JJAZ skrev:
| Hmm... Billederne afslører ikke noget CE mærke nogen steder, såååå...
Såvidt jeg husker skal det sidde et synligt sted og betyder som oftest bagpladen.
Når det er sagt koster det ikke nødvendigvis noget at sætte et CE-mærke på. ICEpower modulerne i sig selv er godkendte, så resten kan man skrive sig ud af uden udgifter. |
|
|
Nu ved jeg ikke om det er den måde JJAZ i sin tid fik CE mærket sine ICE forstærkere (hvis de var CE mærkede). Men det er absolut ikke måden at gøre det på. Hvodden gør man så...? 
Sagen er den, at ICE-modulerne muligvis er CE godkendte, Den "godkendelse" vil jeg gerne høre mere om... hvilket jeg ikke er sikker på de er. Man kan normalt ikke få CE godkendt noget med 230 volts tilslutning siddende frit fremme (som på et ICE ASP modul). Det skal bygges ind i en kasse før det kan godkendes. Jamen, kom gerne frisk med vilkårene for en CE-godkendelse... 
Men til gengæld er ICE modulerne optimerede, så de er forholdsvis lette at få til at overholde kravene i CE, som eks EMC testen. Hvilke krav i CE og hvordan spiller "EMC-testen" her ind...?
Men det betyder ikke, at bare fordi man monterer dem i en kasse, så vil de automatisk overholde. Absolut ikke. Jamen, var det så ikke på tide at uddybe, hvad der SÅ skal til... 
Skulle man alligevel vælge at klaske et CE mærke på sit produkt uden at have en godkendelse fra et akkrediteret godkendelses-institut, som eks DELTA, skal man bare vide at man 100% selv hænger på ansvaret!!! Nemlig! Det er præcis dét, CE-godkendelsen indebærer At der skulle være såkaldte "godkendelses-institutter" indover er igen noget eklatant vås. Et sådan benyttes blot, såfremt producenten af egen fri vilje ønsker et "uproblematisk" produkt. Dette bør du vide (hvis ikke, så har du sq noget læsen-op at gøre), så jeg kan kun undre mig over, hvorfor du bliver ved med at femture med forkerte oplysninger...?
Der er desværre MANGE der bare klasker CE-mærket på, og håber alt går vel. Men det er lidt at omgåes direktivet, der trods alt er til for at beskytte brugerne... CE kan i øvrigt også oversættes til "Chinese Export"      Det er sq da netop til at grine af! Der findes nemlig INTET direktiv, der skal overholdes 
Jeg skal ikke beskylde nogen for noget, og folk må for min skyld gerne markedsføre produkter der ikke er godkendte. Godkendte - hvordan??? Jeg vil bare pointere at det ikke er uden risiko, hvis ikke man ved hvad man har med at gøre. Der findes dog måder at komme udenom CE mærkningen... Men det vil jeg ikke komme ind på her. Ja, man jo bare lade være med at klistre mærkatet på, ikk'? 
Til gengæld synes jeg ligesom Peter Pan, at det er en remragende ide at få Murano til landet. Det kan være det kan overbevise folk om, at ICEpower ikke behøver at koste 80.000, og at det er de samme moduler der benyttes. Så held og lykke |