Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 21:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af kompakt stereo sæt m. forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Der findes jo også Dali Ikon OnWall. Har godt nok ikke hørt den brugt som front, men den fylder da ikke ret meget. Prøv da at give det et lyt også. For den har da en 6,5" basenhed ligesom Ikon 2, men godt nok i et lukket kabinet. 

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
tjakobsen skrev:
Mastervol skrev:
tjakobsen skrev:

Nu har jeg lige snakket med en nede i klubben, og han mente ikke, at Dali Ikon 1 ville være nogen specielt god løsning, da der er for meget diskant i den højttaler. Han ville op i en Ikon 2, men så kan den ikke hænge på væggen med mindre man laver en hylde. Dette havde jeg ikke tænkt over - har i nogle erfaringer med det?.

Han anbefalte dog en B&W DM685 eller DM686 højttaler hvis den skal direkte op på væggen. Jeg synes bare de ser voldsomt store ud (nu har jeg kun set billederne), for en højttaler der skal op på væggen. Men hvordan vil disse højttalere lyde på en Thule IA60? Nogle erfaringer?

Forstærkeren skulle han have hjem, og da jeg står og skal på ferie på lørdag, kan jeg desværre først komme til at høre systemerne mandag d. 16 juli.

Vil der være meget at vinde ved en Thule IA100 over en IA60, eller er det et fedt til denne størrelse højttalere?

Tjah, jeg tror ikke at en hylde ville gøre meget godt for lyden. Vægophæng må være det ideelle. Om der er for meget diskant, ved jeg ikke. Men Ikon er en højttaler med en fremtrædende diskant.

Jeg har ikke hørt den nye DM-serie fra B&W, men den gamle serie udemærkede sig ved at være svær at trække. Selv en IA100 havde ikke nemt ved det. Jeg synes bestemt ikke at IA100 på nogen måde er for lille. Men prøv også Audiovector K1 Super, jeg tror at den nemmere lader sig drive.

Men der er ingen chance for at få en Ikon 2 op på væggen, eller? Hvor meget plads skal der være bag en sådan højttaler før det ikke generer bas udgangen? Snakker vi 5, 10 eller 20cm? Bare sådan ca.. Prøver at give Ikon 1, 2 og de nye B&W samt K1 Super et lyt, så må vi se :-)

Har fået et godt tilbud på en IA100 så jeg er ret sikker på det bliver den forstærker.

Jamen jeg ville da tage i klubben og bede dem om at stille den Ikon 2 helt tæt på bagvæggen, og så kan du jo rykke den længere og længere ud indtil det lyder nogenlunde som det skal!

Du siger noget - det prøver jeg :-)

Til top Vis tjakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjakobsen Besøg tjakobsen's Websted

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter en Perreaux SX25I. Det er en meget meget lille stereo forstærker og jeg har den pt hjemme på et visit. Den spiller for vildt og kan sagtens styre mine Rega R7 selvom det er en lille 25watter. Jeg er meget overrasket over den lille fætter og jeg syntes lyden kan sammenlignes med bedre engelske forstærkere som f.eks. Naim. www.perreaux.com

Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes