsk. Ellers kan jeg ikke rigtigt hidse mig op over dem. Endnu et ASP product.

vH pH

Hej 27pH

Det er rigtigt st der er tale om et ASP produkt og vi forventer betemt ikke at du skal hidse dig op. Når det alligevel er lidt interessant så er det fordi det nu er et gennemarbejdet produkt og ikke noget der ser ud som om det er bikset sammen hjemme ved køkkenbordet. Hvis du kigger lidt på det danske marked og ser hvad der ellers er tilgængeligt af ASP produkter finder du vist ikke noget der koster mindre end ca. det dobbelte, og det er da lidt interessant. Altså at det nu er muligt at købe et kvalitets ASP produkt til en pris der ikke er helt urimelig.

Og så er der i øvrigt monteret en Lundahl input transfomer så helt standard ASP produkt er der ikke tale om.

Men altså den grove skitse er at der nogen steder forlanges op til 80.000 kr. for et sæt flotte kvalitets ASP blokke og nu kan noget tilsvarende erhverves for langt mindre, det er da værd at bemærke.

Mvh

Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

True dat. Det var heller ikke for at skyde det ned. Jeg har selv ICE i mit system.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Lyder spændende. Er det CE-mærket?

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Ja det er sgu da cirkus engelsk... Men forstærkeren ser da flot ud....
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Ganske interessant.
Jeg kunne så godt tænke mig at høre, om disse forstærkere fra Murano er CE godkendte???

Murano har nemlig tidligere afholdt sig fra at markedsføre sine forstærkere i bl.a. DK, netop fordi de ikke havde CE-godkendelsen.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hurtig:

Nemlig. Jeg tror at Hificable har måttet bide i det sure æble og betale for godkendelsen selv!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hmm... Billederne afslører ikke noget CE mærke nogen steder, såååå...

Såvidt jeg husker skal det sidde et synligt sted og betyder som oftest bagpladen.

Når det er sagt koster det ikke nødvendigvis noget at sætte et CE-mærke på. ICEpower modulerne i sig selv er godkendte, så resten kan man skrive sig ud af uden udgifter.

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Såvidt jeg husker skal det sidde et synligt sted og betyder som oftest bagpladen.

Når det er sagt koster det ikke nødvendigvis noget at sætte et CE-mærke på. ICEpower modulerne i sig selv er godkendte, så resten kan man skrive sig ud af uden udgifter.

Hvis man fjerner I fra ICE så står der jo CE, med store tydlige bogstaver

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Man må da også håbe at der er et højere inputgain på disse nye "IS-babyer", end der f.eks. var de første modeller fra AR - der skulle skrues godt op på forforstærkeren før at der var "hul igennem"

mvh

skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hej jeg synes at de ser rigtig spændende ud, specielt deres "fede" design. og netop som der bliver skrevet at man kan få en meget kraftig forstærker til få penge. kører selv med en hjemmebygget forstærker med et sæt ASP1000 moduler i et kabinet. og det spiller rigtig godt

ICE kan stærkt anbefales, især hvis man har nogen ht som kan være svære at trække.

mvh

skovboel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil først sige tillykke til Holmbye, med at det endeligt ser ud til at lykkedes at
få Murano-Audio's ICEpower forstærker moduler til Danmark.

14 -1-2007 startede dk2000 tråden ICEpower nu fra Taiwan! Tryk her
Jeg kan se at de fleste på denne tråd er gengangere fra den gang, men for jer der
ikke har besøgt tråden, vil jeg foreslå at i hopper over og ser på alle de gode link
og oplysninger der blev skrevet der i januar.

En gang ICEpower altid ICEpower. Mvh Peter Pan 

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Nu ved jeg ikke om det er den måde JJAZ i sin tid fik CE mærket sine ICE forstærkere (hvis de var CE mærkede). Men det er absolut ikke måden at gøre det på.
Sagen er den, at ICE-modulerne muligvis er CE godkendte, hvilket jeg ikke er sikker på de er. Man kan normalt ikke få CE godkendt noget med 230 volts tilslutning siddende frit fremme (som på et ICE ASP modul). Det skal bygges ind i en kasse før det kan godkendes.

Men til gengæld er ICE modulerne optimerede, så de er forholdsvis lette at få til at overholde kravene i CE, som eks EMC testen.
Men det betyder ikke, at bare fordi man monterer dem i en kasse, så vil de automatisk overholde. Absolut ikke.

Skulle man alligevel vælge at klaske et CE mærke på sit produkt uden at have en godkendelse fra et akkrediteret godkendelses-institut, som eks DELTA, skal man bare vide at man 100% selv hænger på ansvaret!!!

Der er desværre MANGE der bare klasker CE-mærket på, og håber alt går vel. Men det er lidt at omgåes direktivet, der trods alt er til for at beskytte brugerne... CE kan i øvrigt også oversættes til "Chinese Export"

Jeg skal ikke beskylde nogen for noget, og folk må for min skyld gerne markedsføre produkter der ikke er godkendte. Jeg vil bare pointere at det ikke er uden risiko, hvis ikke man ved hvad man har med at gøre.
Der findes dog måder at komme udenom CE mærkningen... Men det vil jeg ikke komme ind på her.

Til gengæld synes jeg ligesom Peter Pan, at det er en remragende ide at få Murano til landet. Det kan være det kan overbevise folk om, at ICEpower ikke behøver at koste 80.000, og at det er de samme moduler der benyttes.
Så held og lykke

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
JJAZ skrev:

Nu ved jeg ikke om det er den måde JJAZ i sin tid fik CE mærket sine ICE forstærkere (hvis de var CE mærkede). Men det er absolut ikke måden at gøre det på.
Sagen er den, at ICE-modulerne muligvis er CE godkendte, hvilket jeg ikke er sikker på de er. Man kan normalt ikke få CE godkendt noget med 230 volts tilslutning siddende frit fremme (som på et ICE ASP modul). Det skal bygges ind i en kasse før det kan godkendes.

Men til gengæld er ICE modulerne optimerede, så de er forholdsvis lette at få til at overholde kravene i CE, som eks EMC testen.
Men det betyder ikke, at bare fordi man monterer dem i en kasse, så vil de automatisk overholde. Absolut ikke.

Skulle man alligevel vælge at klaske et CE mærke på sit produkt uden at have en godkendelse fra et akkrediteret godkendelses-institut, som eks DELTA, skal man bare vide at man 100% selv hænger på ansvaret!!! Jeg ved ikke hvor du har den oplysning fra, på teknolgisk institus hjemmeside kan man læse at det er en af mange misforståelser omkring ce mærket. Det gælder dog visse produktyper f.eks. stor bygningskonstruktionsdmaskiner og medicinsk udstyr, men langt fra ALT udstyr. Det er nærmere undtagelsen end det er reglen.

Der er desværre MANGE der bare klasker CE-mærket på, og håber alt går vel. Men det er lidt at omgåes direktivet, der trods alt er til for at beskytte brugerne... CE kan i øvrigt også oversættes til "Chinese Export"

Jeg skal ikke beskylde nogen for noget, og folk må for min skyld gerne markedsføre produkter der ikke er godkendte. Jeg vil bare pointere at det ikke er uden risiko, hvis ikke man ved hvad man har med at gøre.
Der findes dog måder at komme udenom CE mærkningen... Men det vil jeg ikke komme ind på her.

Til gengæld synes jeg ligesom Peter Pan, at det er en remragende ide at få Murano til landet. Det kan være det kan overbevise folk om, at ICEpower ikke behøver at koste 80.000, og at det er de samme moduler der benyttes.
Så held og lykke Takker

JAZZ har faktisk helt ret, jeg sakser fra teknologisk institut

"Procedure for overensstemmelsesvurdering 
fabrikanten skal sikre sig, at produktetet er i overensstemmelse med direktivets væsentlige krav. Denne procedure foregår for lavspændingsdirektivets vedkommende ved intern fabrikationskontrol; dvs. at fabrikanten selv - efter udarbejdelse af teknisk dokumentation - erklærer overensstemmelse ved at udfærdige og underskrive en overensstemmelseserklæring. Herefter påsættes CE-mærket."

I og med at ASP  modulerne er særdeles velbeskrevne og lever op til dirketiverne er det en nem, hurtig og billig sag at dokumentere at de (skrive sig ud af) lever op til kravene. Vi arbejder på sagen og er klar med et lille klistermærke i løbet af ganske kort tid.

I bund og grund kan man læse at CE er mærket er til for at sikre "gode og sunde produkter"

Mvh

Holmbye

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Er der mulighed for at komme og høre dem?
Til top Vis Skyblue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyblue

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Skyblue skrev:
Er der mulighed for at komme og høre dem?

Ja man er mere end velkommen til at kontake os for at aftale demo, enten hos os eller hjemme i vante omgivelser. info@hificable.dk

Mvh

Holmbye

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

@ Holmbye:
Der er INGEN tvivl om, at man som producent SELV hænger på ansvaret, hvis ens produkt på trods af overensstemmelseserklæring ikke lever op til de gældene krav, og som følge deraf forvolder skade. Hvem skulle ellers tage ansvaret, når det er producenten selv der har erklæret at overholde kravene???

At ICE modulerne overholder kravene er ikke ensbetydende med at den færdige konstruktion gør.... Faktrisk er det sådan, at bare man ændrer en enkelt komponent i et print i en kæmpe konstruktion, skal hele konstrktionen reelt igennem hele møllen igen. Hvs man vel at mærke følger reglementet 100%. Det gør de færreste dog.

Det er korrekt, at CE mærlet er til for at sikre gode og sunde produkter. Men man opstillet en række specifikationer for hvad dette dækker oer, og dem skal man som producent sørge for at overholde.

Misforstå mig nu ikke.... Jeg er slet ikke i tvivl om, at man ret let kan overholde kravene, når man anvender ICE-moduler. Bang&Olufsen ved godt hvad de laver, og modulerne støjer ikke voldsomt (sammenlignet med andre klasse-D konstruktioner).
Jeg bringer det blot på banen, fordi jeg ved at mange IKKE er klar over problemstillingen, og så ford jeg tilfældigvis ved at Murano tidligere har droppet at komme ind på bl.a. det danske marked grdet manglende godkendelser.

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

vH pH

Ud fra devisen, hvis man ikke spørger så udvides horisonten ej heller:

Hvad fanden er et ASP produkt?
Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Knud98