| Forfatter |
|
trapez Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Slowon
Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
har desværre ingen tegninger,men mon ikke du får gode ideer ved at kikke nærmere på delene?
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
piobyte skrev:
Er der en der ved hvor mange gange lak sådan en børge skal have og hvordan man kan se om det er nok? Er der gyldne regler i omløb her i dette forum . Dette inlæg burde måske være under diy, men det er jo ikke ægte diy hvor man starter med at fælde et træ og strikke en motor . |
|
|
hehe det er vel indbegrebet af værkstedshumor
mit bud er jo stivere plint,jo bedre..og hæng så den motor op i gummi evt O-ringe!find de blødeste fødder,med mindre underlaget (hylden) er totalt vibrationsdæmpet.
|
|
|
Tak for tippene
Jeg bibeholder den oringsophængte motor der er original Rega, fødder havde jeg tænkt kunne være dem fra Regaen men har også overvejet at montere spikes og så dæmpe underlaget på en eller anden fix måde med cykelslange som jeg har haft held med før. Måske med en spejlvendt model af spilleren med ifræset bred rille til slangen så man ikke ser den.
Men der kan jeg jo prøve lidt frem og tilbage __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
| en trekantet flange med huller i hjørnerne kunne gøre det! men gummi imellem motor og aluflangen,vil naturligvis være lettere at lave,og tager vel de værste vibs..sålænge din plint vejer godt,vil den være istand til at absorbere en del støj,men lavfrekvent rumlen er din fjende så! |
|
|
Jeg har lige taget et billede af ophænget på en rega motor. Beslaget bliver skruet op i plinten og derved hænger motoren i gummiringen. Håber det hjælper lidt på forståelsen

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
trapez skrev:
| en trekantet flange med huller i hjørnerne kunne gøre det! men gummi imellem motor og aluflangen,vil naturligvis være lettere at lave,og tager vel de værste vibs..sålænge din plint vejer godt,vil den være istand til at absorbere en del støj,men lavfrekvent rumlen er din fjende så! |
|
|
Jeg har lige taget et billede af ophænget på en rega motor. Beslaget bliver skruet op i plinten og derved hænger motoren i gummiringen. Håber det hjælper lidt på forståelsen

|
|
|
Ej der reddede i lige min aften.. nu er jeg med og det er ca sådan at jeg havde tænkt mig den sku laves!!!
Tak Pio og Trapez
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak og få så slagtet den planar 2
Jeg kunne egentlig undgå det store grimme hul til motoren hvis jeg kunne betjene en overfræser, må hellere få købt en og komme i gang med at lære det __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Selv tak og få så slagtet den planar 2
Jeg kunne egentlig undgå det store grimme hul til motoren hvis jeg kunne betjene en overfræser, må hellere få købt en og komme i gang med at lære det |
|
|
Jamen der er ikke så meget andet for end at komme igang:-)
Du kan da ikke se hullet med mindre du tager tallerknen af ??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu der ikke fordi jeg skal hælde malurt i beret, på dit flotte arbejde..! hele REGA`s filosofi bygger på at den ikke vejer for meget, og er meget stiv..! da men mener at for at få en stiv konstruktion, til at resonerer tilpas langt nede, vil kræve 60-100 kg, så hellere gå den anden vej, og lave en grammofon der resonerer, i højre frekvens.
Skulle du prøve noget andet..! så var det nok at lege med, lette stive materialer. Jeg lavede selv en anden træ plint til min REGA en gang for mange år siden, og måtte også lære det, da jeg ikke forstod hvorfor den lød anderledes… Roy Gandi`s plint er slet ikke så tosset endda.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
<P =Msonormal style="MARGIN: 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Nu der ikke fordi jeg skal hælde malurt i beret, på dit flotte arbejde..! hele REGA`s filosofi bygger på at den ikke vejer for meget, og er meget stiv..! da men mener at for at få en stiv konstruktion, til at resonerer tilpas langt nede, vil kræve 60-100 kg, så hellere gå den anden vej, og lave en grammofon der resonerer, i højre frekvens.
<P =Msonormal style="MARGIN: 0pt"><?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p><FONT face="Times New Roman" size=3> </o:p>
<P =Msonormal style="MARGIN: 0pt"><FONT face="Times New Roman">Skulle du prøve noget andet..! så var det nok at lege med, lette stive materialer. Jeg lavede selv en anden træ plint til min REGA en gang for mange år siden, og måtte også lære det, da jeg ikke forstod hvorfor den lød anderledes… <FONT face="Times New Roman"> Roy Gandi`s plint er slet ikke så tosset endda.
<P =Msonormal style="MARGIN: 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>
<P =Msonormal style="MARGIN: 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Peter |
|
|
Ok lyder spænende.
Dvs sige at du ikke ville bruge et o-rings ophæng?? Lette stive materialer, er det f.eks alu?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det med at bruge en O-ring jo en ganske smart og billig løsning, for at fjerne resonanser og fra motoren ”den er jo ikke ret godt stabiliseret” da den køre direkte på AC. Men ingen tvivl om at hvis der virkelig sker noget i rillen, vil den Wow-Flutter stige.
Og jo jeg vil klart mene aluminium eller andre former for eksotiske materialer, vil være værd at forsøge sig med. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Nu der ikke fordi jeg skal hælde malurt i beret, på dit flotte arbejde..! hele REGA`s filosofi bygger på at den ikke vejer for meget, og er meget stiv..! da men mener at for at få en stiv konstruktion, til at resonerer tilpas langt nede, vil kræve 60-100 kg, så hellere gå den anden vej, og lave en grammofon der resonerer, i højre frekvens.
Skulle du prøve noget andet..! så var det nok at lege med, lette stive materialer. Jeg lavede selv en anden træ plint til min REGA en gang for mange år siden, og måtte også lære det, da jeg ikke forstod hvorfor den lød anderledes… Roy Gandi`s plint er slet ikke så tosset endda.
Peter
|
|
|
Tak for input . Ja der er ingen der på forhånd kan sige om det er noget hø derfor er det hele lige til at sætte tilbage på Regaen. Og så har det hele kun kostet lidt hygge og lak.
Jeg kunne forestille mig det er kostbart at begynde på en let udgave i fx. kulfiber __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligegyldig hvad…!? Så ser den fed ud , og hi-fi er NETOP hygge… ikk`
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Ligegyldig hvad…!? Så ser den fed ud , og hi-fi er NETOP hygge… ikk`
Peter
|
|
|
men Peter, lige en tanke , er de første Rega´er ikke med spånplade og de senere lavet af MDF, jeg fornemmer at MDF er tungere end spånplade eller er jeg galt i byen.
Nåå jeg må hellere lakere 3. gang __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Motor dæksel HJÆLP 
Jeg fandt et stykke 3 mm aluplade i gemmerne og har prøvet at skære det til , jeg vil gerne have det meget blankt så det er først pudset med korn 80 derefter vandslebet med korn 400 og til sidst poleret og poleret med autosol . låget bliver monteret i silicone. ingen skruer her
Jeg tror ikke jeg har fået det slebet nok, der er stadig spor i så det skal have hele turen om igen Det burde kunne blive næsten som crom.
Hvis det ikke lykkedes bliver det kun en firkant der dækker motoren uden spidsen , der kun er der for at gøre det besværligt.
Er der et godt råd til højglans alu? Og hvad har jeg evt gjort forkert?

|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et billede af 4 gange lak med mellemslibninger, så mangler der ca. 6 lag mere . Det er allerede meget blankt .

|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
|
Et billede af 4 gange lak med mellemslibninger, så mangler der ca. 6 lag mere . Det er allerede meget blankt .

|
|
|
WOW, flot trekant Ej, det er sq flot "Keep up the good work" __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Motor dæksel HJÆLP  snip

|
|
|
Ganske flot manuelt polering, du kommer dog ikke helt frem til cromlooket uden motorkraft / polerskive og et bedre polermiddel end autosol.
Men hvis du ellers kan undvære dækslet et par dage .........så har jeg grejet __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da liret ud piobyte
Glæder mig til at høre hvad dine modifikationer gør ved lyden __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
piobyte skrev:
|
Motor dæksel HJÆLP  snip
|
|
|
Ganske flot manuelt polering, du kommer dog ikke helt frem til cromlooket uden motorkraft / polerskive og et bedre polermiddel end autosol. Men hvis du ellers kan undvære dækslet et par dage .........så har jeg grejet |
|
|
Hvilket polermiddel drejer det sig om ? Jeg har motorkraft og polerskive . Tak for tilbuddet det kan være jeg tager imod buddet hvis det ikke arter sig  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
|
Det ser da liret ud piobyte
Glæder mig til at høre hvad dine modifikationer gør ved lyden
|
|
|
Det er også det jeg er mest spændt på , alt det andet er jo egentlig , som du skriver , bare lir for sjov . Og så giver det da lidt erfaring med hensyn til træarbejde - lak og alu , Har ik´ lige prøvet det før . .
Men lyden er det primære . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|