| Forfatter |
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, Philips CDM pro løbeværker, Sonys topdreve.........jo. De virker mere lækre end dagens plast-dele. Men så vidt jeg kan forstå, så er fejlraten (af aftastningen) lavere på de der drev som findes idag......og det er iøvrigt det samme som sidder i en CD-rom.
De performer "hi-end" med færre fejl end de gamle luxusdrev. Fordi man har glasoptik, så er det altså ikke sikkert at at det er det bedste!
Altså kan et plasticdrev godt tilsyneladnede godt aflæse bedre end et "hi-end drev"....mens der er nye. Jeg kan ikke udtale mig om drevets værdi efter 10 år, men det er der tilgengæld hellere ikke nogen andre der kan - hvis det skal være mere end et gratis bud.
Jeg kan skam godt lide et kvalitetsdrev, og derfor holder jeg min TEAC P-500 som er Sony luxus. Men jeg har hørt bedre CD-maskiner med plasticdrev......er man entusiast eller tudefjæs? En ægte entusiast skal vel have CD-rom-drevet - hvis vi antager den er bedst til aflæse?
Mvh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plastlaser er noget gud har skabt i vrede, prøv at rense dem.  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om så disse nye plasticdrev vitterligt kan læse skiverne, så er alle jo bare glade... Jeg kan kun sig: Køb, køb, køb!!
Men.... der er så noget der ændrer mig. Efter sigende er nye CD-ROM drev blevet meget bedre end tilsvarrende for 10 år siden. Kigger man så på CD-afspillere med plasticdrev, påståes disse også at være blevet bedre end plasticdrev for 10 år siden. Det lyder da mehet rimeligt, da det er samme teknologi man anvender. Sådan går det sikkert.
Forskellen er bare, at et CD-ROM drev vel er faldet til 1/10 af prisen for 10 år siden... Alt imens er samme teknologi bare i HiFi indpakning vel steget til det 10-dobbelte... Hvem kan forklare dette fænomen???
Er der slet ingen der undre sig over, at alt imens priserne på alverdens elektronik falder, i særdeleshed computerbranchen, der endda er væsentlig mere på kanten af teknologiens formåen. Alt imens styrter priserne på netop HiFi op, i takt med at byggekvaliteten daler dramatisk. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
North Star er mit bud på en kandidat til drev og DAC.
Der er et sæt til salg her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=49653
Ellers er der en Opera Droplet. Jeg har ikke selv hørt den, men den har høstet rigtig gode anmeldelser.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
JÆB! PMA S1 blev desværre helt ufortjent totalt overset. Havde der f.eks stået et eller andet plat happy hifi logo på fronten af den, så havde den kostet det 5 dobbelte og været udråbt til århundredets "RytmeHans"  
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
JÆB! PMA S1 blev desværre helt ufortjent totalt overset. Havde der f.eks stået et eller andet plat happy hifi logo på fronten af den, så havde den kostet det 5 dobbelte og været udråbt til århundredets "RytmeHans"
|
|
|
Ja, for den var faktisk ekstremt god
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
|
|
|
Der kan man bare se! Der findes stadigvæk åndsfæller  . Troede ellers de var aflivet eller spærret inde allesammen efterhånden.  Du er mistænkt for at have følsomme ører min kære ven
Og OK! RytmeHanserikkerne havde nok aldrig opdaget, at den duede .
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
heltny skrev:
|
|
|
|
Der kan man bare se! Der findes stadigvæk åndsfæller . Troede ellers de var aflivet eller spærret inde allesammen efterhånden. Du er mistænkt for at have følsomme ører min kære ven |
|
|

Jamen jeg vil da gå skridtet videre at sige at det er den bedste forstærker de har lavet.
At kalde PMA S10 og S10 MKII for en lillebror til den, skulle man en lille måneds tid i skammekrogen for 
Men de findes desværre ikke hist og her og endnu mere desværre, findes der ikke en ren effektdel til denne, ellers ville det ha været det "sæt" der havde ståer her 
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphase selvfølgelig! 
Bruger iøvrigt også Sony ES drev.
Undtagen den nyeste DP-500 som nok også er for pebret.
Jeg gav 19000 for min brugte DP-67 som ifølge Audio yder på linie med DP-500 (125 punkte)
På samme tidspunkt var der en DP-55V til salg for 10000. __________________ Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Kurt von Kubik skrev:
heltny skrev:
|
|
|
|
Der kan man bare se! Der findes stadigvæk åndsfæller . Troede ellers de var aflivet eller spærret inde allesammen efterhånden. Du er mistænkt for at have følsomme ører min kære ven |
|
|

Jamen jeg vil da gå skridtet videre at sige at det er den bedste forstærker de har lavet.
At kalde PMA S10 og S10 MKII for en lillebror til den, skulle man en lille måneds tid i skammekrogen for 
Men de findes desværre ikke hist og her og endnu mere desværre, findes der ikke en ren effektdel til denne, ellers ville det ha været det "sæt" der havde ståer her 
|
|
|
Jeg vil lige forbeholde mig retten til at smide Denon POA-S1 monoblokkene ind i gruppen af fede produkter, som de her skabt. Men ellers er jeg enig - PMA-S1 er den bedste integrerede forstærker, de har lavet, og den kan stadig idag følge med mange af de dyrere konkurrenter. Sådan er det også med DCD-S1 - og her var så tippet til Pierre, find en Denon DCD-S1 
Når det så er sagt, så er Denon PMA-S10 mk. II slet ikke så langt fra. Den er bare ikke helt så elegant, men til gengæld har den lidt mere overskud når man går til stålet med grovfilen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DCD S1 ......hmmmmm......................................., kan man stadig få den der super laser som reservedel?  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med CEC TL51X, er der nogle som kender den?
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Jeg går og overvejer at få ny cdafspiller til mine ICE power forstærkere. Jeg har tænk mig at lytte til Lyngdorf`s cd-1 da den jo på et ellerandet punkt er udviklet til digitale forstærkere. Men hvad er der ellers på markede til de 15-20 K, som egner sig til digital afspilning (godt løbeværk/drev).
Det ville jo være optimalt at låne en 3 - 4 forskellige maskiner på en gang, til en lytning
Jeg har prøvet følgende cdafspillere i den digitale udgang. Densen, Primare, Arcam, Denon, så de er udelukket 
Håber at i kan komme med nogle forslag.
|
|
|
Hvilket ice eff blokke har du kobt?
MVH
|
| Til top |
|
| |