Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: afkobling af pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wipeout
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

DenUkendteFisk skrev:
Det med magneter må da kunne laves selv? 2 træklodser med magneter og en skrue til at sørge for de ikke bliver skudt helt fra hinanden, se bare tegningen af dem.

:) nej det ligner godt nok ikke det vilde raketfysik, det må da ku laves for under € 80

Til top Vis Wipeout's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wipeout

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hvad vil du stille op med magneter, når og hvis de ikke er lige kraftige? Hva vil du gøre i fht at grammofonen ikke vejer det samme i alle 4 hjørner og du har 4 næsten ens magneter? 

Magnetfidusen duer ikke.

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Magnet ophængt/afkoblet udstyr er ikke noget nyt - men prisen her nærmer sig noget der er betaleligt. Som det nævnes koster Clearaudios fødder en halv krig!

Og jo et magnetophæng fungere både teoretisk og i praksis - hvis man skal tro folk med forstand på disse ting. Man skal selvfølgelig har styr på magnetfeltet således at dette ikke påvirker elektronikken - men det er sjældent noget problem med konstruktioner af denne type. 

Om man kan lave den billigere selv ... ja jeg er da frisk på at se et godt DIY projekt som jeg kan kopiere.

Bundy 

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Hvis du har trægulv, og det gynger når du går rundt, er der ikke andet at gøre end at hænge den op på væggen.

Hvis du så ikke har en væg der er stærk nok til at bære den, så gør du baer det at du køber to kraftige stolper eks. 3" x 3" som er så høje de når fra gulv til loft. Der sætter du dem fast og har også dermed "ryggen" i et pladespillerophæng på væggen.

Stolperne kan jo også skues ind i væggen, så de får mange hæftningspunkter og disse vil have en effekt, selvom væggen er svag, når den eks er en gipsvæg.

Hvis du ikke kan klare det forslag, så har jeg et andet: hæng den op i snore fra loftet. Lav en art gynge med plade under, som grammofonen kan stå på og 4 stålwirer op i loftet. Du kan jo bare sørge for at ophængningspunkterne er henne ved det øvrige anlæg, så er der ingen som bemærker at den hænger i loftet.

Så tror jeg ikke jeg kan finde på flere fantasifulde ophængningsideer...:-)

Nummer 1 er og bliver ophængning på en grundmuret teglstensvæg, jo tættere på fundamentet jo bedre (stueetage) Når den mekaniske tilbagekobling således er klaret er der den akustiske tilbagekobling. Jeg har (med succes) pladespilleren placeret en lille meter bag den ene højttaler, lidt mere en en meter til bagvæg og tilsvarende afstande til gulv og loft. Det absolut værste sted er i et hjørne.

En rabiat løsning kan være i et tilstødende rum, væk fra højttalerne

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

hifihuset.dk skrev:
Hvis du har trægulv, og det gynger når du går rundt, er der ikke andet at gøre end at hænge den op på væggen.

Hvis du så ikke har en væg der er stærk nok til at bære den, så gør du baer det at du køber to kraftige stolper eks. 3" x 3" som er så høje de når fra gulv til loft. Der sætter du dem fast og har også dermed "ryggen" i et pladespillerophæng på væggen.

Stolperne kan jo også skues ind i væggen, så de får mange hæftningspunkter og disse vil have en effekt, selvom væggen er svag, når den eks er en gipsvæg.

Hvis du ikke kan klare det forslag, så har jeg et andet: hæng den op i snore fra loftet. Lav en art gynge med plade under, som grammofonen kan stå på og 4 stålwirer op i loftet. Du kan jo bare sørge for at ophængningspunkterne er henne ved det øvrige anlæg, så er der ingen som bemærker at den hænger i loftet.

Så tror jeg ikke jeg kan finde på flere fantasifulde ophængningsideer...:-)

Nummer 1 er og bliver ophængning på en grundmuret teglstensvæg, jo tættere på fundamentet jo bedre (stueetage) Når den mekaniske tilbagekobling således er klaret er der den akustiske tilbagekobling. Jeg har (med succes) pladespilleren placeret en lille meter bag den ene højttaler, lidt mere en en meter til bagvæg og tilsvarende afstande til gulv og loft. Det absolut værste sted er i et hjørne.

En rabiat løsning kan være i et tilstødende rum, væk fra højttalerne

Tilad mig at være uenig.

Jeg har testet alle mulige og umulige gagdet hos AUDIO CONSULT og vi fandt ud af  at det  lød bedst når cd-maskinen svævede i luften.dvs når vi løftede/flyttede maskinen.

YAMAMOTO var dem der kom nærmst på den lyd.Alle andre løsningen påvirkede lyden væsentlig mere.

f.eks sat vi dem under en ellers uinteresant THORENS TD 850.Bagefter var ligefrem spændende at lytte til.

man sagtens placerer dem så pladespilleren står stabilt og i vater.jeg prøvede det med et SME kabinet monteret et garrard 401 værk og det gik fint

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

sonyes skrev:

Hvis jeg nu ikke kan hænge min pladespiller på væggen. Hvordan vil i så foreslå afkobling. Den skal stå på et lille rack. Den har flydende ophæng.

Hej Sonyes

Du kan også gøre som jeg gjorde på et tidspunkt, da jeg ikke havde mulighed for at hænge den på væggen.Hvordan jeg gjorde kan du læse mere om her  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30189&K W=Aecrewboss

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss skrev:
sonyes skrev:

Hvis jeg nu ikke kan hænge min pladespiller på væggen. Hvordan vil i så foreslå afkobling. Den skal stå på et lille rack. Den har flydende ophæng.

Hej Sonyes

Du kan også gøre som jeg gjorde på et tidspunkt, da jeg ikke havde mulighed for at hænge den på væggen.Hvordan jeg gjorde kan du læse mere om her  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30189&K W=Aecrewboss

mvh

Det var også en mulighed! er igang med at overveje løsningerne. Måske kommer jeg bare frem til at jeg er nødt til at finde et sted på væggen til en lille hylde

Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes