Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2026 | 09:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD vs. Plasma nyeste genration (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

fnuller skrev:

og det er også sådan med hensyn til PX70(71) vs. 427xd???

Tc har ikke noget onkyo på deres hjemmeside overhovedet....

Lige specifik omkring de to modeller skal jeg ikke kunne om det forholder sig sådan, men det vil jeg mener, da det er sådan på mange af deres andre modeller. Jeg har selv et af de bedre Pana, et tv som sidste år, tror jeg det var, blev kåret til europas bedste plasma til prisen (mener jeg prisen hed) men Pioneer er stadig bedre efter min mening på en række punkter. Ok mente bare de havde Onkyo også hos TC, men så må jeg huske forkert

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

fnuller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

ok... jeg må prøve at vente til i morgen og hører om der er andre der har lidt erfaringer på det punkt... vi er vidst de eneste vågne pt...
Til top Vis fnuller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fnuller

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Att. Otto: Du skriver, hvis jeg forstår det ret, at en kalibrerings forbedring kommer meget an på de "fintunings" muligheder som et tv har...Og så er det jeg bliver nervøs...

Som du måske har bemærket så er jeg "den lykkelige ejer" af et Pana th50pv600 og når jeg kigger i "billed" så synes jeg ikke at det virker som om der er så mange muligheder for justering af mit tv, der er "billedvalg, kontrast, lys, farve, skarphed, farvetemp, colour management. Og noget som de kalder P-NR og 3D-comp, hvad det så end er til... men betyder det så, med de muligheder man jeg ikke vil have det store ud af sådan en "omgang" eller?

Der er gråskala-justering i service-menuen. Panasonic er generelt rimeligt godt sat op fra fabrikken i forhold til mange andre, så du skal ikke forvente en nat-og-dag forskel, men der er en forskel at hente som alle dem jeg hidtil har besøgt, såvidt vides har syntes var pengene værd.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

fnuller skrev:

og det er også sådan med hensyn til PX70(71) vs. 427xd???

Jeg mener ikke at PX70 (og diverse afarter) ændrer mærkbart på forholdet mellem Panasonic og Pioneer. Der er _slet_ ikke tale om et fremskridt der kan sammenlignes med Pioneer 427 vs. 428. Rent faktisk synes jeg at den nye Pana generation er et skridt til siden, ikke et skridt frem. Lidt mere "smooth" gengivelse (mindre purple snakes), til gengæld lidt dårligere shadow detail og farvegengivelse (dog i småtingsafdelingen). Der er ikke nogen åbenlyst mærkbare forbedringer som jeg ser det. Lidt ala springet fra Pioneer 436 til 427 faktisk (og dermed siger jeg samtidig at jeg faktisk mener at en Pioneer 436 er bedre end en Panasonic PX70). Pioneer 8G er derimod et kraftigt spring fremad, som flytter så markant på forskellen mellem de to, at hvis man før kunne sige at der var tale om fordele og ulemper ved Pana vs. Pioneer, så mener jeg at man med Pioneer's 8G har meget få fordele ved et Panasonic, vurderet på ren billedkvalitet (prisen er så også en anden).

fnuller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

hey otto...

ikke helt sikker men skal det forstås at du til hver en tid syntes jeg skal give de 3-4 kilo ekstra og købe en pioneer 427xd.

valget står lige nu mellem den og px70

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

fnuller skrev:

ikke helt sikker men skal det forstås at du til hver en tid syntes jeg skal give de 3-4 kilo ekstra og købe en pioneer 427xd.

Det ville jeg gøre, ja. Jeg skal ikke sige at det er det rigtige at gøre for alle.

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

prisen på et 427xd er idag faldet pænt den er helt nede under de 14.000 kr. så umiddelbart er den da pengene værd - til den pris den har nu ( med mindre man hele tiden vil have det nyeste, men hvem har råd til det - tæring efter næring ??)

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

fnuller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

hvor har du set den henne til den pris???

Danster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

hifipriser.dk
Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster

fnuller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

hov forresten har helt glemt et spørgsmål...

hvordan er tilslutningen på pana'en... tvet skal nemlig hænge helt ind til vægen... har set at pioneers er pegende nedaf (de fleste) eller indrykket i kabinettet og derfor er det helt perfekt men kan ikke finde billedere af pana'ens bagside???

nogen må vide

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

fnuller skrev:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233083

13986 kr. er p.t. det billigeste det er inkl moms plus levering, hvordan i alverden de så mener levering koster 22 kr, den kan jeg så ikke svare på, men deres transportsamarbejdspartner må være meget stærk??? :)

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

fnuller skrev:

13986 kr. er p.t. det billigeste det er inkl moms plus levering, hvordan i alverden de så mener levering koster 22 kr, den kan jeg så ikke svare på, men deres transportsamarbejdspartner må være meget stærk??? :)

Det er fordi det primært er en e-handelsvirksomhed indenfor IT, og de sender RIGTIG mange pakker hver dag... Der er endda en der gør det til 15,- kan jeg se... Så de har nogle gode aftaler...

Dog vil jeg advare alle mod at handle med getmore... Jeg er blevet snydt af dem flere gange, og kender flere der også er...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
rattanhuset skrev:
Att. Otto: Du skriver, hvis jeg forstår det ret, at en kalibrerings forbedring kommer meget an på de "fintunings" muligheder som et tv har...Og så er det jeg bliver nervøs...

Som du måske har bemærket så er jeg "den lykkelige ejer" af et Pana th50pv600 og når jeg kigger i "billed" så synes jeg ikke at det virker som om der er så mange muligheder for justering af mit tv, der er "billedvalg, kontrast, lys, farve, skarphed, farvetemp, colour management. Og noget som de kalder P-NR og 3D-comp, hvad det så end er til... men betyder det så, med de muligheder man jeg ikke vil have det store ud af sådan en "omgang" eller?

Der er gråskala-justering i service-menuen. Panasonic er generelt rimeligt godt sat op fra fabrikken i forhold til mange andre, så du skal ikke forvente en nat-og-dag forskel, men der er en forskel at hente som alle dem jeg hidtil har besøgt, såvidt vides har syntes var pengene værd.

Oki jeg "tygger" lige på det Otto, men mon ikke det er smartes at vente til jeg har fået en digital dekoder af en eller anden slags og evt bedre antenne kabel, eller er det ét fedt?

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Extreme - hvordan kan du være blevet snydt flere gange?
Jeg mener hvis jeg var blevet snydt en gang ville jeg da ikke handle der igen

Nå men mange tak for tippet, det er noget vi kan bruge, så ikke flere end højst nødvendigt snydes.
Jeg har handlet i Tyskland hos TechnikDirect og det er gået meget fint hver gang (alle to)....
Herudover har jeg brugt pc-netto en del, det har jeg heller aldrig haft problemer med.

Teos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Efter meget søgning og flere tv på prøve er mit valg faldet på Plasma, Pana PV70 for at være precis. Før den har jeg haft 3 forskellige LCD tv, og ingen af dem kunne leve op til mine foventninger. Har haft LG, Sony og Samsung LCD.

Plasma er og bliver den langt bedste teknologi mht. billede kvalitet og jeg er SÅ glad for mit plasma.

Der med er det ikke sagt at jeg anbefaler plasma til alle. F.eks. til mine forældre anbefalede jeg LCD. De er panisk bange for at et billede kan brænde fast og ser gerne dr eller tv2 med logo i lang tid af gangen og de har ikke de samme krav til billede som jeg har, så der var LCD det rette valg for dem.

Men alle der vil have kvalitet og kan leve med at man skal tænke sig om og ikke falde i søvn til stillestående billeder kan jeg KUN anbefale plasma.

Hvad angår pana vs. pio kan jeg også kun sige at pio er vinderne i Plasma klassen, grunden til at jeg har pana er kun at pio er det dyere. Pana bedst til prisen, pio bedst hvis pris er ligegyldigt.

MVH
Steen
Til top Vis Teos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teos

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Teos skrev:
Efter meget søgning og flere tv på prøve er mit valg faldet på Plasma, Pana PV70 for at være precis. Før den har jeg haft 3 forskellige LCD tv, og ingen af dem kunne leve op til mine foventninger. Har haft LG, Sony og Samsung LCD.

Plasma er og bliver den langt bedste teknologi mht. billede kvalitet og jeg er SÅ glad for mit plasma.

Der med er det ikke sagt at jeg anbefaler plasma til alle. F.eks. til mine forældre anbefalede jeg LCD. De er panisk bange for at et billede kan brænde fast og ser gerne dr eller tv2 med logo i lang tid af gangen og de har ikke de samme krav til billede som jeg har, så der var LCD det rette valg for dem.

Men alle der vil have kvalitet og kan leve med at man skal tænke sig om og ikke falde i søvn til stillestående billeder kan jeg KUN anbefale plasma.

Hvad angår pana vs. pio kan jeg også kun sige at pio er vinderne i Plasma klassen, grunden til at jeg har pana er kun at pio er det dyere. Pana bedst til prisen, pio bedst hvis pris er ligegyldigt.

MVH
Steen

Jeg er fuld ud enig med dig i det som du skriver om "krigen" mellem de to mærker. Er man ligeglad med prisen er pio det bedste, men pana er det bedste til prisen

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Smurf skrev:

fnuller skrev:

Det er fordi det primært er en e-handelsvirksomhed indenfor IT, og de sender RIGTIG mange pakker hver dag... Der er endda en der gør det til 15,- kan jeg se... Så de har nogle gode aftaler...

Dog vil jeg advare alle mod at handle med getmore... Jeg er blevet snydt af dem flere gange, og kender flere der også er...

Jeg er godt klar over de sender mange pakker, men en skærm var godt nok ikke noget jeg ville have postdanmark til at håndtere, når man ser de pakker man modtager fra dem af og til selvom der står it osv på dem, så er de ikke i imponerende stand når de ankommer. Prisen er selvom man har mange forsendelser meget lav når man tænker på det koster over 100 kr at sende en pakke over 11 kilo som privatperson :) (en skærm vejer jo det dobbelte i den størrelse + det løse).

Omkring det med getmore og du er blevet snydt flere gange, kan jeg kun sige ok en gang snydt, men flere gange??? hvem handler et sted de føler sig snydt mere end en gang + de har emærket. så hvis du føler dig snydt og i øvrigt kender købeloven, så har du vel fulgt sagen op både med forhandleren og emærket (der er krav til at bære det mærke bl.a. at købeloven skal overholdes) :)

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Mht. Getmore, så kan jeg henvise til disse to tråde:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=3340
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=1292

Personligt har jeg efterhånden hørt så meget dårligt om den. Det er mig en gåde, hvordan en sådan forhandler kan blive ved med at eksistere. Jeg har selv været offer for deres fuldstændig urimelige service, og siden da har jeg aldrig haft lyst til at sætte mine penge i dem igen.

fnuller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

jeg kan godt fornemme at i pana vs pioneer sagen vinder pioneer kæmpe.... men nu går soørgsmålet specifikt på PX70(71) vs. 427xd og har endnu kun et direkte svar og det var fra otto i den henseende....

hvad angår bagsiden har jeg selv fundet ud af det og her vinder pioneeren i mine øjne da pana'en har bagudvendte stik....

Ang getmore: Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om jeres andre erfaringer, men jeg har handlet en del it hos getmore og altid haft positive oplevelser der.... selv med en enkelt RMA sag havde jeg ingen problemer (modtog 2 defekte keyboards i træk, og havde fragtpenge stående på min konto dagen efter de havde modtaget)....

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

fnuller skrev:

jeg kan godt fornemme at i pana vs pioneer sagen vinder pioneer kæmpe.... men nu går soørgsmålet specifikt på PX70(71) vs. 427xd og har endnu kun et direkte svar og det var fra otto i den henseende....

hvad angår bagsiden har jeg selv fundet ud af det og her vinder pioneeren i mine øjne da pana'en har bagudvendte stik....

Ang getmore: Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om jeres andre erfaringer, men jeg har handlet en del it hos getmore og altid haft positive oplevelser der.... selv med en enkelt RMA sag havde jeg ingen problemer (modtog 2 defekte keyboards i træk, og havde fragtpenge stående på min konto dagen efter de havde modtaget)....

Fik du betalt forsendelse på begge defekte eller var det kun nummer 2 ? (bare lige et sidespørgsmål) :)

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes