| Forfatter |
|
miibmiib Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg ringet til Lydbutikken og de sælger løse vægte. Og til en 50,- ka' man jo ikke klage.
Så må jeg bare se at få pillet lidt ved VTF.
Mange tak for hjælpen. __________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at slutte tråden af, og sige tak for hjælpen... Tog et smut forbi Lydbutikken for at hente en AS-vægt. Blev spurgt hvorfor jeg skulle bruge vægten og jeg forklarede at jeg havde smidt den væk under flytning. Og for f***en, jeg fik sgu vægten gratis, som et "plaster på såret". Jeg ved godt det "kun" drejer sig om en 50'er, men det er sgu kanon service.  Og ang. den skratten jeg havde problemer med. VTF blev sat op til 2g og AS-loddet rykket ud i sidste rille på armen. Nu spiller det bare. Tak for hjælpen.
__________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle! Håber det er iorden at fremsætte mine klager i den her tråd, men det er på baggrund af at jeg har oplevet samme problemer som Miib.
jeg har selv en DebutIII og jeg har for nylig anskaffet mig Menschmachine i helt ny version med rød skive, istedet for sort. Jeg oplever igennem hele pladen en støv i højre kanal på pladen. Har ellers igen problemer med nye plader, men der er dog lidt meget støj på tilsyneladeligt okay i stand plader, som for det meste bliver købt i Dandelion i Århus, hvor det ikke er de mest hærget plader de sælger.
Jeg ville så lige hurtig høre om en ændringerne på tryk og antiskating lod ville forbedre lyden, altså fjerne noget af støjen?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej stineamalie.
Det kunne sagtens være vinylen (Menschmachine) der er problemet. Når du nu ikke har haft problemer med andre nye plader.
Mere eller mindre slid og deraf støj på brugte plader er svært at komme udenom. Men det er svært for mig at vide hvad du definerer som lidt meget støj. Det kan også være svært at vurdere med det blotte øje om en brugt plade vil støje eller ej.
Hvilken pick-up har du på din Debut III & hvor meget nåletryk og anti-skate kører du med?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler! undskylde den MEGET sene tilbage melding
på pladespilleren har jeg en AT 95 standard PU og nål for Debut III, har trykket på ca. 1,7g og har antiskating i midderste rende på pinden.
Mht. til Kraftwerk pladen tror jeg det er fordi det er en picture disc, dog er den kun rød (og svag gennemsigtig) men picture disc larmer vel også lidt mere end standard vinyl, eller...? ret mig endelig!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om man kan kategorisere en rød skive som en picture disc.
Men "rigtige" picture discs (dem med billede på) lyder meget sjældent særligt godt.
Så hvis det kun er denne ene der er slem (ud over brugte plader der som sagt godt kan støje lidt afhængigt af historik) synes jeg ikke at du bør bekymre dig.
Jeg tror dog roligt at du kan øge nåletrykket til 2g. Det fungerede da fint for trådstarteren "miibmiib". Og evt. flytte anti-skate tråden til 3. hak (yderste) hvis du finder det nødvendigt.
Højere anti-skate favoriserer højre kanal frem for venstre og omvendt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|