| Forfatter |
|
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag skulle blive dagen hvor jeg indtelefonerede en mildere dødstrussel til en intetvidende EG medarbejder, da jeg stadig ikke har modtaget min Abr. fjernbetjening. Jeg har nu ventet 1½ måned og er ved at være noget træt af at rejse mig fra sædet hver gang volumen skal justeres! Heldigvis havde EG gode nyheder til mig, og jeg kunne forvente min remote snarest. Yeah right  
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gammel tråd som jeg tillader mig at genåbne :)
Hvad skal man terminere sine kabler med for at de passer optimalt til en Abr. v.2.0? Spade, banan? Jeg kender nemlig ikke forskellen på disse. Tak :)
PS. jeg har fået min remote ;)
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En eller anden må vel for pokker kunne fortælle mig om forskellen på spade- og bananstik
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spader fungerer næsten ligesom uterminerede og de skrues fast og placeres så de "omfavner" terminalen som en hestesko rundt om en pæl.
Bananstik stikker man ned i hullet i toppen af terminalen.
Jeg er 95% sikker på at Abrahamsen tager begge dele
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol:
Tak. Er der forskel i kvaliteten? Jeg tænker om man bør forestrække en typen fremfor en anden?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe... Det er der mange meninger om... 
Jeg mener ikke at forskellen er så større end at man kan overse den meget nemt. Så køb det du mener du helst vil have må mit råd være.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt en forhandler på eBay som sælger QED XT400 til godt 1200kr - samme sæt kabler som koster 4000kr i HFK. En julegave til mig selv :) Tak for hjælper Mastervol.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt. Det QED jeg har hørt, har bestemt ogå været værd at lytte til. Dog bedst hvis man parrer det med grej der ikke er for lyst i forvejen. 
Men lige et sidste råd. Ikke for at tage noget fra QED, dog skal man være lidt på vagt med kabler synes jeg da der meget ofte ikke er sammenhæng mellem præstationer og pris. 
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv deres effektforstærke(re) og de tager begge dele, faktisk er der ret store (læs gode) terminaler på deres v-serie.
NB: hvis du brokobler, skal du være opmærksom på at du skal bruge én ternimal fra hver kanal, som sidder med ca. 30 cm's afstand. Så bredt kunne mit MIT kabel ikke nå uden at jeg skal til at lave det om, så fandt noget andet (kunne ikke få mig selv til at "ødelægge" det)
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder, som om du har fået bikset et rigtig fint anlæg sammen. Men hvordan var det nu med cd-afspiller? Brugte du en PS3?
I så fald burde du kunne opnå en kraftig lydmæssig forbedring ved at købe en cd-afspiller i stedet. Hvis det ikke skal koste en formue, skulle Harman Kardons HD970 være aldeles fremragende til prisen (omkring 2.500,-).
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører kun sjældent musik fra mine skiver og oftest er det digitalt fra PS3en. Jeg er simpelthen blevet så glad for mit setup. Jeg tænkte om jeg burde forbedre andre kabler end lige til højtalerne? Der er jo også et kabel fra forstærker til TV og et HDMI fra PS3 til TV.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
I dag skulle blive dagen hvor jeg indtelefonerede en mildere dødstrussel til en intetvidende EG medarbejder, da jeg stadig ikke har modtaget min Abr. fjernbetjening. Jeg har nu ventet 1½ måned og er ved at være noget træt af at rejse mig fra sædet hver gang volumen skal justeres!
Heldigvis havde EG gode nyheder til mig, og jeg kunne forvente min remote snarest. Yeah right   
|
|
|
Jeg har nu i 5 uger, ventet på at en EG båtnak ville give besked, om en holder til min gps. Da jeg var derinde 3 gang, lovede de at "chefen" ville ordne det. 
Jeg fandt den heldigvis v. et seriøst firma.
T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Billede fra messe i tronheim.....

Abrahamsen viste fram og spilte på sin nye V serie.
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |