| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Texe hvad musik hører du? Bare til information..
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
|
ikke helt, for man kan ikke brokoble en integreret fra abrahamsen 
og man får altså ca. fire gange så store effekt ved at brokoble..
|
|
|
det ville da også være skørt at brokoble en integreret stereo forstærker. Jeg ved godt at man kan på nogle, men det er da helt klart kun til at forvirre folk der ikke er helt inde i hvad det betyder __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Death Metal og Jazz. En gammel Sinatra plade i ny og næ bliver det også til.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
| Death Metal og Jazz. En gammel Sinatra plade i ny og næ bliver det også til. |
|
|
det var dog en sjov blanding __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoeh. Jeg kan godt lide god musik. Musik som er lavet for musikkens skyld! Jeg afskyr moderne pop
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Tjoeh. Jeg kan godt lide god musik. Musik som er lavet for musikkens skyld! Jeg afskyr moderne pop  |
|
|
prøv engang at fortælle mig hvordan du har det med umoderne pop... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bedre. Jeg har endda både the Pretenders og Beatles et sted i pladesamlingen
|
| Til top |
|
| |
Match Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft en Abrahamsen forforstærker i ca. 3 måneder og er meget glad for den.
Jeg har bøvlet en del rundt med mit anlæg i foråret, fordi jeg havde en aftale med min kone om, at de gamle Coral studie 100 monitors skulle ud.
Da jeg ikke ville af med enhederne fandt jeg ud af, at den bedste løsning var at bygge to sidehøjttalere med de gamle Coral H 100 diskanthorn og Coral Beta 8 som mellemtone. Og så bygge en bashøjttaler til den dejlige Coral 100 basenhed.
Det krævede så også, at jeg brugte et aktivt delefilter, og heldigvis fandt jeg en Rane AC23 her på hifi4all. Min gamle Stax forforstærker fyldte netop 30 år i foråret, og da den var begyndt at knase lidt i potmeteret, begyndte jeg at sondere markedet for forforstærkere.
( Så viste det sig iøvrit, at det ikke var Stax'en, der knaste, men derimod den ene Coral H100, og her for 1 måned siden blev disknthornene så udskiftet med 2 Vifa enheder. Det bytte er jeg godt tilfreds med.
Som mange af jer andre bemærkede jeg ElGigantens annoncer i februar 07 med Abrahamsen produkter, og jeg tog derfor ind til ElGiganten i Esbjerg for at kigge på en.
Desværre var der leveringstid og først den 11/4 07 var min forforstærker kommet.
Som ovenfor nævnt, er jeg meget glad for lyden. Den er meget analytisk og hælder til det lyse, som jeg godt kan lide.
Jeg har en godt brugt NAD til at række mellemtonen, en Technics til diskanten og en Vincent monoblok til bassen.
Faktisk løb jeg kun ind i et praktisk problem med det aktive Rane filter og med Abrahamsen. Det gav til gengæld en masse arbejde: de bruger balancerede XLR stik !
Det er stort set umuligt at gå ind i en hifibutik i Danmark - eller for den sags skyld i England - hvad jeg også har prøvet - og købe kvalitetsXLR hun til phono han og XLR han til XLR hun. Jeg lavede selvfølgelig i første omgang nogen selv, men jeg havde svært ved at lave ordentlige phonolodninger !
Nu har jeg efterhånden fået samlet nogle sæt gode XLR ledninger, og køber kun effektforstærkere med XLR stik i fremtiden !
Jeg vil også gerne gøre opmærksom på, at Abrahamsen har balanceret XLR udgang til CD afspiller, og hvilke CD afspillere har det udover Abrahamsens egne ?
Nå-alt i alt er jeg meget glad for mit anlæg lige nu !
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Match skrev:
Jeg har nu haft en Abrahamsen forforstærker i ca. 3 måneder og er meget glad for den.
Jeg har bøvlet en del rundt med mit anlæg i foråret, fordi jeg havde en aftale med min kone om, at de gamle Coral studie 100 monitors skulle ud.
Da jeg ikke ville af med enhederne fandt jeg ud af, at den bedste løsning var at bygge to sidehøjttalere med de gamle Coral H 100 diskanthorn og Coral Beta 8 som mellemtone. Og så bygge en bashøjttaler til den dejlige Coral 100 basenhed.
Det krævede så også, at jeg brugte et aktivt delefilter, og heldigvis fandt jeg en Rane AC23 her på hifi4all. Min gamle Stax forforstærker fyldte netop 30 år i foråret, og da den var begyndt at knase lidt i potmeteret, begyndte jeg at sondere markedet for forforstærkere. ( Så viste det sig iøvrit, at det ikke var Stax'en, der knaste, men derimod den ene Coral H100, og her for 1 måned siden blev disknthornene så udskiftet med 2 Vifa enheder. Det bytte er jeg godt tilfreds med. Som mange af jer andre bemærkede jeg ElGigantens annoncer i februar 07 med Abrahamsen produkter, og jeg tog derfor ind til ElGiganten i Esbjerg for at kigge på en. Desværre var der leveringstid og først den 11/4 07 var min forforstærker kommet.
Som ovenfor nævnt, er jeg meget glad for lyden. Den er meget analytisk og hælder til det lyse, som jeg godt kan lide. Jeg har en godt brugt NAD til at række mellemtonen, en Technics til diskanten og en Vincent monoblok til bassen.
Faktisk løb jeg kun ind i et praktisk problem med det aktive Rane filter og med Abrahamsen. Det gav til gengæld en masse arbejde: de bruger balancerede XLR stik ! Det er stort set umuligt at gå ind i en hifibutik i Danmark - eller for den sags skyld i England - hvad jeg også har prøvet - og købe kvalitetsXLR hun til phono han og XLR han til XLR hun. Jeg lavede selvfølgelig i første omgang nogen selv, men jeg havde svært ved at lave ordentlige phonolodninger !
Nu har jeg efterhånden fået samlet nogle sæt gode XLR ledninger, og køber kun effektforstærkere med XLR stik i fremtiden !
Jeg vil også gerne gøre opmærksom på, at Abrahamsen har balanceret XLR udgang til CD afspiller, og hvilke CD afspillere har det udover Abrahamsens egne ? Det er der en lang række firmaer der har - f.eks.: Primare, AudioAero, Thule, Classé, Hegel, NAD, Audia, Denon osv. osv.
Nå-alt i alt er jeg meget glad for mit anlæg lige nu !
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes mange cd-afspillere med xlr-udgange.
I flæng kan nævnes: Thule, Pink triangle, Classé, Nogle NAD-modeller, CEC, Tascam, Numark, Primare, Bladelius/SAT, Theta, Vincent og mange, mange flere
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betyder det at jeg får problemer med at tilslutte min PS3 som afspiller til min Abr.2.0??
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
att.: texe
nej slet ikke, der er 4 stk. alm. phono (ubalanceret) på V2.0 (den integrede)
Har forresten lige benyttet mig af muligheden for at kører med variabel linieudgang på V1.0 (cd-afspilleren) og direkte i forstærkerne
Det virker 
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt nok spændt på hvordan PS3 gør det som CD-afspiller, men endnu mere på at høre v2.0 sammen med B&W683'erne. Jeg hørte dem på en Denon DVD-afspiller+forstærker til alt i alt ca. 10.000 HFK. Det lød en smule anstrengt. Det slog mig i hvert fald ikke totalt omkluld. Jeg krydser for at Abrahamen ikke kun er det dyreste jeg har ejet, men også er det bedste!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig til at høre om det...hvornår er det i hus? __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vides endnu ikke, men jeg venter i spændning ved telefonen
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan desværre gå noget tid, for Abrahamsen kan slet ikke følge med i produktionen... Et godt tip kunne være at ringe ind til elgigantens kundecenter og høre om den er på lager i en anden afdeling, og så køre turen efter den.
1-3 mdr. everingstid er ikke helt urealistisk, da de sælge utroligt meget i både sverige og norge
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg modtog min Abrahamsen V2.0 i dag. Er du færdig hvor er den tung! Det er kram. Ingen tvivl om det. Flot finish med mange lækre detaljer.
Til dato den flotteste forstærker jeg har set.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice, så mangler vi bare lytte indtryk ? ? :D
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og billeder
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba: Ja, det har jeg også selv til gode. Har først lige fået den ud af kassen og tænkte jeg måtte dele min begejstring for det visuelle indtryk til at begynde med  Det tager en lille uendelighed at spille den til, men jeg vender tilbage når jeg har leget med den. Det bliver formentligt først engang i næste uge. Tålmodighed, tålmodighed  ras: Jeg kan smider glædeligt lidt out-of-the-box billeder.
|
| Til top |
|
| |