Emne: Lyngdorf cd-1, hvad er der ellers? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, harmonic's oplevelse med 2 defekte drev bekræfter ganske tydeligt mit udsagn om elendig holdbarhed. Og ja... man kan sikekrt sagtens finde folk der har haft en god oplevelse og ingen defekte drev. Det kan man altid. Men på den anden side vil jeg tvivle på, at man sådan lige finder folk der har oplevet 2 defekte drev på en nærmest helt ny SONY ES maskine til 15.000,-. Dette endda på trods af, at SONY har lavet ekstremt mange flere af disse, end eks Lyngdorf.
Det viser med al tydelighed vigtigheden af at få udviklet og testet produkterne ordentligt, og det magter de små firmaer ikke. Der er masser af eksempler på folk der køber "eksotiske" CD-afspilelr fra små "entusiast" firmaer, og oplever defekte drev, svigtene betjeningselektronik osv. Historien om at de små firmaer bruger årevis på at trimme sine produkter er en fis i en hornlygte. Husk på at disse firmaer ligesom alle andre skal betale husleje, lønninger osv. Derfor gælder det om at få nogle produkter på gaden i en fart. Og ofte sidder der kune en enkelt eller ganske få udviklere til at varetage alle udviklings, produktionsmodning, godkendelses og andre opgaver. Tro mig... der er ikke tid til idylliske lyttetest som branchen ellers gerne vil signalere. Ofte er disse firmaers samlede produktion mindre end SONY's 0-serie, der benyttes til at finde de sidste fejl i produktet. Og de små firmaer har måske kun haft en enkelt eller måske et par maskiner kørende som prototyper inden produktionen startes. Den slags viser sig ret hurtig i form af masser fejlbehæftede maskiner, selv om man kun producerer forholdsvis få. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Ja, harmonic's oplevelse med 2 defekte drev bekræfter ganske tydeligt mit udsagn om elendig holdbarhed. Og ja... man kan sikekrt sagtens finde folk der har haft en god oplevelse og ingen defekte drev. Det kan man altid. Men på den anden side vil jeg tvivle på, at man sådan lige finder folk der har oplevet 2 defekte drev på en nærmest helt ny SONY ES maskine til 15.000,-. Dette endda på trods af, at SONY har lavet ekstremt mange flere af disse, end eks Lyngdorf.
Det viser med al tydelighed vigtigheden af at få udviklet og testet produkterne ordentligt, og det magter de små firmaer ikke. Der er masser af eksempler på folk der køber "eksotiske" CD-afspilelr fra små "entusiast" firmaer, og oplever defekte drev, svigtene betjeningselektronik osv. Historien om at de små firmaer bruger årevis på at trimme sine produkter er en fis i en hornlygte. Husk på at disse firmaer ligesom alle andre skal betale husleje, lønninger osv. Derfor gælder det om at få nogle produkter på gaden i en fart. Og ofte sidder der kune en enkelt eller ganske få udviklere til at varetage alle udviklings, produktionsmodning, godkendelses og andre opgaver. Tro mig... der er ikke tid til idylliske lyttetest som branchen ellers gerne vil signalere. Ofte er disse firmaers samlede produktion mindre end SONY's 0-serie, der benyttes til at finde de sidste fejl i produktet. Og de små firmaer har måske kun haft en enkelt eller måske et par maskiner kørende som prototyper inden produktionen startes. Den slags viser sig ret hurtig i form af masser fejlbehæftede maskiner, selv om man kun producerer forholdsvis få.
|
|
|
Problemet er bare, så skal han selv ud og lave drev eller købe ind og modd dem som mange også gør og et større problem hvis de så selv laver dem og de går i stykker koster det knapper eller kan de ikke laves, som de ikke så gammel wadia og teac de har ikke stumper til bare lidt ældre maskiner.
Men ved du hvorfor sony ikke lave de maskiner mere , de tjente ikke en kr på dem, jeg tro jeg betalte lige godt 14000kr for min den første og det var i 1987 den ville nok koste 50000 eller mere i dag.
Jeg har haft alle deres modeller fra Es, og har prøvet at de gik i stykker to gange 777es og 707es.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Kharmakiller Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er så mig, der har cd1 til salg, se link andet sted i tråden. Jeg har selv haft MANGE forskellige afspillere. CD1 er uanset, hvad andre siger en af de mest engagerende afspillere jeg har haft. Den sætter dog krav til at resten af anlægget kan gengive detaljer, dynamik og rum - hvis man sætter den til et mindre godt anlæg...ja, så lyder den som en gammel Sony ES og er derfor ikke pengene værd. Men så skulle man måske stoppe sit gamle L... op et mørkt sted sammen med sin bedstefars gamle BMW 320, som en anden bruger så smukt siger det!
Køb et godt anlæg, sæt en Lyngdorf CD1 på og nyd musikken. (i stedet for lyden af cd-skuffen, som lyder lidt spinkel, men who cares når musikken spiller...)
Hvis du så har en digital forstærker der kan klare at signalet bliver upsamplet til 192KHz/24 bit, så synger det.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det mig der er lidt forstyrret, men en CD maskine kan da ikke drive ICE power digitalt. En ICE Power amp er da mig bekendt en analog forstærker der switcher. Så der skal da alt andet lige en forforstærker ind i set-uppet.
Ellers er det jo lidt svært at bede om folks mening, for alle har én, men de sjældent særligt ens.
Opfattelsen af et givent produkt, kan også ofte afhænge af, i hvilken forbindelse det bliver brugt. Sætter man en CD maskine til at drive en effektforstærker direkte, vil indtrykket med statsgaranti være anderledes, end det ville være hvis den i stedet blev sendt via en preamp. Hvis det er tilfældet, at den skal drive effekterne uden preamp, så vil jeg helt klart anbefale noget billigt. I de billige apparater sidder der oftest NE5532/34 opamps i udgangen, og de er rimeligt strømstærke. I dyrere grej forventer man ikke, at der køres uden preamp, så her har man ofte andre opamps i udgangen, som desværre er mindre strømstærke. I øvrigt ville det ikke overraske mig, hvis der sad netop NE5534/32 i CD1, det er migh bekendt den op-amp de foretrækker og så Wolfsson DAC chips, som også Rega gør brug af.
Hvis CD maskinen kun skal bruges digitalt, så er der god fornuft i at score en Sony der er lidt ældre. De har lavet fantastiske løbeværk gennem tiderne, og de bare kører og kører.
Skruer man fremtidsbrillerne på, så vil en løs DAC nok være en rigtig god ting, den skal bare helst have interfaces til alt muligt, så du kan bruge den, selvom medierne ændrer sig.
Det sejeste ville netop være en løs DAC, med USBII, 1394, SPDIF, AES/EBU, Toslink og AT&T, så burde man være godt dækket ind til de kommende år.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, man kan selvfølgeligt ikke bare knalde cd1'eren direkte ind i en ICE-power forstærker. Hvis du har en Millinium eller TDA2200 fx, så kan du gøre det. En god surroundenhed vil også kunne modtage signalet.
Alternativt kunne man tage en løs DAC, som du nævner - det tror jeg også er fremtiden for mange hifinørder :o)
Jeg vil også strække mig til at give dig ret i at Sony laver fantastiske løbeværk der bare kører og kører. Holdbarhed er da en fin ting, men i min verden mindre væsentligt end at man får en god lydkvalitet.
Citat fra Harmonic: "Nej en god gammel sony et el andet det er noget der dur lidt lige som min morfar der stadig mener hans bmw 318 fra før jeg blev født er bedre en de nye modeller." Du rammer sømmet lige på hovedet - der er bare for mange der ikke kan se ud over deres egen næsetip eller deres gamle cd-afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem forhandler Sony ES cdafspillere, som nye. For det lyder da som om at den ihvertilfald skal have et lyt
Så indtil vidre står det på Lyngdorf CD-1, Eera DL 1,0 & Sony ES, er der andre bud?
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Hvem forhandler Sony ES cdafspillere, som nye. For det lyder da som om at den ihvertilfald skal have et lyt
Så indtil vidre står det på Lyngdorf CD-1, Eera DL 1,0 & Sony ES, er der andre bud?
|
|
|
Bladelius freja MKII er en super spilledåse 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega Saturn - den er rund og varm at høre på. Hvis man er til den meget behagelige pladespiller-lyd, så er den god.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
[/QUOTE]
Hvem forhandler den?
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hvem forhandler den?
[/QUOTE]
På dine kanter - Expert Varde.
Klik på start .
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kharmakiller skrev:
|
Nej, man kan selvfølgeligt ikke bare knalde cd1'eren direkte ind i en ICE-power forstærker. Hvis du har en Millinium eller TDA2200 fx, så kan du gøre det. En god surroundenhed vil også kunne modtage signalet.
|
|
|
Man køber vel ikke en CD1 hvis man ikke har tænkt sig at bruge DAC og analog del. Skal man blot anvende et digitalt output er investeringen nok bedre brugt på et dedikeret løbeværk.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har du ikke helt ret kjeldsen - CD1 kan upsample til 24bit/192Khz. Der er himmelvid forskel. Alting bliver mere roligt og glasklart når du upsampler med cd1, så der er stadig en grund til at købe den.
Hvis man så endda har en lyngdorf eller tact med rumkorrektion, så får man virkelig meget ud af det.
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kurt
Min transporter har en preamp function lige som linn unidisk SC eller nogen af de bedre Audio Aero spillere ,
Du skal ikke lade dig fovirre at den heder en transportER der sidder en fin arcam Miracle dac i den.
man forbindere bare transporteren´s udgange til effect forstærkerne og brugere volumkontrollen på transporteren det spiller himmelskt.
mvh
Kurt von Kubik skrev:
Måske er det mig der er lidt forstyrret, men en CD maskine kan da ikke drive ICE power digitalt.En ICE Power amp
er da mig bekendt en analog forstærker der switcher.Så der skal da alt andet lige en forforstærker ind i set-uppet.Ellers er det jo lidt svært at
bede om folks mening, for alle har én, men de sjældent særligt ens.Opfattelsen af et givent produkt, kan også ofte afhænge af, i hvilken
forbindelse det bliver brugt.Sætter man en CD maskine til at drive en effektforstærker direkte, vil indtrykket med statsgaranti være anderledes,
end det ville være hvis den i stedet blev sendt via en preamp.Hvis det er tilfældet, at den skal drive effekterne uden preamp, så vil jeg helt klart
anbefale noget billigt. I de billige apparater sidder der oftest NE5532/34 opamps i udgangen, og de er rimeligt strømstærke. I dyrere grej
forventer man ikke, at der køres uden preamp, så her har man ofte andre opamps i udgangen, som desværre er mindre strømstærke.I øvrigt
ville det ikke overraske mig, hvis der sad netop NE5534/32 i CD1, det er migh bekendt den op-amp de foretrækker og så Wolfsson DAC chips,
som også Rega gør brug af.Hvis CD maskinen kun skal bruges digitalt, så er der god fornuft i at score en Sony der er lidt ældre. De har lavet
fantastiske løbeværk gennem tiderne, og de bare kører og kører.Skruer man fremtidsbrillerne på, så vil en løs DAC nok være en rigtig god ting,
den skal bare helst have interfaces til alt muligt, så du kan bruge den, selvom medierne ændrer sig.Det sejeste ville netop være en løs DAC, med
USBII, 1394, SPDIF, AES/EBU, Toslink og AT&T, så burde man være godt dækket ind til de kommende år. |
|
|
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ikke for at skyde din annonce ned men jeg havde den i et lyngdorf roomperfect system med 2 tda2200 gamut l3 højtalere og hjørne subber
Jeg vil sige i det setup hvor den kun fungerede som transport spillet den ik ret godt den lød meget mekanisk og helt sikkert analytisk jeg fortræk
den varmere lyd fra min philips dvd player til 500 kr
Hvordan den lyder i et analogt setup ved jeg ikke jeg vil også sige at jeg nåede at høre den en gang igennem min millenium mk3 uden
moddification og her var historien en helt anden der lød det framregende.
mvh
Kharmakiller skrev:
Hej
Det er så mig, der har cd1 til salg, se link andet sted i tråden. Jeg har selv haft MANGE forskellige afspillere. CD1 er uanset, hvad andre siger
en af de mest engagerende afspillere jeg har haft. Den sætter dog krav til at resten af anlægget kan gengive detaljer, dynamik og rum - hvis
man sætter den til et mindre godt anlæg...ja, så lyder den som en gammel Sony ES og er derfor ikke pengene værd. Men så skulle man måske
stoppe sit gamle L... op et mørkt sted sammen med sin bedstefars gamle BMW 320, som en anden bruger så smukt siger det!
Køb et godt anlæg, sæt en Lyngdorf CD1 på og nyd musikken. (i stedet for lyden af cd-skuffen, som lyder lidt spinkel, men who cares når
musikken spiller...)
Hvis du så har en digital forstærker der kan klare at signalet bliver upsamplet til 192KHz/24 bit, så synger det. |
|
|
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kharmakiller skrev:
Der har du ikke helt ret kjeldsen - CD1 kan upsample til 24bit/192Khz. Der er himmelvid forskel. Alting bliver mere roligt
og glasklart når du upsampler med cd1, så der er stadig en grund til at købe den.
Hvis man så endda har en lyngdorf eller tact med rumkorrektion, så får man virkelig meget ud af det. |
|
|
Det er fuldstændig ukorrekt jeg havde cd-1eren i 1 år og har rodet rundt med upsampling functionen og det var næsten ikke til at høre forskel
det er virkeligt ultra maginaler vi taler om og jeg fandt aldrig en indstilling jeg ku sige lød bedre .
Både mine lyngdorf tda2200er og tact millennium upsmpler eller nedsampler til 96 og det gør ikke det store hvad signal den for ind dog er 96 det
teoratiske bedste.
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kharmakiller skrev:
|
Hej
Det er så mig, der har cd1 til salg, se link andet sted i tråden. Jeg har selv haft MANGE forskellige afspillere. CD1 er uanset, hvad andre siger en af de mest engagerende afspillere jeg har haft. Den sætter dog krav til at resten af anlægget kan gengive detaljer, dynamik og rum - hvis man sætter den til et mindre godt anlæg...ja, så lyder den som en gammel Sony ES og er derfor ikke pengene værd. Men så skulle man måske stoppe sit gamle L... op et mørkt sted sammen med sin bedstefars gamle BMW 320, som en anden bruger så smukt siger det!
Køb et godt anlæg, sæt en Lyngdorf CD1 på og nyd musikken. (i stedet for lyden af cd-skuffen, som lyder lidt spinkel, men who cares når musikken spiller...)
Hvis du så har en digital forstærker der kan klare at signalet bliver upsamplet til 192KHz/24 bit, så synger det.
|
|
|
Det er da imponerende så god den Lyngdorf CD 1 er.... Man kan blive helt i tvivl om hvorfor du sælger det du får til at lyde som de vise sten...       __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kharmakiller skrev:
|
Der har du ikke helt ret kjeldsen - CD1 kan upsample til 24bit/192Khz. Der er himmelvid forskel. Alting bliver mere roligt og glasklart når du upsampler med cd1, så der er stadig en grund til at købe den.
Hvis man så endda har en lyngdorf eller tact med rumkorrektion, så får man virkelig meget ud af det.
|
|
|
Det bør Tact forforstærkeren kunne gøre, men jeg kan ikke se det på deres tekniske specifikationer. Ydermere tror jeg de fleste (hvis ikke alle) high end drev kan upsample til 24/192
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Kharmakiller skrev:
|
Hej
|
|
|
Det er da imponerende så god den Lyngdorf CD 1 er.... Man kan blive helt i tvivl om hvorfor du sælger det du får til at lyde som de vise sten...      
|
|
|
HURTIG
Har du hørt den CD-1 selv, under ordentlige forhold ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Heltny:Nej! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ HURTIG
NÅ!
Du er bare teknikkeren som vurderer en cd-afspiller ved lyden af skuffen og et overblik over indmaden, eller ?
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|