Diamagnetic skrev:
| Det kan godt passe det var nu kun kappen der var træ og resten sølv og opskummet polypropylen. Jeg har haft nogle og de lød formiddabelt. Dca laver nu også kabler og efter min mening markedets bedste. Fladvalset sølv og silkeisolation. Sølvets skingre karakter modvirkes af linolien på overfladen. |
|
|
Hov-hov, "Diamagnetic"...
Jeg er bestemt ikke enig med dig i, at sølv pr. definition skulle have en "skinger karakter". Jeg er dog stødt på enkelte købekabler af sølv som har haft den omtalte tendens, men det tilskriver jeg snarere underlødig sølvkvalitet og dårlige stik. (Læs: profitmaksimering!). Jeg har selv fremstillet masser af kabler af udglødet finsølv, men har aldrig lavet ét der var "skingert". (Stop press! Jeg har engang lavet et kabel (af sølv) med nogle gamle (dårlige) stik fra Kimber...og så blev lyden skinger.
Selve kabelgeometrien har stor indflydelse på lyden, og det skal såmænd nok kunne lades sig gøre at fabrikere et sølvkabel med skinger lyd pga. 'geometrien'. Men i så fald her jeg været meget heldig... Det er altså ikke 'rocket-science' at eksperimentere med den slags. Trial and error. Man kan komme langt med sine ører og en notesblok.... 
Mvh.
Niels L.
PS. Plastic har intet at gøre i kabler. Det er en sikker 'lyddræber'. På grund af ovennævnte tendens til ekstrem profitmaksimering, bruges dette materiale desværre temmelig ofte....
|