| Forfatter |
|
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skulle komme til at ødelægge noget er det bare surt for mig
det hvirker også som du ved hvad du laver
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os se på det... Er ved at sælge lejlighed og købe hus, men måske vi kan finde en dag alligevel...
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det er helt fint har heler ikke pengene lige for tiden.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mcfrede - Kender du til at modde et E-MU 0404 eventuelt ? Hvis du er inde i mod af andre lydkort... Der skulle vist være relativt mange muligheder for at modde det kort, jeg tør bare ikk :S
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
|
jeg køre på entertainment mode når jeg høre musik og der har jeg slået crystallizer til og står på 50% jeg køre ikke med cmss når jeg høre musik da jeg ikke syntes det lyder godt når det er musik skal det kun være ren stereo og har stillet bas på 55% og diskant på 54%. men jeg bruger da cmss når jeg spiller, køre jeg på game mode.
ja jeg tror heler ikke creative er så dårligt som folk gerne vil havde det. men de er dog mest lavet til spil. der findes lydkort der overgår creative mange gange som audiotrak 7.1 hifi men det er også kun målrettet på musik brug men jeg vil da våve at påstå at et creative x-fi kort kan måle sig med en cd-afspiller i 5-6 tusend klassen.
|
|
|
Øh.... Jeg kan simpelthen ikke læse hvad du vil skrive. Lidt kommaer og punktumer må man godt bruge. Men det ser ud til du bruger crystalizer (er det lig med cmss) og så kan du jo ikke sammenligne, da du tillæge lyden noget der ikke er der i forvejen.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
| Mcfrede - Kender du til at modde et E-MU 0404 eventuelt ? Hvis du er inde i mod af andre lydkort... Der skulle vist v�re relativt mange muligheder for at modde det kort, jeg t�r bare ikk :S |
|
|
Har du ikke garanti på kortet
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen
måske du ikke har så meget forstand på lydkort det ved jeg ikke men crystallizer og cmss er ikke det samme cmss laver stereo om til virtual surround og crytsallizer tilføjer mere dynamik i lyden så jeg kan ikke se det er det samme
det ser nu heler ikke ud til du skal bruge det til noget det som jeg har skrevet så hvorfor ikke bare være ligeglad med hvordan det står du er da den eneste der har et problem med det det er jo ikke en eksame det her.
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
f**k hvor er det plat at kommentere så noget 
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kjeldsen Rolig nu, jeg forstod skam godt Sennheiser's indlæg på trods af tegnsætningen...
@Kolind Kender ikke EMU 0404. Moddet er dog det samme og går i sin enkelthed ud på at lokalisere den OpAmp der driver stereoudgangen og så erstatte den med en bedre. Du skal nok kigge efter en lille 8-benet chip. Jeg skiftede i samme omgang kondensatorer som anbefalet på head-fi.org til større og bedre,og nu er lyden skam i top. Jeg læser lige på deres hjemmeside at de benytter NJM2068 OpAmps, så kan du selv slå dens specifikationer op, og skal den skiftes ved du hvilken chip du skal lede efter... Du kan også overveje om kondensatorerne er af ordentlig kvalitet eller om de skal skiftes. Måske du kan høre forskel hvis du skifter samtlige til blackgates (og selvom jeg ikke ved om forbedringen i lyd står mål med udgiften til blackgaterne)... EMI-afskærmning kan sikkert også give dig lidt på den digitale signalbehandling (ikke at jeg selv nødvendigvis tror på det eller mener mig i stand til at høre en forskel, men nu kan vi jo ligeså godt rulle alle modifikationer på banen).
@Sennheiser Heh, ikke pengene? Kan du skaffe OpAmp'erne som studie- eller vareprøver koster det dig ikke mange basseører, og skal det endelig være kan vi jo nok finde en dag jeg kan ødelægge din garanti på kortet for dig... 
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja det må vi gøre
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
men er det svært at få fat i det der skal bruges.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næeh, jeg oprettede mig på National Semiconductors hjemmeside og bestilte 3 prøver, under en uge senere kom der en kuvert med mine prøver. Jeg skulle ikke betale noget og mener heller ikke de plejer at tage betaling fra studerende hvis du falder i den kategori...
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det gør jeg
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@techtrino - garanti.. nej :/ Derudover ryger garantien alligevel også hvis man sidder og fedter med at lodde selv jo :D men det kan jo så være det samme...
@mcfrede - Selve opampen er vist ganske udemærket (ikke at man ikke KAN få bedre self)... De fleste mods jeg har set har vist primært været noget med at skifte kondensatorer til bedre/større og så yderligere bypasse et lille kredsløb vist... Måske man burde forsøge sig med det.... Det værste der kan ske er vel at man dræber sit kort... 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
|
Kjeldsen
måske du ikke har så meget forstand på lydkort det ved jeg ikke men crystallizer og cmss er ikke det samme cmss laver stereo om til virtual surround og crytsallizer tilføjer mere dynamik i lyden så jeg kan ikke se det er det samme
det ser nu heler ikke ud til du skal bruge det til noget det som jeg har skrevet så hvorfor ikke bare være ligeglad med hvordan det står du er da den eneste der har et problem med det det er jo ikke en eksame det her.
|
|
|
Nej jeg har ikke den store forstand på lydkort, derfor spurgte jeg om crystalizer og cmss var det samme. En ting ved jeg dog, og det er at du ikke kan tilføje dynamik til en eksisterende indspilning. Derfor, når du tilføjer crystalizer, kan du ikke sammenligne med din vens head-fi system. At du kan lide lyden med crystalizer er jo fint, men du har i min ører ikke forbedret lyden blot ændret den.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Nej jeg har ikke den store forstand på lydkort, derfor spurgte jeg om crystalizer og cmss var det samme. En ting ved jeg dog, og det er at du ikke kan tilføje dynamik til en eksisterende indspilning. Derfor når du tilføjer crystalizer kan du ikke sammenligne med din vens head-fi system. At du kan lide lyden med crystalizer er jo fint, men du har i min ører ikke forbedret lyden blot ændret den. |
|
|
Så sandt så sandt... Dybest set går det bare ind og booster lyden for at imitere dynamik og klarhed... Men altså det er da helt sikkert fint hvis du fortrækker den lyd.. Men om det er bedre er så spørgsmålet... som Kjeldsen siger måske nok nærmere bare anderledes...
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
crystallizer tilføjer mere dynamik i lyden for det kan man tydeligt høre når man slår det fra
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
men det er også lige meget hvad det gør lyd er en smagsag og at i ikke kan lide creative fint med mig er da lige glad.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
|
crystallizer tilføjer mere dynamik i lyden for det kan man tydeligt høre når man slår det fra
|
|
|
Jeg er ikke i tvivl om at du kan høre forskel, men det er altså ikke dynamik.
Du kan kun få mere dynamik ved at fjerne komprimering. Da komprimering er en del af indspilningen, kan den ikke fjernes uden at lave en ny master med mindre komprimering.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
Kjeldsen
det ser nu heler ikke ud til du skal bruge det til noget det som jeg har skrevet så hvorfor ikke bare være ligeglad med hvordan det står du er da den eneste der har et problem med det det er jo ikke en eksame det her. |
|
|
Creative’s crytsalizer teknologi tilføjer noget til signalet
der ikke er der i forvejen. Om man så synes det er et plus eller minus er jo
nok individuelt. Kort sagt er det en upsampler, en Dynamics Expander, og en Exciter.
Alt sammen ting der er kendt i studieverdenen i forvejen og som har været brugt
siden 70’erne.
Ekspanderen fremhæver transienter mere end det oprindeligt
var tiltænkt fra producerens side. Der bliver simpelthen tilføjet overtoner til
de transienter der er der i forvejen. Det er det samme som producere bruger compressore eller expandere til, og det er
helt sikkert brugt i forvejen på det nummer der afspilles. Nu får den bare lige
en tand til med crystalizeren.
Excitere er lidt noget djævelskab. De fleste synes det lyder
bedre når signalet bliver ført gennem en exciter. Det lyder som om lyden bliver mere luftig og der
kommer mere ”ziiing..” i toppen. Effekten synes bare at forsvinde hurtigt, og det
giver lyttetræthed i længden. Det laves
ved at tilføje 3de-harmonisk forvrængning til det oprindelige signal, og nogle
gange manipuleres fasen også.
Hifi er det på ingen måde, men man kan diskutere hvad der er
den korrekte lyd hvis vi snakker musik der er skabt på en computer og forvrænget
til ukendelighed. Det eneste jeg synes
der er vigtigt at holde sig for øje er blot at lydkvaliteten ikke bliver
bedre uanset hvad Creative siger. Tværtimod bliver den mere forvrænget! Hvis man
så til gengæld synes det lyder bedre er jo ikke så ringe endda.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |