| Forfatter |
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortsat
Billedafbøjningen bliver defekt og "Handshaker" med Linieafbøjningen for undgå skade på Billedrøret, læs her for undgå samme Linie danner indbrænding. Hvis denne fejl sker når der ingen er til se og slukke herfor. men fejlen er trods alt af elektronisk karakter
Nu ved jeg hvad jeg manglede, det var ordene hvis Tv'et havde været tændt så længe at der allerede var sket indbrænding, kunne man sige samme var "Færdigt", medmindre man var ligeglad med stregen når man så TV.
Konkluderende Hvis samme streg så også var tydelig "Når Tv'et var slukket". Fik på et værksted at se hvordan et indbrændt DR prøvebillede kunne ses uden det var tændt.
|
| Til top |
|
| |
sjaki Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Ja, jeg må indrømme, at jeg nok var for hurtigt ude. Har lige talt med en tekniker fra mit tidligere arbejde hos en B&O-forhandler (Jeg var sælger ikke tekniker)..Og ligesom i har gjort, altså irettesat mig, gjorde han også...... Jeg har bare tidligere set eksempler på det, som jeg skrev, men var alt for specifik i min formulering, der var jo mange flere muligheder end jeg fik beskrevet..
Jeg håber, at jeg ikke fik forvirret alt for meget. Må da indrømme, at jeg selv blev helt forvirret af de efterfølgende indlæg.
Irrettessættelsen er modtaget og accepteret !!
Venlig hilsen,
Sjaki
|
| Til top |
|
| |
bombardier Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er prøvet og skrue ned for kontrasten lige når jeg tænder det og det virker, så super takker meget for de mange svar
Hilsen Michael
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ordene "Fly komponenter og Elektronik værksted" som gjorde mine ord skarpere end godt var. Min blakkede fortid med kendskab til Elektronik teknikere af Special linjen i Søværnet.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
| Det var ordene "Fly komponenter og Elektronik værksted" som gjorde mine ord skarpere end godt var. Min blakkede fortid med kendskab til Elektronik teknikere af Special linjen i Søværnet. |
|
|
Tør man spørge hvad der menes med dette postulat og hvad de 2 ting har med hinanden og gøre? (bare ren nysgerrighed)
(Derudover lige en lille opfordring, hvis nogen stiller et teknisk spørgsmål herinde og ens titel er montør i merlin eller tidligere sælger i hifiklubben i 1972, og man tydeligvis ikke aner hvad man taler om, men bare siger noget fordi man kan, vil man så ikke godt bare være flink og lad være næste gang, da det skader mere end det gavner. Flere af de fejl muligheder der har været fremme som osprey allerede har påpeget kan slet ikke lade sig gøre/eller super usandsynligt ved den givne fejl.)
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N tekniske sidespring
En hel anden ting når store eller vældigt store CRT ryger ud, smerter det mig lidt ingen taler om genbrug, altså i retning af beholde CRT skærm og så indsætte ´ny elektronik. Så hvergang nogen taler om genbrug eller spare på noget føler jeg det underligt. En anden fik ordet Silicium galt i halsen og troede samme kunne genbruges fra IC ere, sådan er der så meget, andre at Blyet i glasset fra billedrøret var farligt. Blyglas er ikke farligere end almindeligt vejgrus, selv radio aktivt affald taler man om lave til en glasagtig masse.
I en slags lærebog om TV [fra 1989], Forfatter Eugen Trundle (mærkeligt navn) stod man kunne udskifte Katode delen med Nyt og ligesom anvende skærmen længere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N
Det Du skriver om udtale sig, her vil jeg næsten gøre Dine ord til mine, og bruge ud fra samtlige de parter der er fortalere for HDTV. Hvis der er ligeså mange ting man her forholder nogen (Bevidst holder tilbage), det er ud fra dette jeg føler HDTV har en fremtid som skal bekæmpes hver eneste tomme af vejen.
Min værste følelse er at nogen sagtens kan leve hermed! Hvilket ikke blev bedre da det gik op for mig hvor godt et teoretisk billede 819 interlaced ved 50 Hz (FRANSK) kunne blive som Anamorfisk PAL signal. Og hvad som var værst hvis man forsøgte 819i30 i USA. Om det er tåbeligt, måske. Yvonne er lig med 720p25 og Egon er lig med 1080p25. Nååeh Børge var 625p25. Om det er tåbeligt. Ja vanvid men hvis nogen føler sig stødte hvorfor da? FCC, Telestyrelsen, EBU, alle sammen ved det jo alligevel. Åbenbaringen af HDTV'ens hemmeligheder og sammensværgelser.
Det er rigtigt det ER sygt, men så er De Tekniske fortalere for HDTV også syge.
Jeg har ganske misforstået det der Franske. Standarden 1366x768 er direkte hentet herfra, de 819 linier og man denne gang anvender det Progressive. På samme måde som vores 625 linier hvoraf der kun er 576 fysiske.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle fortalere for HDTV, også eller især hos DR, bliver i min verden stressede ud over "Noget tilladeligt", på grund af alle de tuer som hele tiden kommer i vejen. Og ud fra det udtrykte jeg at man ikke altid måske udtrykte sig lige troværdigt. Selvom Computerkraft stiger 10 til 100 gange OG mere; båndbredden til HDTV kan max. få lov til fylde 2 til 2,5 gange vores nuværende PAL båndbredde, allerhøjst 11 MHz.
Hvis det ligesom kræver bøje noget, for fremskynde HDTV vil det være OK, men se om det hjælper alligevel De som det gik værst ud over var de hedengangne "Tilhængere af Atomkraft i Danmark", de redegjorde sig direkte ud i det kraftigste Nej fra befolkningen. Selv om man brænder for en sag er det ikke det samme som denne går igennem, overhørte jeg de som siger der også kan være et økonomisk aspekt?. Nogen ting gennemføres ikke uden sværdslag 
|
| Til top |
|
| |