Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Danske kabler??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Bass skrev:
Hvem var det nu der lavede nogle kabler med stik af træ?

Kan det passe det var Archos Audio?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Det kan godt passe det var nu kun kappen der var træ og resten sølv og opskummet polypropylen. Jeg har haft nogle og de lød formiddabelt. Dca laver nu også kabler og efter min mening markedets bedste. Fladvalset sølv og silkeisolation. Sølvets skingre karakter modvirkes af linolien på overfladen.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Bass skrev:
Hvem var det nu der lavede nogle kabler med stik af træ?

Nogle hippier eller øko-freaks..???

Næh, snarere noget japansk ekstremisme.

Den er vidst god nok, det er vidst Archos.

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Her et par stykker af de kabler som er omtalt - det hjælper altid med nogle billeder!

Længst til venstre 2 x norsk Renaissance Audio med blå olie - internt er der solid core sølv.
Herefter så 2 forskellige fra Argento - hhv. ubalanceret og balanceret
Med den blanke skærm er det et balanceret fra amerikanske Straight Wire
Længst til højre Archos med det omtalte "træ-stik" .... et glimrende kabel.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Det kan godt passe det var nu kun kappen der var træ og resten sølv og opskummet polypropylen. Jeg har haft nogle og de lød formiddabelt. Dca laver nu også kabler og efter min mening markedets bedste. Fladvalset sølv og silkeisolation. Sølvets skingre karakter modvirkes af linolien på overfladen.

Hov-hov, "Diamagnetic"...

Jeg er bestemt ikke enig med dig i, at sølv pr. definition skulle have en "skinger karakter". Jeg er dog stødt på enkelte købekabler af sølv som har haft den omtalte tendens, men det tilskriver jeg snarere underlødig sølvkvalitet og dårlige stik. (Læs: profitmaksimering!). Jeg har selv fremstillet masser af kabler af udglødet finsølv, men har aldrig lavet ét der var "skingert". (Stop press! Jeg har engang lavet et kabel (af sølv) med nogle gamle (dårlige) stik fra Kimber...og blev lyden skinger.

Selve kabelgeometrien har stor indflydelse på lyden, og det skal såmænd nok kunne lades sig gøre at fabrikere et sølvkabel med skinger lyd pga. 'geometrien'. Men i så fald her jeg været meget heldig...  Det er altså ikke 'rocket-science' at eksperimentere med den slags. Trial and error. Man kan komme langt med sine ører og en notesblok.... 

Mvh.

Niels L.

PS. Plastic har intet at gøre i kabler. Det er en sikker 'lyddræber'. På grund af ovennævnte tendens til ekstrem profitmaksimering, bruges dette materiale desværre temmelig ofte....

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Diamagnetic skrev:

Hov-hov, "Diamagnetic"...

Jeg er bestemt ikke enig med dig i, at sølv pr. definition skulle have en "skinger karakter". Jeg er dog stødt på enkelte købekabler af sølv som har haft den omtalte tendens, men det tilskriver jeg snarere underlødig sølvkvalitet og dårlige stik. (Læs: profitmaksimering!). Jeg har selv fremstillet masser af kabler af udglødet finsølv, men har aldrig lavet ét der var "skingert". (Stop press! Jeg har engang lavet et kabel (af sølv) med nogle gamle (dårlige) stik fra Kimber...og blev lyden skinger.

Selve kabelgeometrien har stor indflydelse på lyden, og det skal såmænd nok kunne lades sig gøre at fabrikere et sølvkabel med skinger lyd pga. 'geometrien'. Men i så fald her jeg været meget heldig...  Det er altså ikke 'rocket-science' at eksperimentere med den slags. Trial and error. Man kan komme langt med sine ører og en notesblok.... 

Mvh.

Niels L.

PS. Plastic har intet at gøre i kabler. Det er en sikker 'lyddræber'. På grund af ovennævnte tendens til ekstrem profitmaksimering, bruges dette materiale desværre temmelig ofte....

Ingen tvivl om at udglødningen af sølvet betyder meget for mangel på skrigeri.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Fladvalset sølv og silkeisolation. Sølvets skingre karakter modvirkes af linolien på overfladen.

Måske er det noget med sproget og der er ikke nogen smiley, jeg tolker det som de virkeligen mener det. Er det korrekt?

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes