| Forfatter |
|
AngelOfAgony Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker som om der er uenighed i hvilken af disse 2 tuners man skal købe til hjemmebiografen!
Jeg står selv og skal købe tuner og kunne godt tænke mig at høre fra folk som har oplevet begge tunere, hvad synes i?
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de to er det blevet snakket en del om på foraet efterhånden. De har hver deres plus og minusser. Dette afhænger også af hvad du skal bruge den til. Hvis du skal bruge den som scaler, således at din projektor modtager et progressivt signal fra dvd'en (over tuneren), så er det N6, da den har den bedste scaler. En anden årsag er N6 har native 16:9 scaling. N6 koster 2200,- og har ikke teskt-tv, men et indbygget støjfilter.
Jeg har Zinwell proV+ og er rimelig tilfreds. På 80" er der en smule støj, men det er ikke noget irretationsmoment, da jeg ser de store og flotte film på DVD. Jeg er glad for tekst-tv, hvilket er et plus for zinwell og så koster den kun 1800,-.
Jeg tror nok at ctacta har en brugt N5 til salg. Du er velkommen til at kigge forbi og tjekke mit setup med projektor og tuner ud.
|
| Til top |
|
| |
Freakazoid Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg er ikke helt med på hvad scalingen går ud på? Bruges tuneren ikke udelukkende til at køre tv-signal igennem?
Tekst-tv vil jeg ikke priotere højt, jeg ønsker bare det bedst mulige billede til mit setup. Jeg skal kunne se TV, samt have DVD og X-BOX sluttet til min projektor, men de kan vel kobles direkte på eller skal de også igennem tuneren?!
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke et problem for N6 at den ikke kan køre 50Hz når man ser PAl?
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Freakazoid-> Jeg er heller ikke sikker på at scaling er det helt korrekte ord. Det som tuneren gør er at tage det analoge signal fra antennestikket og scaler det om til et format som projektoren kan læse. Zinwell kan lave det til 640x400 800x600 og 1024x1024, samt PAL plus (som jeg ikke helt ved hvilken opløsning det er).
Denne scaler er også effektiv hvis man ønsker at tilslutte eksempelvis PS2 eller Xbox, da denne laver signalet om til 480p.
Afhængig af indgange på din projektor skal du måske tilslutte udstyret igennem tuneren (hvilket for Xbox's vedkommende vil være en fordel, hvilket det også vil være hvis din DVD afspiller ikke har progressive scan).
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ser det ud til, at er lidt bedre allround, fordi den har Nicam stereo, hvilket Nextvision N6 ikke har (ifølge specs.).
Spørgsmålet er så bare, hvor stor forskel der er i billedkvalitet på Zinwell og N6?
Kræver det ikke en dyr projektor for at kunne udnytte N6 (har selv en Z1)?
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror billedkvaliteten er noget bedre i N6, MEN det er begrænset hvor smuk man kan gøre det analoge tv-signal...
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thue,
Ja, TV-signaler har deres begrænsninger. Nu tænkte jeg dog ikke kun på TV-signalet. Både N6 og Zinwell anbefales også som scalere mellem DVD-spille og projektor.
Du har jo selv en Zinwell, såvidt jeg forstår. Hvordan vurderer du den som kvalitetsforbedrende foranstaltning til din Z1?
__________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa-> Jeg er har HTPC setup, så jeg bruger den ikke som kvalitetsforbedrende foranstaltning. Den DVD afspiller jeg har kører progressive scan, hvis HTPC bryder sammen, så jeg bruger den kun som Tv-Tuner.
Z1 vinder utrolig meget ved HTPC brug (1:1 pixel mapping). Jeg så Hero igår og jeg fik næsten tudefjæs under filmen fordi det var øjeguf i så høj kaliber. Nu kører jeg trådkapring igen, men jeg kan aldrig mere leve med at se film over en stationær DVD afspillere længere...
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
Aksa-> Jeg er har HTPC setup, så jeg bruger den ikke som kvalitetsforbedrende foranstaltning. Den DVD afspiller jeg har kører progressive scan, hvis HTPC bryder sammen, så jeg bruger den kun som Tv-Tuner.
Z1 vinder utrolig meget ved HTPC brug (1:1 pixel mapping). Jeg så Hero igår og jeg fik næsten tudefjæs under filmen fordi det var øjeguf i så høj kaliber. Nu kører jeg trådkapring igen, men jeg kan aldrig mere leve med at se film over en stationær DVD afspillere længere... |
|
|
Ja, jeg er godt klar over, at du kører HTPC - tænkte bare, at du måske havde prøvet Zinwell'en som scaler, bare for sjovs skyld. Både Zinwell og N6 laver vel noget i samme stil som HTPC'en, måske bare ikke ligeså godt ... ?
På sigt kan HTPC skam også komme på tale hos mig, men det varer nok en rum tid. Indtil videre er jeg nu stadig imponeret over Z1'erens kvaliteter - især til prisen.
Hvad er "trådkapring" - noget der foregår i "Pirates of the Caribbean"? __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa-> Jeg har ikke prøvet den som scaler for sjov.
Zinwell og N6 laver ikke noget i samme stil som HTPC'en, hverken i teknik eller i performance. Pointen med HTPC er primært at man kan lave 1:1 pixel mapping.
Trådkapring er tegn på dårlig opdragelse, det vil sige at man ikke respektere trådens første spørgsmål, men drejer den over på noget andet i stedet for at oprette en ny tråd med sit budskab.
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
Aksa-> Jeg har ikke prøvet den som scaler for sjov.
Zinwell og N6 laver ikke noget i samme stil som HTPC'en, hverken i teknik eller i performance. Pointen med HTPC er primært at man kan lave 1:1 pixel mapping.
Trådkapring er tegn på dårlig opdragelse, det vil sige at man ikke respektere trådens første spørgsmål, men drejer den over på noget andet i stedet for at oprette en ny tråd med sit budskab. |
|
|
Hej Thue,
Ja, jeg har fanget pointen omkring HTPC. Kan dog ikke helt følge, hvorfor du bruger en ekstern TV-tuner, når du har en HTPC og der findes tonsvis af TV-tuner kort?
Eller er det vanskeligt at få til at "spille".
Mht. til TV-tuner, så tror jeg også, at jeg vil hælde mod Zinwell, bl.a. fordi den har Nicam stereo. Og da min DVD-afspiller ikke har progressive scan, vil der sikkert være en fordel i at køre signalet gennem Zinwell'en. Prisen er jo heller ikke afskrækkende.
I hvilket "format" kommer signalet ud af Zinwell'en (jeg kører component nu)? __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Kimpil Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Umiddelbart ser det ud til, at er lidt bedre allround, fordi den har Nicam stereo, hvilket Nextvision N6 ikke har (ifølge specs.).
|
|
|
Har dags dato talt med viewsonic og de har undersøgt sagen vedr. Nicam stereo. Den model der sælges i Danmark har Nicam stereo. Jeg blev helt hed om ørerne, da jeg selv afventer ankomsten af min N6, og ikke kan undvære Nicam.
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimpil skrev:
Aksa skrev:
| Umiddelbart ser det ud til, at er lidt bedre allround, fordi den har Nicam stereo, hvilket Nextvision N6 ikke har (ifølge specs.). |
|
|
Har dags dato talt med viewsonic og de har undersøgt sagen vedr. Nicam stereo. Den model der sælges i Danmark har Nicam stereo. Jeg blev helt hed om ørerne, da jeg selv afventer ankomsten af min N6, og ikke kan undvære Nicam. |
|
|
Hej Kimpil,
Det var en god oplysning. Den eneste grund til, at jeg var forbeholden over for N6, var at den manglede dette.
Hvor har du bestilt den? __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Kimpil Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var så heldig at købe Dawgtor's. Han havde en 3 uger gammel liggende og da han besluttede at investere i en original panny tuner til sin panny plasma.
Den skulle komme med posten idag, så jeg kan næsten ikke vente.
Prisen var kun 1200,00 kr. Jeg vil fortælle mere når jeg har testet den med min MT100 projektor
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at n6 skuffer mig, da det endelig lykkedes mig at prøve den på min crt projetor, på grund af at jeg skulle finde det rigtige kabel.
Det skal siges at mit mål var at dvd signalet skulle gøres progresivt, og det gør den også fint, men så hører alt også op, farverne og skarpheden i billedet blir simpelthen for ringe, og jeg havde da regnet med at scaleren virkede både med ntsc og pal, men næh nej, mindre billide med ntsc!
Men som tuner til en 17 tommer computerskærm går den lige an, men selve tuneren modtager faktisk godt selv med et dårligt signal fra antenne, det er da et plus.
Så alt i alt tror jeg den er meget for dyr, jeg prøvede en tuner fra bilka(typhon)faktisk næsten lige så god! __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sprøg CTACTA om hans erfaringer. Han har rost dette produkt til skyerne og ovenover, måske han kender til lidt finjustering (det må han gøre).
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil såmen bare Fortælle andre at den måske ikke er så god vis det er projektor man vil bruge den til, selv på min 17 tommer monitor(crt)havde den problemer, og jeg lavede faktisk alle indstilling som var muligt med dette produkt, men det blev ikke bedre, kun som tv tuner kan jeg sige den er akseptabel, for de interlacer og scaler dur ikke i den.
Noget andet er at man ikke rigtig har de store finjusterings muligheder med farverne ved pal, kun saturation, og det giver altså nogen meget unaturlige digitale farver.
Men det kan da også have været et dårligt eksemplar jeg havde købt, jeg har ivertfald sendt den retur. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder besynderligt, at N6 skulle være så dårlig, når den ellers bliver berømmet alle mulige steder.
Gad vide, om der er et eller andet lille trick?
Vi må have CTACTA på banen!
CTACTA, hvor er du?
__________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
PÅ www.avsforum.com er der under crt en del om n6, og der er der også delte meninger. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |