Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 08:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD, Denon eller Harman Kardon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg står snart og skal til at have en ny surround reciever, men er helt på bar bund ang hvad jeg skal købe.

Den skal fungere sammen med et Dali Concept 6 surround system. Det må gerne være en reciever med lidt power i.

Jeg har kig på følgende modeller:

Denon AVR-9107 http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1907_surround_receiver_soelv.htm  - Den her ville jo helt klart være det mest økonomiske valg, sparer en hel del i forhold til de to andre.

NAD T744 eller T754 http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t7 44_surround_receiver_graa.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t7 54_surround_receiver_graa.htm

NAD har jo ry for at have masser af POWER, og vægten er da også en helt anden i forhold til Denon.

Harman Kardon http://www.hifishoppen.dk/manufacturers/harman_kardon_9/ 

Jah Harman kardon, de er jo bare så lækre de recievere! Designet holder 100% men gør alt det andet så også det?

Håber nogle kan hjælpe mig, det skal lige siges at jeg ikke er den store hifinørd, så lad være med at slynge for meget kompliceret af til mig. Jeg forstår det sikkert ikke alligevel.

Til top Vis MartinP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinP

Gargazol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet T754 og den var da også lækker, samt en rigtig god remote, men så var det gode også slut. Dens 4 blæsere er rigtig ireterende at høre på når der ikke bliver spillet noget, eller bare meget lavt, samtidigt med at mine højtalere stod og summede/susede(hvid støj).

Nu har jeg så en DENON AVR-2807 og nul sus eller blæserstøj(0 blæsere i den), hvor det eneste minus jeg kan finde er når man skruer op og ned, så går det bare hurtigt og er svært at ramme den volume man vil.

Til top Vis Gargazol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gargazol

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

for at gørre forvirringen total så har jeg hørt rigtig gode ting om Arcam reciverne, dem bør du nok også give et lyt.

Har selv haft en H/K AVR 435 som jeg var ok tilfreds med nrå det kom til filmlyd, synes dog ikke at den var så imponerende i stereo.

MartinP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hvor fåes Arcam? Det skal også siges at det er vigtigt for mig at den lyder godt i stereo.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

MartinP skrev:
Hvor fåes Arcam? Det skal også siges at det er vigtigt for mig at den lyder godt i stereo.

Så ville jeg evt. kigge i retningen af Marantz. De laver rigtigt fornuftige surround receivere som også skulle lyde godt i stereo.

Dette kunne evt. være en idé:

http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2&emn e=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=6050502
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

MartinP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
MartinP skrev:

Så ville jeg evt. kigge i retningen af Marantz. De laver rigtigt fornuftige surround receivere som også skulle lyde godt i stereo.

Dette kunne evt. være en idé:

http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2&emn e=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=6050502

Syns der er meget sparsomt med info på den der?

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

ang. marantz, så blev jeg da slemt skuffet over dens stereolyd, da jeg i sin tid lånte en SR 5600 hjem.......hvis stereo er en høj prioritet, tror jeg at Yamaha el. Arcam er et bedre valg.

Men - og misforstå mig ikke - hvis prisiveauet er på Denon 1907 stadiet, så vil det nok være begrænset hvor meget "stereo-vellyd" man kan forvente. Men til prisen vil det sikkert være "fornuftigt", for nu at bruge Wildstyles ordvalg

mvh

MartinP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

ang. marantz, så blev jeg da slemt skuffet over dens stereolyd, da jeg i sin tid lånte en SR 5600 hjem.......hvis stereo er en høj prioritet, tror jeg at Yamaha el. Arcam er et bedre valg.

Men - og misforstå mig ikke - hvis prisiveauet er på Denon 1907 stadiet, så vil det nok være begrænset hvor meget "stereo-vellyd" man kan forvente. Men til prisen vil det sikkert være "fornuftigt", for nu at bruge Wildstyles ordvalg

mvh

Åhh det er da slet ikke til at finde ud af nu! :p

Prisniveauet behøver heller ikke ligge der, men prisen fangede bare lige min opmærksomhed.

Vil nok sige at min smertegrænse ligger på omkring 6000kr.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale, at du kigger på Onkyo, de er nu også begyndt at levere med nyeste HD-lyd (hvis man kan sige det på den måde ). De er meget fint udstyret og har masser af power.

Min "gamle" 674E lyder i mine øre rigtig godt.

Hvis du forstår tysk er der en test af 674E her, hvor den sprænger deres karakterskala vedr pris/kvalitet, den sælges stadigvæk.
En anden test af den "lille" 505 findes her.

Ellers lader det jo til Panasonic har vundet et hjerte eller to her på HiFi4all.dk.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Har du hørt på dem? Der er stor forskel på lyden, synes jeg i hvert fald selv. I hvert fald mellem NAD og Denon. Har ikke hørt H/K

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

MartinP skrev:

Arcam er faktisk et godt bud som der bliver sagt, netop fordi de lyder godt i stereo også... til prisen. Jeg har selv deres første gen. i diva serien kaldet diva 100. Der er siden kommet større og bedre modeller i serien, men jeg er nu glad for min og vil ikke bytte den ud med mindre jeg går over til ren stereo.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jørgen.s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

For ca et år siden købte jeg dali concept 6 systemet incl.concept sub.Den første receiver jeg prøvede på systemet  var en denon 2106  men den virkede for lys i lyden. Nr 2 var en Marantz 5600 rigtig god i stereo og ok til film. Nr 3 en H/K 335 der bliv jeg overasket lige så god i stereo som Marantz men klart bedre til film.Den har meget mere styr på højtaleren.SÅ valget faldt på H/K

Til top Vis jørgen.s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørgen.s

MartinP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Den eneste reciver jeg har hørt er NAD T444. Det var den jeg fik mine Concept 6 demonstreret på. Og efter hvad jeg kan huske lød det da lovende. Jeg tror jeg vil tage et smut i Hifiklubben og høre NAD T744, T754. Denon AVR-1907 og evt en Cambridge.

Nu må vi se, men er sku endnu mere på bar bund nu med alle de nye mærker nævnt.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

MartinP skrev:

Nu må vi se, men er sku endnu mere på bar bund nu med alle de nye mærker nævnt.

Det var også det der var meningen

Der er jo næsten lige så mange forskellige holdninger, som der er brugere her på HiFi4all.dk, kender ikke NAD´s produkter i dag, tidligere var de jo kendt for at levere power til en billig penge i et røvgrimt design, hvordan det forholder sig nu ved jeg ikke.

Men med den udvikling som sker indenfor SR er det vigtigt, at finde ud af hvad det er man vil bruge den til: Er surround vigtigst, skal den håndtere mine videokilder, hvad med HDMI, skal den kunne opkonvertere hvor mange indgange og af hvilken type skal den have, hvad med HD-lyd osv osv.

Tror faktisk de fleste "større" mærker leverer varen idag, og nærmer sig Onkyo´s høje niveau, selvom de ikke kan nå derop

MartinP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Og den nærmeste Onkyo forhandler ligger selvfølgelig i Aarhus

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

MartinP skrev:

Og den nærmeste Onkyo forhandler ligger selvfølgelig i Aarhus

Køb skidtet via internet i Tyskland, du behøver ikke høre den i forvejen, den er fantastisk .

Jeg købte den selv uden at have hørt den, men nu er jeg jo heller ikke entusiast med stort E, så jeg tænkte gode anmeldelser og billig er den også, jeg køber skrammelkassen.

MartinP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Kan du måske komme med et Link til mig? Og til en dvd afspiller også. Viæ gerne have i samme mærke så det passer sammen.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Onkyo TX-SR 505 her €285

Onkyo TX-SR 674E her €459

Onkyo DV-SP 404 E her €176

DV-SP 404 E middel DVD-afspiller, som har HDMI og opskalering.

Shoppen jeg henviser til er ikke den billigste, men det er tæt på og der er da en del som har gode erfaringer med den.
Læge mærke til du kan angive "ønskepris" (wunschpreis), hvilket du ofte kan spare noget der ligner fragten på det samlede tilbud.

Enhederne fåes både i sølv og sort, har ikke lige taget højde for det i links, men du kan jo selv lige finde dem derinde.

Jeg købte min 674 hos medianess, de var ekstremt hurtige til levering og så kan betale via paypal.
Desværre er de et par hundrede kroner dyre per enhed p.t., men de ændre sig hele tiden de priser :)

MartinP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Onkyo TX-SR 505 her €285

Onkyo TX-SR 674E her €459

Onkyo DV-SP 404 E her €176

DV-SP 404 E middel DVD-afspiller, som har HDMI og opskalering.

Shoppen jeg henviser til er ikke den billigste, men det er tæt på og der er da en del som har gode erfaringer med den.
Læge mærke til du kan angive "ønskepris" (wunschpreis), hvilket du ofte kan spare noget der ligner fragten på det samlede tilbud.

Enhederne fåes både i sølv og sort, har ikke lige taget højde for det i links, men du kan jo selv lige finde dem derinde.

Jeg købte min 674 hos medianess, de var ekstremt hurtige til levering og så kan betale via paypal.
Desværre er de et par hundrede kroner dyre per enhed p.t., men de ændre sig hele tiden de priser :)

Hmm jo mere jeg ser på den 674´er jo grimmere syns jeg den er. Syntes virkelig ikke at den er ret køn. Jeg tror lige at jeg sender min fætter som bor i Aarhus ud og kigge den an.

Men den der TX-SR605 er det efterfølgeren til 674´eren?

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

www.hifi-hammeren.dk

Jeg ville anbefale dig en fra Onkyos nye serie..Onyko TX-sr605 eller 705, 805...

Men ellers kan jeg også anbefale NAD..Hvis du vil have power, vælg NAD...Jeg har selv haft en, og var aldig skuffet, men "nobody is perfect"...Som også nævnt i overstående, så er det irretterende det med susen i højtalerne!..Og den er ikke særlig "shinny",men den kan trække nogle rimelig store højtalere, men hvis du ikke har super mange penge, så er det helt sikkert en mulighed!..

Men jeg ville nok vælge en fra Onykos nye serie!..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum