Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: SME Series 300 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
trapez
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil: Slowon

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

læste med interesse indlægget om sme III`s fortræffeligheder.må dog konstatere samme arm,er den ringeste af samtlige arme i løskøb jeg har prøvet!

listen over diverse grammofoner gjorde dog udslaget til dette mit indlæg,da jeg sjældent har set mere vrøvl i form af kommentarer..alene den med micro seiki 1000 "den eneste Micro der kan spille bas, eller for den sag er værd at lytte på."..

total griner den der med at montere en kouetsu black i en sme III selvom kontralodsystemet gør det teknisk muligt,rasler hele armen med,og den resulterende lyd bliver derefter.

anyways forfriskende med indlæg af den art

Til top Vis trapez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trapez

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange indlæg :) Skal siges at jeg har fået rettet på mit antiskating lod, billederne blev taget umiddelbart efter en flytning.

Rart at se at der er personer der faktisk synes denne arm er fortræffelig. Jeg vil dog sige at jeg fik en mere præcis og dynamisk lyd da jeg spillede på noget så "primitivit" som Technics SL1210 MKII med Ortofon concorde Elektro...

Jeg ahr tidligere brugt armen på et gammel Thorens værk (Var "branded" som Tandberg). Her var samme historeie med lyden. Fælles trækket for pladespillerne er flydende ophæng. Oracle med 2 tykke gummi elastikker og Thorensen med fjedre.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

trapez skrev:

total griner den der med at montere en kouetsu black i en sme III selvom kontralodsystemet gør det teknisk muligt,rasler hele armen med,og den resulterende lyd bliver derefter.

rasler med- kan du uddybe for de uindviede ?

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

trapez skrev:

læste med interesse indlægget om sme III`s fortræffeligheder.må dog konstatere samme arm,er den ringeste af samtlige arme i løskøb jeg har prøvet!

listen over diverse grammofoner gjorde dog udslaget til dette mit indlæg,da jeg sjældent har set mere vrøvl i form af kommentarer..alene den med micro seiki 1000 "den eneste Micro der kan spille bas, eller for den sag er værd at lytte på."..

Tjaa…! Som tideliger beskrevet.! Er det jo mine personlige vurderinger, af arme og pickupper.

Mht. Micro DQX-1000..! underbygger jeg det på at have haft praktisktalt samtlige modeller hjemme, og opsat og lyttet på, da jeg arbejdede i Klubben.

Og hvorfor skulle armen rasle med hvis man monter en Koetsu Black i en serie III, det vel bare et spørgsmål om at få den rigtige armresonans..?? Det jo en af de ting der er så fantastisk ved denne arm, man er IKKE begrænset.

Og som det måske skinner igennem, så har jeg en svaghed for direkte drevene pladespiller..!? jeg syntes ofte at have oplevet pitch problemer med div. remme…”det noget jeg registrer ojeblikkeligt” men forskellige øre forskellige, prioriteringer og opfattelser ikk`..??

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
trapez skrev:

Tjaa…! Som tideliger beskrevet.! Er det jo mine personlige vurderinger, af arme og pickupper.

Mht. Micro DQX-1000..! underbygger jeg det på at have haft praktisktalt samtlige modeller hjemme, og opsat og lyttet på, da jeg arbejdede i Klubben.

Og hvorfor skulle armen rasle med hvis man monter en Koetsu Black i en serie III, det vel bare et spørgsmål om at få den rigtige armresonans..?? Det jo en af de ting der er så fantastisk ved denne arm, man er IKKE begrænset.

Og som det måske skinner igennem, så har jeg en svaghed for direkte drevene pladespiller..!? jeg syntes ofte at have oplevet pitch problemer med div. remme…”det noget jeg registrer ojeblikkeligt” men forskellige øre forskellige, prioriteringer og opfattelser ikk`..??

Hej

Jeg synes det er forfriskende at Serie III bliver forsvaret, men den ser mig lidt ringe ud - jeg har dog slet ingen erfaringer med denne arm, så vil ikke blande mig i debatten. Men hvis den er så god, er det da herre fedt - endelig en arm til ingen penge der kan spille?

Kan kun medgive, at direkte TT rykker, og så lige et godt mellemhjul som jeg holder meget af (Garrard 401). Hvorfor synes du ikke Kenwood L07 ikke rykker?

vh, Mr.Be 4ever

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Overhang, har kun med vinklen at gøre.

Peter

Kan du uddybe ovenstående udsagn?

Jeg forstår det ikke. (Jeg ved godt hvad "overhang" er).

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil slutte mig til anbefalingerne af SME III, baseret på lyden i en Oracle Delphi 4, men desværre med en pick-up, som vist ikke fås mere, nemlig Denon DL-1000A. I et virkelig kompetent system er der en ro, en dynamik og en ægthed, som er meget imponerende. Men DL1000 er vel også, med sit bløde ophæng, nærmest som bygget til denne arm. Jeg kender en hifi entustiast, som kører med denne kombination nu, og hold da op, hvor det spiller!

Jeg har selv ejet Kenwood L-07D, og vil give cph-r ret i at byggekvaliteten og graden af gennemtænkthed er helt oppe at ringe i topklassen. Magen til finish, kælen for detaljerne og innovation hvad angår hele grundidéen i afspilning af vinyl er respektindgydende. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad sådan en ville koste at købe, hvis den blev fremstillet nu. Desværre er alle disse kræfter ikke resulteret i tilsvarende lydkvalitet. Som cph-r skriver, så rykker den ikke. Den virker lidt grå eller død, med for lidt energi i bassen og mangel på glød. Grunden kan man jo gætte på. Måske er det de mange, sandwichlagte materialer, som skulle fjerne resonanser, måske pladetallerkenen af 2 lag forskellig aluminium og øverst en plademåtte at rustfrit stål. Det er der vist ikke andre, som har fundet på!

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

DENON DSL1   $950    DL304:€400      HAR SET DL1000 REPLAMENT TIL $500

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:

Jeg vil slutte mig til anbefalingerne af SME III, baseret på lyden i en Oracle Delphi 4, men desværre med en pick-up, som vist ikke fås mere, nemlig Denon DL-1000A. I et virkelig kompetent system er der en ro, en dynamik og en ægthed, som er meget imponerende. Men DL1000 er vel også, med sit bløde ophæng, nærmest som bygget til denne arm. Jeg kender en hifi entustiast, som kører med denne kombination nu, og hold da op, hvor det spiller!

Jeg har selv ejet Kenwood L-07D, og vil give cph-r ret i at byggekvaliteten og graden af gennemtænkthed er helt oppe at ringe i topklassen. Magen til finish, kælen for detaljerne og innovation hvad angår hele grundidéen i afspilning af vinyl er respektindgydende. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad sådan en ville koste at købe, hvis den blev fremstillet nu. Desværre er alle disse kræfter ikke resulteret i tilsvarende lydkvalitet. Som cph-r skriver, så rykker den ikke. Den virker lidt grå eller død, med for lidt energi i bassen og mangel på glød. Grunden kan man jo gætte på. Måske er det de mange, sandwichlagte materialer, som skulle fjerne resonanser, måske pladetallerkenen af 2 lag forskellig aluminium og øverst en plademåtte at rustfrit stål. Det er der vist ikke andre, som har fundet på!

det bliver bedre og bedre, nogen som vil demonstrere armen?

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

hesten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

trapez skrev:

listen over diverse grammofoner gjorde dog udslaget til dette mit indlæg,da jeg sjældent har set mere vrøvl i form af kommentarer..alene den med micro seiki 1000 "<FONT face=Arial>den eneste Micro der kan spille bas, eller for den sag er værd at lytte på."..

<FONT face=Arial size=2>total griner den der med at montere en kouetsu black i en sme III selvom kontralodsystemet gør det teknisk muligt,rasler hele armen med,og den resulterende lyd bliver derefter.

<FONT face=Arial size=2>anyways forfriskende med indlæg af den art

Nu kunne det jo være sjovt, ikke mindst konstruktivt, at høre hvorfor du synes det er noget vrøvl - de erfaringer CPH-R her beskriver ...

Morten!

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:

Har erfaringer med andre pickupper, der evt stdig kan købes? Min er sat op med en Ortofon OM30 og en Project PhonoBOX II riaa.

trapez
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil: Slowon

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

det er ikke nok at armresonansen ligger perfekt..armens evne til at videreformidle pickuppens resonanser til plinten er nok så afgørende for det endelige resultat!

netop der kommer sme III til kort med stive pickups,da titanium nok er meget stift og resonansfattigt,men skal jo aflevere resonanserne gennem sit ophæng til plinten.et så spinkelt system som sme III vil uværgeligt spille med,når voldsomme påvirkninger/rystelser vandrer fra pickuppen til plinten.

egenklangen ved anslåede resonanser farver lyden gevaldigt,og derfor er et vist samspil nødvendigt!

altså lette arme til bløde pickups og tunge solide arme til stive voldsomme mcpickups.

en ganske almindelig rega tackler en kouetsu langt bedre end en sme III klangligt,uanset egenresonans ( ja jeg taler af erfaring!) alene det faktum at sme III`s fæstningshuller er forede med gummi,siger alt om hvor lidt betydning konstruktøren tillagde koblingen til underlag/base/plint!

Til top Vis trapez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trapez

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes