| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Nilau skrev:
witzel skrev:
jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt.
Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden?
|
|
|
Er du helt sikker på at det er forstærkeren der er for 'lys'? Du er ihvertfald nødt til at gribe om nældens rod, ellers kommer du i uføre hver gang du skifter en komponent.
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Ja, jeg er helt sikker.. lys er ikke forstærkerens karakteristik, ordet neutral er nok mere passende. det er bare ikke det jeg vil have. Det er iøvrigt kendetegnende for alle forstærkere fra det firma.
|
|
|
Jamen, Witzel dog!
Hvad er det dog for en useriøs forstærkerfabrikant. Tænk at lave en neutralt lydende forstærker. Det er for galt! Kunne du evt. fortælle hvilket mærke der er tale om. Der kunne jo være forumbrugere der kunne være interesseret i sådan noget neutralt juks til en billig penge...? 
Nej, helt seriøst: Hvis du trænger til en mørkere lyd, og forstærkeren spiller relativt 'neutralt' - ja, så har du, efter min mening, et problem et andet sted i kæden.
Det er ikke en god idé at kompensere i så stor grad, som jeg har indtryk af at du vil. Du ender op med en forstærker der egentlig spiller for mørkt, og så kan du få et problem den dag du udskifter noget af dit andet udstyr som (åbenbart) spiller for lyst. Det er skruen uden ende...
Med venlig hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
bjørn skrev:
witzel skrev:
Solvin skrev:
witzel skrev:
jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt.
Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden?
|
|
|
Køb en rør-forstærker
|
|
|
tja, jeg har en rørforforstærker, men det er ikke nok. Man kunne måske skifte rørene. Men jeg er bange for at det vil få den forkerte effekt.
forstærkerens fordel er dynamikken og baskontrollen. godt nok har jeg små højttalere, men for sa*** hvor er der smæk på.
|
|
|
Det kunne jo også være dine højttalere der er problemet
|
|
|
måske i andres ører, men ikke i mit system. Det ER forstærkeren der er "problemet" 
|
|
|
Nu er det lige før jeg godt tør love dig at det er højttalerne (især når nu du selv indrømmer det)
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels: vi er tydeligvis dybt uenige  .. jeg er ikke enig i at der er en fejl et andet sted i kæden, for den forstærker jeg har nu, og det setup jeg har nu. Er sådan som jeg vil have mit anlæg skal lyde. Men, som mit aktivitetsniveau i hifi er nu, synes jeg at der er bundet for mange penge i anlægget, derfor kan jeg skifte forstærkeren ud med noget der er ligeså godt (eller bedre - hvilket baskontrollen er) og frigive en bunke penge, som jeg kan bruge på det andet der interesserer mig ret så meget lige nu, så er det vejen frem for mig. mærket på forstærkeren er ikke væsentligt for tråden, så det udelader vi her.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
witzel skrev:
bjørn skrev:
witzel skrev:
Solvin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Køb en rør-forstærker
|
|
|
tja, jeg har en rørforforstærker, men det er ikke nok. Man kunne måske skifte rørene. Men jeg er bange for at det vil få den forkerte effekt.
forstærkerens fordel er dynamikken og baskontrollen. godt nok har jeg små højttalere, men for sa*** hvor er der smæk på.
|
|
|
|
|
|
måske i andres ører, men ikke i mit system. Det ER forstærkeren der er "problemet" 
|
|
|
Nu er det lige før jeg godt tør love dig at det er højttalerne (især når nu du selv indrømmer det) |
|
|
nu leder vi ikke alle efter det samme lydideal, så nej det er ikke højttaleren.  se evt mit indlæg til nilau.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
don dario skrev:
witzel skrev:
| jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt. Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden? |
|
|
Ja et meget "mørkt" kabel i signal er Audioquest King Cobra!! det er varmt og "cremet"
MVH
Don |
|
|
king cobra, det er ikke den med aktiv skærm, vel? det kunne godt gå hen og blive besværligt at arbejde med.. |
|
|
Nej det er det ikke..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
bjørn skrev:
witzel skrev:
bjørn skrev:
witzel skrev:
Solvin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Køb en rør-forstærker
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu er det lige før jeg godt tør love dig at det er højttalerne (især når nu du selv indrømmer det)
|
|
|
nu leder vi ikke alle efter det samme lydideal, så nej det er ikke højttaleren. se evt mit indlæg til nilau.
|
|
|
Hvis alt er som det skal være så er der jo ikke noget problem, og hvad skal du så med nogle kabler der farver lyden ?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
witzel skrev:
bjørn skrev:
witzel skrev:
bjørn skrev:
witzel skrev:
Solvin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Køb en rør-forstærker
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nu leder vi ikke alle efter det samme lydideal, så nej det er ikke højttaleren. se evt mit indlæg til nilau.
|
|
|
Hvis alt er som det skal være så er der jo ikke noget problem, og hvad skal du så med nogle kabler der farver lyden ? |
|
|
læs mit svar til nilau, så burde du forstå det bedre.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
BUELL-RIDER skrev:
|
10 min ved 200 grader, og du har et mørkt kabel. Det fungerer nok lige så godt som at bruge nogle tusser på et kabel.
Det skal dog varmes igennem nogle gange for at holdé lyden varm..
Anders
|
|
|
kom nu med saglige indlæg istedet for det bras.
|
|
|
Med dine svar og arrogance over for andres SAGLIGE råd til dig, skal du nødig snakke om og komme med bras. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
witzel skrev:
BUELL-RIDER skrev:
|
10 min ved 200 grader, og du har et mørkt kabel. Det fungerer nok lige så godt som at bruge nogle tusser på et kabel.
Det skal dog varmes igennem nogle gange for at holdé lyden varm..
Anders
|
|
|
kom nu med saglige indlæg istedet for det bras.
|
|
|
Med dine svar og arrogance over for andres SAGLIGE råd til dig, skal du nødig snakke om og komme med bras. |
|
|
hvad med at du uddyber det i en privat besked, og lader være med at ødelægge tråden yderligere.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er skam allerede gjort  __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Solvin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Køb en rør-forstærker
|
|
|
|
|
|
Må man spørge hvilken rør-slæde du har?
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kontakte Renè fra Vassagohifi omkring lån af et Yter kabel.
Jeg tror at det er det du søger.
Kablet virker varmt og måske lidt mørkt, men utrolig detaljeret.
Udviklet af Franco Serblin i forbindelse med tilblivelsen af SF Stradivari Homage. Bruges som intern wire.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm, man undres......  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
witzel skrev:
Solvin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Køb en rør-forstærker
|
|
|
|
|
|
Må man spørge hvilken rør-slæde du har?
|
|
|
det er en Nordic MingDa MC3R, der med hjælp og vejledning fra King har fået mullard rør.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
Prøv at kontakte Renè fra Vassagohifi omkring lån af et Yter kabel.
Jeg tror at det er det du søger.
Kablet virker varmt og måske lidt mørkt, men utrolig detaljeret.
Udviklet af Franco Serblin i forbindelse med tilblivelsen af SF Stradivari Homage. Bruges som intern wire.
Happy
|
|
|
tak, det er jo også lige i nærheden. Det lader til at blive et par interessante par måneder, har fået flere gode tips og et par stykker der vil låne ud.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Hmmmm, man undres...... |
|
|
over?
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du alligevel, skal ned til Rene, så prøv at låne nogle af hans Cardas kabler, de er vistnok på tilbud, de Cardas jeg har prøvet Quadlink 5 C og Golden Reference var begge lidt mørke og varme i lyden.
|
| Til top |
|
| |
Peter ht-byg Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Witzel.
Måske du skal prøve at låne de van den hul kabler 502, jeg regner med at få lavet i denne uge.Det siges herinde at de er meget neutrale og uden nogen hårdhed i diskanten. Du har jo lige hørt mit anlæg for nyligt og jeg vil se om de VDH-kabler kan få min cdafspiller til at lyde som min pladespiller. Jeg har forresten købt nye HT, et par Aurum Cantus melody 103, det er nok det tætteste man kan komme på Peak consults lyd til menneskepenge. Hvis du vil prøve de VDH kabler så giv mig et prej, så kommer jeg gerne forbi med dem.
Mvh Peter fra Odense hifiklub.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJASCH skrev:
| Hvis du alligevel, skal ned til Rene, så prøv at låne nogle af hans Cardas kabler, de er vistnok på tilbud, de Cardas jeg har prøvet Quadlink 5 C og Golden Reference var begge lidt mørke og varme i lyden. |
|
|
Indlæg rettet af witzel, 17.07.07 kl 19.58 NB: det er ikke en salgsannonce men en venlig oplysning Jo det er, at kalde det en venlig oplysning ændrer ikke på noget.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|