Emne: SME Series 300 ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
trapez Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Slowon
Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
læste med interesse indlægget om sme III`s fortræffeligheder.må dog konstatere samme arm,er den ringeste af samtlige arme i løskøb jeg har prøvet!
listen over diverse grammofoner gjorde dog udslaget til dette mit indlæg,da jeg sjældent har set mere vrøvl i form af kommentarer..alene den med micro seiki 1000 "den eneste Micro der kan spille bas, eller for den sag er værd at lytte på."..
total griner den der med at montere en kouetsu black i en sme III selvom kontralodsystemet gør det teknisk muligt,rasler hele armen med,og den resulterende lyd bliver derefter.
anyways forfriskende med indlæg af den art
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange indlæg :) Skal siges at jeg har fået rettet på mit antiskating lod, billederne blev taget umiddelbart efter en flytning.
Rart at se at der er personer der faktisk synes denne arm er fortræffelig. Jeg vil dog sige at jeg fik en mere præcis og dynamisk lyd da jeg spillede på noget så "primitivit" som Technics SL1210 MKII med Ortofon concorde Elektro...
Jeg ahr tidligere brugt armen på et gammel Thorens værk (Var "branded" som Tandberg). Her var samme historeie med lyden. Fælles trækket for pladespillerne er flydende ophæng. Oracle med 2 tykke gummi elastikker og Thorensen med fjedre. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
total griner den der med at montere en kouetsu black i en sme III selvom kontralodsystemet gør det teknisk muligt,rasler hele armen med,og den resulterende lyd bliver derefter.
|
|
|
rasler med- kan du uddybe for de uindviede ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
|
læste med interesse indlægget om sme III`s fortræffeligheder.må dog konstatere samme arm,er den ringeste af samtlige arme i løskøb jeg har prøvet!
listen over diverse grammofoner gjorde dog udslaget til dette mit indlæg,da jeg sjældent har set mere vrøvl i form af kommentarer..alene den med micro seiki 1000 "den eneste Micro der kan spille bas, eller for den sag er værd at lytte på."..
|
|
|
Tjaa…! Som tideliger beskrevet.! Er det jo mine personlige vurderinger, af arme og pickupper.
Mht. Micro DQX-1000..! underbygger jeg det på at have haft praktisktalt samtlige modeller hjemme, og opsat og lyttet på, da jeg arbejdede i Klubben.
Og hvorfor skulle armen rasle med hvis man monter en Koetsu Black i en serie III, det vel bare et spørgsmål om at få den rigtige armresonans..?? Det jo en af de ting der er så fantastisk ved denne arm, man er IKKE begrænset.
Og som det måske skinner igennem, så har jeg en svaghed for direkte drevene pladespiller..!? jeg syntes ofte at have oplevet pitch problemer med div. remme…”det noget jeg registrer ojeblikkeligt” men forskellige øre forskellige, prioriteringer og opfattelser ikk`..??
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
trapez skrev:
|
|
|
|
Tjaa…! Som tideliger beskrevet.! Er det jo mine personlige vurderinger, af arme og pickupper.
Mht. Micro DQX-1000..! underbygger jeg det på at have haft praktisktalt samtlige modeller hjemme, og opsat og lyttet på, da jeg arbejdede i Klubben.
Og hvorfor skulle armen rasle med hvis man monter en Koetsu Black i en serie III, det vel bare et spørgsmål om at få den rigtige armresonans..?? Det jo en af de ting der er så fantastisk ved denne arm, man er IKKE begrænset.
Og som det måske skinner igennem, så har jeg en svaghed for direkte drevene pladespiller..!? jeg syntes ofte at have oplevet pitch problemer med div. remme…”det noget jeg registrer ojeblikkeligt” men forskellige øre forskellige, prioriteringer og opfattelser ikk`..??
|
|
|
Hej
Jeg synes det er forfriskende at Serie III bliver forsvaret, men den ser mig lidt ringe ud - jeg har dog slet ingen erfaringer med denne arm, så vil ikke blande mig i debatten. Men hvis den er så god, er det da herre fedt - endelig en arm til ingen penge der kan spille?
Kan kun medgive, at direkte TT rykker, og så lige et godt mellemhjul som jeg holder meget af (Garrard 401). Hvorfor synes du ikke Kenwood L07 ikke rykker?
vh, Mr.Be 4ever
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Overhang, har kun med vinklen at gøre.
Peter
|
|
|
Kan du uddybe ovenstående udsagn?
Jeg forstår det ikke. (Jeg ved godt hvad "overhang" er).
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil slutte mig til anbefalingerne af SME III, baseret på lyden i en Oracle Delphi 4, men desværre med en pick-up, som vist ikke fås mere, nemlig Denon DL-1000A. I et virkelig kompetent system er der en ro, en dynamik og en ægthed, som er meget imponerende. Men DL1000 er vel også, med sit bløde ophæng, nærmest som bygget til denne arm. Jeg kender en hifi entustiast, som kører med denne kombination nu, og hold da op, hvor det spiller!
Jeg har selv ejet Kenwood L-07D, og vil give cph-r ret i at byggekvaliteten og graden af gennemtænkthed er helt oppe at ringe i topklassen. Magen til finish, kælen for detaljerne og innovation hvad angår hele grundidéen i afspilning af vinyl er respektindgydende. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad sådan en ville koste at købe, hvis den blev fremstillet nu. Desværre er alle disse kræfter ikke resulteret i tilsvarende lydkvalitet. Som cph-r skriver, så rykker den ikke. Den virker lidt grå eller død, med for lidt energi i bassen og mangel på glød. Grunden kan man jo gætte på. Måske er det de mange, sandwichlagte materialer, som skulle fjerne resonanser, måske pladetallerkenen af 2 lag forskellig aluminium og øverst en plademåtte at rustfrit stål. Det er der vist ikke andre, som har fundet på! __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DENON DSL1 $950 DL304:€400 HAR SET DL1000 REPLAMENT TIL $500
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
|
Jeg vil slutte mig til anbefalingerne af SME III, baseret på lyden i en Oracle Delphi 4, men desværre med en pick-up, som vist ikke fås mere, nemlig Denon DL-1000A. I et virkelig kompetent system er der en ro, en dynamik og en ægthed, som er meget imponerende. Men DL1000 er vel også, med sit bløde ophæng, nærmest som bygget til denne arm. Jeg kender en hifi entustiast, som kører med denne kombination nu, og hold da op, hvor det spiller!
Jeg har selv ejet Kenwood L-07D, og vil give cph-r ret i at byggekvaliteten og graden af gennemtænkthed er helt oppe at ringe i topklassen. Magen til finish, kælen for detaljerne og innovation hvad angår hele grundidéen i afspilning af vinyl er respektindgydende. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad sådan en ville koste at købe, hvis den blev fremstillet nu. Desværre er alle disse kræfter ikke resulteret i tilsvarende lydkvalitet. Som cph-r skriver, så rykker den ikke. Den virker lidt grå eller død, med for lidt energi i bassen og mangel på glød. Grunden kan man jo gætte på. Måske er det de mange, sandwichlagte materialer, som skulle fjerne resonanser, måske pladetallerkenen af 2 lag forskellig aluminium og øverst en plademåtte at rustfrit stål. Det er der vist ikke andre, som har fundet på!
|
|
|
det bliver bedre og bedre, nogen som vil demonstrere armen?
vh
|
| Til top |
|
| |
hesten Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
listen over diverse grammofoner gjorde dog udslaget til dette mit indlæg,da jeg sjældent har set mere vrøvl i form af kommentarer..alene den med micro seiki 1000 "<FONT face=Arial>den eneste Micro der kan spille bas, eller for den sag er værd at lytte på."..
<FONT face=Arial size=2>total griner den der med at montere en kouetsu black i en sme III selvom kontralodsystemet gør det teknisk muligt,rasler hele armen med,og den resulterende lyd bliver derefter.
<FONT face=Arial size=2>anyways forfriskende med indlæg af den art |
|
|
Nu kunne det jo være sjovt, ikke mindst konstruktivt, at høre hvorfor du synes det er noget vrøvl - de erfaringer CPH-R her beskriver ...
Morten! __________________ www.mchband.dk
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
|
Jeg har selv ejet Kenwood L-07D, og vil give cph-r ret i at byggekvaliteten og graden af gennemtænkthed er helt oppe at ringe i topklassen. Magen til finish, kælen for detaljerne og innovation hvad angår hele grundidéen i afspilning af vinyl er respektindgydende. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad sådan en ville koste at købe, hvis den blev fremstillet nu. Desværre er alle disse kræfter ikke resulteret i tilsvarende lydkvalitet. Som cph-r skriver, så rykker den ikke. Den virker lidt grå eller død, med for lidt energi i bassen og mangel på glød. Grunden kan man jo gætte på. Måske er det de mange, sandwichlagte materialer, som skulle fjerne resonanser, måske pladetallerkenen af 2 lag forskellig aluminium og øverst en plademåtte at rustfrit stål. Det er der vist ikke andre, som har fundet på!
|
|
|
Har erfaringer med andre pickupper, der evt stdig kan købes? Min er sat op med en Ortofon OM30 og en Project PhonoBOX II riaa. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
trapez Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Slowon
Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke nok at armresonansen ligger perfekt..armens evne til at videreformidle pickuppens resonanser til plinten er nok så afgørende for det endelige resultat!
netop der kommer sme III til kort med stive pickups,da titanium nok er meget stift og resonansfattigt,men skal jo aflevere resonanserne gennem sit ophæng til plinten.et så spinkelt system som sme III vil uværgeligt spille med,når voldsomme påvirkninger/rystelser vandrer fra pickuppen til plinten.
egenklangen ved anslåede resonanser farver lyden gevaldigt,og derfor er et vist samspil nødvendigt!
altså lette arme til bløde pickups og tunge solide arme til stive voldsomme mcpickups.
en ganske almindelig rega tackler en kouetsu langt bedre end en sme III klangligt,uanset egenresonans ( ja jeg taler af erfaring!) alene det faktum at sme III`s fæstningshuller er forede med gummi,siger alt om hvor lidt betydning konstruktøren tillagde koblingen til underlag/base/plint!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|